نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : با توجه به گزارشات میدانی، کاهش قیمت بازار مسکن، کاهش خریداران را هم در پی داشته . خریداران در انتظار کاهش بیشتر قیمت بازار مسکن هستند . دومین ماه زمستان به گونه ای آغاز شد که بازار مسکن سومین افت شدید قیمت و معاملات را تجربه کرد. این کاهش قیمت در حالی ادامه دارد که خریداران از معامله اجتناب می کنند و به دنبال کاهش بیشتر قیمت ها هستند و از این ریزش قیمت ها فروشند گان نیز در یک شوک بزرگ فرو برده است.

 بر خلاف سال جاری که متوسط رشد ماهانه قیمت مسکن در حدود ۸ درصد بود، نرخ رشد قیمت مسکن در آبان‌ ماه افت محسوسی داشت و به ۸/ ۱ درصد رسید و بازار افزایشی مسکن بعد از مدت های روند نزولی قیمت ومعاملات را تجربه کرد . در آذر ماه هم توقف سرعت رشد قیمت مسکن ، خود را با نرخ تورم منفی نشان داد تا اینکه بعد از مدت‌ها بازار خرید و فروش مسکن تورم منفی را تجربه کند. در حالی که هنوز آمار رسمی از تحولات بازار مسکن در دی ماه منتشر نشده اما به گفته کارشناسان باتوجه به کاهش معاملات در دی ماه که حکایت از تداومی بودن روند کاهشی بازار مسکن و افت سه‌ باره قیمت و تعداد معاملات خرید آپارتمان در تهران  دارد .

 با توجه به گزارشات میدانی که حاکی از آن است که بازار مسکن در مناطق مصرفی(۴ و ۵) و مناطق مصرفی واقع در مرز نیمه شمالی و جنوبی تهران (۹ و ۱۰) از افت ۳۸ تا ۵۰ درصدی حجم معاملات حکایت دارد. همچنین برآوردها از تحولات قیمتی مسکن نیز به طور متوسط، ریزش ۹ تا ۱۵ درصدی قیمت در مناطق مصرفی و ریزش ۹ تا ۱۲ درصدی قیمت‌ها در مناطق مصرفی واقع در مرز نیمه شمالی و جنوبی را حکایت می‌کند.

نکته‌ قابل توجه اینکه میزان افت قیمت در مناطق مصرفی نیمه شمالی شهر، محسوس‌تر از افت قیمت‌ها در مناطق مصرفی  واقع در مرز میانی پایتخت بوده که دلیل اصلی آن حباب بیشتر مناطق مصرفی مناطق شمالی طی سال  گذشته بوده است. 

براساس آمار رسمی در در اوایل سال ۹۷ همزمان با ورود به دوران جهش قیمتی، مناطق شمالی پایتخت در میزان رشد پیشرو بودند اما در سال ۹۸ رشد قیمت مسکن در مناطق جنوبی از مناطق شمالی سبقت گرفت. اما آنچه در مقاطعی از ماه‌های اخیر رخ داده این است که باز هم مناطق شمالی گوی سبقت را در میزان رشد از مناطق جنوبی ربودند. آمارهای رسمی نشان می‌دهد در آذرماه در حالی که متوسط رشد ماهانه قیمت در مناطق شمالی۵/ ۰ درصد بود اما نرخ رشد ماهانه قیمت در مناطق جنوبی منفی ۴ بوده است. در معاملات آذر ماه نیز تعداد معاملات در مناطق جنوبی ۴۳ درصد و در مناطق شمالی ۳۲ درصد کاهش پیدا کرده است.





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: