نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بهرام سبحانی مدیرعامل سابق فولاد مبارکه اصفهان طی گفتگویی اظهار کرد: خبرهایی پیرامون تحریم شرکت فولاد مبارکه شنیده شده است که ضرروری است راجع به آن توضیحاتی ارائه دهم. خزانه داری آمریکا چندین شرکت و بانک ایرانی را به لیست تحریم های خود اضافه کرد که مجتمع فولاد مبارکه اصفهان را نیز شامل میشد.

وی افزود: خبر تحریم فولاد مبارکه در مدت زمان کوتاهی بطور گسترده در شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی پخش شد. شرکت های فولادی از جمله فولاد مبارکه در شرایط کنونی نیز به صادرات ادامه می دهند؛ این در حالی است که تجارت و معامله انواع شمش و محصولات فولادی از ایران و یا برعکس واردات به ایران از مرداد ماه سال ۹۷ به لیست تحریم های آمریکا اضافه گردید. از این رو می توان به نتیجه رسید که مشتریان فولاد ایران با آمریکا ارتباط یا منافع مشترکی نداشته و بطور کاملا مستقل به فعالیت خود در این زمینه ادامه می دهند.

سبحانی در ادامه بیان کرد: تحریم های اخیر نیز درمورد شرکت هایی است که با فولاد مبارکه ارتباط داشته اند و حالا باید این ارتباط قطع گردد. اما در این میان نکته مهم و قابل توجه این است که تحریم های جدید تنها دسترسی فولاد مبارکه به شبکه های پولی و مالی آمریکا را در تمام نقاط جهان محدود می سازد در حالی که مجتمع فولاد مبارکه قبل از این تحریم ها نیز با این شبکه های آمریکایی هیچ ارتباط کاری نداشته است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که این تحریم ها اثری بر فعالیت های اقتصادی فولاد مبارکه در داخل یا خارج از کشور نخواهد داشت و در مورد این موضوع نگرانی خاصی وجو ندارد چراکه فولاد مبارکه کاملا مستقل از هرگونه شبکه های آمریکایی به فعالیت خود ادامه می دهد و در مقابل تحریم ها سر افراز می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار فولاد، در همایش روز جهانی استانداردکه همزمان با ۲۲مهرماه در سالن اجلاس سران وبا عنوان چهارمین انقلاب صنعتی، در روز جهانی استاندارد برگزار شد، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان موفق به دریافت تندیس و لوح تقدیر نمونه ملی استاندارد شد.

در این همایش که به مناسبت روز جهانی استاندارد در سالن اجلاس سران و با حضور اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس جمهور) ،جمعی از هئیت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تندیس و لوح تقدیر نمونه ملی استاندارد به مهندس عزیز قنواتی مدیرعامل شرکت فولاد امیر کبیر کاشان اهدا شد.

عزیز قنواتی مدیرعامل شرکت فولاد امیر کبیر کاشان در حاشیه این رویداد ملی، با ارایه گزارش اجمالی از تحقق برنامه‌های این شرکت در سال‌های اخیر گفت: خوشبختانه با اقدامات مدیریتی و کارشناسی و همت کارکنان شاهد تداوم توفیقات و دستاورد‌های ملی این شرکت در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره به سهم ۲۰ درصدی از تولید ورق گالوانیزه کشور در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان گفت: هم اکنون به لحاظ کیفیت و استاندارد تولید محصول، در صدر کیفیت و جایگاه در منطقه قرار داریم که امیدواریم با به ثمر رسیدن طرح‌های توسعه و تکمیل زنجیره، شاهد افزایش سهم تولید و سوددهی در بازار‌های جهانی باشیم.

وی به افزایش سوددهی و رشد رضایت مشتریان و سهامداران اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر با ارائه و ارسال به موقع محصول کیفی به مشتریان شاهد افزایش رضایتمندی آنان و در نتیجه شاهد افزایش درآمد و سوددهی محصولات تولیدی شرکت هستیم.دقت و سرعت در تولید محصولات با کیفیت در کنار اخلاق حرفه ای کارکنان و توجه بسیار به فرهنگ مشتری مداری نقش به سزایی در روند پیشرفت این شرکت بزرگ داشته است.

قنواتی به دریافت تندیس ملی و لوح تقدیر نمونه ملی جایزه روز جهانی استاندارد اشاره کرد و گفت: امسال و در برنامه روز جهانی استاندارد که با عنوان (چهارمین انقلاب صنعتی) برگزار شد موفق به دریافت تندیس و لوح سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان واحد تولیدی نمونه ملی شدیم که این موفقیت را به همه همکاران و ذینفعان شرکت تبریک میگویم.

وی ابراز امیدواری کرد با همت کارکنان و اعضای هیات مدیره شرکت همچنان شاهد توفیقات و دستاورد‌های این شرکت در آینده خواهیم بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، گمانه زنی هایی که درباره کاهش ۲۵ درصد قیمت مسکن در بهمن ماه امسال مطرح می شود را معقول ندانسته است واحتمال افزایش تورم تا پایان سال دور از انتظار نیست اما قیمت مسکن همین قیمت های جاری باقی می ماند و افزایشی نخواهد داشت.  اگر این ثبات قیمت مسکن را بر تورم عمومی تقسیم کنیم، عملا به این نتیجه می رسیم که قیمت مسکن کاهش یافته است. مانند اتفاقی که در سال های گذشته شاهد آن بودیم که تورم عمومی روند افزایشی داشت اما قیمت مسکن ثابت مانده بود وقتی این ثبات قیمتی را بر تورم عمومی تقسیم کردیم، نشان داد که نرخ مسکن رشد منفی داشته است. بنابراین قیمت مسکن بر اساس قیمت های جاری تا آخر امسال تغییر خاصی نخواهد کرد.

