نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، با توجه به افزایش قیمت فلزات پایه و مواد اولیه، عواملی همچون محدودیت میزان عرضه، افزایش تقاضا در اقتصادهای توسعه یافته، کاهش شاخص دلار و... حمایت کننده بالارفتن قیمت این بخش از فولاد بوده اند. به علاوه طی هفته گذشته قیمت نفت با افزایش مواجه گردید که به دنبال این امر افزایش قیمت محصولات فولادی دور از انتظار نیست.

در همین راستا محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طی سخنرانی ای گفت: با توجه به وجود بحران ارزی، بالا رفتن قیمت کالاها نگران کننده است زیرا اگر قیمت کالاها و محصولات فولادی افزایش یابد، دیگر کنترل کردن آن ها کار راحتی نیست. به گفته وی شرایط حال حاضر بازار اصلا مطلوب نیست.

وی در ادامه با انتقاد از دولت و بانک مرکزی بدلیل عدم مهار بازار ارز طی روزهای اخیر و پیش گرفتن سیاست های اشتباه گفت: متاسفانه دولت و بانک مرکزی نتوانستند بازار ارز را کنترل کنند و همین موضوع باعث شد تا تولید کنندگان محصولات فولادی مخصوصا در زمینه ورق با مشکلات بسیار زیادی مواجه شوند.

اگرچه پیرامون بحث کلی قیمت ورق های فولادی در بازار ایران باید به این موضوع اشاره کرد که قیمت ورق طی دوسال گذشته روندی افزایشی را در پیش گرفته و در این مدت بدون در نظر گرفتن افزایش ۳ برابری در قیمت پریمیوم و کارمزدها، با یک جهش ٧٧ درصدی رو به رو شده است. در همین شرایط دولت با بررسی قیمت ها دستور ثبات قیمت ها را در بازار داده است.

بر اساس این گفته ها، قیمت انواع ورق مانند ورق سیاه، ورق رنگی و روغنی و همچنین ورق گالوانیزه بدون تغییر اعلام شد. اما قیمت ورق کارخانه اکسین اهواز بر خلاف روند ثابت بازار، در حدود ۷۰ تومان افزایش یافت. به علاوه، طی گزارشاتی که از سوی خبرگزاری های مختلف داخلی منتشر شد متوجه شدیم که قیمت فلزات پایه اخیرا با افزایش مواجه شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، از مهم ترین مقاطع مورد استفاده در ساختمان سازی تیرآهن می باشد. به علاوه اکثر مهندسین و متخصصان از فواید بیشمار استفاده از سازه های فلزی که دارای  امکان مونتاژ اسکلت قبل از نصب می باشد، اگاهی دارند.

طی روزهای اخیر خبر خوبی از سوی فولاد اکسین منتشر شد که به گوش انبوه سازان مسکن نیز رسید. بر اساس این خبر در صورتیکه ساخت سازه های فلزی  با استفاده از محصولات کارخانه فولاد اکسین خوزستان از جمله تیرآهن انجام گیرد، تا حدود 50 درصد از هزینه هاهی مربوط به اسکلت فلزی کاهش خواهد یافت. به عقیده برخی کارشناسان در این حوزه، انتشار این خبر و بکارگیری این دستاورد در کارخانه فولاد اکسین، احتمال کاهش قیمت تیرآهن در دیگر کارخانه ها نیز وجود دارد اما برخی دیگر این گفته را تکذیب می کنند.

اجرای این طرح در تولید برخی از محصولات همچون تیرآهن و میلگرد سبک وزن با استفاده از فولاد پرمقاومت st52  به جایst37 آغاز شده است. مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در این باره گفت: قیمت تیرآهن ها و بطور کلی قیمت مجموع سازه و همچنین وزن آن دچار تغییراتی شده اند و این سازه ها در گذشته با فولاد st37 تولید می شدند و وزن مقاطع تولید شده با این فولاد بیش از 49 درصد بیش تر از ستون st52  بوده است. همچنین قیمت مصالح بکاربرده شده نیز 56 درصد بیش تر بوده است.

اما در حال حاضر در فولاد st66 حدود 32 درصد از وزن مصالح باه کاهش مواجه شده و قیمت این مصالح نیز 30 درصد کاهش یافته است. مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان در اخر خاطر نشان کرد: با استفاده از محصولات تخصصی فولاد اکسین می توان تا 30 درصد از وزن اسکلت های فلزی کاست همچنین استفاده از این محصولات می تواند تا 50 درصد از هزینه های مربوط به اسکلت فلزی را کاهش دهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، با توجه به نوسانات بوجود آمده در بازار مسکن، مشاوران املاک و متخصصان در بخش خرید و فروش مسکن به متقاضیان خرید مسکن توصیه می کنند برای پیدا کردن فایل مورد نظرشان عجله نکرده و به دلیل هیجان وارد شده در بازار نیاز است برای پیدا کردن فایل های مناسب جست و جو های خود را گسترده تر کنند.

بر اساس گفته کارشناسان در حال حاضر بعضی از فروشندگان و سازدگان مسکن بدلیل نوسانات ایجاد شده در دیگر بازارهای سرمایه گذاری از جمله بازار ارز و بازار آهن، و تاثیر ان ها بر بازار مسکن، تمایل به افزایش قیمت پیشنهادی خود دارند. اما بهتر است متقاضیان خرید مسکن خصوصا آن خانه اولی هایی که از تسهیلات خرید مسکن استفاده می کنند برای پیدا کردن واحد مورد نظرشان قدری بیشتر جستجو کنند تا از این افزایش قیمت های نا متعارف در امان باشند. اما در عین حال با توجه به نزدیک شدن به روز های پایانی سال جاری و ورود به سال جدید بهتر است هرچه سریع تر اقدام به خرید کنند. چرا که بررسی های صورت گرفته در بخش خرید و فروش نشان دهنده این است که در شرایط فعلی  بخش اعظمی از فایل‌های نوساز در بازار مسکن بسیار گران‌تر از قیمت میانگین منطقه پیشنهاد شده‌اند. اما در این بین خانه های 5 تا 10 سال و همچنین واحدهای کمتر از 20 سال که امکان خرید ان ها با تسهیلات بانکی میسر است، قیمت های متناسب تری دارند.

با توجه به شرایط بوجود آمده در بازار مسکن بهتر است متقاضیان خرید مسکن تا پایان سال جاری اقدام به خرید کنند و در خرید خود نهایت توجه را داشته باشند تا مبادا در تله برخی از فروشندگان گران فروش قرار گیرند و واحد هایی گران تر از ارزش آن ها را خریداری کنند. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، با آغاز سال جدید میلادی، آثاری از روند رو به رشد بازار سنگ آهن قابل مشاهده شد بصورتیکه این روند از اواخر سال گذشته شروع شد و قیمت سنگ آهن به 70 دلار هم رسید.

 با نگاهی جامع به روند میان مدت این محصول به این مهم دست می یابیم که در یک دوره شاهد روندی کاهشی در این بازار بوده ایم و نزدیک به 4 سال یعنی از اردیبهشت سال 93، قیمت این محصول از 140 دلار به 30 تا 40 دلار کاهش پیدا کرد. پس از این دوره زمانی به بعد تغییرات خاصی در این بازار بوجود نیامده و تنها در برخی مواقع نوسانات بصورت کوچک و کم رخ داده است. در نتیجه شاهد نوسانات بسیاری در این بازار نبوده ایم و قیمت این محصول در بازه تقریبا مشخصی قرار داشته است که این امر نشان دهنده تعادل قیمتی در بازار سنگ آهن می باشد.

پس از کاهش ناگهانی قیمت سنگ آهن از اردیبهشت 93، برخی از شرکت ها کوچک و همچنین متوسط از دور خارج شدند و شرکت های بزرگ و ابر قدرت توانستند بخش اعظمی از بازار را در دست گرفته و تامین کنند. در واقع این شرکت های ابر قدرت توانستند بر بازار سنگ آهن مسلط شده و در غیاب  آلترناتیوهای دیگر، سرنوشت قیمتی را در در دست گیرند.

از طرفی دیگر اتفاقات مهم اقتصادی در چین را هم باید مدنظر قرار داد. چراکه در این بازه زمانی نرخ رشد اقتصادی چین از وضعیت بالای همیشگی به سمت افت قیمت ها پیش رفت و حدود 6 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد. پس از بررسی وضعیت چین، کشور هند را مورد بررسی قرار می دهیم. غیبت این کشور در بازار  تقریبا در زمان تغییرات کاهشی قیمت در سال ۲۰۱۴ به وقوع پیوست و بعد از آن حدود یک سال و نیم غیبت مجددا به بازار جهانی بازگشت که یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر بازار جهانی سنگ آهن محسوب می شود.

آهن پرایس سامانه ای برای اطلاع رسانی و فروش انلاین اهن الات ساختمانی و صنعتی می باشد. برای اطلاع از آخرینقیمت اهن الات اعم از قیمت تیراهن، قیمت میلگرد اجدار، قیمت قوطی پروفیل، قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق،قیمت لوله و همچنین اخبار بازار اهن میتوانید وبسایت ما را بررسی کنید و در صورت نیاز به خرید اهن با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در آهن پرایس تضمین و اطمینان از کیفیت محصول در هنگام خرید را متعهد می شویم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم افزایش قیمت در سال اینده گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، در سال آینده تنها 2 درصد بیش تر از نرخ تورم آن هم در برخی مناطق تهران شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود.

حامد مظاهریان با بیان اینکه از جمله سیاست های دولت در این راستا تقویت صندوق پس انداز یکم است، افزود: یکی از سیاست های بکار برده شده از سوی دولت، صندوق پس انداز یکم می باشد که سالم ترین فرآیند خانه دار شدن قشر متوسط و ضعیف جامعه می باشد که دولت در حال حاضر به تقویت این صندوق پرداخته است.

وی در ادامه افزود: در شرایط فعلی بیش از 370 هزار نفر در این صندوق حساب باز کرده اند و یکی از تلاش های ما افزایش 50 درصدی این سپرده گذاری می باشد. این صندوق به تدریج تسهیلات را پرداخت می کند، از این رو هچگونه شوکی به بازار مسکن مبنی بر افزایش قیمت ها وارد نمی شود.

مظاهریان تاکید کرد: تمامی سپرده های موجود در این صندوق سرمایه های مردم است و دولت هیچ بودجه ای نمی دهد، و به دنبال این موضوع افزایش قیمت نفت و دلار نمی تواند در قیمت آن ها تاثیری گذارد و ما باید بتوانیم نهایت حمایت را از این صندوق انجام دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه صندوق پس‌انداز یکم، کمترین میزان نرخ سود تسهیلات را در نظر گرفته است، گفت: میزان نرخ سود تسهیلات برای بافت های فرسوده 8 درصد می باشد و در دیگر بافت ها 9.5 درصد است که بر اساس دستور ریاست جمهوری قرار است نرخ سود بافت های فرسوده 2 درصد دیگر هم کاهش یابد. با پیگیری های صورت گرفته و با ارائه مجوز بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، مدت باز پرداخت این تسهیلات از 12 سال به 15 سال تغییر خواهد کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تمامی خانواده ها می‌توانند با یک سال سپرده‌گذاری دو برابر سپرده خود، تسهیلات دریافت کنند و ما سعی می کنیم با این اقدامات میزان تقاضای مسکن را افزایش دهیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد،  رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از شکستن شدن رکورد تولید برخی حوزه های صنعتی در سال 95 و افزایش تولید در سال جاری خبر داد.

منصور معظمی در این باره افزود: در مجتمع صنعتی اسفراین با پیشرفت 50 درصدی نسبت به سال 94، توانستیم به رکورد تولید 63 هزار تن انواعمحصولات فولادی برسیم. همچنین به رکورد 100 درصدی تولید 25 هزار تن انواع لوله های جداری چاه ها نفت در لوله گستر اسفراین نیز دست یافتیم که رشد قابل توجهی بوده است. در این زمینه به رکورد بیش از 100 درصدی فروش لوله های مصرفی صنعت نفت و گاز هم دست یافتیم که طی ده ماهه ابتدایی سال جاری اتفاق افتاده است.

معظمی ادامه داد: از مسئولیت های دیگر ایدرو در دولت یازدهم و دوازدهم می توان به بررسی پیشبرد 20 طرح سرمایه گذاری صنعتی با میزان سرمایه گذاری حدود 100 هزار میلیارد ریال و همچنین هدف گذاری برای افزایش اشتغال مستقیم حدود 15 هزار نفر در بخش های طرحها و شرکتهای سازمان و همچنین بررسی و اجرایی شدن بیش از 20 تفاهم نامه ، موافقت نامه و قرار داد همکاری با شرکتهای بین المللی در زمینه های مختلف صنعتی اشاره نمود.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین ما با آغاز دولت دوازدهم هم توانستیم به برخی اهداف صنعتی دست یابیم که از جمله این اهداف می توان به  بازبینی قوانین توسعه و حمایت از صنایع دریایی و ویرایش برنامه های اجرایی مبنی بر سند راهبردی صنایع دریایی، برگزاری مناقصه تولید 630 دستگاه واگن مترو و تحقق بیش از 77 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه فاز 14 پارس جنوبی تا انتهای دیماه و تاسیس شرکت توسعه صنایع نفت و گاز گسترش ایرانیان و آغاز عملیات اجرایی پروژه E&P در بخش نفت و گاز اشاره نمود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، قیمت اهن آلات در روز گذشته مجددا افزایش یافت. در شرایطی که روز دوشنبه هفته جاری بورس کالا بوده است، همچنان شاهد تاثیرات آن بر روی قیمت آهن آلات هستیم و این افزایش تنها مربوط به یکی دوروز پس از بورس نبوده است. در روز گذشته قیمت مقاطع افزایش یافت و در برخی از آن ها افزایش قیمت از مرز 100 تومان نیز گذشت. نوسان در بازار اهن آلات موجب شد تا در برخی کارخانه ها فروش بسته شود. همچنین متقاضیان از خرید آهندست کشیده و منتظر ثبات قیمت ها هستند.

قیمت روز میلگرد ها افزایش یافت. روز گذشته قیمت میلگرد آجدار میانگین 10 تا 60 تومان افزایش یافت. اکثر کارخانه ها قیمت های خود را افزایش دادند و برخی دیگر فروش خود را بستند. قیمت میلگرد پرشین فولاد 60 تومان افزایش یافت. به دنبال این افزایش قیمت، شاهد بالا رفتن قیمت میلگرد کارخانه هایی از قبیل ابهر، ظفر بناب، آریان فولاد نیز بوده ایم که به ترتیب 30،30 و 40 تومان افزایش قیمت داشته اند. البته این نوسانات قیمتی شامل دیگر کارخانه ها نیز می شود.

قیمت روز قوطی پروفیل ها، رکورد افزایش قیمت خود را طی هفته جاری زد. روز گذشته قیمت های این مقطع فولادی افزایش یافت و این افزایش از مرز 100 تومان نیز گذشت. پروفیل صابری در روز گذشته 100 تومان افزایش یافت. این در شرایطی اتفاق افتاد که بیشترین میزان افزایش قیمت این کارخانه طی هفته جاری، 20 تومان گزارش شده است. قیمت پروفیل جهان نیز با افزایش چشمگیری مواجه شد. کارخانه پروفیل جهان در روز قیمت های خود را با 185 تومان افزایش اعلام نمود. البته این افزایش قیمتی تنها مربوط به این دو کارخانه نبوده و دیگر کارخانه ها نیز همچون صدرا و پروفیل مشهد قیمت های خود را به ترتیب 150 و 110 تومان افزایش دادند. در این میان شاهد بسته شدن فروش برخی کارخانه های پروفیل سازی از جمله تهران شرق و یزد نیز بوده ایم.

نبشی و ناودانی ها نیز از این شرایط مستثنا نبودند و قیمت روز نبشی ها 30 تا 70 تومان افزایش یافت. همچنین قیمت ناودانی ها نیز با افزایش 30 تا 50 تومانی مواجه گردید.

ورق های گالوانیزه که چند هفته ای بود  در ارامش بسر می بردند، پس از این افزایش قیمت ها تکانی به خود دادند. قیمت روز ورق گالوانیزه 20 تا 30 تومان افزایش یافت. البته برخی از کارخانه های ورق گالوانیزه در روز گذشته اقدام به اعلام قیمت نکردند.

ورق سیاه نیز در بنگاه تهران با افزایش قیمت مواجه گردید. قیمت ورق آهن در روز گذشته میانگین 100 تومان افزایش یافت. در این میان برخی از بنگاه ها نیز اقدام به خرید و فروش نمی کردند و منتظر ثبات قیمت ها ماندند تا از ضرر و زیان ناشی از نوسانات قیمت جلوگیری کنند.

هفته جاری، هفته پر افت و خیزی برای بازار آهن آلات بوده است. قیمت ها طی این هفته با نوسانات بسیاری مواجه گردید و تمام قیمت ها با تایید مجددا اعلام می شد. پیش بینی می شود بازار آهن الات با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز رونق یافته و شاهد ثبات نسبی قیمت ها طی هفته های آتی باشیم.

آهن پرایس پایگاه اطلاع رسانی معتبری است که در راستای خرید و فروش آهن آلات فعالیت می کند. برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات ساختمانی و صنعتی و یا اطلاع از اخبار روز آهن الات می توانید به وب سایت و یا کانال تلگرامی ما مراجعه کنید. همچنین برای خرید آهن آلات می توانید با شماره گیری 54103-021 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، قیمت اهن آلات در روز گذشته مجددا افزایش یافت. در شرایطی که روز دوشنبه هفته جاری بورس کالا بوده است، همچنان شاهد تاثیرات آن بر روی قیمت آهن آلات هستیم و این افزایش تنها مربوط به یکی دوروز پس از بورس نبوده است. در روز گذشته قیمت مقاطع افزایش یافت و در برخی از آن ها افزایش قیمت از مرز 100 تومان نیز گذشت. نوسان در بازار اهن آلات موجب شد تا در برخی کارخانه ها فروش بسته شود. همچنین متقاضیان از خرید آهندست کشیده و منتظر ثبات قیمت ها هستند.

قیمت روز میلگرد ها افزایش یافت. روز گذشته قیمت میلگرد آجدار میانگین 10 تا 60 تومان افزایش یافت. اکثر کارخانه ها قیمت های خود را افزایش دادند و برخی دیگر فروش خود را بستند. قیمت میلگرد پرشین فولاد 60 تومان افزایش یافت. به دنبال این افزایش قیمت، شاهد بالا رفتن قیمت میلگرد کارخانه هایی از قبیل ابهر، ظفر بناب، آریان فولاد نیز بوده ایم که به ترتیب 30،30 و 40 تومان افزایش قیمت داشته اند. البته این نوسانات قیمتی شامل دیگر کارخانه ها نیز می شود.

قیمت روز قوطی پروفیل ها، رکورد افزایش قیمت خود را طی هفته جاری زد. روز گذشته قیمت های این مقطع فولادی افزایش یافت و این افزایش از مرز 100 تومان نیز گذشت. پروفیل صابری در روز گذشته 100 تومان افزایش یافت. این در شرایطی اتفاق افتاد که بیشترین میزان افزایش قیمت این کارخانه طی هفته جاری، 20 تومان گزارش شده است. قیمت پروفیل جهان نیز با افزایش چشمگیری مواجه شد. کارخانه پروفیل جهان در روز قیمت های خود را با 185 تومان افزایش اعلام نمود. البته این افزایش قیمتی تنها مربوط به این دو کارخانه نبوده و دیگر کارخانه ها نیز همچون صدرا و پروفیل مشهد قیمت های خود را به ترتیب 150 و 110 تومان افزایش دادند. در این میان شاهد بسته شدن فروش برخی کارخانه های پروفیل سازی از جمله تهران شرق و یزد نیز بوده ایم.

نبشی و ناودانی ها نیز از این شرایط مستثنا نبودند و قیمت روز نبشی ها 30 تا 70 تومان افزایش یافت. همچنین قیمت ناودانی ها نیز با افزایش 30 تا 50 تومانی مواجه گردید.

ورق های گالوانیزه که چند هفته ای بود  در ارامش بسر می بردند، پس از این افزایش قیمت ها تکانی به خود دادند. قیمت روز ورق گالوانیزه 20 تا 30 تومان افزایش یافت. البته برخی از کارخانه های ورق گالوانیزه در روز گذشته اقدام به اعلام قیمت نکردند.

ورق سیاه نیز در بنگاه تهران با افزایش قیمت مواجه گردید. قیمت ورق آهن در روز گذشته میانگین 100 تومان افزایش یافت. در این میان برخی از بنگاه ها نیز اقدام به خرید و فروش نمی کردند و منتظر ثبات قیمت ها ماندند تا از ضرر و زیان ناشی از نوسانات قیمت جلوگیری کنند.

هفته جاری، هفته پر افت و خیزی برای بازار آهن آلات بوده است. قیمت ها طی این هفته با نوسانات بسیاری مواجه گردید و تمام قیمت ها با تایید مجددا اعلام می شد. پیش بینی می شود بازار آهن الات با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز رونق یافته و شاهد ثبات نسبی قیمت ها طی هفته های آتی باشیم.

