نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار فولاد در آفریقای شمالی شرایطی را ایجاد کرده است که موجب شده تا تولید کنندگان بیلت سی آی اس به حد چشم گیری میزان عرضه صادراتی خود را در ماه جاری افزایش بدهند. در آفریقای شمالی میزان عرضع بسیار محدود است و قیمت های محصولات فولادی تا حد زیادی افزایشی شده است.

مجموع این موارد باعث شده تا تولید کنندگان بیلت سی آی اس بسیار ترغیب شوند که میزان عرضه خود را افزایش بدهند. از سوی دیگر با وجود حجم انبوهی که برای تقاضای اسلب صادراتی وجود دارد، میزان عرضه ی بشدت کاهش یافته که این موضوع می تواند نشانه ای از گران شدن اسلب سی آی اس صادراتی باشد.

گفتنی است که حجم صادرات بیلت سی آی اس در ماه جاری تا 13% افزایش خواهد یافت و به ظرفیت 1.03 میلیون تن خواهد رسید. این حجم از صادرات مختص فولاد سازان سی آی اس خارجی خواهد بود. اما نکته ای که وجود دارد میزان عرضه و صادرات اسلب سی آی اس خواهد بود. در ماه جاری شاهد افت 8% عرضه ی اسلب خواهیم بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

قیمت سنگ آهن وارداتی چین در دو روز قبل (سه شنبه 28/6/96) بعد از مدت ها افزایش قیمت داشت. شرایط بازار سنگ آهن چین بیانگر آن بود که خریدارن دوباره اقدام به خرید کردند و بازار یک تحرکی نسبی را به خود گرفته است. فعالان بازار عمده دلیل بازگشت خریداران را، افزایش قیمت ها می دانستند که بهای سنگ آهن با قیمت  72 دلار در هر تن سی اف آر (در بورس سنگاپور) به ثبت رسیده بود. اما اخبار رسیده از جدید ترین وضعیت قیمت سنگ آهن در چین، حاکی از کاهش مجدد قیمت هاست. در روز گذشته قیمت سنگ آهن چین حدود 25 دلار دچار افت قیمت شد و با قیمت 66 دلار در هر تن سی اف آر به معامله رسید. لازم به ذکر است که کارشناسان بازار دلیل افت قیمت اخیر را افت قیمت فولاد می داند که در ادامه ی آن میزان تقاضای سنگ آهن چین کاهش یافت. 
لازم به ذکر است که در کشور چین از یکم تا ششم ماه اکتبر تعطیلات رسمی می باشد و به همین جهت کارخانه ها اقدام به تکمیل موجودی کرده اند و طبق آمار های منتشر شده، آنها تا پایان تعطیلات نیز موجودی لازم را دارند.
در حال شرایطی در بازار های چین وجود دارد که وضعیت آینده ی بازار را در هاله از ابهام قرار داده است و نمی توان شکل درست و قابل حدسی را از روز های آتی بازار ترسیم کرد؛ به همین جهت بازار های چین بسیار با احتیاط عمل می کنند. از سویی دیگر دولت چین با اعلام یکسری از سیاست های زیست محیطی اقدام به کاهش تولید کرد که در حال حاضر مشخص نیست این سیاست ها تا چه میزان تاثیر گذار هستند و تولیدات فولاد چین تا چه میزان کاهش می یابند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار سنگ آهن چین مدتی بود که در بی تحرکی و سکوت به سرد می برد و قیمت ها نیز ثابت بودند. شرایط کنونی بازار سنگ آهن چین بیانگر آن است که خریدارن دوباره اقدام به خرید کردند و بازار یک تحرکی نسبی را به خود گرفته است. فعالان بازار عمده دلیل بازگشت خریداران را، افزایش قیمت ها در روز گذشته می دانند. در روز گذشته قیمت سنگ آهن مقدار اندکی بالا رفت و با بهای 72 دلار در هر تن سی اف آر به ثبت رسید.

لازم به ذکر است که در بورس سنگاپور هم قیمت قرارداد سواپ ماه اکتبر 65 سنت نسبت به جمعه بالا رفته 70.3 دلار هر تن خشک سی اف آر می باشد. یکی از مهم ترین عواملی که به بهبود بازار کمک کرده است، خرید مردم از بازار سنگ آهن پس از مدت ها می باشد.

هنوز ابهاماتی در بازار این ماده اولیه وجود دارد  که روند آتی بازار را روشن نمی کند. برخی انتظار دارند احتمال تعطیلی خطوط تولید در ایالت هبی می تواند هفته های آتی تقاضای سنگ آهن را کم کند. هنوز مشخص نیست این کاهش احتمالی تولید چه تاثیری بر تقاضا و مصرف سنگ آهن می گذارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طبق قیمت های اعلامی از سوی کارخانه ها و عرضه کنندگان آهن آلات، می توان اعلام کرد که بازار آهن در روز گذشته (سه شنبه 96/6/28) روندی رو به پایین و کاهشی داشته است. به قاطعیت می توان اعلام کرد که بازار آهن آلات در طول یک ماه گذشته هیچ افزایش قیمتی نداشته و تنها قیمت ها در بعضی از روز ها ثابت و در بعضی از روز ها کاهشی بوده اند. در اوایل شهریور ماه سال جاری شاهد یک رکورد بزرگ در قیمت آهن آلات بودیم که بسرعت آن قیمت ها شکسته شد. لازم به ذکر است که در هفته ی اول برج 6 سال جاری قیمت هر کیلو میلگرد از قراری 2480 تومان و هر شاخه تیرآهن ذوبی در سایز 20 از قراری 825000 تومان بود، در حالیکه هم اکنون قیمت هر کیلو میلگرد بین 2070 تومان الی 2240 تومان و هر شاخه تیرآهن ذوبی در سایز 20 حدود 785000 تومان می باشد. این موضوع بیانگر آن است که در طول یک ماه گذشته حداقل کاهش 250 تومانی را در بازار آهن داشتیم، هرچند که این موضوع کمک شایانی به خریداران آهن آلات نمیکند، اما به خوبی روند نزولی قیمت ها را نشان می دهد. 

در حال حاضر شرایط در بازار به نحوی است که مردم انتظار دارند قیمت ها به قیمت های سال 95 بازگردد و میلگرد را با قیمت 1800 در هر کیلو خریداری کنند. این امر بسیار بدیهی و دور از ذهن به نظر می رسد؛ زیرا هیچگاه در بازار های داخلی شاهد این حجم از کاهش قیمت نبوده ایم. از طرفی دیگر باید موضوع صادرات آهن به عراق و سوریه را در نظر بگیریم. در ماه های اخیر ایران اعلام کرد قصد دارد تا بمنظور بازسازی موصل، حجم انبوهی آهن آلات صادر کند که این موضوع یعنی برتری تقاضا بر عرضه، یعنی افزایش قیمت آهن آلات در بازار داخلی. 

طبق گزارشات و آمار های چند ماه اخیر، قیمت آهن آلات در اواخر برج 5 و اوایل برج 6 بشدت افزایش یافت که نوسانات قیمتی و بسته شدن فروش را در پی داشت. اما هم اکنون به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، کاهش قیمت آهن و سنگ آهن و فولاد دربازار های جهانی، کاهش صادرات آهن کشور، شاهد سقوط قیمت ها هستیم. البته باید نزدیک شدن به ماه محرم و فصل سرما را نیز در دلایل کاهش قیمت دخیل بدانیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 


:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

ثبات بازار قراضه در ترکیه:

طبق جدید ترین گزارشاتی که از بازار قراضه ترکیه به دست آمده، این بازار در یک حالت ثبات و بی تحرکی قرار دارد که اخباری مبنی بر فروش شنیده نشده است. بازار قراضه ترکیه علاوه بر اینکه دچار هیچ گونه تغیری در چند روز اخیر نشده است، حجم معاملات آن نیز چندان چشم گیر و قابل توجه نبوده است. عده ای بر این باور هستند که بعد از کاهش قیمت های قراضه در آمریکا، بازار ترکیه نیز تغیری نکرد و قیمت ها ثابت مانده اند. طبق برآورد های انجام شده می توان اعلام کرد که قراضه آمریکا حدود 5/7 دلار کاهش داشته و با 350 دلار در هرتن سی اف آر به ثبت رسیده است.

در حال حاضر شرایط بازار قراضه ترکیه به نحوی است که موجب شده تا فعالان بازار اعلام کنند بازار دچار مازاد عرضه شده است، اما با این وجود هیچ کدام ار عرضه کنندگان حاضر به کاهش قیمت نیستند زیرا هزینه هایی که برای جمع آوری پرداخته کرده اند را بالا می دانند. به دلیل مواردی که ذکر شد شاهد ثبات بازار و کاهش حجم معاملات هستیم.  اما با وجود تمام این تفاسیر لازم به ذکر است که ترکیه هنوز به خرید قراضه برای حمل اکتبر نیاز دارد که حدود 400 هزار تن خواهد بود.

 

بازار قراضه در خاور دور:

به دلیل بالا بودن میزان موجودی در بازار های خاور دور، بیشتر خریداران دست از خرید کشیده اند و میزان خرید در بازار های وارداتی بشدت کاهش یافته است. نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد قیمت های اعلامی از سوی صادر کنندگان است؛ زیرا همچنان قصد ندارد تا قیمت خود را کاهش دهند و درصدد آن هستند که قیمت های اعلامی خود را حفظ کنند. گفتنی است که قراضه سنگین کلاس 2  ژاپن حدود 8 دلار کاهش هفتگی داشته است که عده ای دلیل این امر را نوسانات موجود در بازار ارز دانسته اند. لازم به ذکر است که قیمت ها به اندازه ین ژاپن ثابت بوده است.

طبق پیش بینی های انجام شده به دلیل رونق داشتن درد بازار های ژاپنی، قیمت ها در هفته ی آتی نیز بالا خواهد رفت اما با این وجود کره ای ها همچنان قصد خرید ندارند. آنها اعلام کرده اند به دلیل کافی بودن موجودی در انبار های خود فعلا قصد خرید قراضه را ندارند. به همین جهت شاهد معاملات قابل توجهی در بازار کره نبوده ایم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار آهن تهران در طول یک ماه گذشته تا کنون، با روند نزولی قیمت ها رو به رو بوده است. لازم به ذکر است که این روند نزولی قیمت ها تنها مختص بازار آهن آلات نبوده و در بازار فولاد، بازار سنگ آهن و بازار های جهانی نیز شاهد این کاهش قیمت ها بوده ایم. گفتنی است که کاهش قیمت ها با افزایش تقاضا همراه نبوده و حجم معاملات در یک ماه گذشته نه تنها که افزایش نیافت، بلکه شاهد کاهش حجم فروش نیز بودیم. موارد مذکور موجب شد تا بازار آهن به سرعت به وضعیت سابق خود یعنی رکود و بی تحرکی بازگردد. 

در حال حاضر روند نزولی قیمت ها همچنان ادامه دارد و پیش بینی میشود که شاهد روند کنونی بازار در روز های پیش رو باشیم. بیشترین حجم آهن آلات خریداری و استفاده شده مربوط به بخش مسکن و ساخت و ساز می باشد. با توجه به رکودی که در بازار مسکن وجود دارد، سازندگان مسکن به مشاغل دیگری روی آورده اند و دست از ساخت و ساز مسکن کشیده اند؛ علاوه برآن، حجم قابل توجهی از خانه های ساخته شده در حال حاضر خالی هستند و نتوانسته اند آنها را به فروش یا اجاره برسانند. مجموع این عوامل باعث شده تا حجم خرید آهن آلات بشدت کاهش یابد و بازار آهن نیز دچار رکود شود؛ اما آنچه که مسلم است بازار مسکن در پاییز پیش روست، زیرا معمولا در روز های سرد سال مانند پاییز و زمستان، میزان ساخت و ساز مسکن و پروژه های عمرانی به حد قابل توجهی کاهش می یابد که این امر را می توان به عنوان ادامه دار بودن روند کنونی بازار برای فصل پاییز دانست. 

گزارش کوتاه از وضعیت بازار آهن تهران:

قیمت پروفیل: قیمت پروفیل ها کاهشی بوده و با 20 الی 50 تومان کاهش اعلام شد. اما در این میان پروفیل های هیربد و مولوی در ضخامت 2/5 و 3 میل افزایش قیمت 20 الی 30 تومانی داشتند. 

قیمت میلگرد:  میلگرد ها نیز روند کاهشی داشتند. میلگرد های حسن رود - آناهیتا - کاوه تیکمه داش - هیربد و ابهر با 20 الی 30 تومان کاهش اعلام شدند. میلگرد های کویرکاشان - شاهرود و پرشین فولاد نیز با 80 تومان کاهش اعلام شدند. لازم به ذکر است که میلگرد های ساده نوردی قیمتی ثابت داشتند و در سایز 8 و 10 تنها کاهش 40 تومانی داشتیم.

قیمت تیرآهن: قیمت تیرآهن ها در همه ی سایز ها ثابت بود و بدون تغیری نسبت به روز یکشنبه اعلام شد. تنها تیرآهن های ذوب آهن اصفهان در سایز های بالا 2 الی 5 تومان کاهش داشت.

قیمت نبشی: نبشی ها نیز مانند میلگرد ها روندی کاهشی و رو به پایین داشتند و میزان کاهش قیمت در کارخانه ها مختلف بود. نبشی اسپیرال با 70 الی 90 تومان کاهش، نبشی زنجان با 50 تومان کاهش، نبشی آریان فولاد با 15 تومان کاهش اعلام قیمت شدند و سایر کارخانه ها مانند شکفته - ظهوریان - ناب تبریز و نستا قیمت های خود را ثابت و بدون تغیر اعلام کردند.

قیمت ناودانی: ناودانی ها قیمت ثابت داشتند و تنها ناودانی های فولاد تهران و شکفته افزایش قیمت 20 الی 30 تومانی داشتند.

ورق سیاه: ورق های سیاه ضخامت 2 میل روس کاهش قیمت 20 تومانی داشتند. ورق های مبارکه با 25 تومان کاهش و ورق اکسین با 5 تومان کاهش به معامله رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بهرام شکوری، نایب رییس انجمن سنگ آهن ایران اخیرا اعلام کرده است: هزینه هایی که برای تولید فولاد در بخش های خصوصی کشور در نظر گرفته می شود، حدود 10 برابر کمتر است از آنچه که در بخش های دولتی هزینه میشود. همچنین گفتنی است که علیرغم هشدار هایی که کارشناسان برای میزان بازدهی طرح های احداثی فولاد داده بودند، مبلغ های گزافی برای احداث طرح های فولادی کشور هزینه شد اما بازدهی چشم گیری نداشت. علت این امر شاید می تواند اصولی نبودن کار در این واحد های احداثی باشد.

وی در ادامه ی گفت و گوی خود افزود: "سرمایه گذاری" یکی از مهم ترین مواردی است که در تکمیل زنجیره تولید فولاد نقش دارد. هزینه هایی که برای ایجاد یک کارخانه تولید فولاد در بخش خصوصی انجام میشود، به اندازه یک دهم از مبلغ کلی است که در واحد های دولتی هزینه می شود. از طرفی دیگر میزان بهره وری از این واحد های تولیدی، خیلی بیشتر از میزان بهره وری از واحد های دولتی می باشد که این موارد نشان دهنده ی هنر بخش خصوصی است.

نایب رییس انجمن سنگ آهن ایران افزود: نکته مهم دیگر در تکمیل زنجیره تولید بازار و فروش است که ما بر اساس برخی ویژگی ها مزیت هایی داریم و اگر دولت بیاید و از درآمدهای حاصل از نفت هزینه کند، بخشی را به حامل های انرژی و بخشی را به صندوق توسعه صنایع معدنی که متعلق به دولت است بدهد تا به واحدهای کوچک و متوسط معدنی کمک شود، بزرگ ترین خدمت ممکن را انجام داده است و ما می توانیم محصول خود را به قیمت کمتری در بازارهای جهانی بفروشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

کاهش قیمت ورق در چین:

در حال حاضر شرایطی در بازار پیش آمده است که باعث شده به دلایل گوناگونی اعم از به وجود آمدن یک جو منفی در بازار فولاد چین و افت بازار داخلی، قیمت ورق گرم صادراتی نیز کاهش یابد. آخرین قیمتی که برای ورق گرم چین به ثبت رسیده است، بعد از کاهش 10 دلاری نسبت به هفته ی گذشته حدود 580 تا 610 دلار می باشد. لازم به ذکر است که به دلیل ایجاد شرایطی، روند صادرات ورق گرم نیز در چین نزولی شده است. منظور از این شرایط، افت 9 دلاری در بازار داخلی و کاهش 14 دلاری در بورس شانگهای چین می باشد.

از سویی دیگر باید اعلام کرد که کاهش قیمت ها باعث نشد تا میزان تقاضا افزایش یابد؛ بلکه خریداران به امید کاهش قیمت بیشتر دست از خرید کشیده اند. اما گفتنی است که با وجود تمام این موارد اخیرا چین فقط به ویتنام و کره چند قرداد کوچک بسته است.

 

قیمت میلگرد در ترکیه ثابت است:

در ترکیه قیمت میلگرد ها ثابت و بدون تغیری نسبت به هفته ی گذشته اعلام می شود که پیش بینی می شود مادامی که بهای قراضه وارداتی در ترکیه دچار افت شدید نشود، قیمت ها همین طور ثابت می مانند. در حال حاضر نیز عرضه کنندگان میلگرد قیمت های میلگرد خود را حدود 550 تا 560 اعلام می کنند که این قیمت فرقی با قیمت های هفته ی گذشته ندارد.

در جنوب شرقی آسیا نیز میلگرد ترکیه اخیرا در 575 دلار هر تن سی اف آر معادل 545 تا 550 دلار هر تن فوب خریداری شده است. به نظر می آید که شرایط خوبی در بازار وجود دارد زیرا خریداران آسیایی در بازار هستند و درخواست خرید داده اند. مفتول صادراتی ترکیه نیز 570 تا 585 دلار هر تن فوب و همچنان در ثبات است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در طی سال های اخیر کشور های چین و روسیه در چندین پروژه مشترک با یکدیگر همکاری داشته اند که انجام این پروژه ها منجر شد تا روابط اقتصادی آنها نیز مستحکم تر شود. در همین راستا کشور چین در سال گذشته حدود 12% رشد در میزان سرمایه گذاری در روسیه داشت. اما نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد، بیانیه ای است که ، مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری روسیه اخیرا منتشر کرده است. وی اعلام کرده:  هرچند دولت چین در تلاش است تا میزان سرمایه گذاری های خود را در روسیه افزایش دهد اما ما معتقد هستیم که راه های چندانی برای تحریک سرمایه گذاری ها بین چین و روسیه وجود ندارد.

همچنین وی در ادامه گفت: طبق اخرین توافق نامه ای که بین چین و روسیه در اجلاس ماه جولای به امضاء رسید، قرار شد تا صندوق سرمایه گذاری چین و روسیه از قراری 10 میلیارد دلار باشد. وی افزود: ازجمله پروژه های مشترکی که قرار است بین چین و روسیه در روز های آتی انجام شود، زیرساخت های حمل و نقل می باشد که از آن به عنوان طرح "کمربند و جاده" یاد میشود.

دیمیتریوف می گوید ما موفق شدیم با همکاران چینی خود مذاکرات سازنده ای داشته باشیم و به آنها در مورد وضعیت واقعی کسب و کار در روسیه توضیح داده و با برطرف کردن برخی سوء تفاهم ها جذابیت بازار روسیه جهت سرمایه گذاری را نشان دهیم. لازم با ذکر است که با همکاری این دو کشور و سرمایه گذاری های کلانی که چین در کشور روسیه انجام میدهد، می توان وضعیت بازار فولاد این کشور را نیز بهبود ببخشید. محموع این اقدامات باعث رشد صنایع روسی و در ادامه ی آن رونق بازار داخلی این کشور خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در طول یک ماه گذشته شاهد افت قیمت در بازار آهن بوده ایم که این کاهش قیمت ها به دو دلیل بوده است. دلیل اول که بیشترین سهم را در این کاهش قیمت دارد، کم شدن میزان تقاضا است. در حال حاضر شرایط به نحوی است که در بازار تقاضای واقعی وجود ندارد و هیچ پروژه ای اعم از ساختمانی و عمرانی خواستار کالا های موجود در بازار آهن نیستند. به همین جهت با وجود محدودیت در نقدینگی و نگرانی بازار، قیمت ها با کاهش رو به رو شده است. عامل دوم کاهش قیمت، انبوه موجودی در بازار می باشد. در شرایطی که دوهفته است که روند افزایشی بازار متوقف شده است، در نتیجه معاملات کم شده و اکثر فعالان در این حوزه سعی می کنند تا کالاهایشان را به فروش برسانند تا به نقدینگی دسترسی داشته باشند.

در حال حاضر شرایط در بازار به نحوی است که میتوان دو مقوله ی مجزا را در بازار آهن مطرح کرد. اول آنکه با تکیه بر عواملی می توان به کاهش عرضه کمک کرد تا با کم شدن حجم موجودی بازار با افزایش قیمت مواجه شود و به تکاپو بیافتد. ازجمله این عوامل میتوان به ثابت نگه داشتن بهای آهن اسفنجی و میزان صادرات آن، بالا رفتن قیمت ارز و کاهش مواد  اولیه اشاره کرد. دوم آنکه به دلیل کاهش تقاضا و افت شدید در تعداد معاملات اخیر، افزایش قیمت ها جایز نیست و بهترین راه در این زمان ادامه دادن به روند نزولی قیمت ها می باشد.

البته لازم به ذکر است که یک نظر دیگری در بازار وجود که با وجود منطقی بودن آن، به این موضوع خیلی کمتر از دیدگاه های دیگر توجه میشود. این نظر "درجه دوم بودن بازار داخلی ایران" را مطرح میکند. بدین منظور که بازار داخل نقش درجه دوم را در قیمت بازی می کند. قیمت های فولاد در ایران تابع عرضه و تقاضای جهانی است، هر چقدر که حجم معاملات به صفر نزدیک شود فضای صادرات بازتر خواهد شد بنابراین قیمت در بازار داخلی تعیین نمی شود. فولاد در خلال سه ماه گذشته حبابی در حد 8 تا 10 درصد داشته که در حال تخلیه شدن است بعد از آن بازار خودش را پیدا می کند و معاملات در فضای منطقی تر مطرح خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

اخبار بازار میلگرد در چین :

اخبار بازار آهن و مقاطع در چین مانند اخبار بازار سنگ آهن در این کشور، حاکی از ثبات قیمت هاست. در حال حاضر یکی از بزرگترین کارخانه های تولید کننده میلگرد که جز فولاد سازان بزرگ بخش خصوصی کشور چین بشمار می رود، اعلام کرده : میزان تقاضا نسبت به ماه گذشته بسیار کاهش یافته است، از طرفی نیز شاهد موجودی بالا و عرضه کافی در بازار ها هستیم، به همین جهت در ماه جاری ما قیمت های میلگرد را افزایش نداده ایم.

 در ادامه ی مطلب فوق لازم است که ذکر شود قیمت کنونی میلگرد در بازار داخلی 595 دلار می باشد که به مدت 10 روز است که ثابت مانده است. البته با وجود این تفاسیر لازم به ذکر است که به دلیل افزایش تقاضا، قیمت مفتول کارخانه مذکور حدود 8 دلار افزایش داشته است و با قیمت 681 دلار در هر تن به معامله رسیده است.

اخبار بازار ورق در چین :

با وجود ثابت بودن نرخ مقاطع و محصولات فولادی و آلیاژی، قیمت ورق گرم صادراتی در چین حدود 20 تا 30 دلار افزایش یافته است که این امر متاثر از رونق گرفتن بازار داخلی چین می باشد. در حال حاضر شرایط به گونه ای است که به دلیل افزایش یافتن سود کارخانه ها، کسی تمایلی نداشته باشد تا قیمت ورق گرم صادراتی را کاهش دهد.

البته لازم به ذکر است که برخی از کارخانه داران چینی قیمت ورق گرم صادراتی را همچنان ثابت و بدون تغیری اعلام می کنند. همچین گفتنی است هرچند که معاملات مهمی در این زمینه به ثبت نرسیده است اما قیمت ورق گرم سی آی اس تا 35 دلار در هر تن فوب کارخانه افزایش یافته است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

اخبار بازار قراضه در ژاپن :

گزارشات ارسالی از سوی بازار قراضه ژاپن حاکی از افزایش قیمت این محصول است که با 6 دلار افزایش در هر تن فوب به معامله رسیده است. در هفته ی گذشته قیمتی که برای قراضه در هرتن کنار کشتی ثبت کردند، از قراری 300 دلار بود. لازم به ذکر است که کره جنوبی در آخرین معامله ای که با ژاپن داشته است سود زیادی است کرده است زیرا در حال حاضر دولت ژاپن قراضه خود را با سیر کشور ها با افزایش کمی معامله می کند. اواخر هفته قبل نیز ویتنام قراضه سنگین کلاس 2 ژاپن را در 337 تا 338 دلار هر تن سی اف آر خریداری کرده بود.

برسی های موجود از روند کنونی بازار قراضه بیانگر آن است که قیمت ها بطور قابل توجهی کاهش یافته اند که با این وجود عده ی زیادی از فعالان و کارشناسان بازار امید وار هستند تا قیمت ها افزایش یابد زیرا با افزایش یافتن قیمت ها در بازار، بازار نیز برای باری دیگر دچار تکاپو و رونق خواهد شد. هرچند که این امر نیازمند فاکتور های دیگری نیز می باشد اما نمی توان به قاطعیت اعلام کرد که در روز های آتی شاهد افزایش قیمت قراضه خواهیم بود. زیرا در هیمن شرایط کنوین بازار نیز تعداد بسیار کمی معامله در بازار انجام می شود که با افزایش قیمت ها توان خرید نیز کم خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که در آخرین معالمه ای که دولت ژاپن انجام داد قیمت قراضه حدود 5 دلار افت قیمت هفتگی داشته است.

اخبار بازار بیلت سی آی اس :

در طی یک ماه گذشته بیشتر اخبار های مربوط به بازار فولاد مبنی بر کاهش قیمت بود. چه در بازار آهن و چه در بازار فولاد اخبار حاکی از کاهش قیمت ها بود که این امر در بازار بیلت کاملا فرق می کند زیرا در بازار بیلت آخرین معامله ای که انجام شده حدود  11 دلار افزایش قیمت هفتگی داشته است. روند بیلت در بازار های سی آی اس کاملا صعودی و رو به بالا بوده است. لازم به ذکر است که کشور اوکراین در آخرین معامله ی خود، بیلت را به قیمت 525 دلار در هر تن فوب صادر کرد که یعنی قیمت بیلت صادراتی نیز تا حد قابل توجهی افزایش یافته است.

در حال حاضر شرایط خرید و فروش بیلت به گونه است که در همه ی کشور ها بطور متفاوتی معامله می شود زیرا در اوکراین بیلت صادراتی با قیمت 525 دلار در هر تن فوب به ثبت رسید. اما در تاریخ مشابه قیمت بیلت در کشور ترکیه حدود 515 دلار به ثب رسید که اکثر خریداران اعلام کردند حاضر نیستند تا بیلت را با قیمتی بیشتر از 515 دلار در هر تن خریداری کنند. این امر در حالی است که آخرین معامله ی انجام شده در روسیه با قیمت 450 دلار در هر تن فوب به ثبت رسیده است. البته گفتنی است که این قیمت مربوط به دریای سیاه می باشد .

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

روز گذشته شاهد افزایش قیمت قوطی و پروفیل بودیم که به دنبال انتظار می رفت تا شاهد افزایش قیمت ورق سیاه نیز باشیم، با این وجود تنها ورق های سیاه 2 میل قزاق دچار 50 تومان افزایش قیمت و ورق سیاه فولاد مبارکه در انبار تهران دچار 10 تومان افزایش شد. همچنین گفتنی است که کارخانه های تولید  کننده پروفیل قیمت های اعلامی خود را با 50 الی 70 تومان افزایش اعلام کردند. نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد پیش بینی قیمت آهن آلات می باشد. زیرا با در نظر گرفتن اینکه به مدت یکماه شاهد روند نزولی یا ثبات قیمت ها بودیم، و از طرفی هم قوطی و پروفیل با افزایش قیمت چشم گیری در اول صبح روز گذشته همراه شدند، انتظار می رفت تا شاید بازار آهن تکانی خورده و در ادامه ی روز شاهد افزایش قیمت سایر آهن آلات از جمله میلگرد و تیرآهن ، نبشی و ناودانی و لوله باشیم.

اما برخلاف انچه که تصور میشد در روز گذشته تنها پروفیل ها افزایش قیمت داشتند. قیمت میلگرد ها با 10 الی 20 تومان کاهش به خرید و فروش رسید. البته لازم به ذکر است که میلگرد ابهر با 60 تومان کاهش و میلگرد آریان فولاد با 40 تومان کاهش به ثبت رسید. گفتنی است که قیمت میلگرد های آجدار با میلگرد های ساده با هم به کاهش رسید. زیرا قیمت میلگرد ساده نیز با 40 الی 50 تومان کاهش به معامله رسید. قیمت تیرآهن نیز ثابت بود. تمامی قیمت های تیرآهن متفرقه در انبار تهران ثابت بود و تنها تیرآهن ذوب آهن 2 الی 4 هزار تومان در بعضی از مقاطع کاهش قیمت داشت.پیش بینی می شود به زودی شاهد افزایش قیمت تیرآهن در بازار باشیم زیرا روند قیمت تیراهن ها در 1 ماه اخیر کاملا نزولی بوده؛ اما در چند روز گذشته شاهد ثبات قیمت ها در بازار هستیم که این موضوع می تواند یک هشدار جدی برای شروع افزایش قیمت تیرآهن ها باشد.

کارخانه های تولید کننده نبشی نیز در روز گذشته قیمت های خود را با 50 الی 70 تومان کاهش اعلام کردند. لازم به ذکر است که در طول هفته ی جاری بیشتر شاهد ثبات قیمت ها در نبشی بودیم اما دیروز نبشی ها نیز با کاهش قیمت چشم گیری به معامله رسید. قیمت ناودانی ایرانی مانند نبشی ها با افت قیمت 50 تومانی همراه شد و ناودانی های اروپایی نیز قیمت های ثابت خود را همچنان حفظ کردند. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار فولاد ایران بر بازار آهن و مقاطع نیز تاثیر گذاشته است. بدین منظور که به دلیل مازاد عرضه بر تقاضا، افت قیمت ها در بازار پیش آمد که بیشترین تاثیر را روی میلگرد ها گذاشته است. از طرفی نیز به دلیل محدودیت هایی که از لحاظ نقدینگی در بازار وجود دارد، کاهش قیمت ها امری طبیعی است. در حال حاضر نیز شرایط به نحوی است که باعث شده تا فروشندگان علی رغم کاهش تقاضا، سعی کنند تا محصولات خود را به فروش برسانند. زیرا با این اقدام محدودیت های نقدینگی نیز حل خواهد شد.

عده ای از فعالان و کارشناسان بازار بر این باور هستند باید قیمت ها روند نزولی خود را ادامه بدهند و افزایش قیمت در شرایط فعلی جایز نیست، زیرا در شرایط کنونی بازار تقاضایی وجود ندارد. البته با وجود این تفاسیر بسیار امیدوار هستند تا بازار رونق بگیرد. زیرا قیمت آهن اسفنجی و میزان صادرات آن همچنان بدون تغیری مانده . از سوی دیگر، عده معتقد هستند که با رشد و افزایش پروژه های عمرانی، بازار نیز از این رکود رهایی خواهد یافت.

هرچند كه افرادی هم معتقدند بازار داخل نقش اصلی را در قیمت ایفا نمی‌كند. قیمت های فولاد در ایران تابع عرضه و تقاضای جهانی است، هر چقدر که حجم معاملات به صفر نزدیک شود فضای صادرات بازتر خواهد شد بنابراین قیمت در بازار داخلی تعیین نمی شود. فولاد در سه ماه گذشته حبابی در حد 8 تا 10 درصد داشته که در حال تخلیه شدن است بعد از آن بازار خودش را پیدا می کند و معاملات در فضای منطقی‌تر مطرح خواهد شد. انتظار می‌رود با روند نزولی قیمت‌ ها تا پایان تعطیلات تابستانی ادامه داشته باشد و پس از آن شاهد شرایط متاثر از افزایش شدید قیمت ارز خواهیم بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در حال حاضر شرایط در بازار بیلت به گونه ای است که همه منتظر هستند تا قیمت های مربوط به بازار قراضه مخصوصا قراضه امریکا، شکل واضح تری به خود بگیرد. آمار ها و برسی ها نشان دهده ی آن است که بیلت سی آی اس حدود 510 تا 520 دلار در هر تن فوب به معامله رسیده است. همچنین گفتنی است که بیشترین خریداران بیلت مربوط به کشور ترکیه می باشد که آنها نیز در حال حاضر منتظر روشن قیمت های قراضه وارداتی هستند.

این امر می تواند به دلیل در ابهام قرار گرفتن روند قیمت ها در بازار قراضه باشد. این موضوع در حالی است که در منا نیز همچنان شاهد فعال شدن بازار بیلت نیستیم.

بیلت سی آی اس در ترکیه 5 تا 10 دلار رشد هفتگی داشته 525 تا 535 دلار هر تن سی اف آر شده است. در مصر نیز قیمت 525 تا 530 دلار هر تن سی اف آر می باشد. در جنوب شرق آسیا نیز بیلت سی آی اس 540 تا 550 دلار هر تن سی اف آر می باشد ولی خریدارها به دنبال حداقل 20 دلار تخفیف هستند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طبق گزارشات و آمار های منتشر شده از وضعیت بازار آهن آلات کشور، روند نزولی قیمت ها در بازار آهن همچنان وجود دارد. با توجه به برسی شرایط موجود در بازار می توان به روشنی اعلام کرد که سیر قیمت ها در بازار اهن الات کشور در طول یک ماه اخیر تا کنون، در یک حالت ثابت یا کاهش بوده و افزایش قیمت چشم گیری در بازار مشاهده نشده است. علارغم اینکه در بازار های داخلی ایران شاهد کاهش قیمت ها هستیم، در بازار فولاد و سنگ آهن چین شاهد افزایش قیمت ها هستیم که این امر میتواند در روز های آتی بر بازار های جهانی تاثیر گذار باشد. همچنین گفتنی است که در هفته ای که گذشت شاهد افزایش قیمت فولاد در بازار چین بوده ایم که این امر میتواند به دلیل افزایش میزان تقاضا و محدودیت های تولید باشد.

با وجود تمام این تفاسیر لازم به ذکر است که قیمت محصولات آهنی و فولادی در داخل کشور کاهش یافته است که این امر می تواند به دلایلی گوناگونی اعم از : نزولی شدن قیمت سنگ آهن در طول یک هفته ی گذشته، کاهش قیمت میلگرد و بیلت در بازار داخلی چین و به وجود آمدن موجی از نوسانات قیمت در بازار فولاد باشد که مجموع این عوامل باعث شد تا با کم شدن خریداران کاهش قیمت نیز در بازار رخ بدهد. گفتنی است که قیمت ها در بازار سنگ آهن ایران نیز کاهش 2 دلاری در هرتن فوب داشته است.

اما در ارتباط با سیر و تحولات قیمت اهن الات در روز گذشته می توان گفت که قیمت پروفیل ها ثابت بود و تنها پروفیل های گل نرده و تهران شرق کاهش قیمت داشتند؛ با این حال پروفیل های یاران و مولوی و نیکان با افزایش قیمت 20 تومانی همراه بودند. در ارتباط با قیمت تیرآهن ها در روز گذشته می توان اعلام کرد که قیمت تیرآهن های ذوب آهن اصفهان ثابت بود و تیرآهن های متفرقه کاهش قیمت مجدد داشتند که این امر می تواند خوشایند فروشندگان نباشد. زیرا اکثر تیرآهن های موجود در بازار در حالی خریداری شدند که قیمت خرید آنها بیشتر از قیمت فروش آنها در شرایط فعلی می باشد. قیمت نبشی و ناودانی نیز کاهش داشت. بدین ترتیب که قیمت نبشی ها با 100 تومان کاهش و قیمت ناودانی ها نیز با 50 تومان کاهش به معامله رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار آهن در روز گذشته نیز مانند دو هفته ی اخیر در بی تحرکی و سکوت بود و شاهد معاملات زیادی در بازار نبودیم. قیمت آهن آلات ساختمانی نیز مانند دو هفته ی گذشته دچار افزایش قیمت نشد و همچنان سیر نزولی قیمت ها را طی می کند. قیمت پروفیل ها در روز گذشته با کاهش 30 تومانی اعلام شد. سپس قیمت میلگرد ها نیز با 20 تومان کاهش از درب کارخانه با احتساب 9% ارزش افزوده اعلام شد. این در حالی بود که قیمت تیرآهن های متفرقه نیز بین 5 الی 10 هزار تومان کاهش داشت و تیرآهن های ذوب آهن اصفهان نیز در بیشتر سایز ها ثابت بود.  

اخبار بازار میلگرد در کشور های مختلف :

در طول یک هفته ی گذشته میلگرد در بازار چین و ترکیه دچار افت قیمت شد. بدین ترتیب که در بازار چین حدود 5/7 دلار کاهش داشت و در بازار ترکیه نیز حدود 5 دلار کاهش قیمت داشت. و با 552 تا 564 دلار در هر تن درب کارخانه به ثبت رسید. البته قیمتی که برای میلگرد صادراتی پیشنهاد شد چیزی در حدود 540 تا 545 دلار بود.  میلگرد صادراتی سی ‌ای اس نیز در حالی 540 تا 550 دلار در هر تن فوب گزارش شد که در هفته گذشته حدود 530 تا 540 دلار اعلام شده بود. قیمت میلگرد نیز در شمال اروپا25 یورو در هر تن بالا رفته و 515 تا 525 یورو درب کارخانه اعلام شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در هفته ای که گذشت شاهد افزایش قیمت فولاد در بازار چین بوده ایم که این امر میتواند به دلیل افزایش میزان تقاضا و محدودیت های تولید باشد.یکی از مهم ترین بازار های فولاد چینی که بیانگر روند بازار در این کشور می باشد، بازار تانگشان است که در این بازار قیمت فولاد حدود 8 دلار افزایش داشته و قیمت آن درب کارخانه 585 دلار اعلام شده است. به دلایل مختلفی احتمال می رود که به زودی شاهد کاهش عرضه در بازار های فولاد چین باشیم. دلایلی از جمله در حال تعمیر بودن خطوط تولیدی در کارخانه های چین و حادثه ای که منجر به آسیب دیدن کوره های بلند در یکی بزرگترین کارخانه های تولید فولاد چینی شد، باشد. این عوامل می تواند زمینه ساز کاهش عرضه در بازار شود.

با وجود این تفاسیر لازم به ذکر است که به دلیل افت قیمت فولاد چند روز اخیر در بازار فیوچرز چین، احتمال زیادی وجود دارد که جو بازار بسیار بد بشود. زیرا در کنار این مورد شاهد کم بودن میزان موجودی بازار نیز هستیم. همچنین گفتنی است که بازرسی های اخیر از کارخانه ها علاوه بر کم کردن تولید، میزان تقاضا را نیز کاهش دهد.

در هر حال بیلت چین جا برای افزایش قیمت دارد ولی قیمت محصولات فولادی روزهای آتی بالا نخواهد رفت و به احتمال زیاد در ثبات خواهد بود چرا که بعید است قیمت بیلت و محصولات فولادی در دو جهت عکس حرکت کنند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طبق اظهارات بهادر احرامیان در ارتباط با قیمت فولاد در بازار داخلی و خارجی می توان به روشنی اعلام کرد که قیمت های جهانی فولاد ثابت شده و قیمت فولاد ایران نیز به قیمت های جهانی بسیار نزدیک شده است. بنابر گفته ی وی، در شرایط کنونی افزایش قیمت در بازار داخلی ممکن نیست مگر اینکه در قیمت های جهانی فولاد تغیراتی ایجاد شود. وی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه تولید فولاد برای واحدهای تولیدی به روش قوس الکتریکی، گفت: هزینه تولیدکنندگان با این روش در داخل بیش از 40 دلار افزایش یافته و این در حالی است که در دنیا تولید فولاد بیشتر با روش کوره بلند صورت می گیرد و در نتیجه تولید کنندگان جهانی این افزایش قیمت را تجربه نکرده اند.

عضو هیأت مدیره انجمن فولاد ادامه داد: به دلیل افزایش قیمت های اخیر در بازار فولاد، عده از فعالان در این صنعت درخواست داشتند تا هزینه های مربوط به واردات فولاد کاهش یابد یا تعرفه های وارداتی حذف شود. لازم به ذکر است که با توضیح دادن در مورد علت افزایش قیمت فولاد، حذف یا کاهش هزینه ی تعرفه های وارداتی منتفی شده است.

وی ادامه داد: موضوع "حذف تعرفه های وارداتی" پس از برسی های صورت گرفته در هیأت دولت رد و حذف شد. همچنین گفتنی است که در سال گذشته ایران چیزی در حدود 4 میلیون تن فولاد را صادر کرد که این حجم یقینا در سال جاری به 6 تا 8 میلیون تن خواهد رسید.     

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طبق آمار ها و گزارشات ارسالی از سوی بازار آهن و فولاد امارات، تمایل خریداران نسبت به خرید ورق چینی بشدت کاهش یافته است. هرچند که خبر هایی مبنی بر عرضه ی ورق چین به بازار امارات متحده در قیمتهای جدید شنیده شد اما خریداران همچنان تمایلی نسبت به این اتفاق نشان ندادند. قیمت عرضه ورق گرم چین به این منطقه 620 دلار در تن بود، این درحالی است که میانگین قیمت خرید ورق گرم وارداتی امارات 575 تا 620 دلار هر تن سی اف آر بوده که 5 دلار در تن بیشتر از 560 تا 590 دلار در تن هفته پیش از آن است.

همچنین گفتنی است که ورق سرد چینی افزایش قیمت داشته است. در حالی عرضه کنندگان چینی قیمت ورق سرد خود را حدود 690 دلار در هر تن اعلام کردند که قیمت این ورق در هفته ی جاری حدود 650 تا 690 دلار در هر تن بوده است. این امر بیانگر این است که ورق سرد چینی 600 تا 620 تن هفته پیش از آن بیشتر شده است.

ورق گالوانیزه ضخامت یک میلیمتر نیز در قیمت 770 دلار در تن سی اف آر از طرف عرضه کنندگان چینی به بازار امارات پیشنهاد شده درحالیکه متوسط قیمت این محصول در این بازار 740 تا 770 دلار بوده و تغییری نسبت به هفته پیش از آن نداشته است. درکل قیمتهای پیشنهادی چین در بازار امارات قابل قبول نیست.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

ثبات قیمت ها همچنان در بازار آهن وجود دارد. هفته ی جاری، سومین هفته ی متوالی ثبات وکاهش قیمت ها در بازار آهن می باشد. البته لازم به ذکر است که تنها دو یا سه تا کارخانه اقدام به کاهش قیمت ها آن هم در بعضی از سایز ها و مقاطع کرده اند. روند قیمت ها بیشتر یک حالت ثابت دارد تا نزولی. این ثبات قیمت ها در بازار می تواند تاثیر گرفته از عواملی چون کاهش قیمت سنگ آهن در بنادر چین، ثبات قیمت شمش فولاد و میزان واردات و صادرات باشد. البته در روز گذشته بر خلاف روز های قبل، حجم معاملات نیز بشدت کاهش یافت.

 

 

گزارش کوتاه از روند قیمت آهن آلات در روز گذشته :

قیمت پروفیل ها ثابت و تنها پروفیل های صدرا و یاران با 10 تومان کاهش.

قیمت تیرآهن های متفرقه ثابت و تنها تیرآهن ذوب آهن اصفهان با 3 الی 5 تومان کاهش.

قیمت میلگرد ها ثابت و تنها میلگرد پرشین فولاد با 60 تومان و میلگرد قزوین با 20 تومان و هیربد با 30 تومان کاهش.

قیمت نبشی ها ثابت و تنها نبشی نستا با 20 تومان کاهش

* قیمت ناودانی ها ثابت و تنها ناودانی فولاد تهران با 50 تومان افزایش

ورق سیاه روس 2 میل با 10 تومان کاهش

وررق سیاه های فولاد مبارکه در انبار تهران با 10 تومان افزایش

ورق های سیاه برشی با 10 تومان کاهش

 برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

اخبار بازار آهن همچنان حاکی از کاهش قیمت هاست. در حالیکه در سومین هفته از ماه جاری به سر می بریم،قیمت آهن آلات ساختمانی همچنان روند نزولی دارد و در بیشتر مقاطع ثبات قیمت ها دیده می شود. همچنین گفتنی است که با وجود روند کنونی قیمت ها، حجم معاملات خرید و فروش کمی افزایش یافته و از بی تحرکی در آمده است. این نکته شاید بیانگر تغیر دیدگاه خریداران باشد. زیرا طبق آمار های گزارش شده از سال های اخیر، مادامی که قیمت ها شیب نزولی داشتند یا در بازار مدتی ثبات قیمت ها پیش می آمد، خریداران دست از خرید می کشیدند.

اگر بخواهیم یک گزارش کوتاه از وضعیت دیروز بازار آهن ارائه بدهیم، می توان گفت که قیمت پروفیل ها بطور کلی نزولی بود و حدود 10 الی 30 تومان کاهش داشت. قیمت میلگرد ها نیز در روز گذشته ثابت بود اما کارخانه هایی مانند شاهرود، حسن رود، آریان فولاد و ابهر 10 تومان افزایش داشت. با این وجود کارخانه های نظیر کویرکاشان، ظفربناب و هیربد حدود 50 تومان کاهش قیمت داشت. قیمت نبشی و ناودانی نیز در روز گذشته ثابت بود. قیمت ورق سیاه نیز ثابت بود اما ورق سیاه فولاد مبارکه در بنگاه تهران افزایش قیمت داشت. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

اخبار بازار فولاد در چین حاکی از تعطیل شدن خطوط تولیدی فولاد در این کشور است. یکی دیگر از فولادسازان چینی در تحقق هدف : کاهش تولید ظرفیت مازاد، اقدام به تعطیلی کارخانه و خارج شدن از تولید فولاد در چین کرده است. پیش بینی بازار فولاد بر این است شاهد باشیم تا سه شهری که دراستان هبی ( نزدیک پکن ) هستند مانند لانگفانگ، ژانگجیاکو و بودینگ نیز ، اقدام به متوقف کردن تولید فولاد با کلا 22 ظرفیت کنند.

با توجه به هدفی که ذکر شد، یک کارخانه ی دیگر بنام باژو استیل ( Bazhou Xinli) که واقع در شهر لانگفانگ هست خط تولید خود را بطور کلی تعطیل کرده و این کارخانه نیز از صنعت فولاد چین خارج شد و همچنین اعلام کرد که حتی در آینده ی دیگری نیز به چرخه ی تولید باز نخواهد گشت. 

لازم به ذکر است که هرچند اقدام این دو کارخانه بر کل صنعت فولاد چین تاثیری نخواهد گذاشت اما باید در نظر گرفت که همین اقدام را باید یک هشدار مهم برای صنعت فولاد این کشور تلقی کرد. همچنین این اقدامات اخیر بیانگر جدی بودن تعطیلی سایر کارخانه ها در این نقاط است زیرا بیشتر کارخانجاتی که در این منطقه وجود دارند خصوصی هستند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

قیمت سنگ آهن در طول یک ماه گذشته بسیار نوسان داشت و بالا و پایین های زیادی را متحمل شد. به گونه ای که در هفته های اول سال جاری از 56 دلار تا 90 دلار تغیرات قیمت داشته است. لازم به ذکر است که این اتفاق در بازار سنگ آهن دلیل های متفاوتی دارد که یکی از بزرگ ترین علت ها می تواند سپری شدن یک دوره طولانی از قیمت ها باشد. دلیل دوم نیز که باعث ضعف بزرگی در بازار سنگ آهن شده است، حجم انبوهی از واردات سنگ آهن است که از کشور هایی مانند برزیل و استرلیا وارد میشوند که این امر موجب شده تا میزان عرضه بر تقاضا برتری پیدا کند. هر چند که این وضعیت باعث شده تا شکننده بودن بازار کمی بهبود یابد اما گفتنی است که این شرایط در کنار ضعف نسبی قیمتی در بازار جهانی فولاد شرایط شکننده‌ ای را برای بازار سنگ‌ آهن به وجود آورده است.

با وجود این تفاسیر لازم به ذکر است که هم اکنون وضعیت سنگ آهن تغیر کرده است و قیمت ها در این بازار ثابت شده اند. در اخر هفته ی گذشته قیمت سنگ آهن وارداتی در چین در 68 دلار هر تن سی اف آر برای خلوص 62 درصد در حالت ثبات مانده است و تغیری نداشته است. به دلیل آنکه در بازار فولاد چین کاهش قیمت به وجود آمده است و بازار فولاد در این کشور دچار افت قیمت شده است، و از طرف دیگر نیز کارخانه ها با موجودی کافی و زیاد انبار خود مواجه هستند فعلا فقط در حال برسی کردن بازار هستند.

پیش بینی میشود در روز های آتی نیز شاهد کاهش قیمت اندکی نیز باشیم. دلیل این پیش بینی منفی شدن و بازار فولاد چین و بالا رفتن موجودی سنگ آهن در چین می باشد. گفتنی است که در بازار داخلی چین قیمت بیلت حدود 3 دلار کاهش داشته و در بورس شانگهای چین نیز قیمت میلگرد افت 4 دلاری را تجربه کرده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در حال حاضر دولت ایران سیاست گذاری مشخصی برای تعیین قیمت سنگ آهن ندارد و همچنین سیاست های بلند مدتی برای این مورد تعیین نشده است. این موضوع در حالی است که برای بهبود در فرایند تولید فولاد، برنامه های دقیق و درست در این زمینه بسیار مهم است. زیرا سنگ آهن یکی از مهم ترین عامل های حیاتی برای تولید فولاد بشمار می رود.

در شرایط فعلی، ایران از تعرفه های وارداتی بشدت محافظت می کند در حالیکه سنگ آهن مرغوب و با کیفیت که برای تولید آهن اسفنجی استفاده می شود، در اختیار تولید کنندگان فولاد ایران قرار دارد. با توجه به اینکه برای تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالا تولید کنندگان باید هزینه های زیادی را بپردازند، بهره وری از نیروی کار یکی از بهترین اقدامات در این راستا خواهد بود.

در این خصوص رییس خانه معدن پیش بینی از وضعیت تقاضای سنگ‌آهن داشت و عنوان كرده كه افزایش تقاضای داخلی برای تولید سنگ آهن با احتمال زیادی تشدید خواهد شد زیرا ایران خواستار سه برابر کردن تولید فولاد در 10 سال آینده است.برنامه‌ریزی برای تولید 55 تا 60 میلیون تن فولاد تا سال 1404 باید در حالی مطرح شود که زیرساخت‌های آن فراهم شده و با توجه به مشکل آب نیز ممکن است تغییراتی در جانمایی کارخانه‌های فولاد صورت گیرد چراکه چالش دیگر درصنعت فولاد کشور این است که آیا جانمایی صورت گرفته برای احداث این کارخانه ها درست بوده یا اینکه برخی کارخانه های جدید الاحداث به دلیل جانمایی نامناسب نمی توانند پس از بهره برداری نرخ بازگشت سرمایه را تامین کرده و محصولی رقابتی را وارد بازار کنند؟

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در روز گذشته قیمت بعضی از آهن آلات ساختمانی کمی افزایش یافت. با این وجود برسی ها حاکی از آن است که قیمت ها در بازار آهن رو به بالا می باشند هرچند که بیشتر کارخانه ها قیمت های اعلامی خود را ثابت اعلام کردند. به گفته ی برخی از کارشناسان بازار، ببه دلیل افزایش حجم فروش و بالا رفتن معاملات و ثابت بودن قیمت ها به مدت طولانی، پیش بینی کرده اند که به زودی شاهد روند صعودی قیمت ها در بازار آهن باشیم. هرچند که این افزایش قیمت ها به نفع خریداران نخواهد بود اما موجب تکان خوردن بازار و افزایش فروش می شود.

اگر بخواهیم یک گزارش کوتاه از وضعیت دیروز بازار آهن ارائه بدهیم، می توان گفت که قیمت پروفیل ها بطور کلی نزولی بود و حدود 10 الی 30 تومان کاهش داشت. قیمت میلگرد ها نیز در روز گذشته ثابت بود اما کارخانه هایی مانند شاهرود، حسن رود، آریان فولاد و ابهر 10 تومان افزایش داشت. با این وجود کارخانه های نظیر کویرکاشان، ظفربناب و هیربد حدود 50 تومان کاهش قیمت داشتقیمت نبشی و ناودانی نیز در روز گذشته ثابت بود. قیمت ورق سیاه نیز ثابت بود اما ورق سیاه فولاد مبارکه در بنگاه تهران افزایش قیمت داشت



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طبق آمار ها و گزارشات رسیده اخیرا اعلام شده است که کشور هایی نظیر روس و اوکراین و یا فولاد سازان کوچک در سطح منطقه با کمبود الکترود مواجه هستند. به عبارت دیگر می توان گفت فولاد سازانی که به روش قوس فولاد خود را تولید می کنند با این معضل رو به هستند. در حال حاضر نیز بیشترین کشوری که با کمبود الکترود مواجه هست، کشور روسیه می باشد. زیرا در طی سال های اخیر، روس ها سهم تولید فولاد خود را به روش قوس حدود 30% افزایش داده اند. کشور بعدی ای که با این مشکل رو به خواهد شد کشور اوکراین می باشد. اوکراینی ها بطور کل 7% فولاد خود را به روش قوس تولید می کنند.

به دلیل آنکه تولید کنندگان داخلی قادر به تامین الکترود  CISنیستند، ناچارا ملزم به واردات الکترود هستند. عمدتا این واردات از سوی کشور چین انجام میشود که اخیرا به دلیل کاهش عرضه الکترود از طرف چینی ها، در حال حاضر تامین کننده ای برای الکترود وجود ندارد. با اینکه تولید کنندگان داخلی CIS با حداکثر ظرفیت در حال تولید هستند، نتوانسته اند کمبود بازار را جبران کنند.

در شرایط کنونی، فولاد سازان کوچک بیشتر از فولاد سازان بزرگ در معرض خطر قرار دارند. زیرا فولاد سازان کوچک همیشه الکترود های مورد نیاز خود را از طریق عرضه های روز بازار تامین می کردند. درحالیکه فولاد سازان بزرگ با بستن قرارداد های بلند مدت با تامین کنندگان، الکترود های خود را تامین می کنند. تولیدکنندگان قوس الکتریکی در روسیه با افزایش قیمت الکترود در شرایط ضعیفتری نسبت به تولیدکنندگان کوره بلندی دارند. طبق برآورد متال اکسپرت، تولید بیلت به روش قوس ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه تولید بیشتری نسبت به کوره بلند دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در بازار واردات چین سنگ آهن به روند نزولی اخیر ادامه داده این بار شاخص قیمت موسسه پلاتس برای خلوص 62 درصد با 60 سنت افت به 75.95 دلار هر تن خشک رسیده است. در بورس سنگاپور نیز قیمت قرارداد سواپ سپتامبر 1.55 دلار افت داشته و 74.05 دلار هر تن خشک سی اف آر ثبت شد. با وجود بهبود شرایط خرید و فروش سنگ اهن در چین، قیمت این محصول بار دیگر با کاهش مواجه شد. همچنین قیمت بیلت با کاهش 15 دلاری مواجه شده و باعث شده تا در یک روز بازار سنگ آهن روند نزولی به خود گیرد. 

در حال حاضر میزان خرید سنگ آهن بالا بوده و موجودی 45 بندر در چین از روز جمعه میزانی در حدود 1 میلیون تن کاهش پیدا کرده است و میزان 137 میلیون و 400 هزار تن سنگ آهن در انبارها موجود مانده است. اگرچه این میزان همچنان در مقایسه با سال گذشته حدود 30 میلیون تن بیشتر است. در شرایطی که سه روز است نرخ سنگ آهن در چین با کاهش روبه رو شده است، اما فعالا این بازار بر این عقیده اند که این وضعیت موقتی است، دلیل آنها این است که شرایط تقاضای فولاد در بازار مطلوب بوده و بازار زیرساخت ها در چین فعال هستند. در این مدت هم میزان تولید فولاد چین از مقدار نرمال بیشتر بوده است.

کارخانه ها نسبت به ماندگاری افزایش قیمت های اخیر بازار های فولاد تردید داشتند از این رو خرید سنگ آهن را کاهش دادند. میلگرد هم در بازار شانگهای 7.5 دلار افت داشته 582.10 دلار هر تن شده است. ظاهرا قیمت فولاد به اوج رسیده و این امر فعالان بازار سنگ آهن را نیز نگران کرده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

رئیس سازمان ملی استاندارد در آخرین گفت و گوی خبری خود اعلام کرد: فولاد هایی که کشور ایران تولید میکند جزو با کیفیت ترین فولاد های جهان بشمار می رود. دلیل این اضحار نیز، مطابقت داشتن فولاد ایران با استاندارد های جهانی می باشد. نیره پیروزبخت همچنین افزود: یکی از مهم ترین عامل های افزایش میزان صادرات فولاد کشور، همین استاندارد کیفی مذکور می باشد . به همین جهت کمیته فنی فولاد سازمان جهانی استاندارد، یکی از مهم ترین کمیته ها برای دولت به حساب می آید.

لازم به ذکر است که کشور های در حال توسعه مانند کشورمان اگر قصد بهینه ساختن کیفیت فولاد را داشته باشند، باید بر ترکیبات شیمیایی فولاد تغیراتی را لحاظ کنند که این امر ملزم است به هزینه های زیاد و گران شدن قیمت فولاد. پیروزبخت با بیان اینکه تصمیم گیری هایی که در کمیته فنی فولاد سازمان جهانی استاندارد انجام می شود برای فولادسازی ما بسیار مهم است گفت: چند طرح را برای ترکیبات شیمیایی فولاد که در آن کشورهای ایران، سوئد، ژاپن، چین و فرانسه حضور دارند پیشنهاد کردیم که پس از بررسی های لازم برای تدوین ان اقدام خواهیم کرد.

وی همچنین ادامه داد : یکی از مهم ترین نشانه های اهمیت فناوری های نوین در یک کشور، بهینه کردن استاندارد ها می باشد. به همین جهت ما بمنظور بهینه کردن استاندارد ها و مخصوصا برای ایجاد پیش رفت در فناوری تولید یک سری پیشنهاد ها را ارائه می دهیم نه اینکه این اقدامات را تنها به دلیل منتظر ماندن برای پیش آمدن عیب و ایراد در کار انجام بدهیم. اخیرا یک کمپینی با نام «کالای ایرانی بخریم» راه افتاده بود که ما بعد از آن یک کمپین جدید با نام "خرید کالای استاندارد ایرانی " را ایجاد کردیم تا راهی باشد برای تشویق مردم بمنظور خرید کالا های ایرانی ای مه دارای نشان استاندارد باشن.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

افت قیمتها همچنان در بازار آهن وجود دارد. از آغاز هفته ی جاری شاهد کاهش قیمت ها در بازار آهن بودیم که این کاهش قیمت ها همچنان تا روز گذشته نیز ادامه داشت. با امید به این که قیمت ها موقعیت فعلی خود را حفظ کنند، می توان اظهار داشت که بازگشت قیمت ها به قبل ممکن است. شرایط کنونی بازار بیانگر یک حالت خاموشی مجدد و سکوت و بی تحرکی بازار است. در حال حاضر با کاهش قیمت ها در بازار مواجه هستیم که این امر می تواند متاثر از عوامل مختلفی مانند کاهش قیمت سنگ آهن، افزایش عرضه در بازار، کمک به بازار برای رونق دادن به معاملات خرید و فروش آهن آلات و ... باشد. لازم به ذکر است که کاهش قیمت اهن در بازار، می تواند متاثر از کاهش قیمت شمش در بازار نیز باشد

قیمت تیرآهن در روز گذشته روند نزولی داشت و با کاهش قیمت 5000 تومانی همراه بود. بدین ترتیب که قیمت تیرآهن های ذوبی همچنان ثابت بود اما کاهش قیمت در تیرآهن های متفرقه دیده شد. قیمت میلگرد ها نیز سیر نزولی داشت و اکثر کارخانه های تولید کننده میلگرد، با کاهش قیمت 30 الی 40 تومانی در هر کیلو قیمت های خود را اعلام کردند. گفتنی است که میلگرد آریان فولاد و میلگرد ظفربناب، همچنان قیمت های ثابت داشتند. قیمت نبشی ها نیز در روز گذشته کاهش 30 تومانی داشت و تنها نبشی آریان فولاد ، شکفته و نبشی ناب تبریز قیمت های ثابت قبلی را داشتند. ناودانی ها نیز قیمتی ثابت داشتند و تنها در ناودانی شکفته افزایش قیمت مشاهده شد. همچنین لازم به ذکر است که هرچند قیمت لوله های چینی در بازار ثابت بود اما تمامی کارخانه های تولید کننده پروفیل، قیمت قوطی و پروفیل های خود را با کاهش قیمت 10 تومانی در هر کیلو اعلام کردند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 785
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

گزارشات رسیده از بازار میلگرد اسپانیا حاکی از آن است که قیمت میلگرد در بازار داخلی این کشور افزایش داشته است؛ با این وجود لازم به ذکر است که قیمت پیشنهادی به سایر کشورهای اروپایی کاهش پیدا کرده و پایین آمده است. گفتنی است که به دلیل رشد قیمت قراضه در ترکیه و شایعاتی که در ارتباط با از سر گیری صادرات اسپانیا به الجزایر به وجود آمده است، قیمت میلگرد در بازار داخلی حدود 5 تا 10 یورو هر تن نسبت به اوایل ژوئن افزایش یافته است.

گفتنی است که به دلیل وجود مشکلاتی در اخذ مجوز های وارداتی در الجزایر، از ژوئن 2016 روابط تجاری دو کشور متوقف شده است. البته لازم به ذکر است که در حال حاضر فعالان بازار این خبر را که شروع داد و ستدهای دو کشور می باشد را تائید نکرده اند. با وجود این تفاسیر، هرچند که میزان تقاضای خریداران اروپایی قابل توجه می باشد ولی قیمتی که برای میلگرد اسپانیا پیشنهاد کرده اند در دو هفته اخیر تا 10 یورو کاهش قیمت داشته است.

همچنین فعالان بازار معتقد هستند که افزایش و بالا رفتن قیمت میلگرد اسپانیا در آینده ی نزدیک امکان ندارد و باید منتظر بازاری با روند ثابت یا کاهشی بود. با توجه به مطالبی که ذکر شد، باید این نکته را نیز در نظر گرفت که شاید اگر خبر از سرگیری صادرات به الجزایر واقعیت داشته باشد، باید انتظار رشد قیمت های میلگرد را داشت.

اخبار بازار ورق در ترکیه

روزهای گذشته تقاضای ورق در بازار داخلی ترکیه مطلوب بوده ولی در بازار صادرات آن ضعیف بوده است. در بازار داخلی ورق گرم در 485 تا 495 دلار هر تن درب کارخانه فروخته شده  و قیمت پیشنهادی اولیه  490 تا 495 دلار هر تن درب کارخانه بود. ورق سرد نیز 590 تا 600 دلار هر تن درب کارخانه می باشد. قابل ذکر است ورق گرم صادراتی ترکیه 470 تا 480 دلار هر تن فوب است ولی اروپایی ها به دنبال خرید در 450 تا 460 دلار هر تن فوب هستند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طی آخرین نشست خبری که رئیس اتحادیه آهن داشت، اعلام کرد: باتوجه به آن که از ابتدای سال جاری تغیرات قیمت را در بازار اهن داشتیم، بسیار بعید به نظر می رسد که تغیرات زیادی در آینده داشته باشیم. البته آنچه که از شواهد پیداست قیمت شمش از ابتدای ماه خرداد سال جاری تا کنون افزایش قیمت 70% را داشته است که این موضوع بیانگر آن است که بیشترین سود در بازار آهن و فولاد، عاید تولید کنندگان شمش و اسلب بوده است.

وی همچنین افزود : ما با مشکلاتی اعم از عدم هماهنگی قیمت میلگرد با قیمت شمش هستیم. بدین منظور که وقتی تولید کنندگان میلگرد شمش را با قیمت 2340 تومان خریداری می کنند، باید قیمت های اعلامی خود را برای فروش میلگرد 2600 تومان اعلام کنند. اما در حال حاضر ما شاهد آن هستیم که در بازار اکثر تولید کنندگان میلگرد های خود را با قیمت 2400 الی 2500 تومان به فروش می رسانند. پس واضح است که چرا ما می گوییم بیشترین سود در این بازار مربوط به تولید کنندگان شمش و اسلب می باشد.

رییس اتحادیه آهن ادامه داد : پیش بینی میشود به زودی شاهد خارج شدن صنعت فولاد کشورمان از دوره رکود باشیم. زیرا بخش مسکن و ساختمان دچار حرکت شده و واحد های احداثی نیز با روند بهتری به فروش می رسند. البته لازم به ذکر است که افزایش قیمت ها در بازار آهن متاثر از بازار های جهانی بوده. رییس اتحادیه مزبور معتقد است: امروز بدلیل کاهش مصرف داخلی آهن وفولاد ، صادرات فولاد کشور افزایش یافته و چنانچه میزان مصرف آهن و فولاد به سطح سالهای 92- 1391 می رسید، امکان صادرات در این بخش نداشتیم. وی تصریح کرد: پیش بینی شده امسال میزان صادرات فولاد به بیش از هشت میلیون تن برسد و چنانچه شرایط مساعد باشد، دستیابی به 10 میلیون تن، دور از انتظار نیست.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

اخبار بازار آهن حاکی از کاهش قیمت ها و آرام بودن جو بازار است. در دو روز گذشته مجددا کاهش قیمت ها را در بازار داشتیم که این امر همچنان منجر به افزایش تعداد معاملات نشد. مهم ترین علت این امر میتواند عدم ریسک پذیری خریداران باشد. زیرا در حال حاضر همه منتظر هستند تا قیمت ها کاهش بیشتری پیدا کنند و از بیم آنکه قیمت ها دوباره ارزان تر خواهد شد، اقدام به خرید نمی کنند. باتوجه به مطالب فوق و آنچه که ذکر شد، در حال حاضر به دلیل کاهش پیوسته قیمت ها، خریداران دست از خرید کشیده اند و بازار باری دیگر دچار بی تحرکی شده است. اگر همین منوال همچنان طی شود، وضعیت بازار آهن زمانیکه افزایش قیمت ها را داشت در مقایسه با زمانیکه کاهش قیمت ها را دارد هیچ فرقی نمی کند. در هر صورت بازار دچار بی تحرکی می باشد. لازم به ذکر است اگر همچنان شرایط فعلی در بازار آهن حاکم باشد، بازار دچار افزایش قیمت مجدد خواهد شد.

قیمت تیرآهن در روز گذشته روند نزولی داشت و با کاهش قیمت 5000 تومانی همراه بود. بدین ترتیب که قیمت تیرآهن های ذوبی همچنان ثابت بود اما کاهش قیمت در تیرآهن های متفرقه دیده شد. قیمت میلگرد ها نیز سیر نزولی داشت و اکثر کارخانه های تولید کننده میلگرد، با کاهش قیمت 30 الی 40 تومانی در هر کیلو قیمت های خود را اعلام کردند. گفتنی است که میلگرد آریان فولاد و میلگرد ظفربناب، همچنان قیمت های ثابت داشتند. قیمت نبشی ها نیز در روز گذشته کاهش 30 تومانی داشت و تنها نبشی آریان فولاد ، شکفته و نبشی ناب تبریز قیمت های ثابت قبلی را داشتند. ناودانی ها نیز قیمتی ثابت داشتند و تنها در ناودانی شکفته افزایش قیمت مشاهده شد. همچنین لازم به ذکر است که هرچند قیمت لوله های چینی در بازار ثابت بود اما تمامی کارخانه های تولید کننده پروفیل، قیمت قوطی و پروفیل های خود را با کاهش قیمت 30 الی 50 تومانی در هر کیلو اعلام کردند.

در حال حاضر بازار آهن جو آرامی دارد که بهترین زمان برای خرید آهن آلات می باشد. زیرا با شروع افزایش قیمت ها علاوه بر کاهش قدرت خرید مردم، بازار نیز دچار نوسان می شود. گفتنی است که این نوسانات بازار به نفع خریداران نخواهد بود و بمنظور جلوگیری از این امر، باید زمان مناسبی را برای استعلام قیمت و خرید انتخاب نمود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طبق آمار ها و گزارشات منتشر شده اخیر، اخیرا دولت ایران تامین نیاز کشور های عربی را در اولویت قرار داده است و بیشتر تولید کنندگان فولاد در ایران، به بازار های عربی توجه بیشتری دارند. دلیل این امر را عده ای محدودیت‌های صادراتی اروپا علیه تولیدات ایران می دانند. در سال هایی که ایران دچار رکود اقتصادی شده بود، تنها راه نجات دهنده ی اقتصاد صادرات بود. اروپا یکی از اصلی ترین بازار های صادراتی ایران بشمار می رفت. اما به دلیل آنکه اروپا یک سری موانع جدی بر سر راه واردات فولاد از سمت ایران ایجاد کرد، شرایط برای صادر کنندگان بطور کلی تغیر یافت.

کشورهای عربی هدف تازه فولاد سازان ایران

با توجه به مطالبی که ذکر شد، به دنبال محدودیت هایی که برای صادرات فولاد به اروپا وضع شده بود، فولاد سازان ایرانی هدف بازار خود را تغیر دادند و کشور های عربی به عنوان بازار صادراتی خود انتخاب کردند. در چهار ماه اول  سال ۱۳۹۶ شرکت فولاد مبارکه ۴۷۶ هزار تن  فولاد به کشورهای عمان و امارات و مصر صادر کرد که ارزش صادراتی ان برابر با ۲۰۰ میلیون دلار امریکا بود. همچنین لازم به ذکر است که مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اعلام کرده است که قصد دارد صادرات محصولاتش را تا آخر سال جاری ادامه بدهد. البته با وجود تمام این تفاسیر، صادرات فولاد به کشور های عربی مزیت دیگر مانند نزدیکی راه و کاهش هزینه های ناشی از حمل و نقل نیز دارد.

از طرف دیگر رابطه ایران با کشورهای همسایه با وجود فراز و نشیب‌های زیاد بسیار مستحکم است و به همین دلیل احتمال مختل شدن شرایط روند صادرات فولاد به این کشورها بسیار کم است. نکته سوم اینکه شرکت‌ های فولاد سازی کشورهای عربی وضعیتی شبیه ایران دارند وهزینه تامین انرژی و آب در این کشورها تقریبا مشابه ایران است و مشکلی که شرکت‌ های فولاد سازی ایران در بازار کشورهای اروپایی با آن مواجه شدند در بازار کشورهای عربی مشاهده نخواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 


:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در چند هفته ی گذشته شاهد بالا رفتن قیمت سنگ آهن در بنادر چینی بوده ایم که در حال حاضر نیز اخبار بازار سنگ آهن در چین حاکی از صعودی بودن قیمت هاست. برخی از فعالان و کارشناسان بازار بر این باور هستند که بالا رفتن میزان تقاضا و رونق در بازار فولاد، باعث شده تا قیمت ها همچنان صعودی بمانند و برای چندمین هفته، قیمت ها بالا باشد. طبق گزارشات منتشر شده از بازار سنگ آهن استرلیا، سنگ آهن بعد از 2 روز افت قیمت، در حال حاضر با خلوص 62 درصد و 78.5 دلارهر تن سی اف آر به معامله رسیده است. همچنین گفتنی است که قیمت کنونی سنگ آهن در استرلیا نسبت به 5 روز گذشته، حدود 2.5 دلار رشد داشته است.

با توجه به مواردی که ذکر شد، بازاز سنگ آهن در حال حاضر از رونق خوبی برخور دار می باشد. به همین جهت برای فعالان بازار بسیار حائز اهمیت است که این روند تا ماه سپتامبر نیز ادامه خواهد یافت یا خیر. عده ای دیگر از کارشناسان بازار معتقدند که اگر بازار فولاد چین دارای رونق باشد و از شرایط خوبی نیز برخور دار باشد، پاسخ مثبت خواهد بود.

البته در حال حاضر شرایطی پیش آمده است که عده ای می گویند ممکن است روند بازار سنگ آهن نزولی بشود. زیرا عده ای تاجران چینی به دلیل این پیش بینی که وجود دارد : شیب صعودی شدید قیمت ها و افت قیمت ها موجب کند شدن بازار خواهد شد، دست از خرید کشیده اند. همین امر میتواند یک دلیل بسیار خوب برای شروع روند نزولی قیمت ها در بازار باشد. همچنین لازم به ذکر است که برخی از فعالان بازار معتقد هستند که بازار سنگ آهن ماه آگوست را در رونق به پایان می برد و برای ماه سپتامبر شاید متوسط قیمت 2 تا 3 دلار بالاتر برود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به دلیل رکود و کسادی بازار فولاد در چند ماه اخیر، پیش بینی میشد که قیمت شمش به زودی کاهش پیدا کند، اما گزارشات منتشر شده اخیر که بیانگر افزایش قیمت آهن اسفنجی می باشد، این پیش بینی را باطل کرد. در آخر هفته ی گذشته، اخباری مبنی بر تولید فولاد خوزستان به اندازه ی تقاضای بازار منتشر شد. طبق پیش بینی های اعلام شده از سوی کارشناسان و فعالان بازار، شیب نزولی قیمت ها شروع شده و به نظر می رسد که ادامه پیدا خواهد کرد.

در حال حاضر کارخانه فولاد خوزستان به دودلیل نمی تواند میزان عرضه یا قیمت شمش خود را افزایش دهد. اول آنکه با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه است و دوم نیز آنکه قادر به کاهش دادن قیمت شمش نیست. لازم به ذکر است که در ماه شهریور، تولید کنندگان آهن اسفنجی شروع به تولید مجدد میکند؛ زیرا مشکل برق آنها حل خواهد شد.

پیش بینی می شود به دلیل کاهش تقاضا در سطح بازار های جهانی، در یک ماه آتی شاهد سکوت و ثبات بازار فولاد در دنیا باشیم. البته با وجود تمام این تفاسیر پیش بینی می شود به زودی شاهد رقابتی شدن فروش فولاد در بازار های ایران باشیم که حتما یکی از اصلی ترین مهره های ان فولاد خوزستان خواهد بود. دلیل این امر انباشته شدن مقاطع در انبار هاست که در 3 ماه گذشته، انبار تولید کنندگان شمش فولادی تهی از هرگونه باری بود.

اگر فولاد خوزستان و کارخانجات دیگر و تولیدکنندگان آهن اسفنجی روی صادرات خود متمرکز شوند دامنه تغییرات در بازار محدود خواهد شد در غیراینصورت فروشندگان مقاطع به دنبال تغییر موجودی به سمت نقدینگی خواهند رفت و تقاضای شمش برای یک دوره حداقل یک ماهه به کمترین حد خود خواهد رسید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

ورق گرم صادراتی در چین : 

طبق آمار ها و گزارشات ارسال شده از سوی بازار آهن و فولاد چین، ورق گرم صادراتی در یک هفته ی اخیر حدود 7 الی 9 دلار در هر تن رشد قیمت داشته است. در حال حاضر نیز قیمت های پیشنهادی برای ورق گرم صادراتی در چین از قراری 550 تا 560 دلار هر تن فوب می باشد. همچنین لازم به ذکر است که در طول یازده هفته ی گذشته به دلیل رونق در بازار داخلی، رشد قیمت ها 120 تا 125 دلار هر تن رشد داشته که با این وجود عده ای این رشد قیمتی را روندی آرام نامیده اند.

با توجه به اخبار و مطالبی که در مورد قیمت ورق گرم صادراتی در چین گفته شده، در ارتباط با قیمت ورق گرم داخلی می توان اظهار داشت که در بازار داخلی چین قیمت ورق گرم 618 تا 622 دلار هر تن درب کارخانه با مالیات بر ارزش افزوده می باشد که خریداران خارجی نیز تصمیم به خرید ندارند و آنچه که از شواهد پیداست، فعلا خریداران قصد انتظار را دارند.

ورق گرم صادراتی در امارات :

طبق آمار ها و گزارشات منتشر شده از بازار فولاد در امارات، کارخانه آهن و فولاد امارات در صدد آن است که در سال جاری یک خط تولید برای تولید ورق گالوانیزه احداث کند. همچنین طبق برآورد های انجام شده، در سال 2018 نیز یک خط تولید برای تولید ورق های رنگی احداث خواهد شد. همان طور که مشخص است، برای راه اندازی این کارخانه ها و تولید ورق های مذکور، امارات نیارمند تناژ های بالایی از ورق گرم وارداتی خواهد شد.

طبق بیانیه های این شرکت، در ماه سپتامر، خط تولید ورق گالوانیزه راه اندازی خواهد شد که ظرفیت تولید 300 هزار تن ورق در سال را خواهد داشت. همچنین طبق اظهارات مدیرعامل این شرکت، در آگوست یک خط تولید ورق سرد احداث خواهد شد که 300 هزار تن ظرفیت در سال را خواهد داشت.

بدین ترتیب نیاز ماهانه امارات به ورق گرم 20 تا 25 هزار تن افزایش خواهد یافت. برای تولید آزمایشی نیز از ژاپن ورق گرم خریداری شده است. سال 2017 امارات ماهانه 120 هزار تن ورق گرم واردات داشته که اغلب از هند بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طبق آمار ها و گزارشات منتشر شده از بازار فولاد در امارات، کارخانه آهن و فولاد امارات در صدد آن است که در سال جاری یک خط تولید برای تولید ورق گالوانیزه احداث کند. همچنین طبق برآورد های انجام شده، در سال 2018 نیز یک خط تولید برای تولید ورق های رنگی احداث خواهد شد. همان طور که مشخص است، برای راه اندازی این کارخانه ها و تولید ورق های مذکور، امارات نیارمند تناژ های بالایی از ورق گرم وارداتی خواهد شد.

طبق بیانیه های این شرکت، در ماه سپتامر، خط تولید ورق گالوانیزه راه اندازی خواهد شد که ظرفیت تولید 300 هزار تن ورق در سال را خواهد داشت. همچنین طبق اظهارات مدیرعامل  این شرکت، در آگوست یک خط تولید ورق سرد احداث خواهد شد که 300 هزار تن ظرفیت در سال را خواهد داشت.

بدین ترتیب نیاز ماهانه امارات به ورق گرم 20 تا 25 هزار تن افزایش خواهد یافت. برای تولید آزمایشی نیز از ژاپن ورق گرم خریداری شده است. سال 2017 امارات ماهانه 120 هزار تن ورق گرم واردات داشته که اغلب از هند بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار آهن باری دیگر روند قیمت صعودی را به خود گرفت. بعد از چند روز ثبات قیمت و حتی کاهش قیمت در بعضی از مقاطع، در روز گذشته شاهد افزایش قیمت در بازار اهن بودیمفروش آهن آلات ساختمانی در روز های اخیر نیز بهبود پیدا کرده و تعداد بیشتری از معاملات به ثبت رسیده است. افزایش قیمت ها و نوسانات بازار بالاخره باعث شد تا بازار آهن آلات کشور نیز به تکاپو بیافتد. به دنبال ایجاد تحرک در بازار، خرید و فروش ها نیز افزایش یافت.

در رابطه با قیمت میلگرد می توان اعلام کرد که قیمت میلگرد ها در روز گذشته افزایش 10 الی 20 تومانی داشت. قیمت تیرآهن ها نیز افزایش یافت. تیرآهن های ذوب آهن افزایش قیمت 5 الی 15 هزار تومانی را داشت. گفتنی است که تیرآهن های متفرقه نیز برای باری دیگر دچار افزایش قیمت 10الی 15 هزار تومانی شد.. لازم به ذکر است که اگر زمینه ی باری از تیرآهن های متفرقه کاهش یابد و کمیاب شود، قیمت آن بار بالا خواهد رفت. قیمت نبشی اکثر کارخانه های تولید کننده افزایشی بود و 30 الی 60 تومان افزایش قیمت را داشتیم. البته به جز نبشی آریان فولاد و نبشی نستا که قیمت های ثابتی داشت. ناودانی ها نیز بطور کلی افزایش قیمت 70 الی 100 تومانی را داشت. با وجود این تفاسیر نکته قابل توجهی که وجود دارد قیمت پروفیل ها در روزگذشته می باشد. با وجود افزایش قیمت محصولات آهنی ذکر شده، قیمت پروفیل ها 5 الی 10 تومان کاهش داشت و بعضی کارخانه های تولید کننده پروفیل نیز قیمت ثابتی را اعلام کردند!

از آنجایی که قیمت پروفیل ها یکی از مهم ترین فاکتور های تاثیر گذار بر روی قیمت ورق می باشد، این کاهش قیمت پروفیل ها هم برای مشتریان پروفیل و هم برای مشتریان ورق امری خوشایند است. به همین علت در روز گذشته نیز شاهد ثبات قیمت ورق سیاه نیز بودیم. البته لازم به ذکر است که قیمت ورق سیاه 2 میل و ورق مبارکه در انبار های تهران افزایش قیمت داشت. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

هزینه‌های بالای تولید فولاد: یکی از مهم ترین چالش هایی که در صنعت فولاد ایران تاثیر گذار می باشد، هزینه های تولید می باشد که خیلی بالاست. از جمله هزینه هایی که باعث شده تا هزینه تولید فولاد بسیار بالا باشد، می توان به روش‌های تولیدی قدیمی، عدم پیشرفت دستگاه های صنعتی و عدم پیشرفت تکنولوژی، هزینه های نیروی انسانی و دستمزد آنها اشاره کرد. تمام این موارد جمع می شوند تا واردات فولاد به کشور راحت تر صورت بگیرد و همچنین در آینده مشکلاتی برای صادرات فولاد وجود داشته باشد. با وجود تمام این تفاسیر لازم به ذکر است که پایین بودن قیمت سنگ آهن در بازار داخلی، یک شانس بسیار عالی برای تولید کنندگان فولاد می باشد.

عدم تنوع در حوزه تولید محصولات فولادی: سال های اخیر، سود حاصل از تولید فولاد های خاص بسیار افزایش یافته است، همین امر میتواند یک زمینه ی بسیار عالی را برای کسانیکه که در این بخش فعالیت دارند رادایجاد کند. اما با وجود این موضوع، عده ای زیادی از تولید کنندگان فولاد در ایران، تنها اقدام به تولید فولاد های سختمانی می کنند که خود این موضوع یکی از چالش های مهم بر سر راه پیشرفت فولاد ایران است.

هزینه‌های بالای تامین مالی : در حال حاضر بزرگترین منبع برای تامین مالی تولید فولاد در کشور ما، سیستم های بانکی هستند. درحالی‌که نرخ سود در سیستم بانکی ایران در کنار قیمت محصول و همچنین رکود صنعت در اين حوزه توجیه اقتصادی این شیوه را با كمي تعلل در عمل رو به رو كرده است. البته مبحث فاینانس این طرح‌ها به‌عنوان یک شیوه تاکنون توانسته بخشی از چالش‌ها را برطرف سازد؛ اما متاسفانه در سطح کلان چالش قیمت سرمایه هنوز از دغدغه ها محسوب مي شود.

مکان یابی محل احداث: دسترسی آسان و ارزان به مواد اولیه و بازار فروش، دسترسی به آب، برق، گاز، راه آهن و جاده از مواردی است که اگر در مکان یابی محل استقرار به آن توجه نشود با توجه به هزینه های سنگین حمل و نقل و هزینه ایجاد زیرساخت ها به چالش بزرگی تبدیل می گردد و اين از چالش هاي ماست. مشكلات حمل و نقلي چه در شرايط ناهموار رفت و آمد چه هزينه هاي سنگين براي انتقال،‌از چالش هاي مهم اين حوزه است اگر بخواهيم جامع تر به اين موضوع نگاه كنيم نادیده گرفتن و یا کم توجهی به مسائل زیست محیطی در هنگام طراحی و مکان یابی هم به اين موضوع اضافه مي شود که در زمان بهره برداری مشکل ساز خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 شهريور 1396 | نظرات ()