نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بسیاری از متقاضیان دریافت وام مسکن به خصوص متقاضیان بازار مسکن تهران در ارتباط با نحوه احراز توانایی مالی سوالاتی مطرح می‌کنند که لازم است در این زمینه مسئولان مربوطه و متصدیان بانک ها جهت شفاف سازی،  اقدامات لازمه را مبذول نمایند.

معرفی ضامن تنها زمانی مورد نیاز است که فرد نتواند توانایی مالی خود برای بازپرداخت اقساط تسهیلات را به اثبات بانک برساند؛ در غیر این صورت ارائه مدارک درآمدی و حقوقی فرد متقاضی برای دریافت تسهیلات کفایت می‌کند و نیازی به معرفی ضامن وجود ندارد.

از مهم ترین ضوابط و شرایط پرداخت یا عدم پرداخت تسهیلات به وام گیرنده، در واقع احراز توانایی مالی فرد تسهیلات گیرنده می باشد که پس از کسب اطمینان از اینکه یک جریان درآمدی ثابت و قابل اتکا برای وصول مطالبات بانکی بابت باز پرداخت تسهیلات دریافت شده وجود دارد، وام به مخاطب جهت انجام امور ساختمانی مانند هزینه ساخت و ساز و یا خرید ملک اعطا می گردد.

در بسیاری از موارد این سوال برای متقاضیان وام مسکن  مطرح می‌شود که چرا با وجود اینکه ملک خریداری شده با استفاده از تسهیلات بانکی تا زمان اتمام دوره بازپرداخت تسهیلات در رهن بانک قرار می‌گیرد و در صورت عدم باز پرداخت اقساط بانک می‌تواند ملک را تملک کند؛ بانک هاباز هم به دلایل مختلف از جمله دشواری مسیر حقوقی تملک این دسته از املاک و  افزوده شدن این گروه املاک به املاک مازاد بانک و مشکلات بعدی برای نگه داری و عرضه آنها  ممانعت کرده و تمایلی به تملک املاک مربوطه به تسهیلات گیرندگان بدحساب ندارند. در صورتی که اطمینان حاصل شود که می‌توانند به طور قطع طلب خود را از تسهیلات گیرندگان در زمان مقرر وصول کنند، به هیچ وجه علاقه‌ای به در رهن قرار دادن املاک برخوردار از تسهیلات وام  مسکن نیز نخواهند داشت.

در نتیجه این موضوع با تدبیر و اندیشه مسئولین و قرار دادن قوانین می توانند مشکلات ضمانت تسهیلات مسکن متقاضیان را برطرف کنند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بررسی تاثیر دو مصوبه اخیر وزارت صمت برای فعالیت بازار فولاد حاکی از توقف  اعلام قیمت ها در بیش از نیمی از مبادیی فروش و تولیدی  است. توقفی که نشأت گرفته از تعطیلات نوروزی پیش روی نیز که عاملی در متوقف شدن عملیات انبارگردانی و حسابرسی نیز می شود، باشد.

مشاهده روند قیمت ها در دو روز اخیر نیز نشان از ثبات در بازار و آرامش در معاملات داشته که این اتفاق می تواند تحت تاثیر دستور العمل مصوبه وزارت صمت، کاهش شدیددر نقل و انتقال بار و محدودیت تردد ماشین های سنگین  در ایام تعطیلات نوروزی باشد.

مصوبه ای که موضاعاتی پیرامون ممنوعیت صادرات محصولات نهایی چونمیلگرد آجدار، عدم ارزان فروشی صادراتی توسط تجار و واسطه ها و هم چنین انسداد مسیر حراج کالای ارزان قیمت داخلی بصورت ریالی و انتقال آن به کشور های همجوار در کنار کاهش تقاضای داخلی را پوشش می دهد.

مصوباتی این چنینی موجی از نگرانی را در میان تجار و واسطه ها در این بازار ایجاد کرده که صادرات آنها با  وجود محدودیت های موجود درمحصولات فولادی چون شمش و تختال شرایط سختتری چون ممنوعیت صادراتی  را نیز در پی خواخد داشت. بعد از کشف نرخ پایه عرضه محصولاتورق در بورس کالا، که بر حسب تابعی از نرخ رقابت شده معاملات قبلی بوده سبب شد تا افزایش قیمت ها بیش از بازار جهانی در بورس کالا نشان داده شود. این مکانیزم توانست، نرخ پایه عرضه برای این محصولات را نهایتا در مرز قیمتهای جهانی ثابت نگه دارد. مکانیزمی که در بازار فولاد، ، قطعا از بروز برخی التهابات و تقاضای بی مورد و کاذب در بازار داخلی و در سال جدید جلوگیری می کند؛ مضاف بر اینکه راههای صادراتی برای تولیدکنندگان کشور همچنان باز و بدون محدودیت برای تمامی محصولات فولادی مطابق با روندی مشخص و تعریف شده، میسر می کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل آهن پرایس، در گزارش ارایه شده توسط انجمن جهانی فولاد، ایران با تولید ۱/۸ میلیارد تن فولاد و کسب جایگاه دهم در میان سایر تولید کنندگان دارای آینده ای روشن در صنعت فولاد  می باشد. در این گزارش به عملکرد فولادی سال ۲۰۱۸ نیز پرداخته شده است که به اختصار توضیحی پیرامون آن داده خواهد شد...

در سال گذشته میزان تولید ۶۴ کشور عضو انجمن جهانی فولاد توانست به میزان یک میلیارد و ۷۸۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تن فولاد برسد که نسبت به سال گذشته مقداری درز حدود ۴/۵ درصد رشد را نشان می د هد.  این در حالی است که چین با تولید ۹۲۸ میلیون و ۲۶۴ هزار تن فولاد با فاصله قابل توجهی نسبت به سایر کشور ها در جایگاه نخست قرار دارد و  هند که در سال ۲۰۱۸ توانست جایگاه دوم را از ژاپن بگیرد و به‌عنوان دومین فولادساز جهان شناخته شود، در سال گذشته ۱۰۶ میلیون و ۴۶۳ هزار تن فولاد میانی تولید کرده است که ۹/ ۴ درصد رشد نسبت به سال  ۲۰۱۷ به ثبت رسانید و ژاپن را به رتبه ی پایین تری انتقال داده است. در زمینه صادرات نیز ژاپن  با ۲/ ۴ درصد افت نسبت به سال ۲۰۱۷، مجموعا ۵۳/ ۳۶ میلیون تن فولاد صادر کرد.

ایران نیز که جایگاه سیزدهم خود را به دهم ارتقا داده است، توانست در سال ۲۰۱۸ به تولید ۲۵ میلیون تن فولاد دست یابد که حدود ۴/ ۱ درصد کل تولید فولاد جهان است و رشد قابل توجه ۷/ ۱۷درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ با تولید ۲۱ میلیون و ۲۳۶ هزار تن را نشان می‌دهد. که با نرخ رشد ۴ برابری تولید گوی سبقت را در رشد از سایر رقبای خود ربوده است و در دسامبر  تولید فولاد خام ایران رکورد  جدیدی را ثبت و به بیشترین میزان در طول سال ۲۰۱۸ رسید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، واسطه های ملکی معتقد هستند بازار خرید ، فروش،رهن واجاره مسکن در اسفند ماه سال جاری نسبت به سال های گذشته کم رونق تر شده است . مشاوران املاک اذعان داشته اند در که در روزهای پایانی سال های گذشته نیز شاهد عقد معاملات ملکیبوده ایم. این موضوع در حالیست که سال های قبل در نیمه های اول اسفند نیز میزان مراجعه کننده به بنگاه ها با سال  گذشته حتی بهمن ماه هم قابل مقایسه نیست.

هر ساله در روزهای پایانی سال میزان مراجعه به بنگاه های املاک  قدری تندتر از سال های قبل بوده اما در سال جدید وضعیت بازار مسکنبه قدری متفاوت شده است که دوره رونق مسکن رو به پایان رسیده و ماه های رکود در حال سپری شدن است.

در نتیجه عمده متقاضیان جامعه مسکن در روزهای اول سال با دوره رونق خربد خود را انجام داده اند و خرید خود را  برای شب عید موکول نکرده اند ، با این حال در بهمن ماه رشد ۴۰ درصدی معاملات در خرید مسکن را شاهد بودیم.

تحقیقات نشان داده است بازار مسکن در اسفند ماه هیچ تغییر چشم گیری نکرده؛ به گفته مشاوران املاک صاحبان ملک در بهمن ماه با ارائه  تخفیف معامله مسکن را نهایی می کردند، اما در اسفند ماه مالکان هیچ تمایلی  به دادن تخفیف برای جوش خوردن معامله نشان نمی دهند و در نهایت معاملات کمتری صورت می گیرد .

عرضه کنندگان شب عید، قصدشان جهت فروش جدی نیست ، حتی با یافتن مراجعه کننده جهت معامله  با پیشنهاد دادن  قیمت بالا مانع از فروش ملک خود می شوند که این موضوع باعث راکد ماندن بازار مسکن می شود و مانع از تعادل در بازار عرضه و تقاضا شده و جو روانی جامعه را نسبت به رکود موجود در بازار مسکن  تشدید کرده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بررسی های صورت گرفته از سوی تحلیل گران آهن پرایس نشان می دهد که بازار آهن طی یک سال گذشته نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته است بطوری کهقیمت آهن از کیلویی ۲۷۰۰ تومان تا ۵۵۰۰ تومان نوسان کرد. این روند بدین معنی می باشد که نوسانی نزدیک به ۱۰۰ درصد در این بازار تجربه شده است اما در بازار ارز این نوسان به قدری چشمگیر بود که موجب شد قیمت دلار از ۵۰۰۰ تومان به ۱۸۰۰۰ تومان برسد و رکورد افزایش سه نیم برابری را به ثبت برساند.

با نگاهی دقیق تر بهاخبار قیمت آهن، به این نتیجه خواهیم رسید که بازار آهن به  نسبت قیمت ارز تعادل بیشتری داشته است؛ چراکه اتفاق های مهم در ابتدا در بازار ارز و پس از آن در بازار آهن و فولاد خودنمایی کرده است. به عبارت دیگر می توان گفت که روندهای افزایشی و کاهشی نرخ محصولات فولادی از بازار ارز تأثیر پذیرفته اما نه با آن شتاب و شدتی که در بازار ارز شاهد آن بودیم.

با این حال یک سوال اساسی همیشه مطرح است که آیا وضعیت بازار آهن از بازار ارز آزاد تأثیر می گیرد یا خیر؟

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار آهن، در یک دوره زمانی ایران تنها واردکننده فولاد بود بنابراین با افزایش قیمت ارز، قیمت های داخلی نیز متأثر می شد اما اکنون ایران یک صادرکننده بزرگ در زمینه محصولات فولادی می باشد و برتری عرضه بر تقاضا در این بازار وجود دارد. درواقع اگر جذابیت صادراتی بر عرضه در بازار داخلی برتری داشته باشد آن زمان است که نوسان قیمت ارز می‌تواند تاثیر مشخص و شاخصی بر قیمت‌های داخلی بازار فولاد بگذارد.

در شرایط مذکور قیمت تمام شده و نرخ به دست آمده از صادرات اگر از بازار داخلی بیشتر باشد، قیمت مقاطع فولادی در داخل کشور نیز افزایش پیدا می کند. در نگاه مصرف کنندگان بازار اینگونه دیده می شود که قیمت محصولات فولادی با قیمت دلار آزاد دچار نوسان می شود اما طی یک سال اخیرهم «قیمت‌گذاری در بازار داخلی» و هم «صادرات با فرض بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما» موجب شده است که نرخ واقعی کشف شده در سامانه نیما ملاک قیمت‌گذاری فولاد برای ما، هم در «بازارهای داخلی» و هم در «بازارهای صادراتی» باشد. یعنی هر زمان که قیمت دلار نیمایی با افزایش همراه باشد، بدین معنی است که سودآوری صادرات بیشتر شده و به همان دلیل هم بازار داخلی نیز با افزایش نرخ مواجه می شود.

در نهایت با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و آغاز سال نو، شاهد آن هستیم که بسیاری از تولیدکنندگان فروش خود را به بعد از تعطیلات نوروزی موکول کردند. بدین ترتیب برای تعیین قیمت پایه آهن آلات در سال آتی باید چشم به روزهای آغازین سال ۹۸ در بازار آهن داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر تحلیل تحلیلگران آهن پرایس در صنعت فولاد، احتمال رسیدن به بن بست در آینده نزدیک در این صنعت در صورت نپیوستن ایران به کنوانسیون های پالرمو و CFT و ادامه روند کنونی دور از انتظار نمی باشد. عدم توجه به لوایحه ای چون FATF می تواند به محدودیت صادرات کشور منجر شود و مشکلی به مشکلات اقتصادی کشور بیافزاید.

بررسی های شکل گرفته در گروه ویژه اقدام مالی حاکی از عدم تکمیل معیارهای این سازمان توسط ایران می باشد بدین ترتیب ضرب الاجلی تا پایان ماه فوریه برای انجام اصلاحات مورد نظر این سازمان برای کشور مشخص شده است. اصلاحاتی که شامل تغییراتی در قوانین داخلی، مبارزه با پولشویی، و الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) است.

برای عضویت یا فعالیت عادی در جهان ما نیازمند رعایت پاره ای از قوانین و مقررات جهانی می باشیم که برای تمامی کشور های عضو یکسان می باشد، اما متاسفانه  در کشور ما تمرکز بر بعد سیاسی آنقدر شدت می گیرد که به بعد علمی و تخصصی قوانین توجه نمی شودبه عبارتی دیگر یک مساله کاملا علمی و حقوقی در کشور، تبدیل به یک درگیری بین جناح های سیاسی می شود  و کشور را عملا به حالت نیمه تعطیل در می آورد ، به طوری که نقل و انتقال منابع مالی و باز کردن گشایش اعتبار اسنادی را که از نیاز های اصلی برای صادرات در این صنعت می باشد را تحت تاثیر خود درآورده است. تداوم این روند می تواند ضربه بزرگی به صنعت فولاد کشور وارد کند.

با توجه به فشار تحریم ها انتقال تکنولوژی نوین ، تامین ماشین آلات، قطعات یدکی و دسترسی به منابع مالی بین المللی محدود گشته و ساختار تولید داخلی دچار دگرگونی هایی شده است.

در شرایط فعلی حاکم بر کشور وجود فشارهای خارجی در کنار درگیری های جناحی داخلی چیزی جز از دست رفتن فرصت صادرات در دو بخش اصلی  پتروشیمی و فولاد را دربر نخواهد داشت اختلاف نظرهایی که  علاوه بر از از بین بردن فرصت ها به بار مشکلات  معیشتی  مردم  هم می افزاید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

با توجه به حضور ۳ روزه رئیس جمهور در عراق می توان به این نتیجه رسید که اتفاق هایی که پیرامون این دیدار رخ می دهد به معنی گشایش‌های جدید و گسترده‌ای در روابط بین دو کشور و یک رویداد اقتصادی مهم برای تهران و بغداد می باشد؛ بنابراین کالاهای گسترده‌ای بین دو کشور مبادله می‌شوند اما اگر بخواهیم به واقعیت‌ بازارهای دو کشور توجه کنیم،  به این نتیجه خواهیم رسید که جذاب‌ترین گروه کالایی، مصنوعات فولادی و مصالح ساختمانی است.

عراق سرزمینی پیچیده با ثروت فراوان است و بازارهای سنتی آن هنوز هم پایبند به رویکردهای پیشین معاملاتی هستند تا جایی که می توان گفت این بازار با مدرن شدن فاصله زیادی دارد. طبق گزارشات میدانی تحلیل گران آهن پرایس، در این کشور معاملات اغلب به‌صورت نقدی یا اعتباری صورت می‌پذیرد و این شرایط یعنی اینکه باید شناخت کافی از فرد یا کالا داشته باشند تا معامله انجام شود؛ در غیر اینصورت باید کالا را بصورت فیزیکی مشاهده کنند تا شاید معامله ای به ثبت برسد. موارد ذکر شده با ادبیات روز تجاری در جهان غریبه است آن هم در شرایطی که نقش بانک در مبادلات تجاری در این کشور مخصوصا معاملات داخلی، نقشی حداقلی است. نزدیک بودن ایران و عراق در مرزهای جغرافیایی به معنی حداکثر بودن روابط اقتصادی ایران و عراق در بین سایر کشورهای همسایه است بنابراین با گذشت زمان ایران و عراق به شرکای تجاری اول یکدیگر بدل خواهند شد.

مواردی همچون بازسازی ها و پروژه های عمرانی در عراق، افزایش گام به گام تولید و صادرات نفت خام این کشور و همچنین ضعف عمیق تولید، بدین معنی می باشد که ما با کشوری مواجه هستیم که به اندازه ی کافی ثروتمند است و میزان تقاضا در آن بالا می باشد. اگر تمامی کشورهای مهم در جهان را مورد بررسی قرار دهیم، به این نتیجه خواهیم رسید که این ویژگی مهم شاید تنها مختص به عراق باشد چراکه این کشور هم پول دارد و هم تقاضا!

تمامی این موارد نشان می دهد که اقتصاد دو کشور ایران و عراق به خوبی می‌توانند مکمل یکدیگر باشند اگرچه در کنار همسایگی به تسهیلات بازرگانی، روابط عمیق‌تر و البته سرمایه‌گذاری‌های مشترک نیاز دارد. در کشور ما محصولاتی همچون مصالح ساختمانی، مصنوعات فولادی و پتروشیمیایی تولید گسترده و قیمت تمام شده پایین تری در مقایسه با سایر کشورها دارد. حجم تولید بالا، قیمت تمام‌شده پایین و وجود بازار مصرف در عراق می تواند کلید واژه‌های یک تجارت قدرتمند و گسترده بین دو کشور به‌شمار بیاید؛ آن هم در شرایطی که جذاب ترین کالاها را می توان انواع مصالح ساختمانی، سیمان و فولاد به‌شمارآورد.

بازار فولاد عراق بازاری سنتی می باشد که تولید فولادهای ساختمانی در این کشور نادر است. آماری قطعی از میزان تقاضای فولاد در عراق وجود ندارد ولی می‌توان ارزش این بازار را قبل از آغاز جنگ با داعش رقمی نزدیک به ۴ میلیارد دلار برآورد کرد که در این میان سهم ایران رقمی نزدیک به ۱۱ درصد است که در ماه های اخیر این رقم بهبود یافته است. با توجه به جمعیت ۴۰ میلیون نفری عراق و سرانه مصرف ۳۰۰ کیلوگرم در سال، می توان گفت که تقاضای آهن آلات ساختمانی عراق ۱۲ میلیون تن در سال خواهد بود ولی در واقع این رقم در طول سال به ۱۵ میلیون تن نیز خواهد رسید که قطعا این مقدار باید از واردات تأمین گردد. به همین دلیل می توان به این نتیجه رسید کهوضعیت بازار آهن داخلی با توجه به نیاز کشورعراق به مصنوعات فولادی در سال جدید رو به بهبود باشد و روزنه های صادرات محصولاتی همچون میلگرد آجدار و تیرآهن بیش از پیش باز گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

با توجه به بررسی های صورت گرفته از سوی تحلیل گران آهن پرایس، به طور سنتی برای شب عید همه ساله تجار و تولیدکنندگان تلاش می کنند تا موجودی انبار اول سال خود را در آخر سال نیز حفظ کنند. اخبار بازار آهن حاکی از آن است که طی روزهای اخیر شاهد نوسان قیمت مقاطع آهنی در بازار بودیم. افزایش و کاهش های مقطعی قیمت ها موجب شده تا بازار تحت الشعاع قرار بگیرد.

در همین راستا علی اصغر بهرامی مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید تصریح کرد: حدود ۱۰ روزی می شود که استقبال تولیدکنندگان برای تکمیل موجودی های خود زیاد شده است چراکه طبق روال هر ساله می خواهند موجودی انبار خود را مانند اول سال حفظ کنند. به طور مثال شرکت فولادی که فروردین ماه ۱۰ هزار تن تیرآهن، انواع ورق بخصوص ورق سیاه و ... در انبار خود موجود داشته، در حال حاضر نیز در تلاش است که موجودی انبار خود را حفظ کند؛ از این رو اقدام به خرید کالای مورد نیاز خود می کند.البته ناگفته نماند که بطور سنتی، همانطور که در سال های قبل تجربه آن را داشتیم با شروع سال جدید درصدی تورم را تجربه خواهیم کرد. بنابراین  تولیدکنندگان، تأمین کنندگان و تجار ترجیح می دهند برای مقابله با تورم و حفظ قدرت خرید و دارایی خود، به جای نگه داری وجه نقد اقدام به خرید محصولات مورد نیاز و تکمیل موجودی انبارهایشان کنند.

علی اصغر بهرامی تصریح کرد: در عین حال معمولا در بورس و نیز بازارهای موازی از ۲۵ اسفند به بعد فروشی انجام نمی شود، بنابراین شرکت هایی که در حال حاضر به فعالیت خود ادامه می دهند و در ایام تعطیلات عید هم خط تولید خود را تعطیل نمی کنند، باید مواد اولیه و مورد نیاز خود را تامین کنند تا بتوانند جوابگوی نیاز تولید خود تا نیمه فروردین ماه باشند. بهرامی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت نکات ذکر شده مهم ترین مسائلی است که موجب شده تا در پایان سال با نوسانات مقطعی در بازار آهن مواجه باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، گزارش ها حاکی از این است که بانک ها به عنوان مالکان بزرگ زمین، ساختمان، آپارتمان گرایش بیشتری به مزایده دارایی های خود نشان داده اند به طوری که در بازار مزایده املاک مازادشان شاهد رشد فروش حداقل ۵۰ درصدی  نسبت به سال گذشته می باشیم. در سال ۹۷ تحت تاثیر بروز رونق در بازار معاملات خرید وفروش ملک، این امکان برای بانک‌ها ایجاد شد تا با استفاده از استقبال متقاضیان مسکن از خرید املاک مزایده‌ای نه‌تنها تعداد مزایده‌های ملکی خود را در مقایسه با سال‌های قبل افزایش دهند، بلکه تنوع و تعداد املاک عرضه شده در مزایده‌های سال جاری نیز در مقایسه با تعداد املاک عرضه شده در مزایده‌های مربوط به سال‌های قبل  را به میزان چشمگیری افزایش دادند.

بنابر گزارش اعلامی از برگزار کننده های مزایده ی بانک ها بیانگر برگزاری ۲۵ مزایده دسته‌جمعی برای فروش املاک مازاد بانک‌ها می باشد که این میزان معامله نسبت به سال های ۹۳ تا ۹۵ دو برابر شده است. ؛ علاوه بر این، هر کدام از بانک‌ها در سال جاری نیز در نوبت‌های مختلف نسبت به مزایده املاک مازاد خود به‌صورت انفرادی اقدام کردند. . هر چند آمار جامع رسمی از کارنامه فروش املاک مازاد بانک‌ها در سال جاری برای شناسایی تعداد املاک فروش رفته در این مزایده‌ها وجود ندارد اما از آنجا که نگهداری املاک مازاد برای نهاد های مالی هزینه‌های نگهداری قابل توجهی را دارد، عرضه املاک مازاد در بازار مزایده ملک دو برابر تقویت شده است.

در نیمه دوم سال جاری شاهد رکود در شهر تهران و سرایت این رکود به سایر شهر ها بوده ایم اما بانک ها با استفاده از وجود فرصت رونق در بازار معاملات مسکن واستقبال متقاضیان از خرید ملک دست‌کم تا پایان بهار در شهر تهران و تا پایان نیمه اول سال در سایر شهرها حجم عرضه املاک مازاد و تعداد مزایده‌ها را افزایش دادند.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بررسی اتفاقاتی که در بورس کالا طی دو روز گذشته رخ داد، نیاز به نگاهی عمیق تر به وضعیت بازار آهن این روزها دارد. با توجه به بررسی های صورت گرفته از سوی تحلیل گران آهن پرایس، تالار بورس روز یکشنبه با عرض های متفاوت میلگرد و شمش از سوی ۳ تولیدکننده همراه بود که تمام این عرضه ها به معامله منتهی شد. این سه عرضه شامل ۵ هزار و ۶۰ تن سبد میلگرد خراسان با قیمت کیلویی ۴۰۴۰ تومان،  ۴ هزار و ۷۳۰ تن سبد میلگرد فولاد کاوه اروند با قیمت کیلویی ۳۶۶۹ تومان، و ۱۰ هزار تن شمش مجتمع صنعتی ذوب‌آهن پاسارگاد به قیمت کیلویی ۳۷۰۸ تومان بود.

با مقایسه معامله های انجام شده طی دو روز گذشته و عرضه های ابطال شده طی هفته اخیر به یک نتیجه واحد می رسیم که آن هم تفاوت قیمت غیرمنطقی بین ماده اولیه و کالای نهایی می باشد؛ بطوری که طی هفته گذشته پایین تر بودن قیمت شمش نسبت به میلگرد موجب شد تا معاملات ابطال گردد. با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال جاری قرار داریم، با گذشت زمان و رسیدن به روزهای پایانی سال حجم معاملات کاهش پیدا خواهد کرد؛ ، یعنی حجم معاملات هر روز به نسبت روز گذشته بیشتر کاهش یافته و تضعیف می‌شود. شرایط فوق بدین معنی است که واحدهای تولیدی در این شرایط می توانند قدرت نمایی کنند و تقابل میان عرضه و تقاضا، پتانسیل کشف نرخ در بازار داخلی را ندارد.

اتفاقاتی که در بورس کالا در حال رخ دادن است نشان می دهد که بازار در حال حاضر حالت طبیعی ندارد و به سمت تغییر فازهای جدید تمایل پیدا کرده است. اگر نگاهی بازار آهن طی هفته گذشته بیاندازیم به این نتیجه خواهیم رسید که بازار از یک روند نزولی مخصوصا در اواخر هفته قبل واهمه داشت ولی در روزهای اخیر با توجه به اتفاقاتی که در بورس کالا در حال رخ دادن است، نوسانات قیمتی در بازار دورنمای مبهمی را برای بازار متصور شده است. ممکن است که در نگاه اول اتفاقات قیمتی در بورس کالا اهمیت چندانی نداشته باشد؛ چرا‌که محموله‌ های کوچکی را به نسبت کل حجم معاملات در بازار در بر می‌گیرد اما با توجه به معاملات در یک بازار رسمی و البته سیگنال های جانبی آن باید گفت که بورس کالا می تواند به عنوان ویترین بازار داخلی نقش ایفا کند.

با وجود تمام این شرایط، شاهد آن هستیم که روند عمومی قیمت‌ها در بورس کالا برای محصولات خاص وارد یک فاز نزولی نسبی شده است. به عنوان مثال، جذابیت خرید برخی از مصنوعات فولادی مانند شمش در حال کاهش است و این کاهش جذابیت خرید به معنای ضعف در رقابت و به تبع آن رشد کمتر قیمت ها است. اگرچه در حال حاضر، باز هم شاهد رقابت قیمتی در بازار داخلی هستیم و اتفاقات بورس کالا در روزهای اخیر کمی پیچیده شده است. در نتیجه با توجه به اخبار قیمت آهن طی روزهای اخیر شاهد آن هستیم که قیمت یک نوع میلگرد آجدار از یک نوع شمش برای تحویل از دو مبدا مختلف پایین‌تر آمده و این نوع معامله طی روز یکشنبه نیز در بورس کالا تأیید شد؛ از این رو می توانیم بگوییم که بازار دیگر روند عمومی منطقی خود را ندارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی ۱۰ ماهه سال جاری شاهد رشد ۱۳ درصدی تولید فولاد خام در کشور بودیم که به تبع آن صادرات محصولات فولادی نیز رشد چشمگیری را تجربه کرد. طبق آمارهای کسب شده از انجمن فولاد ایران، شرکت‌های فولاد ساز داخلی از ابتدای فروردین تا پایان دی، ۲۰ میلیون و ۶۷۹ هزارتن فولاد خام تولید کردند که این رقم در مدت مشابه سال قبل حدودا ۱۸/۳ میلیون تن بوده است.

علاوه بر افزایش تولید فولاد خام، طی ۱۰ ماهه امسال شاهد رشد ۷ درصدی تولید انواع محصولات فولادی بودیم. طی سال جاری ۱۷ میلیون و ۵۷۲ هزار تن کلاف، تیرآهن، ورق سیاه، ورق روغنی، میلگرد آجدار و ... در کشور تولید شد که در مقایسه با میزان مشابه سال ۹۶ با رشد همراه بوده است. در این زمان میزان تولید آهن اسفنجی در کشور نیز ۱۸ درصد رشد را تجربه کرد و رقم آن به ۲۱ میلیون و ۹۶۴ هزار تن رسید.

با وجود اینکه در سال جاری با چالش های مختلفی در صنعت فولاد مواجه بودیم اما در این مدت یاد شده، ۳ میلیون و ۹۷۲ هزار تن شمش و ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار تن انواع محصولات فولادی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۶ درصد کاهش و ۱۰۲ درصد رشد داشته است.

در مقابل رشد تولید در صنعت فولاد، شاهد کاهش صادرات و واردات در این حوزه بودیم. در این مدت ۵۰۳ هزار تن آهن اسفنجی صادر شد که نسبت به آمار سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است. همچنین در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۲۷ هزار تن فولاد خام و ۸۸۱ هزار تن انواع محصولات فولادی وارد کشور شده که این میزان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۹ درصد و ۵۳ درصد کاهش را تجربه کرده است. این آمارها نشان از آن دارد که با وجود گذراندن سالی سخت در صنعت فولاد، شاهد رشد تولید داخلی بودیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، اعلام هشدار به متقاضیان مسکن مهر پیرامون نقل و انتقالات بدون رعایت مراحل قانونی که با توجه به تحولات یک سال اخیر در بازار مسکن به علت وفور معاملات زیرزمینی داده شده است.

باتوجه به وجود بستر قانونی و رسمی برای معاملات مسکن مهر هیچ توجیهی برای گرایش به معاملات مخفیانه و غیر قانونی وجود ندارد و در اغلب معاملات غیر رسمی شاهد کلاهبرداری و متضرر شدن خریداران واحد های مسکن مهر می باشیم که باید قبل از انجام چنین معاملاتی دقت نظر ویژه ای صورت بگیرد. با توجه به مصوبه هیأت وزیران و مجاز شدن خرید و فروش واحدهای مسکن مهر  دیگر نیازی به انجام معاملات غیرقانونی و زیرزمینی مسکن مهر نیست و پیامدهای انجام این نوع معاملات برای خریدار و فروشنده ممکن از جبران ناپذیر باشد.

در این مصوبه، متقاضیان خرید و فروش این واحدها می توانند نسبت به انجام فرآیندها و مراحل قانونی از طریق کارگزاری های مسکن مهردر شرکت عمران هر کدام از شهرهای جدید به منظور انتقال مالکیت این واحدها از فرد فروشنده به خریدار اقدام کنند و از بابت قانونی بودن مسیر انجام معامله اطمینان داشته باشند.

متقاضیان خرید و فروش این واحدها می توانند با مراجعه به کارگزاری های مسکن مهر که در هر کدام از شهرهای جدید و در محل شرکت عمران همان شهر جدید مستقر است ابتدا درخواست خود را به منظور انتقال مالکیت اعیان این واحدها به منظور انجام معامله خرید و فروش را مطرح کنند و از این مسیر اقدام به انجام معامله کنند.

مزایای معاملات رسمی برای خریداران را می توان اطلاع از آخرین وضعیت پرداختی های انجام شده برای واحد مورد معامله و هم چنین مالکیت واحد را در همان زمان با جایگزینی نام خریدار با نام فرد فروشنده و انتقال اقساط وام به نام وی، کسب و به ثبت برساند.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین وضعیت بازار آهن، بازار فولاد و بازار مسکن به اتاق خبر سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس درتحلیل بازار آهن، با توجه به شرایط حال حاضر بازار آهن، به نظر می رسد که بازار مقاطع در سال جدید با ثبات نسبی آغاز به کار کند. اخبار آهن طی روز گذشته نشان از ابطال معاملات مشکوک بالای ۴۰۰۰ تومان شمش پاسارگاد در بورس کالا دارد که این موضوع حاکی از تسلط ناظر بورس بر رفتار خریداران وجلوگیری از القا هیجان کاذب به دیگر خریدران است.

با در نظر گرفتن میانگین معاملات ۴ هفته اخیر، میانگین واقعی قیمت شمش قوس بین دو کانال ۳۷۰۰ الی ۳۸۰۰ تومان و میانگین واقعی قیمت مقاطع فولادی از جمله قیمت میلگرد آجدار و قیمت تیرآهن بین دو کانال ۴۰۰۰ الی ۴۱۰۰ تومان بوده است. این امر بدین معنی است که فاصله ی معقولی بین قیمت شمش و محصول حفظ شده است. عکس العمل روز گذشته ناظر تالار نسبت به ۲ معامله بالای ۴۰۰۰ تومان شمش و ابطال آنها، نشان از موافقت تولیدکنندگان و ناظرین با سطوح فعلی قیمت ها دارد.

با توجه به وضعیت بازار آهن در روزهای پایانی سال جاری، به نظر می رسد سطوح قیمت های فعلی رضایت تمام لایه های بخش فولاد اعم از تولید کنندگان شمش، نوردکاران، تجار وتوزیع کنندگان و احتمالا مصرف کننده نهایی را جلب کرده است. در این میان نکته قابل تأمل آن است که بازار آهن در حال حاضر همراه با ثبات است و دلیلی برای نوسانات جدی در سال جدید وجود ندارد. با در نظر گرفتن خریدهای پایانی سال ۹۷ و احتمال ثبات بازار ارز در سال ۹۸، انتظار می رود میلگرد آجدار در اکثر مبادی در کانال ۴۵۰۰ تومان آرام بگیرد.

 با در نظر گرفتن قیمت ذکر شده در بازار داخلی و از سوی دیگر با توجه به قیمت میلگرد صادراتی که در کانال ۳۶۰ الی ۳۷۰ دلار قرار داد، به نظر می رسد که قیمت های داخلی و صادراتی همخوانی دارند. در نتیجه با توجه به نکات فوق و تأثیر ناچیز افزایش حامل های انرژی، افزایش ۲۰ درصدی حقوق و بیمه و ... توجیه منطقی برای افزایش قیمت آهن در سال ۹۸ وجود ندارد. البته نا گفته نماند که طبق تجربه در اقتصاد ما هیجان بر منطق مقدم است مگر اینکه شاهد نوسانات در بازار ارز و یا تغییر کلی در مواضع سیاسی باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، باتوجه به کاهش قیمت محصولات فولادی در هفته جاری نسبت به هفته گذشته می توان نشانه هایی از کاهش التهابات موجود در بازار فولاد را یافته و احتمال توقف روند افزایش قیمت ها را در بازار داخلی را برآورد کرد.

کارشناسان بازار فولاد معتقدند که: کاهش قیمت ها در روز های اخیر می تواند دلایلی چون: کسب اطمینان محیطی وکم رنگ تر شدن  بیم و نگرانی از رشد قیمت های جهانی محصولات فولادی در بازارهای بین المللی نسبت به بازار داخلی، عدم رشد نرخ دلار بیش از احتمال برآورد شده تا پایان سال جاری و موج شدیدی از تقاضای شکل گرفته از جو روانی رشد قیمت ها داشته باشد.

بعد از ابطال معاملات میلگرد، لغو عرضه شمش و مقاطع فولادی در بورس کالای هفته گذشته بازار با تغییر جهت طی دو روز به مسیر ثبات بازگشت و جو روانی حاکم بر جامعه که قدرت تصمیم گیری را از فعالان در این صنعت سلب کرده بود حذف شده و فضا برای نقطه ی تقابل عرضه و تقاضا و کسب قیمت تعادلی مهیا تر شده است. شرایطی که می تواند روزنه های امیدی برای تداوم روند کاهشی و بازگشت قیمت میلگرد به کانال ۴ هزار تومان باشد.

تدارک عرضه نقدی در شرایط شب عید  اگر جایگزین عرضه سلف شود به مراتب شرایط معاملات را بهتر خواهد کرد  چرا که عرضه نقدی با تحویل سریع‌تر، بازار را تغذیه می‌کند و باعث می‌شود کارخانه‌ها با تامین مواد اولیه مورد نیاز خود در تعطیلات نوروز نیز بتوانند فعال باشند و به نوعی فرصت‌سوزی نکنند.

با توجه به این شرایط، دلایل خاص دیگری برای افزایش تقاضا  در بازار وجود نداشته، اگرچه هنوز وضعیت صادرات به کشورهای منطقه بدون تغییر در فاز ارزی مثل گذشته به قوت خود باقی مانده و نه تسهیلاتی در مسیر بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشورهای عراق و افغانستان را شاهد هستیم و نه رشد قیمت دلار به اندازه‌ای است که به افزایش محسوس جذابیت صادرات منجر شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، گزارش ها حاکی از این است که بازار پیش فروش واحد های مسکونی نیز با رکود مواجه است و با توجه به تمایل فروشندگان به فروش واحد های خود و به عبارت دیگر شکل گیری عرضه خوب اما شرایط عدم اطمینان مانع از تحقق این امر شده ا ست. سه ویژگی فعلی فایل‌های پیش‌فروش،‌ منجر به ایجاد ریسک نوع دو در بازار دوم معاملات مسکن و عبارت دیگر عرضه بد شده است.

اولین ویژگی ایجاد‌کننده ریسک نوع دو در بازار پیش‌فروش مسکن مربوط به حضور سازنده‌های غیرحرفه‌ای یا آماتور در بازار معاملات این گروه از واحدهای مسکونی است که برحسب تصور اشتباه خود را قادر به پیش‌بینی،‌ تخمین و محاسبه هزینه‌ نهایی ساخت واحدها می دانند وبر پایه همین باور غلط،‌ اقدام به تعیین قیمت قطعی و پیش‌فروش واحدهای خود می‌کنند که این اقدام آن ها به زیان خریدار تمام خواهد شد.

برخی دیگر با این تصور که در صورت بروز مشکل بخشی از مشکلات ایجاد شده را به پیش‌خریدار تحمیل یا منتقل خواهند کرد، اقدام بهپیش‌فروش می‌کنند. از سوی دیگر،‌ گروهی از سازنده‌ها اقدام به پیش‌فروش برخی از واحدهای خود با قیمت‌های بالاتر از قیمت واحدهای مسکونی نوساز مشابه کرده‌اند که این گونه رفتار ها در کنار خطراتی  چون دبه در قیمت نهایی،‌ کم‌فروشی در به‌کاربردن مصالح ساختمانی،‌ عدم تحویل به‌موقع واحدها و در برخی موارد نیز «خطر فروش واحدها به چند نفر»،‌ برای پیش خریداران در بازار مسکن سبب ایجاد مشکلات فراوانی شده است.

رکود حاصل در معاملات پیش‌فروش واحدهای مسکونی به مراتب سنگین‌تر از رکود در بازار اول معاملات مسکن است؛ با این حال تحقیقات نشان می‌دهد در شرایط فعلی که بازار معاملات مسکن به دلیل جهش قیمت‌ها در سال ۹۷ با رکود ناشی از کاهش شدید قدرت خرید متقاضیان ملک و خروج اجباری بخش قابل‌توجهی از آنها به دلیل ضعف در توان مالی از بازار مسکن، مواجه شده است.‌

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، فعالان اقتصادی بر این باورند که در سال جدید شرایط اقتصادی منحصر به فردی را تجربه خواهیم کرد که اگر با استراتژی های برنامه ریزی شده به آن نپردازیم، موجب خسران خواهد شد. ما در کشور با پدیده ای با عنوان "نا اطمینانی اقتصادی" مواجه هستیم که اساسا منشأ سیاسی و مدیریتی دارد و این نا اطمینانی به دلیل ابهام در تشخیص منشأ و دامنه اثرگذاری آن، قابل پیش گیری نیست اما اقتصاد ایران در سال ۹۸ تا حدودی قابل پیش بینی می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

قیمت آهن در سال ۹۸

از آن جایی که شرایط اقتصادی همیشه در بازار آهن و تعیینقیمت آهن آلات تأثیرگذار بوده است، پیش بینی می شود که اگر شرایط اقتصادی به دور از التهاب باشد، قیمت آهن در مدار ثابتی حرکت کند. البته ناگفته نماند که رکود در ساخت و ساز، کاهش تقاضا و ریزش قیمت ارز می تواند موجب کاهش قیمت آهن بخصوصقیمت میلگرد آجدار شود. پیش بینی های صورت گرفته بر اساس خبرهای به دست رسیده از بازار آهن حاکی از آن است که اگر شرایط مناسبی در بازار حاکم باشد، قیمت پایه میلگرد در سال ۹۸ در کانال ۴۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو اعلام خواهد شد و اگر قیمت ارز در سال جدید کاهش  یابد، به تبع آن شاهد کاهش قیمت آهن آلات خواهیم بود.

بازار مسکن در سال ۹۸

بخش عرضه و تقاضا در بخش مسکن طی سال آینده قفل خواهد شد؛ از این رو سازندگان با مشکلات فراوانی برای فروش و تأمین منابع مالی پروژه های خود مواجه خواهند بود. افزایش هزینه ساخت و ساز همزمان با افزایش نرخ ها، مسکن را وارد رکود تورمی خواهد کرد که همین امر موجب کاهش تقاضای خرید خواهد شد. در نتیجه سازندگان مجبور می شوند و از بخش چشمگیری از منافع خود چشم پوشی کنند.

شرایط ارزی در سال ۹۸

دولت به دلیل امکان فروش نفت و پس از آن امکان انتقال وجوه ارزی به کشور در موقعیت سختی قرار دارد. در چنین شرایطی دولت، مجلس و مردم باید با تدابیر خاص و رفتار صحیح شرایط موجود را کنترل کنند. هرگونه مصوبه یا اقدامی از قبیل تخصیص ارزهای رانتی ارزان قیمت که کوچکترین تاثیری در قیمت کالاها نداشته است و یا ادامه توزیع و فروش انرژی با روند فعلی و یا تصمیم های خلق الساعه که موجب بستن دست و پای صادرکننده شود، در نهایت به تنگنای ارزی و "ماموریت غیر ممکن" مدیریت نرخ ارز منجر خواهد شد!

رکود در سال ۹۸

تغییرات اساسی در متغیرهای کلان اقتصادی در سال آینده موجب خواهد شد تا بنگاه ها در برآورد سطح درآمدها، هزینه ها، میزان تولید و فروش، میزان سرمایه در گردش و نرخ فروش با مشکل جدی روبرو شوند. از این رو سرمایه گذاری، فعالیت های عملیاتی بنگاه ها و به تبع آن سودآوری بنگاه های اقتصادی، محدود و بعضا کاهش خواهد یافت. در بخش نفت نیز با توجه به شرایط سخت گیرانه فروش نفت، وضعیتی بهتر از امسال نخواهیم داشت.

تورم در سال ۹۸

با نگاهی به شرایط پیش رو به ویژه محدودیت های بودجه ای دولت، دشواری فروش نفت، عدم تناسب هزینه ها و درآمدهای دولت و همچنین موضوع سلامت نظام بانکی در صورت عدم اعمال مدیریت صحیح می تواند موجب افزایش سطوح استقراض دولتی و افزایش نقدینگی و در نهایت تورم بدون حساب و کتاب در سال ۹۸ شود.

بازار سرمایه در سال ۹۸

در شرایط عادی افزایش نرخ ارز و تورم موجب می شود که دارایی های شرکت ها در بازار سرمایه ای افزایش یابد. از این رو با ادامه روند روند رشد نرخ ارز انعکاس آن را در بازار سرمایه خواهیم دید، منتها عدم بهبود متغیرهای کلان اقتصادی رشد و سود آوری شرکت ها را در ابهام قرار خواهد داد. سطح نااطمینانی و کاهش سطح فعالیت عملیاتی، کاهش سطح فروش و درآمد شرکت ها را در پی خواهد داشت و در این شرایط میزان ورود نقدینگی به بازار سرمایه کاهش می یاید. با این حال سرعت گردش نقدینگی در بین فرصت های سرمایه گذاری افزایش می یابد و این امر موجب تغییر ماهیت سرمایه گذاری به ماهیت نوسان گیری و سفته بازی می شود.

بنگاه های اقتصادی در سال ۹۸

 در آخر نیز با نگاهی به بنگاه های اقتصادی به این نتیجه خواهیم رسید که مدیریت این بنگاه ها در سال آینده دشوار خواهد بود و کسانی که خود را برای این شرایط آماده نکنند، از گردونه اقتصاد خارج خواهند شد و چشم انداز و سرمایه گذاری های کوتاه مدت جایگزین سرمایه گذاری های بلند مدت می شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با توجه به شرایط بازار و کاهش توان خرید جامعه و کاهش ارزش پول ملی، طرح های با هدف گرایش، حمایت و تشویق ساخت واحدهای کم متراژ و کوچک که قابلیت پوشش با تسهیلات بانکی را داشته باشد در دست  بررسی و در مواردی در حال اجرا می باشد. تسهیلاتی که امکان تقسیط آن در بلند مدت نیز برای خریدان واحدها امکان پذیر شده ا ست.

سقف این تسهیلات در شهر تهران ۱۰۰ میلیون و  برای زوجین ۱۶۰ میلیون تومان می باشد. سقف این میزان تسهیلات در شرایط فعلی کشور تنها می تواند در تامین  واحد هایی با متراژ کمتر از ۱۰۰ متر مربع موثر باشد.  

تسهیلاتی میزان و نحوه ی پرداخت آن در سال های اخیر کانون توجه مسئولین بوده تا بتوانند بازار تقاضا را پویا نگه داشته، به ترتیب شاهد ایجاد صنوق پس انداز یکم و افزایش وام خرید مسکن تا چند برابر در گذر زمان بوده ایم. طرح هایی این چنینی نتوانست در مقابل هجوم نقدینگی به سمت بازار مسکن و خالی نگه داشتن خانه ها ایستادگی کرده و بدین ترتیب قیمت مسکن با افزایش چشمگیری مواجه شد تا جایی که بخصوص در شهرهای بزرگ، بالاترین میزان وام خرید هم کمک چندانی به خرید خانه نمی کرد. 

انتقال وام ساخت مسکن به خریداران می تواند در رکود فعلی بازار مسکن به حمایت از متقاضیان خرید و سازندگان مسکن بپردازد و با  افزایش زمان بازپرداخت وام توسط مصرف کننده نهایی به میزان قابل توجهی به میزان جذابیت آن، بیافزاید.

برای حل مشکل گرانی مسکن می توان از احیای زمین در بافت فرسوده شهری و استفاده از زمین های دولتی در شهرهای جدید در حهت کاهش هزینه های تامین آن استفاده کرد. از طرفی دیگر کمک به تولید و عرضه مسکن علاوه بر تنظیم بازار مسکن و اجاره، با توجه به ارتباط گسترده ای که  با صنایع دیگر دارد، می تواند در رونق کل اقتصاد و همچنین میزان اشتغال زایی حاصل از تولید مسکن اثرگذار باشد.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان طی نشستی بیان کرد: چشم انداز صنعت فولاد در سال ۹۸ مثبت ارزیابی شده است. با وجود اینکه سال سختی پیش رو می باشد اما وضعیت روشنی برای صنعت فولاد پیش بینی شده است. حمیدرضا عظیمیان در ادامه بیان کرد: صنعت فولاد کشور، در مسیر روشنی گام گذاشته است که یک سوی آن، دستیابی به بازارهای هدف صادراتی و چشم‌انداز رو به رشد برای تامین نیاز داخلی می باشد و سوی دیگر آن، استفاده از توان داخلی، بومی‌سازی و ارتقای دانش و فناوری بر اساس معیارهای روز دنیا است.

عظیمیان در ادامه مطرح کرد: با توجه به اجرای رویکرد فوق، چشم انداز روشن تری پیش روی صنعت فولاد و سایر صنایع معدنی قرار دارد که این موضوع تولیدکنندگان تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد را امیدوار به ادامه مسیری کرده است که دستیابی به جایگاه بالاتری را در سال‌های پیش رو نوید می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با وجود اینکه کمیسیونی به‌طور دائمی در فولاد مبارکه اصفهان راه‌اندازی شده تا پل ارتباطی میان تولیدکنندگان داخلی با صنعت فولاد کشور باشد، قرار است اقتصادی غیر نفتی پی ریزی شود که ثمرات آن، عدم وابستگی به دلارهای نفتی و دوری از محدودیت های ناشی از تحریم خواهد بود. نخستین گام فولاد مبارکه برای توجه بیشتر به تولیدکنندگان داخلی در صنعت فولاد، برگزاری نمایشگاهی بود که ثمرات ارزشمندی نیز برای بازار فولاد داشت. در عین حال برای اینکه بتوانیم بتوان دستاوردها و به‌طور کلی برگزاری این نمایشگاه را از حالت تبلیغی و نمایش خارج کنیم، کمیسیونی به طور دائم برای فولاد مبارکه تشکیل داده ایم که وظیفه اصلی آن گسترش بومی سازی با بهره گیری از توان داخلی است.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه بیان کرد: در این خصوص جلساتی نیز تشکیل شده و ۴۵ شرکت و شخص برای تأمین برخی قطعات و تجهیزات مورد نیاز فولاد مبارکه اعلام آمادگی کرده اند. از این رو برای بهبود آینده بازار فولاد برنامه ریزی هایی در حال انجام است تا بر مبنای آن بتوانیم به صورت دائم با این تولیدکنندگان وارد تعامل شویم؛ از این رو قراردادهایی منعقد خواهیم کرد تا بر طبق آن بتوانیم اهداف بومی سازی را پیش ببریم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار آهن، در سال ۹۷ شاهد دو سیکل پر فراز و نشیب در بازار آهن و فولاد کشور بودیم. آخرین تحولات این بازار نشان از عقب نشینی قیمت آهن در روزهای پایانی سال دارد. قیمت آهن آلات از اواسط اسفند ماه در مسیر نزولی قرار گرفت و طی روزهای اخیر شاهد کاهش حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی قیمت میلگرد آجدار بودیم.

آمارهای کسب شده از اخبار قیمت آهن حاکی از آن است که در چهار ماهه ابتدایی سال قیمت آهن آلات با افزایش حدودا دو برابری همراه بود بطوری که صدای اعتراض مصرف کنندگان بلند شد. از این رو دستگاه های نظارتی و اجرایی اقدام به تنظیم بازار و الزام فولادسازان به اولویت قرار دادن تأمین بازار داخلی کردند اما این نوسانات فروکش نکرد و هر روزه شاهد نوسانات قیمتی چشمگیری در بازار آهن بودیم. بطوری که قیمت میلگرد آجدار در آذرماه به کیلویی ۳۰۰۰ تومان هم رسید و پس از آن با افزایش مرحله ای وارد کانال ۵۰۰۰ هزار تومان شد.

این افزایش قیمت ها با اعتراض مصرف کنندگان همراه شد چراکه پس از گذشت چند ماه از سال جاری قیمت ها تا حدی افزایش پیدا کرد که توان خرید مصرف کنندگان تقریبا به صفر رسید؛ از این رو قیمت ها بار دیگر وارد فاز کاهشی شد و طی هفته گذشته شاهد آن بودیم که قیمت پایه میلگرد آجدار به کیلویی ۴۷۰۰ تومان رسید. در نهایت پس از گذر از سیکل پر فراز و نشیب قیمت آهن و قرار گرفتن قیمت ها در مدار ثابت، به نظر می رسد که بازار به پایان فعالیت خود در سال جاری نزدیک شده باشد. با توجه به عقب نشینی بازار در روزهای پایانی سال و ثبات قیمت ها، انتظار می رود که هر گونه تغییرات در حوزه آهن و فولاد از سال جدید صورت گیرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار فولاد، با توجه به عدم عرضه ی عرضه کنندگان شمش و مصنوعات فولادی در بورس کالا شنیده ها حاکی از تزریق ۲۵۰هزار تن شمش فولادیبه بازار از طریق بورس کالا و با هماهنگی شکل گرفته با فولاد سازان تا پایان سال می باشد.

در روز های اخیر به دلیل دسترسی محدود به قراضه آهن در بازار داخلی اغلب تولید کنندگان شمش سعی بر این داشته تا از وابستگی تولید خود به قراضه کاسته و بیشتر به سمتآهن اسفنجی گرایش یابند. به عبارت دیگر عمده تولید شمش در بازار داخلی، توسط تولیدکنندگان بزرگ کشور و با استفاده‌ از روش قوس الکتریکی و مصرف آهن اسفنجی (مثل فولاد مبارکه اصفهان) یا تکنولوژی کوره بلند ( ذوب آهن اصفهان) صورت می گیرد بدین ترتیب میزان مصرف قراضه آهن در روش قوس کمتر از ۵ درصد است.

گرایش به آهن اسفنجی مسیر هموارتری را پیش روی تولید قرار می دهد و حتی تولید کنندگانی که از امکانات LF برخوردارند می توانند در عدم استفاده بیشتر از قراضه و پوشش ۹۰ درصدی تولید خود با آهن اسفنجی اقدام کنند و با کاهش ۵۰ درصدی ضایعات، از آنها تنها برای پیش گرم کردن کوره های خویش استفاده کنند.

تأمین مواد اولیه تنها یکی از مشکلات داخلی فولادسازان می باشد که به آن پرداخته شد. از دیگر معضلات این بازار می توان به نوسانات اخیر در نرخ ارز و بی ارزش شدن پول ملی اشاره داشت که یافتن مکانیزم، برای  تنظیم نرخ محصول داخلی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.  مکانیزمی که اگر به تعدیل قیمت تولیدات نیانجامد سبب تاراج سرمایه های ملی به سمت همسایگان ایران مثل افغانستان، پاکستان و یا حتی ترکیه و سایر کشورهای همجوار خواهد شد؛ از طرف دیگر، افزایش قیمت و رساندن قیمت تولید داخلی به نرخ های جهانی، سبب فشار بیشتر  به مصرف کنندگان داخلی خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در معاملات انجام شده طی روز گذشته شمش و مقاطع فولادی برای پنجمین روز متوالی ثبات قیمتی خود را حفظ کردند و اکثر تولیدکنندگان تغییر در نرخ محصولات خود را به هفته آینده موکول کردند. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، کارخانه تولیدکننده میلگرد آجدار راد همدان طی دو روز متوالی قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کرد و با توجه به اینکه بازار در حال حاضر بیشتر میل به کاهش قیمت دارد، انتظار می رود تغییرات قیمتی این کارخانه از هفته آینده آغاز گردد.

اما در این میان کارخانه هایی هستند که طی روز گذشته اعلام قیمت نداشتند و با شروع ساعت کاری روز جاری اقدام به کاهش قیمت محصولات خود کردند؛ از این رو کارخانه آناهیتا گیلان که طی روز اخیر اقدام به اعلام قیمت نکرده بود، امروز قیمت میلگردهای آجدار خود را با ۱۰۰ تومان کاهش در ازای هر کیلو اعلام کرد. این کارخانه قیمت میلگرد آجدار سایز ۱۴ تولیدی خود را پس از ۱۰۰ تومان کاهش قیمت، کیلویی ۴۷۸۰ تومان در لیست فروش ثبت کرده است.

کارخانه حسن رود نیز از آن دسته کارخانه هایی است که طی روز جاری قیمت محصولات تولیدی خود را کاهش داده است. این کارخانه با کاهش ۱۰۰ تومانی به ازای هر کیلو، قیمت میلگرد آجدار سایز ۱۶ خود را کیلویی ۴۶۶۰ تومان اعلام کرده است. از سوی دیگر کارخانه تولید کننده نبشی و ناودانی ناب تبریز با کاهش ۱۵۰ تومانی به ازای هر کیلو اقدام به فروش محصولات خود طی روز جاری کرده است. اکثر کارخانه های تولیدکننده پروفیل و تعدادی از کارخانه های میلگرد آجدار ترجیح دادند در آخرین روز از هفته جاری قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کنند.

با توجه به آمارهای به دست آمده  از اخبار قیمت آهن و روند نسبتا ثابت بازار، احتمال می روند فاز تغییر قیمت ها به هفته آینده موکول شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در معاملات روز گذشته در بورس کالا عرضه ۲۲۰ تن از سبد میلگرد مخلوط با پایه قیمتی ۳هزار ۶۴۹ تومان بر هر کیلوگرم  دارای حواشی زیادی بود چرا که انتظار می رفت این عرضه به جذابیت بازار بیافزاید اما  تداوم روند معاملات حاکی از عدم وجود تقاضا برای خرید میلگردعرضه شده بوده است، این اتفاق هم چنین به این معنی بود که بهای میلگرد به‌عنوان یک محصول نهایی ساخته شده از شمش، از خود شمش معامله شده در روزهای گذشته کمتر بوده است یا به عبارت دیگر قیمت کالای نهاییاز ماده اولیه خودش کمتر بوده و طبیعی است که چنین قیمتی منصفانه نباشد و بدین ترتیب مورد تایید نیز واقع نشد.

 و از سوی دیگر تابلوی معاملات، رقابت میان دو عرضه ی شمش ذوب آهن فولاد خزر یا فولاد کاوه جنوب کیش  را نشان می داد که هر دو معامله، قیمت‌هایی بالاتر از بهای میلگرد عنوان شده بود.

این اتفاقات حاکی از عدم وجود تعادل واقعی و حضور دست های پشت پرده در بازار فولاد و مصنوعات تولیدی آن است. بدین منظور معاون عملیات و نظارت بورس کالا پیرامون عرضه های صورت گرفته توضیحاتی ارائه دادند که بدین مضمون بوده است : در جلسه روز گذشته ۴ عرضه صورت گرفت که دو مورد از آن به ثبت رسید و در دو عرضه دیگر که شامل محموله شمش و میلگرد بود معامله ای صورت نگرفت که علت آن عدم عرضه شمش با وجود مازاد تقاضا نسبت به عرضه، توسط عرضه‌کننده بوده است.

به بیان دیگر زمانی که  عرضه‌کننده حاضر به تامین تقاضا در بازار نمی باشد، درنتیجه قیمت کشف شده نیز منصفانه نخواهد بود.گرچه عرضه‌کننده باید با توجه به تعهدات عرضه خود که نزد وزارت صنعت داده است به وضعیت بازار توجه کند و وزارت صمت نیز بر‌اساس گزارش‌های هفتگی که از میزان عرضه عرضه‌کنندگان حکایت دارد، با عرضه‌کنندگان هماهنگی‌های لازم را انجام دهد هم چنان شاهد این بی نظمی ها در بازار فولاد و بورس می باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، بیم و امید از تغییر فاز بازار آهن و فولاد طی روزهای اخیر تبدیل به موضوعی اصلی برای بحث و گفتمان در این بازار کالایی شده است؛ ان هم در شرایطی که قیمت آهن آلات نسبت به چند هفته اخیر وارد یک فاز کاهشی شده است. این سیگنال های مخابره شده نشان از آن دارد که  بازاراز احتمال کاهش قیمت‌ها در روزهای آتی ترسیده و همین ترس برای تغییر فاز بازار و شتاب‌گرفتن افت قیمت‌ها کافی است.

جو روانی حاکم بر بازار نیز به دلیل عدم رشد قیمت دلار و پراکندگی معاملات می باشد که همین روند احتمال تغییر فاز در بازار را تقویت می کند. موارد ذکر شده در حالی به وقوع می پیوندد که صدر این رخدادهای قیمتی در بازار یعنی همان عرضه‌های شمش در بورس کالا طی روز گذشته با داده‌های جالبی همراه شد و در نهایت به عدم تایید یک عرضه شمش و یک معامله میلگرد منجر شد.

با نگاهی به نوسانات قیمتی می توان نتیجه گرفت که می‌رسد بازار تغییر فاز قیمت‌ها و میل به سمت افت نرخ را نمی‌تواند پنهان کند؛ آن هم در شرایطی که بالا بودن بالابودن قیمت شمش در بورس کالا به‌عنوان یک داده راهگشا به بحث گذاشته شده است. از این رو اگر قیمت شمش در بازار با افزایش همراه شود، بهای فولاد هم می‌تواند قیمت‌های بالایی را تجربه کند. این سیگنال باید جدی گرفته شود ولی نه به این معنی که  بازار راهی جز تبعیت از قیمت شمش در پیش ندارد.

بازار آهن اگرچه در روز گذشته نسبتا در ثبات به سر می برد ولی شاهد پراکندگی قیمت های اعلامی از سوی تولیدکنندگان بودیم، بدین معنی که گویی بازار خود را برای کاهش نرخ آماده کرده است. البته ناگفته نماند که واقعیت های پیدا و پنهان بازار را باید در روزهای آینده دید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، رضا شهرستانی عضو انجمن فولاد با اشاره به مشکلات صادراتی در این صنعت بیان کرد: باید مشکلات صادرات برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان به نحو مناسبی مدیریت و رفع گردد. در سال جاری بیش از ۱۵۰ بخشنامه با مطالب ضد و نقیضی برای تولیدکنندگان صادر شد. وی در ادامه با اشاره به میزان مصرف داخلی فولاد کشور تصریح کرد: با توجه به آمارها مصرف داخلی فولاد کشور در سال جاری ۱۲ میلیون تن بوده است. از مجموع ۲۵ میلیون تن فولاد تولیدی در داخل کشور، تنها ۸ میلیون تن صادر گردیده است و حدود ۱ میلیون تن نیز به صورت غیر رسمی از کشور خارج شده است.

وی ادامه داد: باید موانع صادراتی از میان برداشته شود و برای رفع مشکلات پیش روی صادرکنندگان راه حل های مناسبی ارائه گردد. توافقات صورت گرفته مبنی بر آن است که ۳۰۰ هزار تن کالای ایرانی از کردستان عراق به سوریه صادر شود؛ که لازمه ی محقق شدن این موضوع همکاری دولت و مجلس برای افزایش حجم تقاضا می باشد.

از سوی دیگر حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه در خصوص مشکلات صادرات و تحریم ها در حوزه فولاد اظهار کرد: صنعت فولاد یکی از مهم ترین صنایع در کشور است  و جایگاه درخشان این صنعت موجب شده تا  به عنوان اولین هدف مورد تحریم آمریکا قرار گیرد. البته ناگفته نماند که این تحریم های سنگین علیه صنعت فولاد کشور نتوانسته خللی در تلاش فولادسازان ایرانی وارد کند چراکه آنها همواره در تلاش هستند تا با استفاده از ظرفیت های موجود بتوانند تحریم ها را دور بزنند و از ظرفیت های قانونی برای صادر کردن محصولات استفاده کنند.

 وی در ادامه افزود: مصوبه اخیر وزارت صنعت در خصوص استفاده از ارز حاصل از صادرات برای تأمین کالاهای مورد نیاز این صنعت اتفاق مثبتی می باشد که می تواند به رفع قسمتی از مشکلات این صنعت کمک کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، سیاست های اخیر مسئولان تنها متمرکز بر تجمیع منابع و اعتبارات جهت افزایش عرضه مسکن شده و از ایجاد طرح هایی از تعدیل سقف خرید مسکن امتناع می کنند.

ترویج این باور اشتباه که افزایش قدرت خرید تقاضای مصرفی ارتباط مستقیمی بر رشد قیمت ها در بازار مسکن دارد سبب غفلت از ارائه راهکارهای مناسب جهت افزایش عرضه و کاهش تورم شده است.راهکارهایی چون به رسمیت شناخته شدن نیاز اعتباری تقاضای مصرفی به‌خصوص خانه‌اولی‌ها، هدایت تسهیلات کارآمد و در استطاعت به بازار دوم معاملات و حتی ارائه تسهیلات به بازار پیش خرید می تواند تضمینی در جهت افزایش عرضه و تقاضای مصرفی باشد. تضمینی که با بی توجهی به آن شاهد رکود در معاملات و تقاضای مصرفی می باشیم.

کارشناسان بازار مسکن برای تعادل بخشیدن به روند پیش روی این بخش از اقتصاد راه حل هایی ارایه دادند که پیامد‌های دوطرفه سرکوب تقاضای مصرفی و آثار منفی حذف خریداران مسکن از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در بخش مسکن را به‌خوبی نشان می‌دهد ، نتایج بررسی کارشناسان در این‌باره تصریح می‌کند: نادیده گرفتن نیاز اعتباری خانه‌اولی‌ها به‌عنوان نقطه‌کور سیاست‌گذاری، اگرچه در کوتاه‌مدت ظاهری مثبت از رونق ساخت‌وساز به‌ واسطه تجمع منابع حمایتی در این سمت از بازار را به نمایش می‌گذارد اما در نهایت، تاوان این تجویز ناقص، هم به متقاضیان خرید مسکن و هم به سازنده‌ها آسیب و خسارت وارد خواهد کرد.

تنها راه نجات بازار مسکن که توأم با رونق ساخت و عرضه مسکن باشد را می توان در، تقویت قدرت خرید تقاضای مصرفی عنوان داشت. این راهکار، به‌عنوان عامل محرک سرمایه‌گذاری ‌های ساختمانی نیز شناخته می شود به‌طوری که،‌ حضور تقاضای موثر در بازار مسکن، حلقه آخر پروسه ساخت مسکن را برای سازنده‌ها در رابطه با تسهیل فروش ملک را تکمیل می‌کند و جریان تامین منابع مالی موردنیاز ساخت و سازهای جدید را به‌وجود می‌آورد. اما سرکوب تقاضا به امید رونق بیشتر عرضه، سازنده‌ها را در انتهای کار به بن‌بست فروش ناشی از رکود خرید مصرفی مسکن می رساند.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین وضعیت بازار آهن، بازار فولاد و بازار مسکن به اتاق خبر سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار آهن، طی روز گذشته عرضه مقاطع فولادی شامل تیرآهن سایز ۱۴ تا ۱۸ در بورس کالا صورت گرفت. از این میزان عرضه حدود ۴۸ هزار و ۴۰۰ تن تیرآهن ذوب آهن معامله شد در حالی که حجم تقاضا ۲/۵ برابر بیشتر حجم عرضه شده تیرآهن سایز ۱۴ تا ۱۸ بود. این موضوع نشان از جذابیت خرید تیرآهن در بورس کالا دارد.

بررسی روند عرضه های هفته به هفته مقاطع فولادی و شمش حاکی از آن است که با هر بار عرضه شمش در بورس کالا جو روانی هفته پس از آن به سوی افزایش قیمت سوق پیدا می کند. به عبارت دیگر، بازار با پیروی از رشد قیمت ها در بورس کالا، یک پله افزایش را برای خود ترسیم می کند. این روند موجب شد تا بازار وارد یک فاز افزایشی بدون پشتوانه شود که در آن مصرف کننده واقعی حضوری کم رنگ دارد؛ به همین دلیل بازار در برهه ای از زمان با افزایش قیمت های نجومی مواجه شد.

به گفته فعالان بازار، اگرچه بازار فولاد طی زمان هایی به روند افزایش قیمت بدون مصرف کننده واقعی دلخوش کرده ولی طی مرور زمان با از بین رفتن اثرگذاری این جو موقتی، به روند طبیعی خود باز خواهد گشت. پیش بینی ها حکایت از کاهش قیمت آهن طی هفته آینده دارد چراکه با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و اتمام پرونده‌های مالی از سوی تولیدکننده و تأمین کنندگان، نبود مصرف‌کننده واقعی و کم رنگ شدن حضور واسطه‌ها در این بازار پدیدار می شود و واقعیت بازار بیش از قبل خود را نشان خواهد داد.

بررسی مقاطع عرضه شده در بورس کالا نشان می دهد که از اول اسفند ماه تا دوازدهم اسفند قیمت مقاطع عرضه شده در بورس نوسان چشمگیری داشته است بطوری که در این برهه زمانی شاهد ثبات، کاهش و افزایش قیمت بخصوص درقیمت تیرآهن بودیم. این روند پیچیده اگرچه بخشی از واقعیت های بازار آهن است ولی بازار انتظار آرامش قیمتی در سال آینده را دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود از تحولات کشوری بازار ملک در سه ماهه سوم سال جاری پاییز ۹۷ حاکی از این است که  ۱۰ استان در فهرست استان‌های با بیشترین سطح تورم مسکن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، قرار گرفته‌اند. پاییز امسال، متوسط قیمت فروش هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده در بازار کشوری مسکن میزانی بیش از ۲/۵ میلیون تومان رسید. متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در اواخر فصل پاییز با پیشروی از این رکورد جدید، نسبت به تابستان ۹۷ معادل ۸/ ۱۷ درصد و در مقایسه با پاییز سال قبل با رشد بیش از ۶۰ درصدی همراه شد، شیب رشد فصلی و نقطه‌ای قیمت مسکن نیز در مقایسه با یک فصل قبل افزایش یافت. 

در واقع سرعت رشد قیمت مسکن باتوجه به آمارهای رسمی نشان می‌دهد استان‌هایی که در ۶ کلان‌شهر کشور واقع شده‌اند در فهرست پررشدترین استان‌ها به لحاظ تحولات قیمت مسکن در پاییز امسال قرار گرفته‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد استان‌های تهران، البرز، فارس، اصفهان، خوزستان، هرمزگان، مازندران، خراسان رضوی، مرکزی و بوشهر ۱۰ استانی هستند که سرعت رشد قیمت مسکن در آنها طی پاییز امسال در مقایسه با پاییز سال گذشته بیشتر از سایر استان‌های کشور بوده است.

شیب رشد قیمت مسکن در پاییز امسال منجر به بروز اثر دو‌جانبه بر رفتار متقاضیان خرید املاک مسکونی اعم از واحد‌های مسکونی، زمین و املاک کلنگی شد؛ تحت‌تاثیر سرایت جهش قیمتی بازار املاک مسکونی ،آپارتمان، املاک کلنگی و زمین‌های مسکونی پایتخت ، در بازار مسکن عمده استان‌های کشور در پاییز امسال، رونق ایجاد شده در بازار معاملات تابستانی خرید و فروش زمین و واحدهای مسکونی متوقف شد؛ پاییز امسال حتی تعداد معاملات خرید و فروش زمین و املاک مسکونی کلنگی از سوی سازندگان در کل کشور به دلیل رشد قابل‌توجه سطح قیمت‌ها، نسبت به تابستان امسال ۶/ ۰ درصد کاهش یافت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار آهن، طی روز اخیر بازار در حالی روند نزولی به خود گرفت که پس از گذشت چند ساعت این روند متوقف شد و ۹۰ درصد کارخانه ها ترجیح دادن برای مقاومت در برابر این کاهش قیمت ها فروش محصولات خود را بسته اعلام کنند. یکی از مهم ترین دلایلی که کارخانه ها این واکنش را از خود نشان داده اند، ترس از کاهشی شدن بیش از حد بازار بود.

روز گذشته میانگینقیمت میلگرد آجدار کیلویی ۴ هزار و ۷۰۰ تومان بود ولی افزایش بیش از این حد، تقاضای واقعی را از خرید منصرف می کند؛ به همین دلیل منتظر یک کاهش قیمت چشمگیر و رکود در این بازار خواهیم بود. بازار فولاد از روز چهارشنبه هفته گذشته و پس از معامله شدن شمش، یک جو آتشین برای خیز برداشتن به سوی افزایش قیمت ها به خود گرفت ولی به گفته فعالان بازار آهن و فولاد به دلیل نبود تقاضای واقعی در این بازار شاهد فرکانس منفی و کاهش نسبیقیمت آهن آلاتبودیم.

با توجه به سیکل تکراری سال های قبل و از سوی دیگر با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، احتمال افزایشی شدن مجدد قیمت ها وجود دارد؛ این در حالی است که در طولانی مدت بازار افزایشی نخواهد ماند. به اعتقاد فعالان بازار فولاد، با اتمام خریدهای عید و برقراری جو عادی در بازار، قیمت آهن آلات با کاهش همراه خواهد شد. در واقع شرایط فعلی به علت ترس از بالا رفتن قیمت ها و شایعه پراکنی ها، جو خریدهای سرمایه ای و غیر مصرفی به خود گرفته است و روند سرمایه گذاری را در این بازار تقویت کرده است. عرضه های فولادی در بورس کالا می تواند مشخص کند که بازار به کدام سو خواهد رفت ولی به گفته فعالان بازار در بخش فولاد افزایش قیمتطولانی مدت نخواهیم داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

برای توسعه بیشتر صنعت فولاد باید به این نکته توجه داشت که این صنعت نیازمند توسعه زیرساخت ها و به روز رسانی می باشد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، فرزاد ارزانی مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان در خصوص این موضوع بیان کرد: برای رسیدن به اهداف صنعت فولاد استفاده از تکنولوژی و تامین منابع مالی ضروری می باشد اگرچه در کنار این موارد باید به ضروریاتی مانند آب، گاز، ریل و جادهای توسعه این صنعت توجه بیشتری داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: آموزش نیروی های انسانی موجب افزایش بهره ‌وری شده و شرایط را برای بهره ‌گیری حداکثری از سرمایه‌گذاری انجام شده در این صنعت فراهم می‌آورد. در زمینه این موضوع باید در نظر داشت که تحریم‌ها تاثیر خود را روی این صنعت گذاشته است، حال چه در تامین منابع مالی و چه در تأمین صادرات و ارز! اما باید در نظر داشت که با مدیریت در سیاست‌گذاری‌های این صنعت می‌توان در مقابل این فشار‌ها ایستاد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان درخصوص موفقیت های این شرکت در سال جاری بیان کرد: شرکت ما حتی با وجود تحریم ها و فشارهای داخلی و خارجی در تولید آهن اسفنجی ۱۰ درصد و در تولید تختال ۵ درصد رشد نسبت به سال قبل داشته است. در حوزه صادرات نیز شرکت فولاد هرمزگان در شش ماه اول سال جاری از برنامه جلوتر بود بطوری که در ۱۰ ماه اول سال، ۵۰ درصد از تولیدات این شرکت به بازارهای جدید صادر شده است که نوید بخش موفقیت در این حوزه می باشد و این صادرات در ماه های پایانی سال نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌های بین‌المللی و مشکلاتی که در حوزه ی شرکت‌های داخلی برای خرید محصولات فولاد هرمزگان وجود دارد؛ این شرکت در جهت حفظ بازارهای جهانی، افزایش تولید و تغذیه بازارهای داخلی تلاش‌های بسیاری کرده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، طی دو هفته اخیر بازار داخلی با هیجانات کاذب و غیر منظقی همراه بود که موجب شد قیمت آهن آلات با افزایش نجومی همراه شود. طی هفته های اخیرقیمت میلگرد آجدارهمواره با افزایش همراه بود بطوری که اکثر کارخانه ها قیمت محصولات خود را با افزایش های چشمگیری اعلام کردند.

از این رو قیمت میلگرد آجدار سایز ۱۴ کارخانه ابهر پس از چند دوره افزایش، کیلویی ۴۹۰۰ تومان اعلام گردید. کارخانه هایی همچون پرشین فولاد، آناهیتا گیلان و ذوب آهن اصفهان با افزایش قیمت چند مرحله ای، پایه قیمت محصولات خود را به کیلویی ۵۰۰۰ تومان رساندند. این در حالی بود که به دلیل هیجانات غیرمنطقی از شدت تخفیفات کاسته و بنا بر شنیده ها قیمت روز میلگرد آجدار با افزایش مجدد کیلویی ۱۵۰ الی ۲۰۰ تومانی همراه شد.

بازار ورق ها نیز از این امر مستثنی نبودند بطوری که قیمت ورق گالوانیزه در طول یک ماه از حدود کیلویی ۷۰۰۰ تومان به کیلویی ۹۰۰۰ تومان رسید و کارخانه های تولیدکننده ورق روغنی نیز از اعلام قیمت خودداری کردند.

از سال جاری دو هفته کاری باقی مانده است که احتمال لرزش جزئی قیمت ها در این مدت زمانی وجود دارد چراکه اکثر تولیدکنندگان به امید افزایش قیمت ها پس از تعطیلات عید، چندان رغبت به فروش ندارند و در صورت نیاز مالی اقدام به فروش می کنند. طی روز جاری نیز قیمت ها همراه با ثبات نسبی اعلام شده است و اکثر کارخانه های تولید کننده میلگرد آجدار و نبشی قیمت های خود را ثابت اعلام کردند و در برخی موارد کارخانه های تولیدکننده پروفیل همچون کارخانه تهران شرق قیمت های اعلامی محصولات خود را کیلویی ۲۰۰ تومان کاهش دادند.

اما این کاهش قیمت ها تنها در برخی از کارخانه ها به چشم می خورد چراکه کارخانه ظفربناب پس از گذشت چند ساعت از روز کاری قیمت محصولات خود را کیلویی ۱۰ تومان افزایش داد و کارخانه های دیگر همچون شاهرود و نیشابور نیز، قیمت محصولات خود را با تأیید لحظه ای اعلام کرده اند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طبق آمار منتشره گمرک کشور در مدت ده ماهه از سال جاری میزان سنگ آهن دانه بندی در این دوره هفت هزار و ۲۰۴ تن به ارزش ۲۰۳ میلیون دلار بود. که نسبت به سال گذشته از بعد ارزش و وزن در صادرات شاهد افت بوده است.
اما در این مدت معاملات تجاری صنایع معدنی حاکی از صدور پنج میلیون و ۵۵۲ هزار تن کنسانتره سنگ آهن به ارزش ۳۹۸ میلیون دلار بوده است. که افزایش ده برابری را در پی داشته است.

عملکردی از تولید ۹ ماهه سنگ آهن توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) منتشر شده که، رقم بیش از ۲۷ میلیون و ۳۱ هزار تن را نشان می دهد.
همچنین میزان استخراج سنگ آهن خام بالغ بر ۴۸ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۹۸۶ تن و محصول ارسالی برای مصرف ۲۶ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۸۶ تن اعلام گشت. به راحتی می توان متوجه شد که میزان صادرات کنسانتره سنگ آهن در سال جاری رشد چشم گیری را تجربه کرده است. میزان صادرات سنگ آهن کنسانتره در مدت ۹ ماهه سال ۹۷ به میزان چهار میلیون و ۷۴۴ هزار و ۸۵۰ تن رسید که نسبت به ۹ ماهه ۹۶ ( منتهی به آذر) یک هزار و ۶۱۹ درصد افزایش نشان می دهد. اما در بخش صادرات سنگ آهن دانه بندی، در مقایسه با دوره مشابه پارسال ۵۳ درصد کاهش را شاهد بوده ایم روند روندی که ارزش آن به رقمی افزون بر ۱۹۰/۷ میلیون دلار رسید و نسبت به دوره مورد بررسی ۷۶ درصد افت را به ثبت رساند.

 میزان ذخایر قطعی سنگ آهن کشور توسط گزارش اعلامی ایمیدرو افزون بر سه میلیارد تن برآورد شده و برپایه این گزارش عملیات اکتشافی در زمینه سنگ آهن که از سال ۱۳۹۳ آغاز شد، و نتیجه آن کشف ذخایر جدیدی در منطقه سنگان (خراسان رضوی) و برخی مناطق دیگر بوده است که توانست به میزان ۵۰۰ میلیون تن به ذخایر قطعی سنگ آهن کشور بیافزاید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، رکود شدید در ساخت و ساز را می توان به در کاهش قدرت خرید جامعه با وجود اوراق مسکنصادره که حتی نمی تواند نیمی از هزینه های تامین مسکن را پوشش دهد و یا در افزایش بهای واحد های نوساز و سرازیر شدن تقاضا به سمت خانه های قدیمی ساز جستجو کرد.

طبق آمار منتشره در بهمن ماه سال جاری از گروه سنی معاملات مسکن در کلان شهر تهران می توان به آسانی رشد دو برابری  سهم قدیمی ساز ها نسبت به واحدهای نوساز را مشاهده کرد. که البته در این آمار به رشد یک درصدی نوسازها نیز اشاره شده است که می توتند تحت تاثیر کیفیت ساخت . یا اقبال سازنده بوده باشد.

این آمار پیامی روشن از تنزل کیفیت خرید مسکن در تهران و کاهش تمایل به استفاده از انواع تسهیلات مسکن به ویژه وام از محل اوراق، از دست رفتن کارآیی این وام ها و ضرورت تقویت آن به نحوی است که منجر به تحریک عرضه و ساخت مسکن شود، است که نیاز به مداخله سیاست‌گذار را ضروری می‌نماید تا شاید وضعیت کنونی معادله سنی معاملات با  بازنگری در سقف تسهیلات قابل حل باشد

بیشترین قدرت خرید تسهیلات در سال گذشته نیز متعلق به وام زوجین از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم بود. از آنجا که بسیاری از زوجین امکان تامین یکباره ۸۰ میلیون تومان برای سپرده‌گذاری یکساله و اخذ تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی را نداشته‌اند، با ۴۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری به مدت دو سال پیاپی به نام هر یک از زوجین، این امتیاز را ظرف مدت دو سال به دست آوردند در نتیجه سقف تسهیلات خرید برای آنها با احتساب سپرده ۴۰ میلیون تومانی و نیز ۲۰ میلیون تومان جعاله مسکن ۲۲۰ میلیون تومان بود که بهمن پارسال برای خرید ۴۰ مترمربع آپارتمان کفایت می‌کرد اما با توجه به میانگین ۱۰ میلیون تومانی قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در بهمن امسال، قدرت خرید این تسهیلات اکنون به ۲۲ مترمربع کاهش یافته است.

مقایسه این ارقام با قدرت خرید فعلی گویای وضعیت بد خانه اولی‌ها و تسهیلات‌گیرندگان مسکن است و تردیدی در ضرورت مداخله سیاست‌گذار بخش مسکن برای بازنگری در سقف انواع وام مسکن باقی نمی‌گذارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، روز گذشته بازار روند خود را با خبر افزایش قیمت شمش آغاز کرد و همین امر سبب گشت تا قیمت محصولات فولادی  و آهن در بازار دستخوش تغییراتی شوند.

این تغییرات در بازار آهن بدین ترتیب بود که اغلب کارخانه های تولیدی میلگرد در چند مرتبه قیمت های خود را تغییر داده و افزایشی ۵۰تا ۱۰۰تومانی به ازای هر کیلو محصول را به ثبت رسانیدند. نوسانات بازار شمش وروند صعودی نرخ دلار در روزگذشته مانع از اعلام قیمت انواع ورق گشت و بر بی نظمی های بازار داخل افزود و روزهای پایانی سال را به کام مصرف کنندگانی که مدت هاست با افزایشات بی دلیل دست به گریبانند تلخ کرد.

با توجه به مشکلات صادراتی که ممکن است در آینده با آنها مواجه گردیم امید اندکی به کاهش قیمت ها در کوتا مدت وجود دارد؛صادرات بازارهای کالایی با دلار صرافی و به موازات آن کاهش قابل توجه ارزش پول ملی، عامل اصلی حراج سرمایه های ملی، تزریق التهابات ارزی در بازار داخلی و بالاخره بروز قحطی و گرانی کالا در بازار داخلی خواهد بود.

صادرات محصولات نهایی برخی کالاها مثل صادرات میلگرد آجدار، برای برخی از فعالان اقتصادی خُرد بازار، شامل تجار یا تولیدکنندگان کوچک تر، ظاهرا به طور مستقیم یا غیر مستقیم و به دور از تدابیر نظارتی و بدون بازگشت ارز آن به سامانه نیمایی، میسر و ممکن بوده که همین موضوع باعث شده تا متاثر از کاهش قابل توجه ارزش پول ملی در سال های اخیر؛ افزایش قیمت سرسام آور کالاها در بازار داخلی و تاراج سرمایه های ملی کشور را نیز شاهد باشیم.

منطقی ترین راه جلوگیری از وقوع این فاجعه؛ تلاش برای بالا بردن ارزش پول ملی و یا حداقل ثابت نگه داشتن آن است؛ که با وضعیت پیش رو، راه بسیار سخت و دشوار دیده می شود. یک راه دشوار دیگر، اجرای نظارت بسیار دقیق و همه جانبه بر ورود و خروج گمرکات و مرزهای کشور و تلاش برای محدود نمودن صادرات ریالی می باشد؛ این نظارت حداقل برای کالاهای حجیمی مثل فولاد؛ اگر اراده جمعی بر اجرای دقیق آن باشد؛ شدنی است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، قلی الله قلی زاده عضو کمیسیون عمران مجلس در رابطه با وضعیت بازار مسکن در سال آینده مطرح کرد: در شرایط فعلی بازار مسکن از بخش های مختلف اقتصادی تدثیر می پذیرد بنابراین می توان گفت که نوسانات نرخ ارز، نوسانات قیمت آهن آلات و مصالح ساختمانی، فعالیت دلالان و از همه مهم تر اعمال تحریم ها در وضعیت بازار مسکن اثر می گذارد.

وی در ادامه بیان کرد: این روزها شاهد افزایش تسهیلات مسکن هستیم که این امر نیز در بهبود وضعیت بازار مسکن موثر نخواهد بود. این موضوع کاملا آشکار است که با افزایش تسهیلات مسکن باز هم توان خرید در بازار وجود ندارد چراکه در وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور، اگر حتی چهار برابر تسهیلات کنونی، وام مسکن به متقاضیان داده شود تنها می شود ملکی با قیمت سال اخیر خریداری کرد.

قلی زاده تصریح کرد: قطعا تا زمانی که ساختار اقتصادی کشور اصلا نشود، نمی توان انتظار داشت که با اقداماتی همچون افزایش میزان وام مسکن، وضعیت بازار مسکن را بهبود بخشید. در لایحه بودجه سال ۹۸ نیز در رابطه با اعتبار ۵ هزار میلیاردی برای افزایش سرمایه بانک مسکن ذکر شده است که به نظر من به جای اختصاص این بودجه میلیاردی برای افزایش سرمایه مرتبط با مسکن، می توان این اعتبارات را برای تولید مسکن هزینه کرد. آن زمان تازه می توان به بهبود شرایط بازار مسکن امیدوار باشیم.

البته این موضوع را باید مورد توجه قرار داد که مسکن سازی دولتی به نفع بازار مسکن نیست زیرا مشکلاتی در پروژه های دولتی مانند مسکن مهر داشتیم که تا به این زمان نیز قابل حل نبوده است. از این رو می توان گفت که بهترین روش برای برای بهبود وضعیت بازار مسکن در سال ۹۸، حمایت از بخش خصوصی برای تولید مسکن با کیفیت و ارزان است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

عملکرد عرضه های فولادی و قیمت های ثبت شده در بورس کالا حاکی از افزایش قیمت های مستمر و هفته به هفته در بازار آهن است. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، این رشد قیمتی نیاز به بررسی دقیق تر دارد. عوامل ریز و درشتی در زمینه عملکرد رفتاری بازار فولاد و محصولات عرضه شده در بورس کالا دخیل هستند که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد. اگر بخواهیم چند عامل کلی را در برهه کنونی نام ببریم، باید بگوییم که  عملکرد قیمتی شمش و جذابیت‌هایی که حول این نهاده برای خریداران و فروشندگان ایجاد شده است، سفته‌بازی و تلاش برای نوسان‌گیری از طریق تبدیل نقدینگی‌های در دسترس به کالای فولاد دو عامل مهم در وضعیت کنونی برای ایجاد نوسانات و التهاب قیمتی در بازار هستند.

وضعیت بازار آهن طی روزهای جاری نشان می دهد که التهابات بازار، موتور محرک قیمت هاست و این رشد در شرایطی است که شاهد کاهش قیمت ها در سطح جهانی هستیم. از این رو دلیل اصلی رشد نرخ در بازار آهن و فولاد را باید کاملا در فضای داخلی بررسی کنیم که متأثر از رشد قیمت دلار است. در واقع باید گفت که بازار همواره با رصد کردن تغییرات نرخ دلار، در انتظار تغییرات در عملکرد قیمتی خود است. بررسی آمارهای بورس کالا ار هفته گذشته تا دیروز نشان می دهد که دو عرضه در بورس صورت گرفته است و در نهایت سبد مخلوطتیرآهن ذوب‌آهن، تیرآهن ۱۸-۱۴ ذوب‌آهن و سبد میلگرد خراسان با جهش‌های قیمتی به ترتیب ۷۰ تومان، ۵۳۵ تومان و ۴۳۱ تومان همراه بوده اند. فعالان بازار فولاد بر این باورند که ظهور سه عامل در بازار موجب افزایش قیمت ها شده است که عبارتند از : «قیمت ضایعات بالا، قیمت کالا پایین و قیمت شمش بالا»

بنابراین کارخانه هایی هستند که ترجیح می دهند تیرآهن طول کوتاه را خریداری کرده و از آن شمش تولید کنند تا برایشان مقرون به صرفه باشد. بررسی قیمت های هفته اخیر نشان می دهد که قیمت این دسته از تیرآهن و شمش ها دارای فاصله قابل توجهی هستند که در این میان برتری قیمتی با شمش است بدین معنی که برای شرکت های فوق مقرون به صرفه است که تیرآهن های ذکر شده را خریداری کرده و با تبدیل آنها به شمش، اقدام به فروش شمش کنند.

فعالان بازار آهن و فولاد کاهش و یا توقف قیمت ها در برهه کنونی را بعید نمی دانند چراکه آنها بر این باورند، اگر عرضه شمش صورت گیرد، پس از آن هر کارخانه ای که شمش خرید کند موظف به پایین آوردن قیمت مقاطع تولیدی خود است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، کارشناسان معتقدند افزایش قیمت محصولات فولادی به سبب نزدیکی قیمت واقعی به قیمت دستوری می شود و این افزایشات پلکانی قیمت توسط دولت در این صنعت شاید به علت برابری نرخ محصولات فولادی به قیمت های جهانی باشد. چرا وجود شکاف میان نرخ واقعی جهانی با نرخ اعلامی و دستوری دولت در داخل امکان ایجاد رانت برای واسطه گران را تسهیل می کند.

مدیر عامل بورس کالا اعلام داشت: مبنای کشف نرخ محصولات فولادی هنوز در بورس کالا تغییر نکرده و همان فرمول قبلی است اما با توجه به ابلاغیه جدید وزارت صنعت،معدن و تجارت پیرامون حذف محدودیت ها برای سقف قیمت بازار در این حوزه به تعادل بیشتری رسیده است

باید توجه داشت که هر تغییر و نوسان قیمتی نمی تواند نگران کننده باشد چرا که لازمه بورس وجود نوسان است و ثابت بودن و عدم وجود ریتم سینوسی در این تالار شیشه ای عملا از کارایی آن می کاهد و اگر شاهد نوسان قیمت‌ها در این بازار نباشیم، مشکلاتی مانند تفاوت چشمگیر قیمت‌ها با خارج از بورس و احتمال بروز ناهنجاری‌ها ایجاد خواهد شد.

البته مدیر عامل بورس پیرامون بخشنامه وزارت صمت برای تعیین نرخ آهن و فولاد بوسیله نرخ سی‌آی‌اس در بازار داخلی و سوء‌استفاده از آن در شرایط تحریمی که سبب ایجاد حباب قیمتی ۱۰۰۰ تومانی میان نرخ میلگرد در بورس کالا با بازار آزاد شد بیان داشت تغییرات در بازار سی آراس لحظه ای می باشد ولی تعیین نرخ در داخل کشور و در بورس مدت هاست تغییری نیافته و مبنا همان محاسبات قبلی می باشد بدین علت این امکان وجود دارد که قیمت‌های موجود در بازار آزاد نرخ‌های معتبری نباشد و شاید  بر مبنای چند معامله تعیین شود.

. وی تصریح کرد: ادعای نوسان شدید نرخ محصولات فولادی در بازار آزاد شاید بر مبنای قیمت‌های معتبری نبوده یا بر مبنای انتظارات آینده متفاوتی انجام شده باشد اما در سطح عمده و خرده‌فروشی در بورس کالا آرامش خوبی حاکم شده و اگر همه عرضه‌کنندگان به سمت عرضه روی بیاورند،شاهد آرامش بازار هم خواهیم بود.

علت افزایش قیمت اخیر در بازار فولاد را می توان افزایش نرخ دلار در چند روز اخیر دانست چرا که همانطور که بیان شد نرخ قبلی چندان واقعی نبود و با قیمت‌های جهانی فاصله زیادی داشت. بدین خاطر دولت در بخشنامه جدید به‌صورت تلویحی اجازه داده در بورس، قیمت‌ها معادل سی‌آی‌اس و حواله دلار نیمایی معین گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 اسفند 1397 | نظرات ()