نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : ورق گرم ضخامت ۲ میلیمتر رول روز شنبه در اصفهان۱۷۷۰۰۰ ریال بود که تا آخر هفته به ۲۱۷۰۰۰ ریال رسید. ورق های گرم ضخامت ۴ تا ۱۵ میلیمتر رول با ۱۵۱۱۴۳ ریال افزایش به ۱۶۷۲۸۶ ریال رسید. ورق های اکسین که روز شنبه ۱۵۷۲۸۶ ریال برای ضخامت های ۱۰ تا ۴۰ بود تا آخر هفته به ۱۶۳۵۷۱ ریال رسید کاویان هم که سه ضخامت ۱۵ تا ۲۵ میلیمتر را عرضه می کرد قیمت را از ۱۴۳۰۰۰ ریال به ۱۴۶۰۰۰ ریال رساند. محدودیت عرضه ورق مبارکه و پائین آوردن سهمیه های تولیدکننده های پائین دستی در این افزایش قیمت بی تاثیر نبوده است ضمن آنکه بعضی ضخامت ها مثل ۱۲ میلیمتر با محدودیت شدید عرضه روبروست.

ورق سرد علیرغم رسیدن به قیمت ۲۶۹۵۴۵ ریال هر کیلو از ۲۵۰۰۰۰ ریال هر کیلو هنوز با عدم استقبال خریدار روبروست و این لطف الهی است چرا که در صورت گشایش تقاضا موجودی بازار بسیار محدود است. به لطف افزایش قیمت ورق گرم و بالا رفتن قیمت روی، قیمت ورق گالوانیزه هم افزایش یافت و از ۲۳۲۰۶۳ ریال به ۲۵۲۱۸۸ ریال رسید.

بازار فولاد ایران به طبع افزایش قیمت در بازار جهانی باید با رشد قیمت روبرو شود و آن را بپذیرد و امید به کاهش قیمت ها شاید در کوتاه مدت به علت فرارسیدن تعطیلات ژانویه  کمی روند کاهشی را تعدیل کند ولی واکسن کرونا تقاضای خفته در مصرف کننده ها را بیدار کرده است از طرف دیگر هزاران میلیارد دلار پول چاپ شده باید به چرخش بیفتد قیمت نفت دو روز پیش از ۵۰ دلار هر بشکه عبور کرد. در این میانه بازار ایران در انتظار مساله برجام نشسته در حالیکه مساله FATF همچنان برجاست در واقع رفع تحریم های خارجی بخشی از مشکل را حل می کند . با تصویب FATF کارخانه های ایرانی می توانند با استفاده از خطوط اعتباری و ال سی کالا صادر کنند که در آنصورت شرایط کاملاً متفاوت خواهد بود تا زمانی که این شرایط تغییر نکند که مجبور به تغییر هست فولادساز شمش را صادر خواهد کرد فارغ از آنکه قیمت ۱۰۰ دلار باشد یا هزار دلار چون در داخل امیدواری و تحرک و مصرف نیست.

اما روزی که این موانع برطرف شود شرایط به گونه دیگری خواهد شد. دل بستن به پائین آمدن ارزش دلار با توجه به بسیاری از فاکتورهای اقتصادی پس از برجام تنها بر باد دادن زمان است محققاً آنها که در بازار امروز فعال هستند در آینده موفق خواهند بود.

 





:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: