نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، افت تعداد معاملات مسکن و کاهش قیمت در برخی از مناطق حاکی از کمرنگ شدن سایه سوداگران از سر بازار مسکن است پس به نظر می رسد با رفتن سوداگران از این بازار آرامش و ثبات قیمتی در حال ورود به بازار مسکن است.
سود های بالا و یک شبه در حوزه مسکن باعث شد تا در یک سال و نیم گذشته سرمایه های سرگردان به دو صورت وارد حوزه مسکن شوند. اول کسانی که مسکن خریداری کردند و با احتکار آن به انتظار افزایش قیمت و سود بیشتر نشستند و دوم کسانی که با خرید و فروش مکرر مسکن در زمانی کوتاه باعث افزایش جهشی قیمت شدند.
اگر چه اجرا و اعمال مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن می ‌توانست کمک بزرگی به جلوگیری از ورود سوداگران مسکن کند اما همین کاهش بیش از ۷۰ درصدی معاملات و افت قیمت در برخی نقاط باعث شده تا سایه سودا گران در بازار مسکن کمرنگ شود.
طبیعی است که وقتی قیمت‌ ها افزایش و قدرت خرید کاهش یابد، افت معاملات موجب کسادی بازار مسکن می‌شود و با خروج برخی از افراد از بازار مسکن که برای سودآوری و سرمایه‌گذاری اقدام به خرید مسکن کرده بودند، قیمت مسکن کاهش می‌یابد و به ثبات می ‌رسد.
فعالان بازار مسکن نیز بر این اعتقاد هستند که با رفتن سوداگران از بازار مسکن پس از مدتی این بازار به آرامش رسیده است و زمان خرید برای متقاضیان واقعی مسکن فرا رسیده است. با اشاره به اینکه مدیران تصمیم گیر باید از این تجربه ‌ها درس گرفته و با شناخت درست نسبت به این موضوع مانع رشد چنین جریاناتی و ورود سوداگران و جولان آنها در بازار مسکن شوند. تصمیم گیران به خصوص وزارت راه و شهر سازی و وزارت اقتصاد می توانند با اجرای مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن از هم اکنون برای سال های آینده بازار مسکن را بیمه کنند تا با ورود سوداگران به این بخش شاهد جهش قیمت نشویم.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، ایده‌ آل‌ ترین میزان صادرات فولاد در سال جاری را، ۱۰ میلیون تن میتوان عنوان کرد. چرا که با توجه به میزان تولید ۲۵ تا ۲۸میلیون تنی فولاد و مصرف حدود ۱۵میلیون تن داخلی، باید تولید کنندگان و دست‌ اندرکاران دست‌ کم به صادرات ۸ میلیون تنی فولاد همت بگمارند تا با مازاد تولید رو به‌ رو نباشیم.
اگر تولید کنندگان فولاد در زمینه صادرات، تمام تمرکز خود را بر کشور های منطقه سوق دهند، اهداف صادراتی کشور محقق خواهد شد
 سال گذشته حدود ۲۵میلیون تن فولاد در کشور تولید شد و رتبه تولید فولاد کشور نیز به دهم جهان ارتقا پیدا کرد. برای امسال نیز پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تولید کشور از مرز ۲۸میلیون تن عبور کند. مصرف داخلی کشور حدود ۲۰ میلیون تن خواهد بود که سال گذشته صادرات فولاد کشور از مرز ۶ میلیون تن عبور کرد و در سال جاری قادر به صادرات ۸ تا ۹ میلیون تن خواهند بود.
بنا بر اظهارات کارشناسان در صنعت فولاد برای این میزان صادرات با مشکلی رو به‌ رو نخواهند شد و با توجه به آمار ۵ ماه نخست سال جاری اهداف صادراتی تا هم‌ اکنون محقق شده و مشکلی برای صادرات تا پایان سال نخواهند داشت. بازار های همسایه مهم‌ ترین گزینه برای صادرات کشور به ‌شمار می ‌روند، برای صادرات فرا منطقه ‌ای نیاز به حمل ‌و نقل وجود دارد و از آنجا که ردیابی حمل‌ و نقل دریایی برای امریکایی‌ها که پیگیر تحریم ایران هستند به ‌راحتی انجام می‌شود، صادرات را با مشکل روبه‌ رو می‌کند. این در حالی است که حمل‌ و نقل زمینی چندان قابل‌ ردیابی نیست و یکی از بزرگ‌ ترین مشکلات تحریم‌کنندگان این است که حمل‌ونقل زمینی را نمی‌توانند ردیابی کنند. از این‌ رو بازار های منطقه ‌ای ایران در زمینه تحریم‌ ها قابل‌ پیگیری برای امریکایی‌ ها نیست و می ‌تواند بهترین گزینه برای صادرات به‌ شمار رود.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، موضوع قابل‌ توجه در صنعت فولاد این است که ما بتوانیم محصولات فولادی را نه به عنوان محصولات میانی و خام، بلکه محصولات نهایی و با ارزش‌افزوده بیشتر تولید کنیم که هم در کشور بیشتر قابل مصرف است و هم برای صادرات به کشورهای همسایه ارزش بیشتری برای ما به ارمغان بیاورد.
کشورهای همسایه در حال ساخت‌ و ساز هستند و از آنجا که در منطقه با تحریم‌ های امریکا رو به ‌رو نیستند، این کشور ها می ‌توانند فرصت مناسبی برای صادرات محصولات فولادی با ارزش‌افزوده بیشتر برای ایران باشند. کشور های همسایه درگیر جنگ‌ های متوالی بوده و در دوران بازسازی قرار دارند، از این‌ رو اگر بتوانیم محصولات نیمه‌ نهایی را به محصولات نهایی تبدیل و صادر کنیم، به میزان قابل ‌توجهی صادرات دست خواهیم یافت.
در بازارهای منطقه در زمینه فولاد، کشور هایی مانند چین و ترکیه رقیب ایران هستند و برای صادرات، دولت امکانات و تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار داده است. دولت‌ های این کشورها برای صادرکنندگان از یک‌ سو تسهیلات درنظر گرفته و از سوی دیگر مشوق‌ های صادراتی در اختیار آنها قرار داده است. از این‌ رو در زمینه صادرات فولاد در منطقه پیش قدم شده‌اند.
به اظهارات کارشناسان بازار فولاد، در کشور نیز مراکز صادراتی وجود دارد که متولی صادرات هستند اما دولت باید بیش از پیش برای صادرکنندگان مشوق‌ های صادراتی درنظر بگیرد، زمانی می‌ توان به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در چشم‌ انداز ۱۴۰۴ رسید که ۲۰ میلیون تن آن به صادرات اختصاص یابد.
از این رو جدا از محدودیت‌ های تحریمی باید برخی امکانات برای صادرات را درنظر گرفت تا صادرات کشور رونق بگیرد؛ این درحالی است که برخی قوانین ما به صورت تحریم‌های داخلی عمل می‌کنند. در کل باید مشوق‌ های لازم به صادر کنندگان داده شود تا بتوانند با کشوری مانند چین رقابت کنند.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، توجه‌ ها و نگاه‌ ها در بازار مسکن به سمت نیمه روشن و معلوم بازار جلب شده است. اما این بازار در همین مقطع نیمه تاریک و مبهمی دارد که اگر در حال حاظر برای آن فکری نشود، احتمال تکرار روز های روشن در آن،‌ کاهش خواهد یافت.

ماه گذشته قیمت مسکن در تهران بعد از دو سال، سرانجام مسیر کاهشی را در پیش گرفت و حدود نیم میلیون تومان در متر مربع افت کرد. اخیرا کلان ‌شهر های دیگر کشور هم از این کاهش قیمت،‌ تاثیر گرفته‌ اند و قیمت فروش واحد های مسکونی در آنها نیز به تبعیت از تهران، در حال تجربه کاهشی است.

بازار مسکن این اتفاق کاهش قیمت مسکن را به رخداد مثبت تعبیر می‌کند، چون امکان خرید های مصرفی بعد از چند ماه تداوم کاهش قیمت مسکن، به تدریج احیا خواهد شد، ضمن آنکه این کاهش به معنای توقف روند جهش قیمت‌ ها است که باعث می‌شود وضعیت نا بسامانی رخ دهد.

فعالان بازار مسکن در حال حاضر سرگرم این نیمه روشن بازار هستند، غافل از اینکه جریان عرضه مسکن جدید همچنان در حالت نا مطلوبی قرار دارد و این اتفاق به‌عنوان نیمه تاریک بازار، بخش روشن را تهدید می‌کند. گروهی از متقاضیان مصرفی خرید مسکن در روزهای اخیر از تغییر مثبت فضای بازار مطلع شده‌اند و از اینکه قیمت‌ ها رو به کاهش گذاشته است، امیدوار هستند.

اما تقریبا هیچ گروهی از سازنده‌های مسکن،‌ رضایتی از شرایط فعلی بازار ساخت و ساز ندارند. وضعیت بازار ساخت و ساز نشان می‌دهد برآورده سازنده‌ها از قیمت تمام‌شده ساخت مسکن با توجه به سطح قیمتی زمین و مصالح ساختمانی و از همه مهم‌تر، دستمزد کارگر ساختمانی به گونه‌ای است که برای تخمین قیمت فروش واحد های نوساز در آینده، قادر به ارتباط برقرار کردن بین سه پارامتر قیمت ساخت، قیمت فروش و قدرت خرید متقاضیان خرید نیستند.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل کارشناسان آهن پرایس در اخبار بازار اهن، ایده‌آل‌ترین میزان صادرات در سال جاری ۱۰ میلیون تن عنوان شده است که با توجه به میزان تولید ۲۵ تا ۲۸میلیون تنی و میزان مصرف حدود ۱۵میلیون تن داخل می بایست تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران دست‌کم به صادرات ۸میلیون تنی در سال جاری همت بگمارند تا با مازاد تولید روبه‌رو در آینده مواجه نگردیم. در این رابطه برخی کارشناسان معتقدند اهداف صادراتی معین شده  تا پایان سال محقق خواهد شد ولی برخی نیز بر این باورند که صادرات بیشتر نیازمند مشوق‌های صادراتی می باشد و دولت باید بیش از پیش برای صادرات فولاد زمینه‌ها را مهیا کند. از این رو مسئولان کشور تاکید دارند که اگر تولیدکنندگان فولاد در زمینه صادرات، تمام تمرکز خود را بر کشورهای منطقه سوق دهند، اهداف صادراتی کشور به زودی محقق خواهد شد.

زکریا نایبی مدیر تحقیق و توسعه فولاد ناب تبریز اذعان داشت که سال گذشته حدود ۲۵میلیون تن انواع مقاطع فولادی در کشور تولید شده و  توانسته رتبه تولید کشور  را به دهم جهان ارتقا دهد. برای امسال نیز پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تولید کشور از مرز ۲۸میلیون تن عبور کند. نایبی در ادامه خاطرنشان کرد: مصرف داخلی کشور حدود ۲۰ میلیون تن خواهد بود که سال گذشته صادرات فولاد کشور از مرز ۶ میلیون تن عبور کرده است و در سال جاری نیز قادر به صادرات ۸ تا ۹ میلیون تن از این نوع محصولات خواهیم بود. برای این میزان صادرات با مشکلی روبه‌رو نخواهیم بود و با توجه به آمار ۵ ماه نخست امسال اهداف صادراتی تا هم‌اکنون نیز محقق شده و مشکلی برای صادرات تا پایان سال ان شاءاله نخواهیم داشت.

وی با اشاره به این موضوع که در شرایط تحریم بازارهای همسایه مهم‌ترین گزینه برای صادرات کشور به‌شمار می‌روند، عنوان داشت که برای صادرات فرا منطقه‌ای نیاز به  برنامه منظم حمل ‌و نقل داشته  و از آنجا که ردیابی حمل‌ونقل دریایی برای امریکایی‌ها که پیگیر تحریم ایران هستند به ‌راحتی انجام می‌شود، صادرات با مشکل مواجه می گردد. این درحالی است حمل ‌و نقل زمینی چندان قابل ‌ردیابی نیست و یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تحریم‌کنندگان این است که حمل‌ونقل زمینی را نمی‌توانند ردیابی کنند. از این‌رو بازارهای منطقه‌ای ایران در زمینه تحریم‌ها قابل‌پیگیری برای امریکایی‌ها نیست و می‌تواند بهترین گزینه برای صادرات به‌شمار رود. برای نمونه عراق از هیچ‌یک از تحریم‌های امریکا پیروی نکرده است.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صنعت فولاد ایران در نیم قرن گذشته به‌ خوبی رشد کرده است، به گونه ‌ای که هم توانسته تجهیزات خود را در این صنعت تامین کند و هم به رتبه تولید دهم در رده جهانی دست یابد. از سوی دیگر صنعت فولاد در زمینه صادرات نیز به جایگاه قابل‌توجهی در منطقه و حتی در سطح بین‌ المللی دست یافته است. هم اکنون نیز این صنعت با توجه به تحریم‌ ها آبدیده‌ تر از قبل و در زمینه تامین تجهیزات به بومی‌ سازی حدود ۸۰ درصدی نزدیک و به جایگاه قابل‌ قبولی در زمینه صادرات رسیده است.

تامین تجهیزات در عبور از تحریم‌ ها با وجود تحریم ‌ها، این روزها تولید و صادرات فولاد تا حدی سخت شده که نیازمند راهکار هایی برای عبور از این شرایط است. در این‌ باره کارشناس بازار فولاد اظهار دارند، تحریم ‌هایی که به کشور تحمیل شده است، در دو بخش در حوزه فولاد تاثیر گذار بوده است. بخشی از آن در راستای تدارک و محدودیت ‌های تجهیزات و قطعات و کالا های مصرفی موردنیاز خط تولید و بخش دیگر در زمینه محدودیت‌ های صادراتی است.

حدود نیم قرن از پیشینه صنعت فولاد در کشور می‌گذرد و در این مدت این صنعت توانسته در زمینه طراحی، مهندسی، ساخت و اجرای کارخانه‌ های فولادی به خوبی پیشرفت کند تا بتواند سهم قابل‌ توجهی از نیاز های تولید فولاد را عهده‌ دار شود. توسعه صنعت فولاد کشور در دهه‌ های گذشته در دوران تحریم‌ ها انجام شده است.
در حال‌ حاضر و با توجه به تحریم‌ های ۱.۵سال گذشته، ایران در ردیف دهم تولید فولاد قرار گرفته‌ و نشان‌ دهنده این موضوع بوده که این صنعت در اوج تحریم‌ ها، به خوبی توانسته تجهیزات مورد نیاز خود را تامین کند. قابلیت‌ های بسیاری در صنعت فولاد وجود دارد و این موضوع که تحریم‌ ها تبدیل به فرصت شده است، شعار نیست.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، با وجود افزایش ۷۷ درصدی قیمت اسمی مسکن در شهر تهران، مقایسه رشد قیمت این بخش با تورم عمومی نشان می ‌دهد که در حال حاضر قیمت واقعی مسکن با ۳۷.۲ درصد رشد منفی مواجه شده است.
 مرداد ۱۳۹۸ تورم سالیانه کل کشور ۴۲.۲ درصد و میانگین رشد قیمت مسکن شهر تهران در ۱۲ ماهه منتهی به مرداد ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۵ درصد بوده است. این دو شاخص گویای آن است که با وجود افزایش ۷۷ درصدی نقطه به نقطه قیمت مسکن طی یک سال گذشته منحنی کلی رشد آن نزولی بوده و هم ‌اکنون قیمت واقعی مسکن ۳۷.۲ درصد در مقایسه با تورم عمومی کاهش یافته است. شاخص نقطه به نقطه تورم عمومی در مرداد ماه ۱۳۹۸ به ۴۱.۶ درصد و همین شاخص در بخش مسکن شهر تهران ۷۷.۵ درصد بوده است.
با این حال افت شدید سرعت رشد ماهیانه قیمت مسکن در تیر ماه که به ۱.۴ درصد رسید و در ادامه رشد منفی ۳.۱ درصد ماهیانه در مرداد ماه ۱۳۹۸ این گزاره قوی را پیش روی بازار مسکن شهر تهران قرار داده که در ماه‌ های آتی شاخص نقطه به نقطه قیمت مسکن نیز کمتر از نرخ تورم شود.
از ابتدای سال ۱۳۹۶ رشد قیمت مسکن در پایتخت با یک روند افزایشی آغاز و در نیمه دوم همان سال این روند با سرعت بیشتری ادامه یافت که تولید و عرضه مسکن را پس از رکود و افت واقعی قیمت طی چهار سال قبل از آن توجیه‌ پذیر کرد. از اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ بر شتاب روند صعودی قیمت مسکن در پایتخت افزوده شده، به طوری که شاخص ماهیانه ۷ تا ۸ درصد رشد را تجربه کرد و در شهریور ماه میزان نرخ رشد ۹.۳ درصد رقم خورد. بدین ترتیب بازار مسکن در شهریور ماه که آخرین مهلت فصل جا به‌ جایی محسوب می ‌شود در مسیر افت قرار داشته است.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در روزهای اخیر پیام های اعتراضی شدید الحنی در رابطه با رسیدگی به وضعیت فعلی بازار آهن بویژه تیرآهن به تناوب به چشم می خورد. کمبود عرضه های صورت گرفته  تیرآهن ذوب آهن در بازار برای سایز های خاصی از این محصول بصورت مقطعی، نظم و آرامش بازار  را به شدت بهم ریخته و مجددا موج جدیدی از دلال بازی و رانت را در بازار بوجود آورده است. نه تنها در بازار بلکه معاملات و عرضه های صورت گرفته در بورس کالا نیز برای جمع کثیری از مخاطبان ابهام آلود می باشد. با وجود این میزان ابهام هیچ اقدام دلسوزانه ی موثری نیز برای آگاهی جامعه و هدایت آنها توسط فعالان بازار آهن صورت نمی گیرد.

گفتنی است در روز اخیر واکنش بازار علیرغم جو ایجاد شده در بورس کالا در خصوص تیرآهن منفی بود و با عدم استقبال خریداران این کالا نیز مواجه گشت. همچنان که پیش تر عنوان شد، به اذعان برخی از فعالان بازار تیرآهن نرخ های کنونی بازار تیرآهن ذوبی تا حدودی دارای حباب می باشد و احتمال ریزش در خصوص این گروه از کالاها  در روز های آتی به چشم می خورد؛ لذا خریداران می بایست با دقت و احتیاط کامل در خصوص این کالا اقدام نمایند.

از این رو نمایشگاه "رونق تولید اصفهان، نهضت ساخت داخل" از سه شنبه ۲۶ شهریورماه با هدف بومی سازی عرضه، دستاوردها و نیازهای آغاز به کار کرد.البته ذوب آهن مدت هاست که ۸۰  درصد قطعات مورد نیاز خود را بومی سازی کرده است و از ۲۰ درصد باقیمانده، ۱۵ درصد قطعات توسط دیگر شرکت های داخلی، بومی سازی شده است.

این نوع اقدامات تاکنون نتوانسته است رضایت خاطر مصرف کنندگان به خود جلب کند. چرا که علاوه بر عرضه های بلاتکلیف در بازار و هزینه های بالای تولید داخل گاها نتوانسته آنطور که انتظار می رفت توان خرید را در جامعه تقویت کند.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، فولاد فلزی مقاوم است که از آهن به دست می ‌آید و کربن نیز به عنوان مهمترین ماده آلیاژی آن محسوب می‌ گردد. این فلز به ٢ روش خمیری و ذوب تولید می‌شود. صنعت فولاد سازی یکی از صنایع آب بر است، اما نقش برجسته‌ ای برای رشد زیر ساخت کشور‌ های در حال توسعه دارد.
در حال حاضر صنعت آهن آلات در اکثر جوامع پیشرفته از رکود مالی رنج می ‌برد، زیرا آن‌ ها مراحل اصلی توسعه خود را پشت سر گذاشته اند و به تدریج درخواست شان برای فولاد کمتر شده است. این فلز در امور زیر بنایی و مسکونی مانند سد سازی، اتوبان سازی و ساخت خانه به کار می ‌رود. در ایران و با توجه به وضعیت موجود در منطقه، صنعت فولاد رشد خوبی داشته و ظرفیت تولید این فلز در سال ۱٣٩۶ به ٢۱/۴ تُن در سال رسید که کشورمان را در جایگاه چهاردهم کشور‌ های تولید کننده فولاد قرار داد.
صنعت فولاد ایران قصد دارد در افق ۱۴۰۴ این رقم را به ۵۵ میلیون تُن در سال برساند. روز‌ های خوش رونق تولید در گروه ملی صنعتی فولاد ایران هزینه تولید، در صنعت فولاد سازی نقش کلیدی دارد. مانند نیروی کار ارزان، مسائل محیط زیست و مواد اولیه کافی که ایران همه این ویژگی ‌ها را دارا است.
از این رو با توجه به مزیت نسبی این فلز در کشور ما، این صنعت نباید فقط با تکیه بر بازار داخلی توسعه یابد. تلاش برای دستیابی به بازار‌ های جهانی به گونه ‌ای که سهم کشور را افزایش دهد، می‌ تواند کلیدی جهت توسعه اقتصادی بیشتر در آینده باشد. ضمن آن که بیشتر کشور‌ های پیرامون جمهوری اسلامی مانند پاکستان، عراق و سوریه نیاز بسیاری به فولاد برای امور زیر بنایی خود دارند.



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، احتمال سرازیر شدن موج عظیمی از  متقاضیان خرید آهن به بازار بار دیگر بر اساس اخبار منتشره پیرامون ورود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید قوت گرفت.  طبق اعلام کارشناسان اقتصادی و آمارهای اخیر بانک مرکزی، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از سپرده‌های بلندمدت به سمت سپرده های کوتاه‌مدت رفته است که در شرایط فعلی این اقدام بازارهای اقتصادی خرد و کلانی را  در معرض خطر ورود این حجم از نقدینگی سرگردان قرار می دهند؛ از این رو احتمال دارد بازار ارز نیز به شدت تحت تاثیر این روند مالی قرار بگیرد.

البته اتفاقات بازار خودرو و مسکن در روزهای اخیر حاکی از این است که کشش لازم برای ثبات قیمت در این حوزه وجود نداشته و هم چنین توان و تمایل خریدی نیز در این دو بازار به چشم نخورده است. به هر حال ورود این حجم از نقدینگی به بازار خطرناک می باشد و دولت می بایست هر چه سریع تر بازار جذابی برای هدایت هدفمند این جریان اتخاذ کند. کارشناسان با بررسی شرایط بازار در ۶ ماه نخست امسال عنوان داشتند که بازار اهن در نیمه دوم سال و با پایان فصل تابستان ثبات بیشتری را تجربه خواهد کرد که البته تمام این مطالب در حد احتمال بوده و نوسانات بازار صحتی بر این مطلب می باشد. چرا که گاها تجربه شده است که تغییر جهتی در مسیر نرخ ارز و یا روند سیاسی کشور توانسته بازار آرام و خفته ی آهن را بیدار و به تشویش بکشد.

هم‌اکنون بازار داخلی کشور با مازاد تولید روبه‌رو می باشد و تولیدکنندگان باید برای پیشگیری از دپو شدن محصولات خود به سمت صادرات بیشتر گام بردارند. در زمینه محصولات تخت فولادی و ورق، محصولات میانی مانند شمش و اسلب و همچنین محصولات طویل مانند میلگرد، بازار با مازاد  تولید هم چنان دست و پنجه گرم می کند. این در حالی است که بازار داخلی به صورت کامل تامین شده است، بنابراین باید بخشی از این محصولات صادر شود.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بنا بر اظهارات کارشناسان اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در ارتباط با وضعیت بازار فولاد و رابطه آن با مسکن اظهار داشتند، صنعت فولاد در تورم مسکن، درصد نا چیزی تاثیر گذاشت. از این رو گرانی خانه تحت تاثیر مستقیم فولاد و آهن نبوده است.

حوزه فولاد و آهن آلات چند سالیست که خود کفا شده است، مصرف داخلی فولاد ۱۷ ملیون تن در سال است در حالی که تولید ما ۲۵ ملیون تن است یعنی باید ۸ ملیون تن را در سال صادر کنند.در خصوص رکود بازار فولاد می نوان بیان کرد، بازار فولاد در چند ماه اخیر دچار رکود شده که اتفاق خوبی نیست. اکنون فولاد متعادل ترین قیمت را دارد و حتی برخی تولید کنندگان دچار ضرر هم شده اند چون مثلا قیمت آهن تقریبا کیلویی هزار تومان نسبت به چند ماه پیش کاهش یافته است. برای رونق بازار باید یک مولد پیدا شود، این مولد کسانی هستند که در حوزه فولاد کار می کنند.

بنا بر اظهارات کارشناسان، از ابن رو بعد از نفت، مهترین منبع درآمدی کشور، فولاد نیز می باشد. صنعت فولاد در جهان جایگاه خاصی دارد ولی برای ادامه حیات صنعت فولاد نیاز است که افراد متخصص ورود کنند. حوزه فولاد نه با بخشنامه درست می شود و نه با کنترل ها مختلف، کار را باید به کاردان بسپارند. متاسفانه اکنون کار بخشنامه ای پیش می رود که اشتباه است، هر کسی باید در جایگاه خودش در اقتصاد ایفای نقش کند.

مشکل این است که متاسفانه در حوزه فولاد بدون نظر خواهی از افراد اصلی این حوزه، تصمیم گیری می شود. تضعیف اصناف، به اقتصاد کشور ضربه زیادی می‌زند، نمی توان اصناف را ندید. سنگ اندازی جلوی پای اصناف به ضرر اقتصاد کشور است. امید بر این است دولت با تدبیر در صنعت فولاد راه حلی مناسب برای بهبود وضعیت بازار اندیشه کنند.



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، پس از کاهش معاملات، قیمت‌ های پیشنهادی و قطعی هم نزولی شده است. گزارش ‌های دریافتی از کلان شهر ها از انجماد دارایی ‌ها در بخش ملک حکایت دارد و به همین دلیل نرخ‌ های پیشنهادی ۵ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است. در تهران هم قیمت‌ های پیشنهادی و هم قیمت‌ های قطعی افت کرد.

مشاهدات نشان می‌ دهد که عمده مالکان قیمت‌ ها را از ۵ تا ۲۰ درصد کاهش داده‌ اند. نرخ ماهیانه نیز بر اساس آمار رسمی در مرداد ماه برای اولین بار طی ۲۰ ماه اخیر منفی شد. در مرداد ماه ۱۳۹۸ قیمت مسکن شهر تهران به ۱۳ میلیون و ۳۰ هزار تومان در هر متر مربع رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۴ درصد یافت.

در شرایط کنونی، انتظارات افزایشی جای خود را به انتظارات کاهشی در بازار مسکن داده است. متقاضیان واقعی یا پول ندارند یا در انتظار رسیدن به کف قیمت برای ورود به بازار هستند. به عبارت دیگر، تعلیق معاملات که تا تیر ماه از سوی طرف عرضه بود، هم‌ اکنون از طرف تقاضا صورت می ‌گیرد.

هم ‌اکنون می‌ توان با اطمینان از پایان دوره رونق مسکن صحبت کرد، هدایت امکانات و تقاضای مسکن به اطراف کلان شهرها، کنترل نقدینگی و مهار تورم برای ادامه‌ ی روند آرام بازار ملک ضروری است. کارشناسان بازار مسکن با بیان این‌ که معمولا چرخه‌ های رونق و رکود مسکن ۲ تا ۳ سال تداوم داشته است و شدت رونق و رکود به پارامتر هایی بستگی دارد.

بعضی عوامل از رکود عمیق این دوره حکایت دارد؛ چرا که پیش ‌بینی رشد توان خانوار با توجه به تحریم ‌ها بعید است. موضوع دیگری که ممکن است این رکود را طولانی ‌تر کند افزایش احتمالی قیمت اسمی مسکن است، ولو این‌ که قیمت واقعی در مقایسه با تورم کاهش یابد.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، ثبات موجود در بازار و ماندگاری آن سبب گشته است تا متقاضیان خرید آهن آلات مجددا به بازار مراجعه کرده و به صورت مقطعی و خرد خرید خود را انجام دهند. فعالان بازار آهن معتقدند که بازار بیش از این کشش کاهش قیمت را نداشته نرخ اعلامی با اندکی تلورانس در همین بازه باقی خواهند ماند. استدلال آنان این است که بهای تامین مواد اولیه تولید مقاطع و سایر هزینه های جاری چنین اجازه ای را به این بازار نمی دهد اگرچه جمع دیگر به گمان خود وضعیت ثبات را به تزلزل مسئولان و مقاومت آنان در برابر کاهش قیمت تعبیر می کنند اما واقعیت چیز دیگری است.

طی بررسی های صورت گرفته از رفتار قیمتی در بازار آهن با اندکی هوشیاری می توان نتیجه گرفت که بازار خود نیز درصدد افزایش قیمت به هر دلیلی می باشد و گاها با ایجاد شوک در هر یک از مقاطع سبب افزایش قیمتی محسوس در این بازار می شوند و پس از اندک مدتی با عنوان ارایه راه حل اندک اندک مسیر کاهشی را برای رسیدن به همان نقطه قبلی بر خواهند داشت.

اغلب خریداران بازار با چنین  رفتارهایی چند واکنش از خود نشان می دهند، در حالت اول خروج از ثبات و پیمودن سیر افزایشی نگرانی جدیدی در رابطه با رشد مجدد قیمت ها را به آنها القا می کند. در حالت دوم دامن زدن به انتظار کاهش قیمت ها و بی توجهی به رشد صورت گرفته رخ می دهد که در این حالت نیز مجددا متقاضیان خرید زمان را از دست می دهند و متقبل هزینه های فرصت می شوند چراکه کاهش  پلکانی قیمت ها تا رسیدن نقطه ی قبلی سبب سوخت شدن زمان شده است که حتی این امکان نیز متصور می باشد که در سایر مصالح و موارد لازم برای پروژه های عملیاتی شاهد رشد قیمت ها باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

از تیرآهن می توان به عنوان یکی از اصلی ترین المان های مورد استفاده در سازمان های ساختمانی نام برد. در اصل تیرآهن به عنوان عضوی برای نگهداری بارهای مختلف وارده در طول سازه اطلاق می گردد. کاربرد اصلی تیرآهندر سازه هایی با اسکلت فلزی می باشد که نقش ستون را ایفا می کند. تیرآهن معمولی به ارتفاع ۸۰ تا ۶۰۰ میلیمتر عرضه می شود و مورد استفاده آن در ستون ها، خرپا ها، نعل درگاه ها، بیم ها در پوشش سقف ها و پل های لانه زنبوری می باشد. انواع مختلف تیرآهن در تصویر زیر قابل مشاهده می باشد.

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن و هاش

در ساخت پروژه های مختلف ساختمانی، عمرانی و صنعتی از تیراهن استفاده می گردد و بسته به نوع و حجم سازه و مقدار مصرف تیراهن میتوان گفت یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت تمام شده پروژه، قیمت تیراهن و به طور کلیقیمت اهن آلات مصرفی در آن پروژه می باشد. برای بررسی عوامل تعیین کننده قیمت تیرآهن ابتدا خود محصول را بررسی می کنیم.

یکی از اصلی ترین المان ها در سازه های ساختمانی "تیر" است که وظیفه آن تحمل نیرو و بارهای وارد برآن و وزن خود تیر است. تیرآهن اساسی‌ترین پروفیل ساختمانی است که بعضاً در پروژه‌های صنعتی نیز از آن استفاده می شود. تیراهن ها با استاندارهای مختلفی از جمله اروپایی-ایرانی و چینی-روسی و به صورت بال پهن یافت میشوند. علائم اختصاری این مدل ها بدین شرح می باشد: تیرآهن IPE (استاندارد اروپا و ایران)/ تیرآهن INP (استاندارد چین و روسیه)/ تیرآهن IPB (بال پهن یا هاش H)

قیمت تیراهن و قیمت هاش متاثر از همان عواملی است که قیمت آهن تاثیر می پذیرد. به نوعی میتوان گفت قیمت جهانی سنگ آن و مقدار تقاضا و تولید آن و همچنین قیمت دیگر موارد تشکیل دهنده اهن از مهمترین عوامل است.همچنین هزینه های حمل و نقل و سوخت و انرژی و تورم جهانی نیز از دیگر موارد تاثیر گذار محسوب می شوند.

در بازار ایران قیمت های مختلفی بسته به نام و نوع تیراهن ها وجود دارد که اگر لیست قیمت تیراهن ها را بررسی کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید کهقیمت تیراهن ذوب اهن اصفهان تقریبا بالاتر از همه کارخانه ها قرار می گیرد و بعد از آهن قیمت تیراهن یزد و تیرآهن آریان فولاد و سایر تولید کننده ها از جمله تیراهن اشتهارد، تیراهن فایکو، تیراهن ناب تبریز و همچنین تیراهن های ترک که به صورت سبک و سنگین در بازار ایران موجود می باشند. قیمت تیرآهن ها در بازار به صورت شاخه ای اعلام میشود و قیمت هاش ( تیراهن بال پهن) به صورت کیلویی اعلام می گردد. در ادامه به معرفی بیشتر تیراهن های موجود در بازار ایران می پردازیم.

تیرآهن IPE

این تیرآهن معمولی و استاندارد I شکل در ایران وجود دارد. این تیرآهن ها که ضخامت بال آن ثابت است طبق استاندارد اروپا تولید می‌شوند.

تیرآهن INP

تیرآهن I شکل که ضخامت بال آنها با فاصله گرفتن از جان تیرآهن کاهش می‌یابد که این مطابق با استاندارد کارخانجات روسیه و چین می‌باشد.

تیرآهن IPB

تیرآهن H یا تیراهن های بال پهن که در آنها طول بال‌ها نسبت به تیرآهن‌های IPE افزایش یافته است. برای نشان دادن تیرآهن از علامت V و برای نشان دادن سبک وزن بودن تیراهن از علامت L استفاده میشود.

لیست قیمت تیراهن های موجود در بازار ایران در وبسایت آهن پرایس قابل مشاهده است و میتوانید با مراجعه به وبسایت ما برای خرید تیراهن ذوبی یا دیگر کارخانه ها اقدام نمایید. در مجموعه آهن پرایس فروش تیراهن با مناسبترین قیمت صورت می گیرد و در تناژ بالا فروش تیراهن به قیمت کارخانه انجام می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا برگزارش آهن پرایس در اخبار بازار  فولاد، در سال گذشته حدود ۲۵ میلیون تن فولاد تولید گردید، که از این مقدار حدود ۸.۵ میلیون تن صادر شده است. صادرات راهکاری مناسب برای رونق تولید است که برای دولت و تولیدکننده منفعت های زیادی دارد. صادرات را می توان جایگزینی مناسب برای تامین ارز دانست و این گونه تحریم تاثیری در کشور نخواهد گذاشت.

امید بر این است در سال جاری ۲۸ میلیون تن فولاد تولید شود و ۱۲ تا ۱۳ تن صادرات فولاد انجام شود، اما با توجه به تحریم ها و سیاست های وزارت صمت برای کنترل بازار داخل این مقدار محدود شد. بنا بر اظهارات کارشناسان بازار فولاد،در سال جاری باید ۲۸ میلیون تن فولاد تولید شود که حدود ۱۵ میلیون تن آن در داخل استفاده می شود.

با توجه به شرایط موجود امسال نیز ۸.۵ میلیون تن صادرات داشته باشیم و برای افزایش آن باید اجازه دهیم بازار آزادی عمل داشته باشد و شرایطی فراهم کنیم که شرکت ها بتوانند با یکدیگر رقابت کنند که این گونه کیفیت کالا های تولید ی نیز افزایش خواهد داشت.

قطعات یدکی و مواد یدکی مثل الکترود و آلیاژ ها امسال به دلیل وجود تحریم ها افزایش قیمت داشته است و از طرفی قیمت سنگ آهن و آهن اسفنجی نیز درصدی افزایش داشته است با توجه به شرایط موجود و وجود تحریم ها اکثریت فولاد سازان شرایط کار یکسانی دارند و امسال تنها به صادرات ۸،۵ میلیون تن فولاد خواهیم رسید که اگر بتوانیم موانع را بر طرف کنیم به ۱۳ میلیون تن خواهد رسید.

بسیاری از افراد از شرایط موجود پیش آمده در کشور سو استفاده کرده و فولاد را نیز قاچاق می کنندبه اظهارات کارشناسان انجمن تولید کنندگان فولاد ایران سال گشته یک میلیون تن فولاد قاچاق شده است که اگر مشکلات صادرات رفع نشود میزان قاچاق امسال نیز افزایش خواهد داشت، هم چنین با رفع مشکل صادرات فولاد، حجم فولاد های دپو شده کاهش خواهد یافت.



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن،  سال های متمادی است که واحد های تولید کننده ی آهن با مشکلاتی چون نبود تقاضا و دیگری به اشباع رسیدن این واحدها در پایین‌دست این صنعت مواجه می باشد. البته مشکلات اساسی نوردکاران با رکود ساخت‌وساز در کشور آغاز شد. برخی واحدها در شرایط سخت اقتصادی دستمزد و بیمه پرداخت می‌کنند، اما با حاشیه سود پایین و حتی با سود نکردن و گاهی با ضرر همچنان به کار خود ادامه می‌دهند چراکه نمی‌توانند کارخانه را تعطیل کنند. این درحالی است که این واحدهای تولیدی از دولت یارانه انرژی نیز دریافت می‌کنند. 

موضوع دیگر این است که در سال‌های گذشته تولید کننگان آهن آلات چندان به ارتقای کیفیت محصولات خود توجه نکرده‌اند و طبق اصول خاصی پیش نرفته‌اند. این درحالی است که اگر این واحدها روی کیفیت محصولات خود بیش از پیش تمرکز می‌کردند، با توجه به رکود بازار داخلی می‌توانستند به سمت صادرات بیشتر گام بردارند. بنابراین واحدهای نوردی صادرات قابل‌قبولی ندارند زیرا از یک‌سو به‌طور معمول محصولات‌ آنها کیفیت مطلوبی ندارد و از سویی در بازاریابی خارجی هم ضعیف عمل می‌کنند. موضوع قابل‌توجه اینکه فناوری و تجهیزات بیشتر این واحدها فرسوده و قدیمی بوده و این موضوع سبب افزایش هزینه‌های تولید آنها شده است. درحال‌حاضر نیز اگر فولادساز بزرگی مانند ذوب‌آهن اصفهان تولید خود را فقط به داخل اختصاص دهد، سایر نوردکاران به‌طور کلی باید تعطیل کنند. علاوه بر موارد یاد شده، مشکل دیگر این واحدها پراکندگی آنها در سطح کشور بوده که سبب افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل آنها در این شرایط رکودی شده است. یک مقام مسئول اذعان داشت که در حوزه مواد اولیه نیز هیچ واحد فولادی را نمی توان یافت که نیاز به سنگ آهن داشته باشد و حاضر باشد هزینه سنگ آهنی که می گیرد را بپردازد، ولی سنگ آهنی در اختیار این واحد قرار نگیرد. لازم است که ما معادن سنگ آهن را به عنوان بنگاه های اقتصادی بدانیم، بنگاه هایی اقتصادی که ضعیف نیز هستند . از ان رو معادن کشور تلاش می کنند تا با اخذ تسهیلات بتوانند خطوط تولیدی خود را بروز نمایند. اعداد مورد نظر واحدهایی که مشکل نقدینگی دارند، اعداد بزرگی است و این میزان متناسب با ظرفیت مالی معادن نیست.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بازار فولاد در روزه ای اخیر از چند سیگنال مهم برخوردار شده و میراث‌ دار چند سیگنال قدیمی هم بوده است که هر کدام از این موارد می ‌تواند بخشی از آینده بازار را تعیین کند. بازار فولاد مدت‌ هاست در شرایط ثبات نرخ به سر می‌ برد. همان‌ گونه که در گذشته عنوان شد بازار فولاد که سال‌ ها با ثبات نرخ بیگانه بوده، مدت‌ ها در برابر افت قیمت‌ ها مقاومت می‌ کرد و در روز های گرم سال و زمان سنتی اوج تقاضای فصلی، همین تقاضا بود که از بازار فولاد حمایت کرد و البته کارخانه‌ ها نیز با کاهش شدید سود آوری تولید، راهی جز مقاومت در برابر افت نرخ نداشتند زیرا ناخود آگاه حجم تولید کل به‌ خصوص در واحد های نوردی کاهش داشته است.

این کاهش تولید در کنار مشکلات مالی و حتی دشواری‌ های جانبی خط تولید را به وضوح می ‌توان در کاهش سریع نرخ برخی واحد ها در هفته‌ های اخیر هم مشاهده کرد که ساده‌ ترین خروجی آن کاهش حجم عرضه در بازار داخلی بود، هرچند در ضعف تقاضا، این سیگنال نه به چشم می‌ آید و نه اثر گذاری خاصی در بازار داشته است.

در کنار رشد هزینه حمل‌ و نقل در ماه‌ های اخیر برخی محدودیت‌ های حمل را هم باید به این موارد افزود که به افزایش قیمت تمام‌ شده محصول در مقصد منجر می‌ شود. همین موارد تاکنون در برابر افت قیمت‌ ها موضع‌ گیری کرده و بازار نسبتا باثباتی را ایجاد کرده است. این میراث را باید مهم ارزیابی کرد زیرا امکان کاهش قیمت‌ ها بیش از این را محدود می‌ کند. البته این ثبات نرخ در شرایطی محقق شد که دو سیگنال جانبی هم بر آن اثرگذار بود یکی کاهش قیمت‌های جهانی و دیگری نوسان قیمت دلار.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بازار فولاد در روزه ای اخیر از چند سیگنال مهم برخوردار شده و میراث‌ دار چند سیگنال قدیمی هم بوده است که هر کدام از این موارد می ‌تواند بخشی از آینده بازار را تعیین کند. بازار فولاد مدت‌ هاست در شرایط ثبات نرخ به سر می‌ برد. همان‌ گونه که در گذشته عنوان شد بازار فولاد که سال‌ ها با ثبات نرخ بیگانه بوده، مدت‌ ها در برابر افت قیمت‌ ها مقاومت می‌ کرد و در روز های گرم سال و زمان سنتی اوج تقاضای فصلی، همین تقاضا بود که از بازار فولاد حمایت کرد و البته کارخانه‌ ها نیز با کاهش شدید سود آوری تولید، راهی جز مقاومت در برابر افت نرخ نداشتند زیرا ناخود آگاه حجم تولید کل به‌ خصوص در واحد های نوردی کاهش داشته است.

این کاهش تولید در کنار مشکلات مالی و حتی دشواری‌ های جانبی خط تولید را به وضوح می ‌توان در کاهش سریع نرخ برخی واحد ها در هفته‌ های اخیر هم مشاهده کرد که ساده‌ ترین خروجی آن کاهش حجم عرضه در بازار داخلی بود، هرچند در ضعف تقاضا، این سیگنال نه به چشم می‌ آید و نه اثر گذاری خاصی در بازار داشته است.

در کنار رشد هزینه حمل‌ و نقل در ماه‌ های اخیر برخی محدودیت‌ های حمل را هم باید به این موارد افزود که به افزایش قیمت تمام‌ شده محصول در مقصد منجر می‌ شود. همین موارد تاکنون در برابر افت قیمت‌ ها موضع‌ گیری کرده و بازار نسبتا باثباتی را ایجاد کرده است. این میراث را باید مهم ارزیابی کرد زیرا امکان کاهش قیمت‌ ها بیش از این را محدود می‌ کند. البته این ثبات نرخ در شرایطی محقق شد که دو سیگنال جانبی هم بر آن اثرگذار بود یکی کاهش قیمت‌های جهانی و دیگری نوسان قیمت دلار.



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بعد از رشد افسار گسیخته قیمت مسکن طی یک سال گذشته، از ابتدای تیر ماه روند کاهشی قیمت‌ها آغاز شده، اما بر اساس اعلام کارشناسان این حباب قیمتی ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت مسکن است که در حال تخلیه شدن است، بنابراین تا زمانی که اقدامات اساسی و زیر بنایی در حوزه مسکن از جمله اخذ مالیات از خانه‌ های خالی و خروج سوداگران از بازار، صورت نپذیرد، بازار مسکن کاهش قیمتی که انتظار است را تجربه نخواهد کرد.
بر اساس آمار رسمی در ماه گذشته قیمت متوسط هر متر مربع آپارتمان در معاملات قطعی ۱۳ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان بوده که نسبت به تیر ماه کاهش ۳ درصدی را نشان می‌دهد، حال در این راستا به اعتقاد کارشناسان این کاهش قیمت تا ۱۵ درصد ادامه پیدا خواهد کرد.
از سویی شواهد کاهشی شدن قیمت‌ها در بازار مسکن با کند شدن شتاب رشد قیمت‌ ها از ابتدای سال نمایان شد. بعد از کند شدن شتاب رشد قیمت مسکن، بر اساس آمارهای به عمل آمده، رشد قیمت مسکن منفی شده است موضوعی که از پاییز سال ۹۴ تاکنون بی‌سابقه است.
کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه حباب قیمتی انتظارات تورمی افزایش قیمت مسکن در حال تخلیه شدن است در اوج گرانی مسکن علاوه بر قیمتی که خانه گران شد، بر اساس انتظارات تورمی، یک رشد قیمتی نیز شکل گرفت که ناشی از همین موضوع بود، اما حال با متوقف شدن آهنگ رشد قیمت مسکن، حباب افزایش قیمت مسکن در حال تخلیه است.
این حباب بین ۱۰ تا ۱۵ درصد تخمین زده می‌ شود، بنا بر این کاهش قیمتی که طی دو ماه گذشته در بازار مسکن از آن حرف زده می ‌شود، بر همین اساس است، این در حالی است که نباید انتظار کاهش مداوم مسکن را داشت، به طور مثال قیمت‌ها به روال دو سال گذشته بر نخواهد گشت.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس پیرامون اخبار بازار آهن، کمبود موجودی تیرآهن ذوبی در انبارها و محدویت عرضه در خصوص برخی از سایزها از جمله دلایل اصلی بازار مواج تیرآهن در روزهای گذشته بوده است. کارشناسان وجود این تلاطم در شرایط ثبات را متاثر از کمبود موجودی ذوبی و محدودیت تزریق این کالا به بازار از سرچشمه می دانند. این نوسانات در این حوزه بطوری گزارش شده است که  در مقایسه با نرخ های شنیده شده اواخر هفته گذشته روزهای چهارشنبه و  پنجشنبه، ظاهرا سایزهای ۱۲و۱۴و۲۲ به واسطه افزایش حجم خروجی از منبع با کاهش قیمت و در مقابل نرخ سایزهای ۱۶و۱۸و۲۴و۲۷ با روندی افزایشی مواجه گشته است.

در کل به سبب حجم معاملات اندک، کاهش قابل توجه موجودی انبارها، انحصار در عرضه، تنظیم بازار تیرآهن ذوبی تا حد زیادی تحت تاثیر خروجی حوالجات ترخیصی این کالا قرار گرفته، بطوری که با هرگونه تغییر در استراتژی آزاد سازی حجم حواله پیش خرید شده از سوی مبدا تولیدی، نرخ این محصول هم دستخوش تغییر در بازار می گردد. پیش ترها علیرغم کمبودهای مقطعی و تغییر خط تولید سایزهای مختلف، فراوانی محصول در انبارها مانع نوسانات قیمتی این محصول می گردید اما مدتی است که به واسطه کاهش قابل توجه سطح موجودی انبارها و از طرفی محدودیت عرضه مبدا انحصاری تولید موجبات بازار نوسانی و گاها حباب دار این محصول در بازار داخلی را فراهم آورده است.

بدین ترتیب می بایست تدابیری اتخاذ نمود تا کمبود هایی این چنینی نتواند بهانه ای برای طولانی تر شدن مقاومت قیمت ها در برابر کاهش باشد چراکه بازار نیمه خفته ی آهن مدت ها است با افکار شکسته شدن و رسیدن به کف قیمت ها توسط عوام احاطه شده است. اتفاقات این چنینی این امکان را به بازار می دهد نیم نگاهی به اوج گیری بهای محصولات در آینده بجای کاهش آن نیز داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بازار فولاد آن بازاری نیست که همیشه خریداران برای آن دست و پا می‌ شکستند یا هر میزان که به کشور های همسایه پیشنهاد می‌شد به سرعت با یک چانه ‌زنی ساده مورد معامله قرار می‌گرفت. این بازار تغییر کرده و باید این تغییر را پذیرفت.
این که بازار نزدیک به ۲ ماه نوسان نرخ نداشته و شاید چند هفته دیگر هم نوسان قیمت نداشته باشد دقیقا متضاد با چهره پیشین این بازار است، باید پذیرفت که میزان مصرف سرانه فولاد در کشور کاهش داشته و برای رشد تقاضای واقعی به تزریق انبوه بودجه‌ های عمرانی نیاز دارد که چندان هم در دسترس نیست. البته بازار ها در مسیر توسعه خود از این اتفاقات بسیار تجربه می‌کنند.
 بازار فولاد هم در مسیر توسعه است ولی این توسعه به معنی گسترش ابعاد بازار نیست بلکه ادامه زمانی است که، نشان می‌دهد دوره نوجوانی و جوانی بازار فولاد سپری شده و این بازار خاص داخلی به میان‌سالی رسیده است.  در این بازار هیجانات نقش پیشین را از دست داده و آینده‌ نگری و شاید تنوع شیوه‌ های معاملات است که به توسعه بازار منتهی خواهد شد.
مهم‌ ترین چراغ سبز بازار فولاد را باید در افزایش حجم داد و ستد در بورس‌ کالا جست‌ وجو کرد از این رو رشد نسبی عرضه‌ ها، حجم تقاضا هم افزایش یافته و به رشد حجم معاملات منجر شد. این داده را باید مهم ارزیابی کرد آن‌ هم در شرایطی که عرضه نسیه هم با برتری تقاضا بر عرضه‌ ها با رشد نرخ همراه شد که برای این بازار اندکی عجیب بود.  روند کلی در کنار رشد معاملات نشان می‌ دهد که بازار تمایل به بهبود را از مسیر معاملات رسمی در بورس‌ کالا آغاز کرده و تداوم این شرایط می ‌تواند یک محرک برای بازار باشد حتی اگر اما و اگرهای جانبی معاملات نسیه را هم لحاظ کنند.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل کارشناسان آهن پرایس از وضعیت بازارآهن، وضع عوارض در زمینه صادرات سنگ آهن باید در همان زنجیره فولاد در صندوقی تحت عنوان حمایت از فرآوری مواد معدنی صرف فراوری سنگ آهن شود و میزان آن، آنچنان بالا برود که برای صادرکنندگان صرفه ای وجود نداشته باشد. چرا که آمار ها حاکی از این است که خام‌فروشی سنگ آهن ۵ میلیون تن از صادرات فولاد کشور از ابتدای امسال کاسته است.

با توجه به شرایط تحریم که بر علیه کشور اعمال شده است می بایست تلاش کنیم کارخانجات به سمت تعطیلی نروند، و با فراوری سنگ آهن پرعیارتری به سمت تولید کنسانتره و محصولات نهایی پیش برویم تا بدین بوسیله علاوه بر ایجاد اشتغال به سرعت چرخه کسب هم بیافزاییم. دولت نیز باید کنترل و تدبیر لازم را بکار بگیرد تا برای منابع سنگ آهن، آب، زیر ساخت، حمل و نقل، گاز و مجوز طرح فولادی در نظر داشته باشد؛ تنها در این صورت است که می توانیم با بالا بردن ارزش افزوده این پیام را منتشر کنیم که اگر مواد اولیه صادر شود، سود از دست می‌رود.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: همانطور که باید مانع صادرات سنگ آهن به عنوان خام فروشی شویم، نباید جلوی صادرات فولاد که ارزش افزوده دارد گرفته شود؛ هر بخشنامه‌ای که در این باره صادر شود، یک بخشنامه ضد اقتصاد ملی است و فولادی‌ها و معدنی‌ها باید در یک فضای واقعی گفت‌وگو به نتایج و راه حل‌های منطقی و جامع برسند. این صنایع با هم افزایی و آینده‌گری می‌توانند نقش موثری در توسعه کشور و اقتصاد منهای نفت داشته باشند. از این رو کارشناسان معتقدند که احتمالاً در سال جاری چیزی بالغ بر ۲۶ میلیون تن تولید فولاد داشته که از این مقدار  ۱۳ میلیون آن  صرف نیاز واقعی در داخل شود و مابقی باید صادر گردد. بر این اساس طی ماه‌های گذشته میزان صادرات  ۷ تا ۸ میلیون  اعلام گشته است و این در حالی است که ۵ میلیون ظرفیت خالی صادرات  نیز هم چنین داریم یعنی اگر خام فروشی نبود  با این تولید می‌توانستیم ۵ میلیون تن بیش‌تر  از قبل صادرات داشته باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل کارشناسان آهن پرایس از وضعیت بازارآهن، وضع عوارض در زمینه صادرات سنگ آهن باید در همان زنجیره فولاد در صندوقی تحت عنوان حمایت از فرآوری مواد معدنی صرف فراوری سنگ آهن شود و میزان آن، آنچنان بالا برود که برای صادرکنندگان صرفه ای وجود نداشته باشد. چرا که آمار ها حاکی از این است که خام‌فروشی سنگ آهن ۵ میلیون تن از صادرات فولاد کشور از ابتدای امسال کاسته است.

با توجه به شرایط تحریم که بر علیه کشور اعمال شده است می بایست تلاش کنیم کارخانجات به سمت تعطیلی نروند، و با فراوری سنگ آهن پرعیارتری به سمت تولید کنسانتره و محصولات نهایی پیش برویم تا بدین بوسیله علاوه بر ایجاد اشتغال به سرعت چرخه کسب هم بیافزاییم. دولت نیز باید کنترل و تدبیر لازم را بکار بگیرد تا برای منابع سنگ آهن، آب، زیر ساخت، حمل و نقل، گاز و مجوز طرح فولادی در نظر داشته باشد؛ تنها در این صورت است که می توانیم با بالا بردن ارزش افزوده این پیام را منتشر کنیم که اگر مواد اولیه صادر شود، سود از دست می‌رود.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: همانطور که باید مانع صادرات سنگ آهن به عنوان خام فروشی شویم، نباید جلوی صادرات فولاد که ارزش افزوده دارد گرفته شود؛ هر بخشنامه‌ای که در این باره صادر شود، یک بخشنامه ضد اقتصاد ملی است و فولادی‌ها و معدنی‌ها باید در یک فضای واقعی گفت‌وگو به نتایج و راه حل‌های منطقی و جامع برسند. این صنایع با هم افزایی و آینده‌گری می‌توانند نقش موثری در توسعه کشور و اقتصاد منهای نفت داشته باشند. از این رو کارشناسان معتقدند که احتمالاً در سال جاری چیزی بالغ بر ۲۶ میلیون تن تولید فولاد داشته که از این مقدار  ۱۳ میلیون آن  صرف نیاز واقعی در داخل شود و مابقی باید صادر گردد. بر این اساس طی ماه‌های گذشته میزان صادرات  ۷ تا ۸ میلیون  اعلام گشته است و این در حالی است که ۵ میلیون ظرفیت خالی صادرات  نیز هم چنین داریم یعنی اگر خام فروشی نبود  با این تولید می‌توانستیم ۵ میلیون تن بیش‌تر  از قبل صادرات داشته باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل کارشناسان آهن پرایس از وضعیت بازارآهن، وضع عوارض در زمینه صادرات سنگ آهن باید در همان زنجیره فولاد در صندوقی تحت عنوان حمایت از فرآوری مواد معدنی صرف فراوری سنگ آهن شود و میزان آن، آنچنان بالا برود که برای صادرکنندگان صرفه ای وجود نداشته باشد. چرا که آمار ها حاکی از این است که خام‌فروشی سنگ آهن ۵ میلیون تن از صادرات فولاد کشور از ابتدای امسال کاسته است.

با توجه به شرایط تحریم که بر علیه کشور اعمال شده است می بایست تلاش کنیم کارخانجات به سمت تعطیلی نروند، و با فراوری سنگ آهن پرعیارتری به سمت تولید کنسانتره و محصولات نهایی پیش برویم تا بدین بوسیله علاوه بر ایجاد اشتغال به سرعت چرخه کسب هم بیافزاییم. دولت نیز باید کنترل و تدبیر لازم را بکار بگیرد تا برای منابع سنگ آهن، آب، زیر ساخت، حمل و نقل، گاز و مجوز طرح فولادی در نظر داشته باشد؛ تنها در این صورت است که می توانیم با بالا بردن ارزش افزوده این پیام را منتشر کنیم که اگر مواد اولیه صادر شود، سود از دست می‌رود.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: همانطور که باید مانع صادرات سنگ آهن به عنوان خام فروشی شویم، نباید جلوی صادرات فولاد که ارزش افزوده دارد گرفته شود؛ هر بخشنامه‌ای که در این باره صادر شود، یک بخشنامه ضد اقتصاد ملی است و فولادی‌ها و معدنی‌ها باید در یک فضای واقعی گفت‌وگو به نتایج و راه حل‌های منطقی و جامع برسند. این صنایع با هم افزایی و آینده‌گری می‌توانند نقش موثری در توسعه کشور و اقتصاد منهای نفت داشته باشند. از این رو کارشناسان معتقدند که احتمالاً در سال جاری چیزی بالغ بر ۲۶ میلیون تن تولید فولاد داشته که از این مقدار  ۱۳ میلیون آن  صرف نیاز واقعی در داخل شود و مابقی باید صادر گردد. بر این اساس طی ماه‌های گذشته میزان صادرات  ۷ تا ۸ میلیون  اعلام گشته است و این در حالی است که ۵ میلیون ظرفیت خالی صادرات  نیز هم چنین داریم یعنی اگر خام فروشی نبود  با این تولید می‌توانستیم ۵ میلیون تن بیش‌تر  از قبل صادرات داشته باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل کارشناسان آهن پرایس از وضعیت بازارآهن، وضع عوارض در زمینه صادرات سنگ آهن باید در همان زنجیره فولاد در صندوقی تحت عنوان حمایت از فرآوری مواد معدنی صرف فراوری سنگ آهن شود و میزان آن، آنچنان بالا برود که برای صادرکنندگان صرفه ای وجود نداشته باشد. چرا که آمار ها حاکی از این است که خام‌فروشی سنگ آهن ۵ میلیون تن از صادرات فولاد کشور از ابتدای امسال کاسته است.

با توجه به شرایط تحریم که بر علیه کشور اعمال شده است می بایست تلاش کنیم کارخانجات به سمت تعطیلی نروند، و با فراوری سنگ آهن پرعیارتری به سمت تولید کنسانتره و محصولات نهایی پیش برویم تا بدین بوسیله علاوه بر ایجاد اشتغال به سرعت چرخه کسب هم بیافزاییم. دولت نیز باید کنترل و تدبیر لازم را بکار بگیرد تا برای منابع سنگ آهن، آب، زیر ساخت، حمل و نقل، گاز و مجوز طرح فولادی در نظر داشته باشد؛ تنها در این صورت است که می توانیم با بالا بردن ارزش افزوده این پیام را منتشر کنیم که اگر مواد اولیه صادر شود، سود از دست می‌رود.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: همانطور که باید مانع صادرات سنگ آهن به عنوان خام فروشی شویم، نباید جلوی صادرات فولاد که ارزش افزوده دارد گرفته شود؛ هر بخشنامه‌ای که در این باره صادر شود، یک بخشنامه ضد اقتصاد ملی است و فولادی‌ها و معدنی‌ها باید در یک فضای واقعی گفت‌وگو به نتایج و راه حل‌های منطقی و جامع برسند. این صنایع با هم افزایی و آینده‌گری می‌توانند نقش موثری در توسعه کشور و اقتصاد منهای نفت داشته باشند. از این رو کارشناسان معتقدند که احتمالاً در سال جاری چیزی بالغ بر ۲۶ میلیون تن تولید فولاد داشته که از این مقدار  ۱۳ میلیون آن  صرف نیاز واقعی در داخل شود و مابقی باید صادر گردد. بر این اساس طی ماه‌های گذشته میزان صادرات  ۷ تا ۸ میلیون  اعلام گشته است و این در حالی است که ۵ میلیون ظرفیت خالی صادرات  نیز هم چنین داریم یعنی اگر خام فروشی نبود  با این تولید می‌توانستیم ۵ میلیون تن بیش‌تر  از قبل صادرات داشته باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل کارشناسان آهن پرایس از وضعیت بازارآهن، وضع عوارض در زمینه صادرات سنگ آهن باید در همان زنجیره فولاد در صندوقی تحت عنوان حمایت از فرآوری مواد معدنی صرف فراوری سنگ آهن شود و میزان آن، آنچنان بالا برود که برای صادرکنندگان صرفه ای وجود نداشته باشد. چرا که آمار ها حاکی از این است که خام‌فروشی سنگ آهن ۵ میلیون تن از صادرات فولاد کشور از ابتدای امسال کاسته است.

با توجه به شرایط تحریم که بر علیه کشور اعمال شده است می بایست تلاش کنیم کارخانجات به سمت تعطیلی نروند، و با فراوری سنگ آهن پرعیارتری به سمت تولید کنسانتره و محصولات نهایی پیش برویم تا بدین بوسیله علاوه بر ایجاد اشتغال به سرعت چرخه کسب هم بیافزاییم. دولت نیز باید کنترل و تدبیر لازم را بکار بگیرد تا برای منابع سنگ آهن، آب، زیر ساخت، حمل و نقل، گاز و مجوز طرح فولادی در نظر داشته باشد؛ تنها در این صورت است که می توانیم با بالا بردن ارزش افزوده این پیام را منتشر کنیم که اگر مواد اولیه صادر شود، سود از دست می‌رود.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: همانطور که باید مانع صادرات سنگ آهن به عنوان خام فروشی شویم، نباید جلوی صادرات فولاد که ارزش افزوده دارد گرفته شود؛ هر بخشنامه‌ای که در این باره صادر شود، یک بخشنامه ضد اقتصاد ملی است و فولادی‌ها و معدنی‌ها باید در یک فضای واقعی گفت‌وگو به نتایج و راه حل‌های منطقی و جامع برسند. این صنایع با هم افزایی و آینده‌گری می‌توانند نقش موثری در توسعه کشور و اقتصاد منهای نفت داشته باشند. از این رو کارشناسان معتقدند که احتمالاً در سال جاری چیزی بالغ بر ۲۶ میلیون تن تولید فولاد داشته که از این مقدار  ۱۳ میلیون آن  صرف نیاز واقعی در داخل شود و مابقی باید صادر گردد. بر این اساس طی ماه‌های گذشته میزان صادرات  ۷ تا ۸ میلیون  اعلام گشته است و این در حالی است که ۵ میلیون ظرفیت خالی صادرات  نیز هم چنین داریم یعنی اگر خام فروشی نبود  با این تولید می‌توانستیم ۵ میلیون تن بیش‌تر  از قبل صادرات داشته باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل کارشناسان آهن پرایس از وضعیت بازارآهن، وضع عوارض در زمینه صادرات سنگ آهن باید در همان زنجیره فولاد در صندوقی تحت عنوان حمایت از فرآوری مواد معدنی صرف فراوری سنگ آهن شود و میزان آن، آنچنان بالا برود که برای صادرکنندگان صرفه ای وجود نداشته باشد. چرا که آمار ها حاکی از این است که خام‌فروشی سنگ آهن ۵ میلیون تن از صادرات فولاد کشور از ابتدای امسال کاسته است.

با توجه به شرایط تحریم که بر علیه کشور اعمال شده است می بایست تلاش کنیم کارخانجات به سمت تعطیلی نروند، و با فراوری سنگ آهن پرعیارتری به سمت تولید کنسانتره و محصولات نهایی پیش برویم تا بدین بوسیله علاوه بر ایجاد اشتغال به سرعت چرخه کسب هم بیافزاییم. دولت نیز باید کنترل و تدبیر لازم را بکار بگیرد تا برای منابع سنگ آهن، آب، زیر ساخت، حمل و نقل، گاز و مجوز طرح فولادی در نظر داشته باشد؛ تنها در این صورت است که می توانیم با بالا بردن ارزش افزوده این پیام را منتشر کنیم که اگر مواد اولیه صادر شود، سود از دست می‌رود.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: همانطور که باید مانع صادرات سنگ آهن به عنوان خام فروشی شویم، نباید جلوی صادرات فولاد که ارزش افزوده دارد گرفته شود؛ هر بخشنامه‌ای که در این باره صادر شود، یک بخشنامه ضد اقتصاد ملی است و فولادی‌ها و معدنی‌ها باید در یک فضای واقعی گفت‌وگو به نتایج و راه حل‌های منطقی و جامع برسند. این صنایع با هم افزایی و آینده‌گری می‌توانند نقش موثری در توسعه کشور و اقتصاد منهای نفت داشته باشند. از این رو کارشناسان معتقدند که احتمالاً در سال جاری چیزی بالغ بر ۲۶ میلیون تن تولید فولاد داشته که از این مقدار  ۱۳ میلیون آن  صرف نیاز واقعی در داخل شود و مابقی باید صادر گردد. بر این اساس طی ماه‌های گذشته میزان صادرات  ۷ تا ۸ میلیون  اعلام گشته است و این در حالی است که ۵ میلیون ظرفیت خالی صادرات  نیز هم چنین داریم یعنی اگر خام فروشی نبود  با این تولید می‌توانستیم ۵ میلیون تن بیش‌تر  از قبل صادرات داشته باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل کارشناسان آهن پرایس از وضعیت بازارآهن، وضع عوارض در زمینه صادرات سنگ آهن باید در همان زنجیره فولاد در صندوقی تحت عنوان حمایت از فرآوری مواد معدنی صرف فراوری سنگ آهن شود و میزان آن، آنچنان بالا برود که برای صادرکنندگان صرفه ای وجود نداشته باشد. چرا که آمار ها حاکی از این است که خام‌فروشی سنگ آهن ۵ میلیون تن از صادرات فولاد کشور از ابتدای امسال کاسته است.

با توجه به شرایط تحریم که بر علیه کشور اعمال شده است می بایست تلاش کنیم کارخانجات به سمت تعطیلی نروند، و با فراوری سنگ آهن پرعیارتری به سمت تولید کنسانتره و محصولات نهایی پیش برویم تا بدین بوسیله علاوه بر ایجاد اشتغال به سرعت چرخه کسب هم بیافزاییم. دولت نیز باید کنترل و تدبیر لازم را بکار بگیرد تا برای منابع سنگ آهن، آب، زیر ساخت، حمل و نقل، گاز و مجوز طرح فولادی در نظر داشته باشد؛ تنها در این صورت است که می توانیم با بالا بردن ارزش افزوده این پیام را منتشر کنیم که اگر مواد اولیه صادر شود، سود از دست می‌رود.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: همانطور که باید مانع صادرات سنگ آهن به عنوان خام فروشی شویم، نباید جلوی صادرات فولاد که ارزش افزوده دارد گرفته شود؛ هر بخشنامه‌ای که در این باره صادر شود، یک بخشنامه ضد اقتصاد ملی است و فولادی‌ها و معدنی‌ها باید در یک فضای واقعی گفت‌وگو به نتایج و راه حل‌های منطقی و جامع برسند. این صنایع با هم افزایی و آینده‌گری می‌توانند نقش موثری در توسعه کشور و اقتصاد منهای نفت داشته باشند. از این رو کارشناسان معتقدند که احتمالاً در سال جاری چیزی بالغ بر ۲۶ میلیون تن تولید فولاد داشته که از این مقدار  ۱۳ میلیون آن  صرف نیاز واقعی در داخل شود و مابقی باید صادر گردد. بر این اساس طی ماه‌های گذشته میزان صادرات  ۷ تا ۸ میلیون  اعلام گشته است و این در حالی است که ۵ میلیون ظرفیت خالی صادرات  نیز هم چنین داریم یعنی اگر خام فروشی نبود  با این تولید می‌توانستیم ۵ میلیون تن بیش‌تر  از قبل صادرات داشته باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل کارشناسان آهن پرایس از وضعیت بازارآهن، وضع عوارض در زمینه صادرات سنگ آهن باید در همان زنجیره فولاد در صندوقی تحت عنوان حمایت از فرآوری مواد معدنی صرف فراوری سنگ آهن شود و میزان آن، آنچنان بالا برود که برای صادرکنندگان صرفه ای وجود نداشته باشد. چرا که آمار ها حاکی از این است که خام‌فروشی سنگ آهن ۵ میلیون تن از صادرات فولاد کشور از ابتدای امسال کاسته است.

با توجه به شرایط تحریم که بر علیه کشور اعمال شده است می بایست تلاش کنیم کارخانجات به سمت تعطیلی نروند، و با فراوری سنگ آهن پرعیارتری به سمت تولید کنسانتره و محصولات نهایی پیش برویم تا بدین بوسیله علاوه بر ایجاد اشتغال به سرعت چرخه کسب هم بیافزاییم. دولت نیز باید کنترل و تدبیر لازم را بکار بگیرد تا برای منابع سنگ آهن، آب، زیر ساخت، حمل و نقل، گاز و مجوز طرح فولادی در نظر داشته باشد؛ تنها در این صورت است که می توانیم با بالا بردن ارزش افزوده این پیام را منتشر کنیم که اگر مواد اولیه صادر شود، سود از دست می‌رود.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: همانطور که باید مانع صادرات سنگ آهن به عنوان خام فروشی شویم، نباید جلوی صادرات فولاد که ارزش افزوده دارد گرفته شود؛ هر بخشنامه‌ای که در این باره صادر شود، یک بخشنامه ضد اقتصاد ملی است و فولادی‌ها و معدنی‌ها باید در یک فضای واقعی گفت‌وگو به نتایج و راه حل‌های منطقی و جامع برسند. این صنایع با هم افزایی و آینده‌گری می‌توانند نقش موثری در توسعه کشور و اقتصاد منهای نفت داشته باشند. از این رو کارشناسان معتقدند که احتمالاً در سال جاری چیزی بالغ بر ۲۶ میلیون تن تولید فولاد داشته که از این مقدار  ۱۳ میلیون آن  صرف نیاز واقعی در داخل شود و مابقی باید صادر گردد. بر این اساس طی ماه‌های گذشته میزان صادرات  ۷ تا ۸ میلیون  اعلام گشته است و این در حالی است که ۵ میلیون ظرفیت خالی صادرات  نیز هم چنین داریم یعنی اگر خام فروشی نبود  با این تولید می‌توانستیم ۵ میلیون تن بیش‌تر  از قبل صادرات داشته باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل کارشناسان آهن پرایس از وضعیت بازارآهن، وضع عوارض در زمینه صادرات سنگ آهن باید در همان زنجیره فولاد در صندوقی تحت عنوان حمایت از فرآوری مواد معدنی صرف فراوری سنگ آهن شود و میزان آن، آنچنان بالا برود که برای صادرکنندگان صرفه ای وجود نداشته باشد. چرا که آمار ها حاکی از این است که خام‌فروشی سنگ آهن ۵ میلیون تن از صادرات فولاد کشور از ابتدای امسال کاسته است.

با توجه به شرایط تحریم که بر علیه کشور اعمال شده است می بایست تلاش کنیم کارخانجات به سمت تعطیلی نروند، و با فراوری سنگ آهن پرعیارتری به سمت تولید کنسانتره و محصولات نهایی پیش برویم تا بدین بوسیله علاوه بر ایجاد اشتغال به سرعت چرخه کسب هم بیافزاییم. دولت نیز باید کنترل و تدبیر لازم را بکار بگیرد تا برای منابع سنگ آهن، آب، زیر ساخت، حمل و نقل، گاز و مجوز طرح فولادی در نظر داشته باشد؛ تنها در این صورت است که می توانیم با بالا بردن ارزش افزوده این پیام را منتشر کنیم که اگر مواد اولیه صادر شود، سود از دست می‌رود.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: همانطور که باید مانع صادرات سنگ آهن به عنوان خام فروشی شویم، نباید جلوی صادرات فولاد که ارزش افزوده دارد گرفته شود؛ هر بخشنامه‌ای که در این باره صادر شود، یک بخشنامه ضد اقتصاد ملی است و فولادی‌ها و معدنی‌ها باید در یک فضای واقعی گفت‌وگو به نتایج و راه حل‌های منطقی و جامع برسند. این صنایع با هم افزایی و آینده‌گری می‌توانند نقش موثری در توسعه کشور و اقتصاد منهای نفت داشته باشند. از این رو کارشناسان معتقدند که احتمالاً در سال جاری چیزی بالغ بر ۲۶ میلیون تن تولید فولاد داشته که از این مقدار  ۱۳ میلیون آن  صرف نیاز واقعی در داخل شود و مابقی باید صادر گردد. بر این اساس طی ماه‌های گذشته میزان صادرات  ۷ تا ۸ میلیون  اعلام گشته است و این در حالی است که ۵ میلیون ظرفیت خالی صادرات  نیز هم چنین داریم یعنی اگر خام فروشی نبود  با این تولید می‌توانستیم ۵ میلیون تن بیش‌تر  از قبل صادرات داشته باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل کارشناسان آهن پرایس از وضعیت بازارآهن، وضع عوارض در زمینه صادرات سنگ آهن باید در همان زنجیره فولاد در صندوقی تحت عنوان حمایت از فرآوری مواد معدنی صرف فراوری سنگ آهن شود و میزان آن، آنچنان بالا برود که برای صادرکنندگان صرفه ای وجود نداشته باشد. چرا که آمار ها حاکی از این است که خام‌فروشی سنگ آهن ۵ میلیون تن از صادرات فولاد کشور از ابتدای امسال کاسته است.

با توجه به شرایط تحریم که بر علیه کشور اعمال شده است می بایست تلاش کنیم کارخانجات به سمت تعطیلی نروند، و با فراوری سنگ آهن پرعیارتری به سمت تولید کنسانتره و محصولات نهایی پیش برویم تا بدین بوسیله علاوه بر ایجاد اشتغال به سرعت چرخه کسب هم بیافزاییم. دولت نیز باید کنترل و تدبیر لازم را بکار بگیرد تا برای منابع سنگ آهن، آب، زیر ساخت، حمل و نقل، گاز و مجوز طرح فولادی در نظر داشته باشد؛ تنها در این صورت است که می توانیم با بالا بردن ارزش افزوده این پیام را منتشر کنیم که اگر مواد اولیه صادر شود، سود از دست می‌رود.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: همانطور که باید مانع صادرات سنگ آهن به عنوان خام فروشی شویم، نباید جلوی صادرات فولاد که ارزش افزوده دارد گرفته شود؛ هر بخشنامه‌ای که در این باره صادر شود، یک بخشنامه ضد اقتصاد ملی است و فولادی‌ها و معدنی‌ها باید در یک فضای واقعی گفت‌وگو به نتایج و راه حل‌های منطقی و جامع برسند. این صنایع با هم افزایی و آینده‌گری می‌توانند نقش موثری در توسعه کشور و اقتصاد منهای نفت داشته باشند. از این رو کارشناسان معتقدند که احتمالاً در سال جاری چیزی بالغ بر ۲۶ میلیون تن تولید فولاد داشته که از این مقدار  ۱۳ میلیون آن  صرف نیاز واقعی در داخل شود و مابقی باید صادر گردد. بر این اساس طی ماه‌های گذشته میزان صادرات  ۷ تا ۸ میلیون  اعلام گشته است و این در حالی است که ۵ میلیون ظرفیت خالی صادرات  نیز هم چنین داریم یعنی اگر خام فروشی نبود  با این تولید می‌توانستیم ۵ میلیون تن بیش‌تر  از قبل صادرات داشته باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل کارشناسان آهن پرایس از وضعیت بازارآهن، وضع عوارض در زمینه صادرات سنگ آهن باید در همان زنجیره فولاد در صندوقی تحت عنوان حمایت از فرآوری مواد معدنی صرف فراوری سنگ آهن شود و میزان آن، آنچنان بالا برود که برای صادرکنندگان صرفه ای وجود نداشته باشد. چرا که آمار ها حاکی از این است که خام‌فروشی سنگ آهن ۵ میلیون تن از صادرات فولاد کشور از ابتدای امسال کاسته است.

با توجه به شرایط تحریم که بر علیه کشور اعمال شده است می بایست تلاش کنیم کارخانجات به سمت تعطیلی نروند، و با فراوری سنگ آهن پرعیارتری به سمت تولید کنسانتره و محصولات نهایی پیش برویم تا بدین بوسیله علاوه بر ایجاد اشتغال به سرعت چرخه کسب هم بیافزاییم. دولت نیز باید کنترل و تدبیر لازم را بکار بگیرد تا برای منابع سنگ آهن، آب، زیر ساخت، حمل و نقل، گاز و مجوز طرح فولادی در نظر داشته باشد؛ تنها در این صورت است که می توانیم با بالا بردن ارزش افزوده این پیام را منتشر کنیم که اگر مواد اولیه صادر شود، سود از دست می‌رود.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: همانطور که باید مانع صادرات سنگ آهن به عنوان خام فروشی شویم، نباید جلوی صادرات فولاد که ارزش افزوده دارد گرفته شود؛ هر بخشنامه‌ای که در این باره صادر شود، یک بخشنامه ضد اقتصاد ملی است و فولادی‌ها و معدنی‌ها باید در یک فضای واقعی گفت‌وگو به نتایج و راه حل‌های منطقی و جامع برسند. این صنایع با هم افزایی و آینده‌گری می‌توانند نقش موثری در توسعه کشور و اقتصاد منهای نفت داشته باشند. از این رو کارشناسان معتقدند که احتمالاً در سال جاری چیزی بالغ بر ۲۶ میلیون تن تولید فولاد داشته که از این مقدار  ۱۳ میلیون آن  صرف نیاز واقعی در داخل شود و مابقی باید صادر گردد. بر این اساس طی ماه‌های گذشته میزان صادرات  ۷ تا ۸ میلیون  اعلام گشته است و این در حالی است که ۵ میلیون ظرفیت خالی صادرات  نیز هم چنین داریم یعنی اگر خام فروشی نبود  با این تولید می‌توانستیم ۵ میلیون تن بیش‌تر  از قبل صادرات داشته باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل کارشناسان آهن پرایس از وضعیت بازارآهن، وضع عوارض در زمینه صادرات سنگ آهن باید در همان زنجیره فولاد در صندوقی تحت عنوان حمایت از فرآوری مواد معدنی صرف فراوری سنگ آهن شود و میزان آن، آنچنان بالا برود که برای صادرکنندگان صرفه ای وجود نداشته باشد. چرا که آمار ها حاکی از این است که خام‌فروشی سنگ آهن ۵ میلیون تن از صادرات فولاد کشور از ابتدای امسال کاسته است.

با توجه به شرایط تحریم که بر علیه کشور اعمال شده است می بایست تلاش کنیم کارخانجات به سمت تعطیلی نروند، و با فراوری سنگ آهن پرعیارتری به سمت تولید کنسانتره و محصولات نهایی پیش برویم تا بدین بوسیله علاوه بر ایجاد اشتغال به سرعت چرخه کسب هم بیافزاییم. دولت نیز باید کنترل و تدبیر لازم را بکار بگیرد تا برای منابع سنگ آهن، آب، زیر ساخت، حمل و نقل، گاز و مجوز طرح فولادی در نظر داشته باشد؛ تنها در این صورت است که می توانیم با بالا بردن ارزش افزوده این پیام را منتشر کنیم که اگر مواد اولیه صادر شود، سود از دست می‌رود.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: همانطور که باید مانع صادرات سنگ آهن به عنوان خام فروشی شویم، نباید جلوی صادرات فولاد که ارزش افزوده دارد گرفته شود؛ هر بخشنامه‌ای که در این باره صادر شود، یک بخشنامه ضد اقتصاد ملی است و فولادی‌ها و معدنی‌ها باید در یک فضای واقعی گفت‌وگو به نتایج و راه حل‌های منطقی و جامع برسند. این صنایع با هم افزایی و آینده‌گری می‌توانند نقش موثری در توسعه کشور و اقتصاد منهای نفت داشته باشند. از این رو کارشناسان معتقدند که احتمالاً در سال جاری چیزی بالغ بر ۲۶ میلیون تن تولید فولاد داشته که از این مقدار  ۱۳ میلیون آن  صرف نیاز واقعی در داخل شود و مابقی باید صادر گردد. بر این اساس طی ماه‌های گذشته میزان صادرات  ۷ تا ۸ میلیون  اعلام گشته است و این در حالی است که ۵ میلیون ظرفیت خالی صادرات  نیز هم چنین داریم یعنی اگر خام فروشی نبود  با این تولید می‌توانستیم ۵ میلیون تن بیش‌تر  از قبل صادرات داشته باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، صنعت فولاد کشور، گام در مسیر روشنی گذاشته است که یک سوی آن، چشم‌ انداز رو به رشد برای تامین نیاز داخلی و دست یابی به بازار های هدف صادراتی است و سوی دیگر آن، استفاده از توان داخلی، بومی ‌سازی و ارتقای دانش و فناوری بر اساس معیار های روز دنیا است.

بنا بر اظهارات کارشناسان بازار فولاد، اجرای این رویکرد با محوریت فولاد مبارکه، اکنون چشم‌ انداز روشن‌ تری پیش روی صنعت فولاد و سایر صنایع معدنی دیگر قرار داده و البته تولید کنندگان تجهیزات مورد نیاز این صنعت را امیدوار به ادامه مسیری کرده است که دستیابی به جایگاه بالاتری را در سال‌ های پیش رو نوید می‌ دهد.

اکنون علاوه بر اینکه کمیسیونی به‌ طور دائمی در فولاد مبارکه اصفهان راه‌ اندازی شده تا پل ارتباطی میان تولید کنندگان داخلی با صنعت فولاد کشور باشد، قرار است که اقتصادی غیر نفت ‌پایه در کشور پی‌ ریزی شود که ثمرات آن، عدم وابستگی به دلار های نفتی و دوری از تحریم‌ ها و محدودیت‌ هایی است که به واسطه نفتی بودن اقتصاد ایران شکل گرفته است. اولین بخش از فعالیت فولاد مبارکه برای توجه هر چه بیشتر به توانمندی‌ های تولید کنندگان داخلی در صنعت فولاد، برگزاری نمایشگاهی بود که ثمرات بسیار ارزشمندی برای بخش صنعت کشور به جای گذاشت.
 از این رو بازار فولاد همان ‌طور که در برابر افت قیمت دلار مقاومت کرد، در برابر رشد نرخ هم واکنش چشمگیری از خود نشان نداد که نشان می‌دهد تاکنون اثرگذاری این داده مهم بر بازار فولاد کاهش یافته است. این سیگنال این احتمال را مطرح می‌کند که اگر دلار باز هم افت نرخ داشته باشد، بازار فولاد کمتر به آن توجه نشان خواهد داد. لبته اگر روند صعودی قیمت دلار همین‌گونه ادامه یابد می‌توان گفت پتانسیل رشد نرخ ناچیزی را برای فولاد به همراه دارد.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، کارشناسان بازار مسکن اظهار دارند، حجم معاملات مسکن در پایتخت طی مرداد ماه با وجود اینکه طبق یک سنت هر ساله انتظار افزایش نسبی خرید و فروش آپارتمان در این ماه می‌ رود، با ریزش قابل‌توجه ۳۲ درصدی نسبت به ماه قبل از آن رو به‌ رو شد.

ماه گذشته تعداد واحد های مسکونی فروخته‌ شده در تهران به سطح بی‌ سابقه ۲۹۰۰ واحد مسکونی رسید و این در حالی است که در طول سال‌ های اخیر حتی در شرایط رکود بازار، فروش ماهانه کمتر از ۴ هزار واحد مسکونی سابقه نداشته است. نزولی‌ ترین ایستگاه روند حجم معاملات وقتی که بدانیم حتی در ماه‌ های نیمه تعطیل فروردین هر سال نیز حداقل معاملات انجام و ثبت شده بیش از چهار هزار فقره بوده است، بیشتر قابل درک خواهد شد، ضمن این که حتی در سال‌ هایی که بازار مسکن دوره رکود سیکل متعارف معاملات را سپری می‌کند، در سه ماه تیر تا شهریور که به ‌دلیل تعطیلی مدارس، فصل طلایی نقل‌ و انتقالات ملکی به‌ شمار می‌آید، با افزایش نسبی معاملات رو به ‌رو می ‌شود.

مخالفان وضع موجود بازار مسکن که عمدتا سفته‌بازان و سوداگران بازار ملک هستند، در یکی دو هفته اخیر از دو روش برای انحراف افکار عمومی از کاهشی شدن میانگین قیمت مسکن استفاده می‌کنند. روش نخست آنها زیر سوال بردن آمار و اطلاعات رسمی از بازار بوده و روش دوم نیز تلاش برای اثبات این مدعاست که کاهش قیمت مسکن تکرار پذیر نیست. البته سفته ‌بازها اکنون در بازار معاملات حضور ندارند و با تحقق کمای بازار، مدتی است خرید و فروش مسکن با انگیزه‌ های سوداگرانه را کنار گذاشته‌اند، اما از طریق بازیگران دیگری که همچنان می‌توانند در روند بازار به نحوی اثرگذار باشند و نیز با استفاده از ابزارهایی همچون شبکه‌های اجتماعی در بستر فضای مجازی، از انعکاس واقعیت کنونی روند معاملات جلوگیری کرده و افکار عمومی را منحرف می‌کنند.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، روند هفته جاری در معاملات بازار نشانگر این مطلب است که تقاضای واقعی در بازار در صورت وجود از اواسط هفته آینده ایفای نقش خواهد کرد آن‌هم در شرایطی که روزهای نیمه ‌تعطیل پیشین می‌تواند به تجمیع تقاضای این چند روز منتهی شود و این حجم به یکباره وارد بازار گردد که البته این مطلب به معنی هیجان قیمت‌ها در چند روز آتی  نمی باشد.

بازار آهن در روزهای اخیر از چند سیگنال مهم  که برخی از آن ها دارای قدمت چند ساله نیز بوده اند برخوردار شده است که هر کدام از این موارد می‌تواند بخشی از آینده بازار را تعیین کند. این بازار اندک مدتی است که در شرایط ثبات نرخ به سر می‌برد. این اتفاق در حالی است که سال‌ها با ثبات نرخ بیگانه بوده و مدت‌ها در برابر افت قیمت‌ها مقاومت می‌کرده است در روزهای گرم سال و زمان اوج تقاضای فصلی، همین تقاضا بود که از  این بازار بی رمق حمایت کرد و البته کارخانه‌ها نیز با کاهش شدید سودآوری تولید، راهی جز مقاومت در برابر افت نرخ نداشتند زیرا ناخودآگاه حجم تولید کل به‌خصوص در واحدهای نوردی کاهش جدی را تجربه کرده است.

این کاهش تولید در کنار مشکلات مالی و حتی دشواری‌های جانبی خط تولید را به وضوح می‌توان در کاهش سریع نرخ برخی واحدها در هفته‌های اخیر هم مشاهده کرد که ساده‌ترین خروجی آن کاهش حجم عرضه در بازار داخلی بود؛ هرچند در ضعف تقاضا، این سیگنال نه به چشم می‌آید و نه اثرگذاری خاصی در بازار داشته است. در کنار رشد هزینه حمل‌ونقل در ماه‌های اخیر برخی محدودیت‌های حمل را هم باید به این موارد افزود که به افزایش قیمت تمام‌شده محصول در مقصد منجر می‌شود. همین موارد تاکنون در برابر افت قیمت‌ها موضع‌گیری کرده و بازار نسبتا باثباتی را ایجاد کرده است. توجه به این مطالب بسیار مهم است چرا که امکان کاهش قیمت‌ها بیش از این میزان  را محدود می‌کند. البته این ثبات نرخ در شرایطی محقق شد که دو سیگنال جانبی دیگر نیز بر این جریان مضاف گردید که یکی از آن ها  کاهش قیمت‌های جهانی و دیگری نوسان قیمت دلار می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد،  صادرات فلزات اساسی از ایران، به‌شدت مزیت پیدا کرده، به‌گونه‌ای که اگر همه زنجیره فولاد، شامل سنگ آهن، شمش و مقاطع فولادی هم صادر شود، باز هم مزیت صادراتی وجود دارد. به‌دلیل مزیتی که برای محصولات صادراتی از ایران، به‌ ویژه پس از دور جدید تحریم‌ ها ایجاد شده، قابلیت صادرات انواع محصولات تولیدی در زنجیره فولاد افزایش یافته، به‌ نحوی که هم در بخش سنگ آهن به‌ عنوان ماده اولیه تولید آهن و فولاد، هم در بخش شمش فولاد، به‌ عنوان کالای واسطه‌ ای و هم در بخش مقاطع فولادی به‌ عنوان محصول نهایی، در بازار های جهانی مزیت صادراتی دارد.

از این رو در این شرایط، با وجود آنکه تأکید شده همه محصولات فولادی می ‌بایست در بورس کالا عرضه شود، اما تولید‌ کنندگان درهر ۳بخش، یعنی سنگ آهن، شمش و تولید کننده‌ های نورد فولاد، به انجام این کار تمایل چندانی نشان نمی ‌دهند، زیرا به‌ دلیل وجود بازارهای خوب صادراتی، ترجیح می‌دهند محصولاتشان را به سایر کشورها صادر کنند، بنا بر این تغییر جهت‌گیری ‌های صادراتی در زنجیره فولاد ضروری به‌ نظر می‌رسد.

بنا بر این برای حفظ بازارهای داخلی، در کنار توسعه بازارهای صادراتی، هر میزان صادرات زنجیره فولاد و سایر فلزات اساسی را، از سمت صادرات مواداولیه تولید، مانند سنگ آهن، به سمت صادرات محصولات نهایی یا حتی واسطه‌ای، با ارزش افزوده بالاتر سوق دهیم، میزان ارز آوری این محصولات، برای اقتصاد ایران بیشتر می‌شود.

با افزایش مزیت‌های صادراتی زنجیره فولاد ایران، ضرورت داشت وزارت ‌صنعت سازوکاری برای حمایت و تداوم تولید در همه بخش‌ های زنجیره فولاد طراحی کند، در نتیجه تلاش بر این است با وضع عوارض صادراتی بر سنگ‌ آهن، به تداوم روند تولید، در قالبی تعریف شده، کمک کنیم. البته نباید این سیاست تازه، به‌ عنوان اعمال محدودیت، در مسیر صادرات سنگ آهن، تلقی شود..

 

 


:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بازار معاملات اجاره مسکن امسال زودتر از سال‌ های قبل وارد دوره رکود ناشی از نزدیک‌ شدن به روز های پایانی تابستان شده است. در حالی‌که بازار معاملات خرید و فروش واحد های مسکونی نیز در تابستان امسال در شرایط رکودی به‌ سر می ‌برد، حجم معاملات اجاره در این بازار نیز به میزان قابل‌ توجهی کاهش یافت و با وجود آنکه تابستان فصل اوج نقل‌ و ‌انتقالات در بازار اجاره محسوب می‌ شود، تنها تعداد محدودی از مستاجران اقدام به جا به ‌جایی در این بازار در مقایسه با سال‌ های قبل کردند.

جهش قیمت مسکن و به‌ دنبال آن افزایش محسوس نرخ اجاره‌ بها دلیل اصلی این موضوع محسوب می ‌شود، ضمن آنکه تعداد قابل ‌توجهی از موجران نیز با مشاهده خارج ‌شدن نرخ‌ های جدید اجاره ‌بها از توان مالی مستاجران موافقت کردند با رقم‌ های پیشنهادی متعارف‌ تری اقدام به تمدید قرار داد سال گذشته با مستاجران خود کنند، بنا بر این در حالی که برخی موجران اقدام به تعیین نرخ‌ های اجاره‌ بهای بالا و خارج از توان مستاجران در بازار اجاره کردند برخی دیگر از موجران ترجیح دادند با ارقام متعارف، قرارداد های سال گذشته خود را تمدید کنند.

از این رو کارشناسان بازار مسکن برای بهبود وضعیت نا بسامان بازار اجاره و خرید و فروش مسکن، طرح دولت برای عرضه مسکن کم‌ درآمد ها با عنوان طرح اقدام ملی و دعوت از شهرداری‌ ها برای همکاری در اجرای این طرح از سوی دولت، دارای دو نیمه روشن و تاریک است. نیمه روشن طرح به موضوع عرضه مسکن اختصاص دارد. به ‌طوری‌که در قالب این طرح قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته و به بازار عرضه شود. از مجموع این واحد ها، ساخت ۲۰۰ هزار واحد را وزارت راه و شهر سازی با مشارکت بخش خصوصی،۱۰۰ هزار واحد را بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد را بنیاد مسکن تقبل کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، همانطور که همگان انتظار داشتند بازار آهن این هفته را بدون نوسان و در آرامش کامل طی کرده است. از دلایل این ثبات می توان به کاهش پروژه های عمرانی در ماه های محرم و صفر و قرار گیری در تعطیلات، به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره داشت.

از این رو جمعی از کارشناسان معتقدند که این بازار مدت هاست که رمقی برای افزایش قیمت نداشته و این روند هر روز بیش از پیش جلوه گر می شود البته بی رمقی بازار را نباید با افت مقاومت قیمت آهن در بازار مقایسه کرد بلکه مدت هاست کف قیمت ها در بازار مشخص شده است و شکسته شدن آن قطعا با توان واحد های تولیدی هماهنگی ندارد.

گزارشات حاصله از انبارهای بازار آهن حکایت از کاهش شدید موجودی ها دارد این مطلب بدین معنا نیست که رشد تقاضا سبب تخلیه انبار ها گشته است بلکه می تواند زنگ خطری باشد برای تعطیلی بنگاه ها، کارخانه های تولیدکننده و به  تبع آن بیکاری جماعت کثیری از کارگران، که در صورت رخداد چنین مطلبی قطعا مشکلات بیشتری گریبان گیر وضعیت اقتصادی و معشیت کشور خواهد شد.

حتی خوش خیالی عده ای در رابطه با اعلام وجود تقاضا در بازار داخلی، چندان مورد توجه اهالی بازار قرار نمی گیرد چرا که واقعیت آن است که فروشندگان آهن در بازار مدت هاست عادت به داد و ستدهای موازی و اصطلاحا معاملات انباری داشته اند، حجم فعالیت خود را کاهش داده که نمود عینی آن را در کاهش حجم معاملات مشاهده می توان مشاهده نمود وگرنه ساختمانی که مجوزهای آن اخذ شده و فعالیت عملیاتی آن آغاز شده یا در فاز تخریب یا خاک برداری است, نمی تواند تقاضای واقعی خود را به تعویق اندازد آن هم در شرایطی که تا زمان تغییر فصل فاصله ای باقی نمانده است.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، هر ساله با عبور از فصل مصرف و همچنین ورود به فصل پاییز، شاهد آغاز یک دوره سه ماهه رکود تا دی ماه و شروع خریدهای عیدانه خواهیم بود. به ویژه طی سال جاری که آمارهای اقتصادی حاکی از کسری بودجه، کاهش در آمدهای دولت و کاهش پروژه های عمرانی و ساختمانی در نیم سال دوم است.

در ساعات پایانی بازار نیمه تعطیل روز پنج شنبه هفته اخیر، با توجه به اخبار کسب شده از بازار مقاطع طویل فولادی، صرف نظر از برخی تغییرات جزئی در این بازار، دیده ها و شنیده ها حاکی از آن است که همچنان شاهد ثبات در این بازار هستیم و در کل در هفته ‌ای که گذشت، علی رغم برخی نوسانات جزئی در حوزه تیرآهن ها، در مجموع ثبات در شاخص نرخ بازار میلگرد آجدار داخلی کشورحاکم بود. قیمت تیرآهن ذوب آهن کمی افزایشی شد که دلیل اصلی آن کاهش موجودی انبارها و محدویت عرضه این محصول در بازار شنیده شد که البته دو روز آخر هفته شاهد ثبات و گاها کاهش نرخ سایزهای ۱۴ تا ۱۸ بودیم.

طی هفته جاری با توجه به تعطیلی های پیش رو احتمالا معاملات بورس فلزات هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و شاید از عرضه های بزرگ فلزی خبری نباشد؛ با وجود اینکه معاملات انجام شده در حوظه محصولات ذوبی نشان از استقبال بیشتر خریداران از عرضه های سبدهای تیرآهن سبک و سنگین ذوبی دارد. هرچند قیمت بالاتر در دو عرشضه آخر که به خرید مشتریان نیز منجر شد، احتمال افزایش قیمت محصولات ذوبی در دو ماه پیش رو را در بر دارد اما شرایط تقاضای موجود و موثر بازار به نحوی است که این افزایش احتمالی را نیز با تردید مواجه خواهد کرد. تنها امید بازار فولاد برای خروج از این وضعیت، صادرات بیشتر و ایجاد تعادل در بخش عرضه و تقاضا می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 شهريور 1398 | نظرات ()