آهن پرایس پایگاه اطلاع رسانی معتبری است که در راستای خرید و فروش آهن آلات فعالیت می کند. برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات ساختمانی و صنعتی و یا اطلاع از اخبار روز آهن الات می توانید به وب سایت و یا کانال تلگرامی ما مراجعه کنید. همچنین برای خرید آهن آلات می توانید با شماره گیری 54103-021 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، قیمت اهن آلات در روز گذشته مجددا افزایش یافت. در شرایطی که روز دوشنبه هفته جاری بورس کالا بوده است، همچنان شاهد تاثیرات آن بر روی قیمت آهن آلات هستیم و این افزایش تنها مربوط به یکی دوروز پس از بورس نبوده است. در روز گذشته قیمت مقاطع افزایش یافت و در برخی از آن ها افزایش قیمت از مرز 100 تومان نیز گذشت. نوسان در بازار اهن آلات موجب شد تا در برخی کارخانه ها فروش بسته شود. همچنین متقاضیان از خرید آهندست کشیده و منتظر ثبات قیمت ها هستند.

قیمت روز میلگرد ها افزایش یافت. روز گذشته قیمت میلگرد آجدار میانگین 10 تا 60 تومان افزایش یافت. اکثر کارخانه ها قیمت های خود را افزایش دادند و برخی دیگر فروش خود را بستند. قیمت میلگرد پرشین فولاد 60 تومان افزایش یافت. به دنبال این افزایش قیمت، شاهد بالا رفتن قیمت میلگرد کارخانه هایی از قبیل ابهر، ظفر بناب، آریان فولاد نیز بوده ایم که به ترتیب 30،30 و 40 تومان افزایش قیمت داشته اند. البته این نوسانات قیمتی شامل دیگر کارخانه ها نیز می شود.

قیمت روز قوطی پروفیل ها، رکورد افزایش قیمت خود را طی هفته جاری زد. روز گذشته قیمت های این مقطع فولادی افزایش یافت و این افزایش از مرز 100 تومان نیز گذشت. پروفیل صابری در روز گذشته 100 تومان افزایش یافت. این در شرایطی اتفاق افتاد که بیشترین میزان افزایش قیمت این کارخانه طی هفته جاری، 20 تومان گزارش شده است. قیمت پروفیل جهان نیز با افزایش چشمگیری مواجه شد. کارخانه پروفیل جهان در روز قیمت های خود را با 185 تومان افزایش اعلام نمود. البته این افزایش قیمتی تنها مربوط به این دو کارخانه نبوده و دیگر کارخانه ها نیز همچون صدرا و پروفیل مشهد قیمت های خود را به ترتیب 150 و 110 تومان افزایش دادند. در این میان شاهد بسته شدن فروش برخی کارخانه های پروفیل سازی از جمله تهران شرق و یزد نیز بوده ایم.

نبشی و ناودانی ها نیز از این شرایط مستثنا نبودند و قیمت روز نبشی ها 30 تا 70 تومان افزایش یافت. همچنین قیمت ناودانی ها نیز با افزایش 30 تا 50 تومانی مواجه گردید.

ورق های گالوانیزه که چند هفته ای بود  در ارامش بسر می بردند، پس از این افزایش قیمت ها تکانی به خود دادند. قیمت روز ورق گالوانیزه 20 تا 30 تومان افزایش یافت. البته برخی از کارخانه های ورق گالوانیزه در روز گذشته اقدام به اعلام قیمت نکردند.

ورق سیاه نیز در بنگاه تهران با افزایش قیمت مواجه گردید. قیمت ورق آهن در روز گذشته میانگین 100 تومان افزایش یافت. در این میان برخی از بنگاه ها نیز اقدام به خرید و فروش نمی کردند و منتظر ثبات قیمت ها ماندند تا از ضرر و زیان ناشی از نوسانات قیمت جلوگیری کنند.

هفته جاری، هفته پر افت و خیزی برای بازار آهن آلات بوده است. قیمت ها طی این هفته با نوسانات بسیاری مواجه گردید و تمام قیمت ها با تایید مجددا اعلام می شد. پیش بینی می شود بازار آهن الات با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز رونق یافته و شاهد ثبات نسبی قیمت ها طی هفته های آتی باشیم.

آهن پرایس پایگاه اطلاع رسانی معتبری است که در راستای خرید و فروش آهن آلات فعالیت می کند. برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات ساختمانی و صنعتی و یا اطلاع از اخبار روز آهن الات می توانید به وب سایت و یا کانال تلگرامی ما مراجعه کنید. همچنین برای خرید آهن آلات می توانید با شماره گیری 54103-021 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، هفته گذشته بازار با نوساناتی مواجه بود. اولین روز هفته گذشته قیمت ها افزایش یافت و در روز یکشنبه کارخانه ها اقدام به قیمت گذاری نکرده و از بازار مقاطع بطور موقتی کنار کشیدند و از روز سه شنبه روند بازار نسبتا صعودی شد. اما در نتیجه در روز چهارشنبه بازار به ثبات رسید. دلیل این نوسانات به وجود آمده در بازار ، نرخ ارز بود که طی هفته های گذشته با نوسانات بسیار زیادی مواجه شده بود.

از انجاکه اکثریت کارخانه ها و تولیدکنندگان شمش و مقاطع فولادی در حال حاضر آلوده به صادرات شده اند، در نتیجه نرخ ارز تاثیر بسیار زیادی بر روی معاملات آن ها می گذارد زیرا با افزایش قیمت ارز فرصتی پیدا می شود تا قیمت صادرات با بازار داخل مقایسه شود، فارغ از اینکه افزایش قیمت ارز لزوما به معنای افزایش صادرات نیست.

صادرات مقاطع از قیمت های بین المللی تبعیت می کند. همچنین بازارهای ما محدود است و با توجه به اینکه بخش اعظم تولیدات ما نیازمند مواد اولیه داخلی است، با افزایش قیمت ارز نباید قیمت ها در بازار داخلی تحت تاثیر قرار گیرد. از دیگر عواملی که می تواند در این زمینه مطرح شود، فرصت سرمایه گذاری می باشد. به این معنی که سرمایه گذاران به مقایسه دوبازار آهن آلات و ارز برای سرمایه گذاری هایشان می پردازند. در حال حاضر تقاضای واقعی در بازار ارز وجود ندارد، و خرید و فروش در آن امری ساده می باشد و دوره بازگشت سود آن کوتاه است. هرچه به شهریور ماه سال آینده نزدیکتر می شویم سپرده هایی که از بانک ها سود بالای 20 درصد می گرفتند بیشتر آزاد می شوند و مطمئن ترین بخش برای انها بازار ارز است اما میزان تاثیر آن بر روی بازار مقاطع به اهن قراضه و آهن اسفنجی داخلی وابسته است، مشخص نیست.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، از اهداف شرکت فولاد مبارکه اجبار به تامین حداکثری نیاز بازار داخلی بوسیله بالا بردن میزان تولید و اولویت دهی بازار داخلی به صادرات می باشد که باعث شده طی 10 ماهه ابتدایی سال جاری حدود 4میلیون و 829 هزار تن از انواع محصولات فولادی تخت را به بازارداخلی عرضه کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 25 درصد افزایش مواجه شده است.

محمود اکبری معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه طی گفتگویی ضمن اعلام این خبر به تشریح عملکرد فولاد مبارکه در بخش فروش، نقش بورس کالا و برخی موارد مطرح شده در این خصوص پرداخت.

محمود اکبری  در ابتدای این گفتگویی با پاسخ به این پرسش که ایا در عرضه محصول به بازار داخل ، به نیاز مشتریان توجه خاص میشود؟ اظهار داشت: از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در برنامه ریزی برای تولید در فولاد مبارکه می توان به سفارش مشتریان اشاره کرد. طی سال های نچندان دور تاکید مدیریت ارشد فولادمبارکه از یک طرف و تلاش و دانش کارکنان از طرفی دیگر باعث شد تا پی در پی به دنبال تامین نیاز های روز مشتریان پیش رویم که ازفیاش تولید محصولات ویژه طی این سالها گواه بر این رویکرد می باشد.

شرکت فولاد مبارکه بر یک قاعده کلی عمل می کند و این قاعده این است که هر نوع محصولی که از لحاظ فنی در محدوده تولید خطوط مختلف شرکت قرار دارد، با استفاده از تلاش و دانش همکاران و با هدف رفع نیاز داخلی و همچنین حضور شرکت در بازارهای هدف صادراتی، اقدام به تولید آن محصول می شود.

در واقع این اراده بوسیله توسعه های مختلف عمودی و افقی که طی سال های اخیر در شرکت انجام گرفته قابل تحقق می باشد و گام های بلندی هم در این راستا برداشته شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار آهن، روز گذشته شاهد افزایش بسیار زیاد قیمت میلگردها بوده ایم. میانگین افزایش قیمت روز میلگردها حدود 10 تا 80 تومان گزارش شده است. اما این افزایش قیمت ها تنها به یک مرحله ختم نشد و از اول روز کاری اعلام افزایش قیمت از سوی کارخانه ها چندین بار اتفاق افتاد، و سرانجام قیمت میلگرد در کارخانه ها به شرح زیر اعلام شد.

کارخانه میلگرد آریان فولاد که چند روزی فروش خود را بسته بود، روز گذشته اقدام به فروش کرده و قیمت هایش را با 30 تومان افزایش اعلام نمود. در حال حاضر میلگرد سایز 14 در کارخانه اریان فولاد 2330 تومان بفروش می رسد.

کارخانه میلگرد پرشین فولاد هم قیمت های خود را افزایش داد. این در حالی اتفاق افتاد که با اغاز هفته جاری قیمت های این کارخانه ثابت اعلام شده بود اما در نهایت روز گذشته قیمت میلگرد پرشین فولاد با 20 تومان افزایش ،2370 تومان اعلام شد.

پس از دوکارخانه آریان و پرشین به بررسی قیمت میلگرد سیادن ابهر می پردازیم که در بین سایر کارخانه ها بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داد. کارخانه سیادن ابهر که حدود یکهفته قیمت هایش ثابت بود، در روز گذشته با افزایش ناگهانی 150 تومانی، متقاضیان را شگفت زده کرد. این کارخانه قیمت میلگرد سایز 14 خود را 2295 تومان اعلام نمود.

کارخانه ظفربناب هم به دنبال کارخانه سیادن ابهر قیمت خود را بشدت افزایش داد. اگرچه افزایش قیمت ظفربناب از سیادن ابهر کمتر بود، اما این کارخانه هم با افزایش 70 تومانی اقدام به فروش نمود. در حال حاضر قیمت میلگرد ظفربناب 2410 تومان می باشد.

با توجه به شرایط بوجود آمده در بازار آهن آلات، پیش بینی می شود طی روزهای آتی نوسانات قیمتی کمتر شده و قیمت روز اهن آلات به ثبات نسبی رسد.

آهن پرایس مرجعی معتبر برای اطلاع رسانی و فروش آهن آلات صنعتی و ساختمانی می باشد. برای خرید آهن آلات صنعتی و ساختمانی و یا اطلاع از قیمت آهن الات می توانید به وب سایت و یا کانال تلگرامی آهن پرایس مراجعه کرده و یا با شماره گیری 54103-021 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

اخبار بدست آمده حاکی از ثبات قیمت در بازار آهن آلات می باشد. روز شنبه قیمت روز آهن آلات در اکثر مقاطع ثابت اعلام شد. اتفاقی که با توجه به تعطیلی روز یکشنبه پیش بینی می شد. قیمت آهن در مقاطعی همچون میلگرد و قوطی پروفیل ثابت بوده و در تیراهن و ورق آهن در برخی سایز ها و کارخانه ها افزایش اندکی داشته است.

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار آهن، در بخش میلگردها نیز شاهد افزایش قیمت 10 تومانی در تعداد اندکی از کارخانه ها از قبیل کارخانه میلگرد آریا ذوب بوده ایم اما این افزایش تنها مربوط به تعداد اندکی از کارخانه ها بوده و در حالت کلی قیمت روز میلگرد ها  در بازار آهن در ارامش بسر می برد. ثبات قیمتی در کارخانه میلگرد سیادن ابهر، کارخانه میلگرد نیشابور و پرشین فولاد و دیگر کارخانه ها دیده می شود. در حال حاضر قیمت میلگرد سایز 14 برای کارخانه ابهر 2280 تومان می باشد که وزن میلگرد سایز 14 این کارخانه 14 کیلوگرم اعلام شده است. همچنین قیمت میلگرد سایز  14 کارخانه نیشابور 2310 تومان اعلام شد که وزن میلگرد سایز 14 این کارخانه نیز 5/14 کیلوگرم می باشد.

پس از میلگردها، به بررسی قیمت روز قوطی پروفیل می پردازیم. قوطی پروفیل ها نیز در روز شنبه ثابت اعلام شده اند. قیمت پروفیل در اکثر کارخانه ها ثابت اعلام شد. کارخانه پروفیل جهان و کارخانه پروفیل مشهد از جمله کارخانه هایی بوده اند که قیمت هایشان را ثابت اعلام کردند. میانگین قیمت پروفیل سایز 2/5 برای کارخانه جهان 2930 تومان اعلام گردید که وزن پروفیل این کارخانه برای ضخامت 2/5 و ابعاد 40*40 ، 17/5 کیلوگرم اعلام شد.

با توجه به ثبات قیمت روز شنبه در بازار آهن، پیش بینی می شود طی روزهای جاری قیمت ها با افزایش اندکی مواجه شود اما باید منتظر اعلام قیمت ها از سوی کارخانه ها بمانیم.

اهن پرایس مرجعی معتبر برای اطلاع رسانی قیمت روز آهن آلات می باشد. شما می توانید برای بررسی قیمت روز آهن به وب سایت و یا کانال تلگرامی آهن پرایس مراجعه نمائید.

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد ؛ با توجه به اینکه اهداف سند چشم انداز و ایجاد ظرفیت تولید 55 میلیون تنی فولاد روند رو به رشدی دارد ، راهی جز صادرات نخواهیم داشت زیرا با حدود 20 تا 25 میلیون تن مازاد فولاد مواجه می شویم.
بهرام سبحانی  مدیرعامل شرکت مبارکه با اشاره به محورهای اساسی شرکت فولاد مبارکه، اظهار کرد : برای افزایش مصرف سرانه فولاد و شناسایی بازارهای هدف برای صادرات 20 میلیون تن فولاد در کشور تا افق سال 1404نیازمند برنامه ریزی مناسب هستیم. نقش بهره وری مواد، انرژی و نیروی انسانی و نقش مکان یابی مناسب پروژهها در دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد از جمله محورهای اساسی این شرکت است.

وی با اشاره به اهمیت مواد اولیه در تولید فولاد ، افزود: طبق برآوردهای به عمل آمده در حال حاضر بیش از یک میلیارد تن آهن قراضه در جهان موجود است و از آنجا که استفاده از کورههای قوس الکتریکی نسبت به روش کوره بلند از نظر زیست محیطی سالم تر است و تولیدکنندگان رغبت بیشتری به استفاده از کورههای قوس الکتریکی نشان میدهند، تقاضا برای سنگ آهن به مرور کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد : این در حالی است که طبق نظر تحلیل گران این حوزه، قیمت سنگ آهن به تناسب قیمت فولاد، افزایش نخواهد یافت. بر اساس ارزیابی مؤسسه جهانی ورلد استیل، جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر تولید 21 میلیون و 700 هزار تن فولاد را به خود اختصاص داده است که اگر به تولید 55 میلیون تن فولاد که در سند چشمانداز افق 1404 پیش بینی شده است، دست یابد ؛ میتواند جایگاه خود را تا رتبه هفتم ارتقا دهد. در حال حاضر مصرف سرانه فولاد در کشور ما حدود 230 کیلوگرم است که این رقم در کشور اسپانیا حدود 273، لهستان 340 و میانگین جهانی 208 کیلوگرم است.

سبحانی افزود : با این حساب سرانه مصرف فولاد در کشور ما از میانگین مصرف جهانی قدری بیشتر است اما در مقایسه با کشورهای پیشرفته صنعتی از جمله آلمان و کره جنوبی کم تر است. با فرض اینکه اهداف سند چشمانداز و ایجاد ظرفیت و تولید 55 میلیون تن فولاد محقق شود و جمعیت کشور نیز به 90 میلیون نفر افزایش یابد، با حدود 20 تا 25 میلیون تن مازاد فولاد مواجه میشویم که راهی جز صادرات آن نخواهیم داشت. و مهمترین بحث در حوزه صادرات محصولات فولادی، برنامهریزی برای صادرات و بازاریابی مناسب است. باید به خاطر داشته باشیم نمیتوان در مدت زمان کوتاه به  بازارهای صادراتی مناسب دست یافت پس نیازمند بازاریابی مناسب و برنامه ریزی دقیق هستیم. محصول صادراتی باید با هزینههای رقابتی تولید شود در نتیجه نمیتوان با واحدهای کوچک زیر یک میلیون تن به ارزشافزوده مناسب دست یافت و این امر در واحدهای بزرگ که زنجیره تولید در آنها کامل است، محقق خواهد شد. با تصمیمات صحیح می توان فرصت ارزشمندی در صنعت فولاد کشور به وجود آورد که بازده و توجیه اقتصادی داشته باشد.


آهن پرایس مرجعی برای تسهیل اطلاع از قیمت روز آهن آلات است. شما می توانید به منظور برقراری ارتباط با واحد فروش ، با شماره ی 54103-021 تماس حاصل فرمایید.

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارآهن ؛ میزان فروش آهن و همچنین صادرات سنگ آهن ایران در مقایسه با سال گذشته چندان تغییرنکرده است. این در حالی است که متأسفانه در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش معاملات بوده ایم و آمار معاملات سنگ آهن صادراتی از بورس کالا با وجود گذشت ده ماه از سال جدید چندان چشمگیر نیست . این در حالی است که واردات سنگ آهن به چین به‌عنوان تنها مقصد صادراتی، با رشد قابل توجهی همراه بوده است.

بازار سنگ آهن طی چند ماه اخیر برخلاف دیگر فصل ها شرایط چندان  پرنوسانی را تجربه نکرده است و بازار این ماده معدنی همچنان از رونق نسبتا مناسبی برخوردار است. حتی با وجود اعمال برخی محدودیت‌های زیست‌محیطی در مورد تولیدکنندگان فولاد و نوع سنگ آهن وارداتی، آمارها حاکی از آن است که میزان واردات سنگ آهن به چین طی سال 2017 رقم‌های بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد و رکوردهایی را از خود برجای گذاشت. طی ماه‌های اخیر تغییرات بر بازار سنگ آهن باعث شد تا بهای هر تن از انواع پرعیار این ماده معدنی از 65 تا 75 دلار افزایش یابد.


 طی 9 ماه گذشته میزان صادرات سنگ آهن ایران شرایط نسبتا مناسبی  داشته است و حتی با وجود اعمال محدودیت‌ها از سوی چین و تهدید به اعمال عوارض صادراتی از سوی مقامات کشور ایران، باز هم شاهد آمار صادراتی به میزان 14 میلیون تن بودیم که در مقایسه با سال گذشته رشد 3 درصدی را نشان می‌دهد. با این حال برخلاف رویه صادراتی کشور، آمار معاملات سنگ آهن از بورس کالا، روند کاهشی محسوسی را نشان می‌دهد و این موضوع برای ما خوشایند نیست ؛ زیرا بورس کالا یکی از نهادهای سنتی معاملات سنگ آهن صادراتی بوده است و حتی در برخی مقاطع زمانی، حدود 30 درصد از صادرات سنگ آهن کشور از بورس کالا صورت می‌گرفت.    

                                           
 از ابتدای مهر ماه تا انتهای آذر ماه سال 1396، تنها 385 هزار تن سنگ آهن از سوی 2 مجتمع فلات مرکزی ایران و سنگان در بورس کالا عرضه شد. این در حالی است که بیش از یک میلیون و 265 هزار تن تقاضا وجود داشت. در نهایت نیز همان 385 هزار تن مورد معامله قرار گرفت و به فروش رفت. بالا بودن تقاضا نسبت به عرضه نشان می‌دهد که بسیاری از خریداران سنگ آهن از جذاب بودن بازار صادراتی مطمئن هستند؛ زیرا با وجود افزایش 3 درصدی در حجم معاملات سنگ آهن کشور نسبت به سال گذشته، اما ارزش معاملات آن بیش از 52 درصد افزایش یافته است و به حدود 800 میلیون دلار رسیده است.  مجتمع فلات مرکزی ایران 275 هزار تن از سنگ آهن خود را برای صادرات در بورس کالا عرضه کرد. علاوه بر این، مجتمع سنگ آهن سنگان 110 هزار تن از سنگ آهن دانه ‌بندی خود را در بورس کالا عرضه کرد. اما در 3ماه گذشته خبری از مجتمع سنگ آهن جلال آباد زرند نبود که همواره یک پای ثابت صادرات سنگ آهن از طریق بورس کالا بوده است.

 

آهن پرایس پایگاهی برای تسهیل روند فروش آهن و مرجعی برای اطلاع رسانی قیمت روز آهن آلات است. شما می توانید برای ارتباط با واحد فروش با شماره 54103-021 تماس حاصل فرمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ به دنبال رشد محسوس قیمت آپارتمان‌های نوساز در دو ماه اخیر، تقاضای آپارتمان‌های ۱۰ تا ۱۵ سال ساخت تحت تأثیر 2 ویژگی افزایش یافته است. ویژگی اول مزیت قیمتی این آپارتمان‌ها نسبت به واحدهای نوسازو حتی میانسال‌های با سن بنای کمتر از ۱۰ سال است. آپارتمان‌هایی که از مرز ۱۰ سال ساخت عبور می‌کنند، بین ۱۰ تا ۳۰ درصد ارزان‌تر از آپارتمان‌های نوساز هر منطقه هستند. به همین خاطر کسانی که اولویت اصلی آنها در انتخاب مسکن ، مکان است از نوساز و تازه ‌ساز بودن صرف‌نظر می‌کنند و در منطقه مورد نظر خود به خرید واحدهای ۱۰ تا ۱۵ ساله رضایت می‌دهند. این گروه معمولا می‌پذیرند که با صرف هزینه‌ای نسبتا مناسب ، واحد خود را بازسازی و به این شکل از مشکل تامین مالی برای خرید واحدهای نوساز گذر کنند.
ویژگی دوم این گروه از آپارتمان‌ها در مقایسه با واحدهای با سن بنای بیشتر این است که امکان استفاده از ارزان‌ترین تسهیلات خرید مسکن یعنی صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای آنها فراهم است. به این ترتیب واحدهای ۱۰ تا ۱۵ سال ساخت میان مسکن ‌اولی‌هایی که قصد خرید با استفاده از این نوع تسهیلات را دارند، متقاضیان بسیاری دارد. اغلب خانه ‌اولی‌ها تا چند ماه قبل واحدهای نوساز را ترجیح می‌دادند اما اکنون برخی از آنها که درباره رشد قیمت نوسازها به یقین رسیده‌اند و نقدینگی کافی برای خرید این گروه از آپارتمان‌ها را ندارند، ناگزیر از همان ابتدا به سراغ واحدهای میانسال می‌روند. از این رو به دلیل کمبود تقاضا نوسازها و افزایش قیمت آهن آلات در چند ماه اخیر ، ساخت و ساز کاهش می یابد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، بازار فولاد طی هفته گذشته به دنبال بارش برف و باران و بسته شدن راه های حمل و نقل در رکود فرو رفت. هرچند قبل از این اتفاق رکود پایه ای در این بازار وجود داشت.
به گفته کارشناسان طی هفته برفی که بین روز های 7 تا 13 بهمن ماه بوده است، کارخانه های عظیم همچنان در حال عمل به تعهداتشان و صادرات محصولاتشان بوده اند تا بتوانند به 8 میلیون صادرات تا پایان سال جاری دست یابند. فعالان بازار فولاد در حال حاضر منتظر جو فعال و بازار داغ هفته های پایانی سال جاری و ایجاد رونق در اخرین روزهای سال هستند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، طی هفته گذشته قیمت روز آهن در بازار آهن آلات افزایش یافت. افزایشی که اینبار بدلیل بالا رفتن بی رویه نرخ ارز اتفاق افتاد، اما با این شرایط افزایش قیمت در بازار آهن و فولاد نسبت به دیگر بازار ها کندتر اتفاق افتاد. این در حالی است که به گفته کارشناسان با وجود افزایش قیمت در بازار اهن آلات، اما همچنان توجیه خرید برای خریداران وجود دارد و تمایل به خرید اهن در بازار مشاهده می شود، خریدی که البته نماینده تقاضای موثر که پیش‌زمینه رونق در این بازار است، نیست.

از اواسط بهمن ماه به بعد، کارخانه ها قیمت های خود را برای هرکیلو حدود 1500 ریال افزایش دادند. با وجود افزایش قیمت دلار و قیمت آهن، باز هم در بازار متقاضیانی وجود دارند. اگرچه باید طرف مقابل را هم مورد بررسی قرار اد زیرا در بازار آهن و فولاد تنها فرایند خرید و فروش صورت می گیرد اما تقاضای واقعی که بتواند بازار را یک تکان اساسی بدهد، وجود ندارد موضوعی که ضعف عدم تقاضای واقعی را در بازار بیش از پیش نشان می دهد.

با توجه به این شرایط عدم وجود رونق در بازار آهن و فولاد بخوبی احساس می شود، بصورتیکه افزایش قیمت صرفا در این بازار نمی تواند به معنای رونق باشد اما با این وجود کارشناسان و فعالان در بازار امید به افزایش قیمت مسکن و افتادن تب و تاب بازار ارز و بازگشت سرمایه ها به بازار آهن  با خروج از فصل سرما را دارند. مساله ای که می‌تواند نوید رونق در این بازار را البته در بازه زمانی بلند‌مدت‌تر و با «پیوستگی زمانی منقطع» بدهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، طی هفته گذشته قیمت روز آهن در بازار آهن آلات افزایش یافت. افزایشی که اینبار بدلیل بالا رفتن بی رویه نرخ ارز اتفاق افتاد، اما با این شرایط افزایش قیمت در بازار آهن و فولاد نسبت به دیگر بازار ها کندتر اتفاق افتاد. این در حالی است که به گفته کارشناسان با وجود افزایش قیمت در بازار اهن آلات، اما همچنان توجیه خرید برای خریداران وجود دارد و تمایل به خرید اهن در بازار مشاهده می شود، خریدی که البته نماینده تقاضای موثر که پیش‌زمینه رونق در این بازار است، نیست.

از اواسط بهمن ماه به بعد، کارخانه ها قیمت های خود را برای هرکیلو حدود 1500 ریال افزایش دادند. با وجود افزایش قیمت دلار و قیمت آهن، باز هم در بازار متقاضیانی وجود دارند. اگرچه باید طرف مقابل را هم مورد بررسی قرار اد زیرا در بازار آهن و فولاد تنها فرایند خرید و فروش صورت می گیرد اما تقاضای واقعی که بتواند بازار را یک تکان اساسی بدهد، وجود ندارد موضوعی که ضعف عدم تقاضای واقعی را در بازار بیش از پیش نشان می دهد.

با توجه به این شرایط عدم وجود رونق در بازار آهن و فولاد بخوبی احساس می شود، بصورتیکه افزایش قیمت صرفا در این بازار نمی تواند به معنای رونق باشد اما با این وجود کارشناسان و فعالان در بازار امید به افزایش قیمت مسکن و افتادن تب و تاب بازار ارز و بازگشت سرمایه ها به بازار آهن  با خروج از فصل سرما را دارند. مساله ای که می‌تواند نوید رونق در این بازار را البته در بازه زمانی بلند‌مدت‌تر و با «پیوستگی زمانی منقطع» بدهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، طی هفته گذشته قیمت روز آهن در بازار آهن آلات افزایش یافت. افزایشی که اینبار بدلیل بالا رفتن بی رویه نرخ ارز اتفاق افتاد، اما با این شرایط افزایش قیمت در بازار آهن و فولاد نسبت به دیگر بازار ها کندتر اتفاق افتاد. این در حالی است که به گفته کارشناسان با وجود افزایش قیمت در بازار اهن آلات، اما همچنان توجیه خرید برای خریداران وجود دارد و تمایل به خرید اهن در بازار مشاهده می شود، خریدی که البته نماینده تقاضای موثر که پیش‌زمینه رونق در این بازار است، نیست.

از اواسط بهمن ماه به بعد، کارخانه ها قیمت های خود را برای هرکیلو حدود 1500 ریال افزایش دادند. با وجود افزایش قیمت دلار و قیمت آهن، باز هم در بازار متقاضیانی وجود دارند. اگرچه باید طرف مقابل را هم مورد بررسی قرار اد زیرا در بازار آهن و فولاد تنها فرایند خرید و فروش صورت می گیرد اما تقاضای واقعی که بتواند بازار را یک تکان اساسی بدهد، وجود ندارد موضوعی که ضعف عدم تقاضای واقعی را در بازار بیش از پیش نشان می دهد.

با توجه به این شرایط عدم وجود رونق در بازار آهن و فولاد بخوبی احساس می شود، بصورتیکه افزایش قیمت صرفا در این بازار نمی تواند به معنای رونق باشد اما با این وجود کارشناسان و فعالان در بازار امید به افزایش قیمت مسکن و افتادن تب و تاب بازار ارز و بازگشت سرمایه ها به بازار آهن  با خروج از فصل سرما را دارند. مساله ای که می‌تواند نوید رونق در این بازار را البته در بازه زمانی بلند‌مدت‌تر و با «پیوستگی زمانی منقطع» بدهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، طی هفته گذشته قیمت روز آهن در بازار آهن آلات افزایش یافت. افزایشی که اینبار بدلیل بالا رفتن بی رویه نرخ ارز اتفاق افتاد، اما با این شرایط افزایش قیمت در بازار آهن و فولاد نسبت به دیگر بازار ها کندتر اتفاق افتاد. این در حالی است که به گفته کارشناسان با وجود افزایش قیمت در بازار اهن آلات، اما همچنان توجیه خرید برای خریداران وجود دارد و تمایل به خرید اهن در بازار مشاهده می شود، خریدی که البته نماینده تقاضای موثر که پیش‌زمینه رونق در این بازار است، نیست.

از اواسط بهمن ماه به بعد، کارخانه ها قیمت های خود را برای هرکیلو حدود 1500 ریال افزایش دادند. با وجود افزایش قیمت دلار و قیمت آهن، باز هم در بازار متقاضیانی وجود دارند. اگرچه باید طرف مقابل را هم مورد بررسی قرار اد زیرا در بازار آهن و فولاد تنها فرایند خرید و فروش صورت می گیرد اما تقاضای واقعی که بتواند بازار را یک تکان اساسی بدهد، وجود ندارد موضوعی که ضعف عدم تقاضای واقعی را در بازار بیش از پیش نشان می دهد.

با توجه به این شرایط عدم وجود رونق در بازار آهن و فولاد بخوبی احساس می شود، بصورتیکه افزایش قیمت صرفا در این بازار نمی تواند به معنای رونق باشد اما با این وجود کارشناسان و فعالان در بازار امید به افزایش قیمت مسکن و افتادن تب و تاب بازار ارز و بازگشت سرمایه ها به بازار آهن  با خروج از فصل سرما را دارند. مساله ای که می‌تواند نوید رونق در این بازار را البته در بازه زمانی بلند‌مدت‌تر و با «پیوستگی زمانی منقطع» بدهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، با توجه به تصویب شورای پول و اعتبار بانک‌ها اجازه دارند مطالبات بلندمدت مربوط به تسهیلات خرید مسکن را به وسیله بازار رهن ثانویه، به جریان نقد تبدیل کنند. بر اساس این مصوبه امکان افزایش سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی به پشتوانه وام‌های اولیه وجود دارد.

در قالب بازار رهن ثانویه، وام‌های پرداخت شده به خریداران مسکن که در روند طبیعی، در طی حداقل ۱۰ ساله به صورت اقساط ماهانه به بانک‌ها بازپرداخت می‌شود، به وسیله بازار سرمایه - انتشار اوراق رهنی- در کمترین مدت به منابع نقد تبدیل می‌شود و مشکل کمبود منابع بانک را برطرف می سازد.

با توجه به قوانین انتشار اوراق رهنی، هر موسسه اعتباری که می خواهد اوارق رهنی منتشر کند، در ابتدا باید گزارشی توجیهی ارائه کرده و سپس موافقت اولیه را از بانک مرکزی دریافت کند.

تسهیلات خرید مسکن قابلیت اتکار برای انتشار اوراق رهنی را داراست. ضمنا باید حدود  دوسال از قسط بندی وام های اولیه گذشه باشد تا بتوان به بازار رهن ثانویه ورود کرد.

به دنبال این قانون، بانک عامل پرداخت وام مسکن برنامه ای برای تامین مالی 10 هزار میلیارد تومانی تدارک دیده است و طبق هدف گذاری های انجام شده قصد دارد تا پایان سال جاری مجوز انتشار هزار میلیارد تومان اوراق رهنی را دریافت کند.

در حال حاضر طبق اخرین آمار بدست آمده، مجموع تسهیلات پرداختی خرید مسکن از سوی شبکه بانکی معادل 258 هزار میلیار تومان می باشد که این میزان 26 درصد از مجموع تسهیلات شبکه بانکی را در بر میگیرد. از این مقدار بیش از 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات را خرید مسکن را بانک مسکن پرداخت کرده است. این تسهیلات بطور طبیعی در طول 10 سال به بانک ها بازگردانده خواهد شد اما این مقدار استعداد برای منتشر کردن اوراق رهنی در صورت بکارگیری در بازار رهن ثانویه، به استخرا منابع نقد و نفع تزریق دوباره به بخش مسکن منجر خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

با توجه به آمار بدست امده از سوی بخش معدن و صنایع معدنی، طی 9 ماهه ابتدایی سال جاری این بخش بیش از 672.9 میلیون دلار کالا به کشور افغانستان صادر کرده است که از این میزان 230.1 میلیون دلار مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی بوده است.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، از جمله اقلام صادر شده آجر، سرامیک، زنجیره سیمان و محصولات پایین دستی و قطعات فولادی به همراه مس بوده است که همگی به کشور افغانستان صادر شده است.

علاوه بر کالاهای معدن و صنایع معدنی، زنجیره المینیوم و محصولات زنجیره روی و سنگ آهن و زغال سنگ نیز به این کشور صادر شده اند.

همچنین محصولات پایین دستی اعم از قطعات فولادی نیز بیش از 38 هزار و 572 تن با قیمت 65 میلیون و 829 هزار دلار به افغانستان صادر شده است. سایر اقلام معدن و صنایع معدنی نیز در 9 ماهه امسال به وزن 399.6 هزار تن در مقابل 30 میلیون و 554 هزار دلار صادر شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طبق بررسی های صورت گرفته بر روی قیمت روز آهن، بازار آهن در روز گذشته مورخ 17/11/96 با نوسانات اندکی مواجه شد. قیمت آهن آلات در روز گذشته در برخی مقاطع ثابت و در برخی دیگر افزایش داشت اگرچه تعداد اندکی از کارخانه های پروفیل سازی قیمت پروفیل های خود را کاهش دادند اما در مجموع اکثر آهن آلات در روز سه شنبه با افزایش و در برخی مقاطع با ثبات مواجه شدند. قیمت آهن اصفهان نیز در بخش میلگرد ها ثابت بوده است.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، قیمت میلگرد ها روز گذشته افزایش یافت. میلگردها که از ابتدای بهمن ماه دچار نوسان شده اند، در روز گذشته نیز بطور میانگین با افزایش 20 تومانی مواجه شدند. این افزایش 20 تومانی در شرایطی اتفاق افتاد که طی آمار بدست آمده، در برخی از کارخانه ها این افزایش به 60 تومان هم رسیده است. قیمت میلگرد اصفهان در روز گذشته 2750 تومان اعلام شد.

پروفیل ها شرایط نسبتا مطلوب تری را در بازار دارند چراکه از اوایل ماه جاری نوسانات کمتری را در مقایسه با میلگردها تجربه کرده اند. قیمت قوطی پروفیل ها در روز گذشته ثابت اعلام شد. با توجه به بررسی های صورت گرفته، قیمت روز پروفیل در اکثر کارخانه ثابت بوده و تنها در برخی کارخانه ها کاهش 20 تومانی داشته است.

قیمت نبشی و قیمت ناوادانی ها طی روز گذشته بطور میانگین 30 تومان افزایش یافت و در گروه مقاطع افزایشی قرار گرفت.

در این میان تیراهن ها هم از این وضعیت بازار آهن در امان نماندند و با 5000 تومان افزایش مواجه شدند. قیمت تیرآهن درب بنگاه تهران با 5000 تومان افزایش به فروش رسید.

بخش ورق ها روزهای آرامی را سپری می کند. قیمت ورق گالوانیزه ثابت اعلام شد. همچنین قیمت ورق آهن درب بنگاه نیز ثابت بود. قیمت ورق رنگی و قیمت ورق روغنی نیز درب کارخانه ثابت می باشد.

در حال حاضر باتوجه به کاهش میزان نوسانات در بازار آهن آلات، خرید آهن و فروش آهن نسبتا افزایش یافته و پیش بینی می شود بازار آهن آلات به مرور زمان از رکود خارج شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، عضو کمیسیون صنایع مجلس طی سخنرانی ای با اشاره به رابطه مستقیم قیمت تیرآهن و قیمت مسکن گفت: برای رسیدن به قیمت مطلوب در بازار داخلی تیرآهن، نیاز به افزایش احداث واحدهای مسکونی هستیم. طی سال گذشته قیمت تیرآهن نتوانسته کامل از رکود خارج شود از این رو کارشناسان مسکن معتقدند که دلیل این موضوع رکود موجود در بازار مسکن و ایجاد وقفه در اجرای طرح های عمرانی می باشد.

با توجه به این شرایط، دولت باید با تلاش مستمر بتواند علاوه بر ایجاد رونق در ساخت و ساز و بازار تیرآهن، تورم حاصل از رونق قیمت هارا مهار کند.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر ساختمان های خالی بسیاری وجود دارد اما طبقه متوسط و ضعیف جامعه توان خرید ندارد که همین امر موجب رکود در صنعت ساختمان سازی و به دنبال آن بازار خرید و فروش تیرآهن  شده است.

 وی در ادامه، به منظور رونق قیمت تیرآهن طی سخنرانی ای گفت: دولت باید با ساخت دو میلیون واحد مسکونی برای قشر متوسط جانعه موافقت کند تا ضمن رونق بازار مسکن، پیش زمینه ای نیز برای رونق تیرآهن  در کشور فراهم شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، عدم وجود خریداران نهایی در بازار فولاد و وجود شرایط سخت حمل و نقل جاده ای در کنار افزایش شکننده نرخ دلار در بازار آزاد، همگی از آیتم هایی هستند که می تواند در بازار فولاد ایفای نقش کند اما تمامی این آیتم ها خودنمایی چندانی نداشته است. اگرچه نوسانات قیمت شمش و میل بازار های جهانی به کاهش قیمت ها همگی دست به دست هم داده تا بازاری کاهش را بسازد آن هم در شرایطی که اکثر کارخانه ها قیمت هایشان ثابت اعلام شده است.

بدنه غالب در بازار، روند نزولی حجم معاملات را بیشتر از بقیه جدی گرفته تا جایی که شرایط شکننده ای در بازار بوجود آمده و درصورتیکه که همین روند ادامه یابد به معنی تمایل جدیدی به کاهش قیمت ها می باشد. این در شرایطی است که بازار محرک های زیادی را پیش روی خود نمی بیند و این روند امیدواری را برای افزایش قیمت ها بوجود نمی آورد. تا موقعی که بازار حال و هوای شب عید را تجربه نکند و افزایش تقاضای سنتی به بازار وارد نشود نمی‌توان اظهارنظر قاطعی داشت اگرچه تغییر فاز بازارهای جهانی شاید بتواند به حمایت از بازار برخیزد ولی این احتمال هم زمان‌بر خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس درتحلیل بازار آهن، با توجه به فشاری که از سوی فولادسازان چینی دیده می شود نشان دهنده نفوذ آن ها بر قیمت گذاری به عنوان بزرگترین خریداران سنگ آهن جهان می باشد.

طبق اطلاعات کسب شده، فولادسازان چینی توانسته اند شاخص قیمت های بازار داخلی سنگ آهن خود را در بعضی قراردادهای سالانه وارداتی 2018 که با شرکت های معدنی بزرگ می بندند دخیل کنند. شواهد نشان می دهد بی‌اچ‌پی بیلیتون طی توافقی با دوکارخانه بزرگ چینی قرار است شاخص قیمت های مای استیل را در کنار شاخص قیمت های پلاتس برای قردادهایش استفاده کند.

در این میان شرکت معدنی فورتسکیو که چهارمین تولید کننده سنگ آهن است قرار است تا از شاخص قیمت های مای استیل چین برای قیمت گذاری هایش استفاده کند.

کیوان جعفری‌طهرانی کارشناس بین‌المللی سنگ‌آهن و چرخه فولاد در مورد بالا رفتن نرخ سنگ آهن گفت: در حال حاضر رابطه سنگ آهن و فولاد رابطه مستقیم و خطی نیست. رشد اقتصادی چین اکنون بیشتر از سال 2015 می باشد. کارخانه های فولاد چین هم با نهایت توان ظرفیتی در حال تولید بوده که همین موضوع باعث می شود که اقدام به خرید و دپوی مواد اولیه از جمله سنگ آهن و زغال سنگ کنند که نتیجه آن افزایش قیمت جهانی این کالاهاست.

رئیس امور بین الملل انجمن سنگ‌آهن بر این باور است که افزایش اخیر قیمت سنگ‌آهن (از چهارم آبان ماه به بعد) بر پایه همین تحولات است.

طهرانی در آخر خاطرنشان کرد: این روند رو به رشد که از چهارم آبان ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد، به صورت پاندولی است و احتمال می‌رود متوسط قیمت سنگ آهن تا پایان سال روندی افزایشی داشته باشد.

آهن پرایس سامانه ای برای اطلاع رسانی و فروش انلاین اهن الات ساختمانی و صنعتی می باشد. برای اطلاع از آخرینقیمت اهن الات اعم از قیمت تیراهن، قیمت میلگرد اجدار، قیمت قوطی پروفیل، قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق،قیمت لوله و همچنین اخبار بازار اهن میتوانید وبسایت ما را بررسی کنید و در صورت نیاز به خرید اهن با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در آهن پرایس تضمین و اطمینان از کیفیت محصول در هنگام خرید را متعهد می شویم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، حسین سروش کارشناس بازار مسکن درباره وضعیت بازار مسکن تا پایان سال جاری گفت: باتوجه به رسیدن به فصل زمستان و به دنبال آن بارش برف و باران در روزهای اخیر، فعالیت های مرتبط با ساخت و ساز و عمرانی با کاهش مواجه شده است.

وی افزود: در این شرایط خبرهای منتشر شده حاکی از کاهش میزان مسکن موجود برای عرضه و افزایش میزان متقاضیان مسکن می باشد که در چنین شرایطی بدلیل عدم توازن میان عرضه و تقاضا در بازار نرخ ها با افزایش مواجه خواهد شد.

حسین سروش در ادامه عنوان کرد: در شرایط فعلی بدلیل سرمای زیاد امکان افزایش میزان عرضه فراهم نیست و به عقیده من در صورتیکه این وضعیت ادامه پیدا کند و توازنی میان عرضه و تقاضا برقرار نشود، قیمت ها در بازار مسکن با افزایش مواجه خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، محمد ابکا مدیرعامل شرکت فولاد تکنیک طی هشتمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن با اعلام آمار از ظرفیت تولید فولاد خام ایران گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید فولاد خام کشور 23میلیون تن می باشد. حدود 22 میلیون تن ظرفیت نیز در دست اجرا می باشد که با این اوصاف تحقق تولید 55 میلیون تن فولاد خام تا سال 1404 دور از انتظار نیست.
محمد ابکا در ادامه افزود: در حال حاضر مهم ترین مشکل صنعت فولاد، کمبود گندله و کنسانتره می باشد که برای حل این چالش پروژه‌های اکتشافی تعریف شده‌اند. در صورتیکه پروژه های اکتشافی تحقق نیابند، ایران واردکننده سنگ آهن می شود. 
وی در اخر خاطر نشان کرد: ما در زمینه صادرات دچار اشتباه شدیم و دقیقا برعکس دنیا عمل کرده ایم از کل صادرات فولادایران ۶۷ درصد فولاد خام، ۱۲ درصد محصول طولی و ۲۲ درصد محصول تخت بوده است که این به معنی است که صادرات صنعت فولاد ایران به سمت ارزش افزوده بیشتر نرفته است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، براساس اطلاعات بدست آمده از نوسانات قیمت روز میلگرد طی هفته جاری، به این مهم دست یافتیم که قیمت این محصول در بازار با اندکی کاهش مواجه شده است. اگرچه این کاهش قیمت ها شامل تمام کارخانه نمی شود اما می توان گفت اکثر کارخانه ها قیمت هایشان با کاهش ناچیزی مواجه شده است.

کارخانه میلگرد پرشین فولاد هفته جاری را با ثبات قیمت آغاز نمود. این کارخانه در روزهای ابتدایی هفته جاری هیچگونه نوسانی نداشته اما با رسیدن به روز سه شنبه قیمت میلگردهایش را 10 تومان کاهش داد. پس از این کاهش قمیت اقدام به ثابت اعلام کردن قیمت ها نمود.

کارخانه میلگرد حسن رود هفته کاهش را پشت سر گذاشت. این کارخانه در اولین روز هفته قیمت میلگرد هایش را 20 تومان کاهش داد. قیمت های این کارخانه در دو روز شنبه و سه شنبه کاهش یافت که روز سه شنبه قیمت میلگرد حسن رود 10 تومان پایین آمد. پس از این کاهش قیمت ها دیگر هیچ نوسانی در قیمت های این کارخانه بوجود نیامده و در حال حاضر قیمت های این کارخانه ثابت اعلام شد.

پس از این دو کارخانه، کارخانه میلگرد کویرکاشان و میلگرد شاهرود را بررسی می کنیم که از ابتدای هفته جاری قیمت میلگردهایشان ثابت اعلام شده و این ثبات قیمت ها تا پایان هفته ادامه یافت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، از بزرگترین و پرمزیت ترین صنایع ایران، صنعت فولاد می باشد که با وجود گسترش روزافزون این صنعت مادر، بزرگان آن نگران عدم وجود زیر ساخت های لازم و هدف گذاری های بزرگ در این صنعت هستند.

در هشتمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن، فولادسازان بزرگ ایران و فعالان زنجیره تولید گرد هم آمدند تا به بررسی زنجیره تولید فولاداز معدن تا کارخانه های نوردی پردازند و از این طریق مسیر بهتری برای دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد در سال 1404 پیدا کنند. همچنین بدین وسیله بتوانند قسمتی از نگرانی هارا برای این صنعت برطرف کرده و در پی راه حلی باشند. حال پس از برگذاری این همایش ها و جلسات باید منتظر ایجاد تغییرات در این صنعت ماند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، در روز گذشته محمد آزاد، رییس اتحادیه آهن،فولاد و فلزات در گفتگویی عنوان کرد: در شرایط فعلی کارخانه های تولیدکننده آهن فقط ازنصف ظرفیت خود استفاده می کنند. طی روزهای گذشته بازارمسکن که مدتهاست در رکود بوده است، در حال خروج نسبی از رکود می باشد و پیش بینی می شود قیمت آهن آلات به مرور زمان بهبود یابد و با افزایش تقاضا مواجه شود. 
درصورتیکه این اتفاق رخ دهد، کارخانه ها نیز با ازفیاش قیمت اهن آلاتشان می توانند سود بیشتری کسب کنند. اگرچه این تنها در حد یک پیش بینی می باشد و در شرایط فعلی هیچ اتفاقی رخ نداده است.
در حال حاضر که وضعیت آب و هوایی با بارش برف و باران مواجه شده، بازار آهن الات و محصولات فولادی را بسیار راکد کرده چراکه در این هوا حمل و نقل به سختی ممکن می شود. محمد ازاد در ادامه درباره افزایش قیمت آهن الات افزود: درصورتیکه قیمت آهن آلات حتی با افزایش قیمت هم مواجه شود، این افزایش بیشتر بدلیل افزایش قیمت در بازارهای جهانی می باشد.
در شرایط فعلی کشور چین از چندی پیش تا کنون از صادرات آهن آلات خود کاسته و در داخل این کشور بیش تر به ساخت و ساز پرداخته می شود که این موضوع به خودی خود باعث افزایش قیمت آهن در بازار های جهانی شده و بر بازار آهن آلات ایران نیز اثر گذاشته است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، اخبار منتشر شده از آخرین نوسانات بازار مسکن حاکی از خروج کامل این بازار از رکود می باشد. خبر اتمام رکود بازار مسکن در پایتخت، مورد تایید بسیاری از کارشناسان این حوزه قرار گرفته است.

با انتشار این خبر بسیاری از فروشندگان و سازندگان تصور کردند که این بازار همچون گذشته با افزایش قیمت بسیاری مواجه خواهد شد به همین دلیل به شکلی کاملا نامتعارف میانگین قیمت هر متر مربع را در مناطق مختلف با افزایش قیمت اعلام نمودند.

بر همین اساس بعضی از مشاوران املاک به متقاضیان خرید اعلام افزایش قیمت در مناطق کرده اند. بنابر این باید به قیمت های پیشنهادی مشاوران املاک تن دهند. این در شرایطی است که اکثر کارشناسان این بخش بر این عقیده اند که این دوره از رونق با دیگر دوره ها متفاوت است به همین علت قرار نیس افزایش قیمت داشته باشیم، بلکه حداقل در دوره میان مدت پیش رو به دلیل نوع تقاضای موجود در بازار مسکن که از جنس مصرفی است رشد قیمت‌ها آرام و در حد منطقی رخ خواهد داد.

کارشناسان بازار مسکن هشدار می‌دهند چنانچه فروشندگان و سازندگان بازار مسکن بدون توجه به جنس رونق پیش رو و قدرت خرید متقاضیان قیمت‌های پیشنهادی خود را افزایش دهند، ممکن است بخش مسکن برخلاف ماه گذشته مجددا با کاهش حجم معاملات و عقب‌نشینی خریداران مسکن مواجه شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، بهادر احرامیان، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفتگویی عنوان کرد: درصورتیکه نگاهی جامع به تجربه های جهانی بیندازیم خواهیم دید که به ندرت کشورهایی در نیا می یابیم که یکی از مشکلات بزرگشان ایجاد توازن در صنعت فولاد باشد.
وی در ادامه افزود: در کل دنیا اکثر کارخانه های فولاد از همان اول بصورت متوازن تولید می شوند به این معنی که از همان اول در دورنمای حیاتشان برای زنجیره کامل تولید برنامه ریزی کرده اند. اما وقتی نگاهی به کارخانه های فولاد ایران که تاکنون تاسیس شده اند می اندازیم می بینیم که تنها چند مورد از این کارخانه ها بصورت متوازن تاسیس شده اند و مابقی ان ها دارای این خصوصیت نیستند. از مهم ترین دلایل این اتفاق این است که طی دو دهه اخیر تاسیس کارخانه ها تنها بر مبنای نیاز داخل صورت گرفته است و کمتر دیده شده که در هنگام تاسیس به فکر آینده و بروز چنین مشکلاتی باشند.
  کشور ما سالیان سال وارد کننده فولاد دنیا بوده است. این حجم بالای تقاضا و ورود فشار بر واردات باعث شد تا اکثر سرمایه گذاران ترغیب شوند و سرمایه هایشان را به این بازار بیاورند. در نهایت جذب سرمایه ها با حداکثر سرعت انجام شد و اکثر سرمایه گذاران هدفشان تامین نیاز داخل بود. اما در این میان هیچگاه به این موضوع توجهی نشد که این حجم تولید برای نیاز داخل زمانی با ازدیاد مواجه خواهد شد و بازار داخل اشباع می شود و به دلیل مازاد ظرفیت ایجاد شده تولید کنندگان مجبور به رقابتی کردن قیمت هایشان خواهند شد. 
 بهادر احرامیان در اخر خاطر نشان کرد: مشکلات فولاد کشور دقیقا از همین جایی که ذکر کردیم اغاز شد و در حال حاضر شاهد ظرفیت های مازاد ایجاد شده بخش نورد و ذوب در کشور هستیم بدون آنکه توجهی به واحد های کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی شود. حال آنکه همین واحدهای نورد و فولادسازی ها در عمده موارد در کنار یکدیگر احداث نشده اند. علاوه بر این امروز شرایط تولید رقابتی تر شده و توجه به هزینه های تولید، کاهش آنها و در نتیجه کاهش بهای تمام شده، به مسئله اصلی واحدهای تولیدی تبدیل شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار آهن، از روز شنبه بازار آهن با افزایش آغاز شد. قیمت میلگرد ذوب اهن برای سایزهای 14 تا 32 2395 تومان بود. همچنین قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان نیز بطور میانگین از سایز 14 تا 18 برای هر کیلو 2780 تومان معامله می شد، اما به دنبال افزایش نرخ ارز در هفته ماقبل، قیمت ها افزایش یافت. البته درصورتیکه با دید باز به این ماجرا نگاهی بیندازیم به این مهم دست می یابیم که در شرایط فعلی به دلیل عدم ساخت و ساز و از سویی دیگر کمبود بودجه های عمرانی بازار مقاطع در ایران متوقف شده است. کسری بودجه های عمرانی به قدری شده که دولت از محل پرداخت قرضه برخی پروژه ها را جلو می برد که در واقع این همان وام گرفتن محسوب می شود. با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، چشم انداز سال آینده نیز خوش بینانه نیست چرا که این موضوع بر روی صادرات فشار وارد خواهد کرد.

در حال حاضر تنها کارخانه های درجه دو که کالاهایی بدون کیفیت را تولید می کنند در بازار داخلی فعالیت دارند. همچنین وجود محدودیت در عرضه شمش ممکن است باعث تنش هایی در بازار شود اما چون تقاضا کم است این تنش ها دیده نمی شود. در آینده ای نچندان دور شاهد اتفاقی که 50 سال گذشته در صنعت فولاد چین افتاد، در کشور خواهیم بود. بطوریکه به مرور زمان کارخانه های کوچک از دور خارج می شوند و کارخانه های بزرگ برای ماندگاری در بازار با یکدیگر می جنگند که ساختار اقتصادی ایران نیز این وضعیت را تشدید خواهد کرد.

این وضعیت تا زمانی که بازار جهانی بر همین روال پیش رود، ادامه خواهد داشت. بروز یک رکود و یا یک تحریم کافیست تا همه چیز را برهم زند. طبق پیش بینی های صورت گرفته قیمت روز میلگرد طی هفته آینده چندان خوش بینانه نیست چرا که از یک سو قیمت شمش تمایل به افزایش دارد و از سویی دیگر تقاضا میلگرد در بازار کم است در نتیجه احتمال خروج برخی کارخانه ها از زنجیره تولید وجود دارد.

این وضعیت در شرایطی است که دولت اصرار دارد قیمت آهن آلات را برای سال آینده ثابت نگه دارد. اگرچه رکود فعلی و تقاضای کم دولت را برای رسیدن به این هدف یاری خواهد کرد اما این روند موجب تعطیلی بسیاری از کارخانه های شمش خواهد شد که دذر نتیجه آن شاهد افزایش بیکاری در کشور خواهیم بود. از سویی دیگر تهاجم صادراتی باعث تخلیه بازار داخلی می شود و شکنندگی آنرا بالا می برد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، مهدی سلطان محمدی کارشناس مسکن در گفتگویی با اشاره به تاثیرات نوسانات نرخ ارز بر بازار مسکن عنوان کرد: نوسانات نرخ ارز تاثیر چندانی بر روز بازار مسکن نخواهد گذاشت چرا که وقتی بازار ارز دچار نوسان می شود توجهات به آن بازار بیشتر شده در نتیجه بازار مسکن فقط دچار وقفه خواهد شد.
سلطان محمدی در ادامه اظهار داشت: چنانچه نرخ ارز در نقطه بالایی به تعادل رسید می توان تاثیرات غیر مستقیم آن را بر روی بازار مسکن دید. 
بیشترین بازارهایی که از این نوسانات تاثیر می پذرید، بازار طلا و سکه است. بازار مسکن بسیار کند و سنگین بوده و نمی تواند همانند بازار طلا و سکه خیلی سریع تاثیر گیرد.
وی با تاکید بر این موضوع که باید مراقب افزایش بیش از حد نرخ مسکن بود، افزود: روند حجم معاملات و قیمت مسکن صعودی است اما باید با حفظ تعادل، مانع از برگشت به رکود سال‌هاى گذشته شویم.
این کارشناس مسکن به حرکت سریع نرخ مسکن نسبت به نرخ تورم تا پایان سال اشاره کرد و گفت: با اطمینان مى توان گفت بازار از حالت رکود قبلى خارج و وارد مرحله رونق شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، بازارداخلی کشور طی 10 روز اخیر در مسیر جدیدی قرار گرفته است. مسیری که افزایش قیمت ها را به دنبال داشته، هرچند که این افزایش قیمت پس از ماه رمضان آغاز شده اما برای مدتی در ثبات به سر می برد و مجددا پس از مدتی در مسیر افزایش قرار گرفت.

افزایش قیمت فولاد در بازارهای داخل دلایل متعددی را داراست که می توان از جمله این عوامل به رشد قیمت شمش به دلیل افزایش قیمت قراضه و آهن اسفنجی، متعهد بودن بعضی از واحدهای تولیدی برای فروش، امید به افزایش قیمت های جهانی فولاد و نوسانات قیمت دلار در بازار، زیاد شدن فعالیت در بازارهای صادراتی، کاهش فروش داخلی بعضی از تولیدکنندگان و کاهش تمایل فروش محصولات در بازار داخلی و همچنین افزایش تقاضای بازار داخلی اشاره کرد.

اخبار بدست آمده حاکی از آن است که دلیل افزایش قیمت ها در بازار داخلی ایران، افزایش قیمت شمش می باشد. اما با این حال علاوه بر افزایش قیمت ها در بازار مصنوعات نوردی، شاهد افزایش قیمت پیشنهادی سایر تولیدکنندگان مقاطع نیز بوده ایم که همین امر نشان دهنده افزایش کلی قیمت ها در محصولات فولادی می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، محمد آزاد رئیس اتحادیهفروشندگان آهن و فولاد در گفتگویی درباره افزایش قیمت شمش و تیرآهن گفت: رشد قیمت مواد اولیه تولید فلزات و آهن آلات در بازارهای جهانی موجب شده تا شاهد افزایش قیمت در اکثر بخش های فلزی در بازار باشیم.

وی با بیان این موضوع که بخش بسیاری از مقاطع آهن آلات و فلزات طی دو سه هفته گذشته دچار افزایش قیمت شده اند عنوان کرد: به دنبال افزایش قیمت در بخش مواد اولیه فلزات و آهن آلات شاهد افزایش قیمت روز تیرآهن و قیمت میلگرد و دیگر فلزات نیز بوده ایم.

وی در ادامه افزود: مواد اولیه تیرآهن از شمش آهن تهیه می شود و با گران شدن شمش آهن بطور معمول قیمت دیگر مقاطع نیز روند صعودی را پیش خواهند گرفت. اگرچه نوسانات قیمت های جهانی هم تاثیر بسزایی بر قیمت آهن آلات داخلی خواهد گذاشت که در پی این امر قیمت های جهانی کمی  بهبود یافتن اما نرخ سنگ آهن که در گذشته 40 تا 45 دلار بود، در شرایط فعلی با قیمت 65 تا 70 دلار در بازارهای جهانی عرضه می گردد که به همین دلیل قسمت بسیاری از مقاطع در بازار با افزایش قیمت به فروش می رسند.

محمد آزاد در ادامه عنوان کرد: رشد قیمت ها در صورتیکه مواد اولیه در بازارهای جهانی افزایش یابد امری طبیعیست اما احتمالا طی 2 ماه اینده قیمت آهن آلات با ثبات مواجه خواهد شد.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن در آخر اظهار داشت: بازار فروش کسبه تغییر چندانی نداشته است و همچنان در مقایسه با گذشته با رکود مواجه می باشد اگرچه اکثر تولیدکنندگان حدود 50 درصد از تولیداتشان را به بازارهای دیگر کشورها صادر می کنند و از این طریق محصولاتشان را بفروش می رسانند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، طی روز های اخیر شاهد سرگیجه در بازار مسکن بوده ایم، بطوریکه متقاضیان خرید و فروش هر روز اخبار بازار مسکن را پیگیری می کنند. از یک سو در تهران امسال برای 250 هزار واحد مسکونی پروانه صادر شده است. این در شرایطی است که تهران اصلا به این میزان پروانه هیچ احتیاجی ندارد.

از سویی دیگر رییس کمیسیون عمران مجلس می گوید: ما در کمیسیون عمران مجلس بر این عقیده ایم که در 4 میلیون واحد مسکونی در کشور کمبود داریم. اما وزارت راه و شهرسازی بر این عقیده است که مسکن مورد نیاز در کشور وجود دارد اما از کیفیت کافی برخوردار نیست.

بازار مسکن یکی از مهمترین بازارها تلقی می شود که تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور دارد. شرایط در این بازار به گونه ای است که در روزها و حتی سالهای آینده نمی توان قیمت و میزان عرضه و تقاضا را در این بازار پیش بینی کرد. در این میان افرادی از قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند که همچنان گوش به حرف های ضد و نقیض مشاوران املاک می دهند. مشاوران املاکی که در حال حاضر بنظر می رسد شرایط مناسبی برایشان مهیا شده تا از آب گل آلود ماهی بگیرند و از افزایش قیمت ها طی روزهای آینده خبر دهند. همچنین در این بین سازندگان مسکن هم که از مدت ها پیش سرمایه هایشان را روانه بازار کرده اند در حال حاضر به گفته مشاوران املاک گوش کرده و از فروش واحدهای مسکونی خود دست کشیده اند و همچنان در انتظار جهش صعودی قیمت ها طی سال آینده هستند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارفولاد، رئیس هیات عامل ایمیدرو طی بازدید از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی استانهای اصفهان و تهران  و شرکت ذوب آهن اصفهان، با اشاره به این موضوع که صادرات 8 میلیون تنی انواع محصولات فولادی به خارج از کشور گواه از رشد صنایع معدنی در کشور است، عنوان کرد:  طی چهارسال اخیر با کمک بخش خصوصی توانسته ایم در بخش معدنی و صنایع معدنی بیش از 12 هزار شغل ایجاد کنیم.

مهدی کرباسیان ایجاد سرمایه گذاری در حوزه صنایع معدنی و فولادی را زیر ساخت توسعه صنعت کشور دانست اظهار داشت: رونق در صنعت ساختمان و مسکن طی سال آینده موجب رشد بیشتر بازار فولاد خواهد شد.

همچنین مدیرعامل کارخانه ذوب آهن با اشاره به افزایش تولید این کارخانه تا اواخر سال جاری افزود: با توجه به قرار گرفتن در کوره بلند شماره یک تا پایان سال جاری بیش از 700 هزار تن چدن به تولیدات کارخانه ذوب آهن اضافه خواهد شد که با این میزان افزایش تولید، تولید شمش و محصولات فولادی طی سال آینده به بیش از 3 میلیون تن خواهد رسید.

احمد صادقی با بیان اینکه کارخانه تولید گندله سازی با ظرفیت بیش از 2میلیون و 400هزار تن در سال توسط بخش خصوصی احداث شده است، افزود: شهرک صنعتی خصوصی در زمین های شمال کارخانه ذوب آهن اصفهان احداث خواهد شد که در زمینه گندله سازی،تولید فرو سیلیس ،فرومنگنز و ریخته گری قطعات فولادی برای تامین مواد اولیه و قطعات صنعتی کارخانه ذوب آهن فعالیت خواهند کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1396 | نظرات ()