افت ۳ درصدی پروژه‌های جدید ساختمانی در بهار ۹۷ چنانچه تداوم یابد، کسری آپارتمان مناسب در سال آینده تشدید می‌شود. وضعیت متغیرهای شکل‌ دهنده بازار مسکن ۹۸، در دو آمار رسمی سنجش شد. گزارشی از روند عرضه آتی (ساخت و سازهای جدید) و همچنین عرضه آنی مسکن (ساختمان‌های تازه‌ساز یا تکمیل شده) در ماه‌های اخیر حاکی از آن است که: فعالان ساختمانی در شهرهای مختلف کشور به دو علت، از تقویت اساسی عرضه آتی دست کشیده‌ و شتاب عرضه آنی مسکن را افزایش داده‌اند. اطلاعات بانک مرکزی درباره وضعیت سرمایه‌گذاری‌های ساختمانی در بهار امسال در کل کشور نشان می‌دهد: حجم سرمایه‌گذاری در حوزه تکمیل ساختمان‌های مسکونی در حال ساخت، ۵۳ درصد نسبت به بهار سال گذشته افزایش یافته اما در مقابل، میزان سرمایه‌گذاری برای شروع پروژه‌های جدید ساختمانی (عرضه آتی به بازار معاملات مسکن)، ۲۰ درصد رشد کرده است به‌طوری که این میزان سرمایه‌گذاری در حوزه عرضه آتی مسکن با توجه به نیاز سالانه بازار کشوری ملک به واحد مسکونی جدید، به رغم رشد مثبت، ناکافی ارزیابی می‌شود و تداوم آن، تشدید کمبود واحد در سال آینده را به همراه دارد.

درباره اوضاع ساخت و سازها علاوه بر آمار مربوط به حجم ریالی سرمایه‌گذاری ساختمانی، یک آمار دیگر توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی نیز منتشر شده که در تکمیل اطلاعات اول، امکان تحلیل بهتر وضعیت بازار ساخت و عرضه مسکن را فراهم کرده است. در بهار امسال، «تعداد» ساخت وساز ساختمان‌های مسکونی شروع شده، در کل شهرهای کشور ۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که تعداد این نوع ساختمان‌ها در سال ۹۶ نیز رشد چندانی نداشته است و تنها ۳ درصد نسبت به سال رکودی ۹۵ افزایش یافته بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، ثبت رکورد روزانه در فولادسازی با دستیابی به عدد بیش از ۲۲۰۰ تن و همچنین ثبت رکورد روزانه در نورد سبک با دستیابی به عدد بالاتر از ۱۱۰۰ تن وهمچنین ثبت رکورد روزانه تناژی در فروش و حمل با دست یابی به عدد افزون بر ۳۳۰۰ تن می توان اشاره کرد.هم چنین کسب موفقیت ها در بخش فروش و تولید متوقف نشده و در تامین مواد اولیه اصلی نظیر قراضه و آهن اسفنجی نیز ادامه داشته است.

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران تاکید کرد: در حوزه IT نیز با بهره‌ گیری از متخصصان داخلی و خارجی در حال توسعه سیستم‌های داخلی و موضوعات ارتباطی با تامین‌ کنندگان و مشتریان هستیم. ارتقای تکنولوژی فولاد زنگ نزن چایچی همچنین از ارتقای تکنولوژی تولید فولاد زنگ نزن به روش صد در صد قراضه ویژه خبر داد و گفت: با بهره‌ گیری از تکنولوژی‌ های نوین به تولید فولاد های زنگ‌ نزن خاص دست پیدا کردیم که عموما در صنایع پتروشیمی، نفت، گاز، صنایع پزشکی، غذایی و... کاربرد دارد.

وی با اشاره به سایر موفقیت های بزرگ این بنگاه بزرگ اقتصادی افزود: در بخش توسعه محصول نیز موفق به تولید چند سایز جدید تسمه مورد نیاز صنایع فنرسازی، قالب‌ سازی و صنایع عمومی شدیم.وی همچنین تولید و فروش فولادهای آلیاژی و خاص را در اولویت فعالیت‌های خود برشمرد و گفت: توجه به تولید فولاد آلیاژی در اولویت برنامه‌های شرکت است و مطمئنا در سال جاری تولید فولاد‌های ساختمانی عملا در حد صفر خواهد بود.

 وی افزود: با توجه به بازاریابی‌های صورت گرفته علاوه بر مشتریانی که در حوزه نفت و پتروشیمی، خودروسازی، ماشین‌ سازی صنایع ریلی و ابزارسازی داریم، موفق شدیم تا توافق‌های خوبی با صنایع مفتولی و معدنی داشته باشیم و بخشی از محصولات خود را در اختیار این دسته از صنایع نیز قرار دهیم تا امکان جوابگویی به بخش قابل توجهی از نیاز فولادی پیچ و مهره‌ سازان، الکترود سازان، فنر سازان و... فراهم شود وسالانه به‌ طور متوسط ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن مفتول و کلاف آلیاژی به کشور وارد می‌شد که با انجام تولید مستقیم و مشارکتی، اکنون بیشتر نیاز این صنایع مفتولی از داخل تامین می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، تغییرات نرخ ارز اثرات چندگانه برمسکنخواهد گذاشت. یعنی کاهش نرخ ارز بر بازار مسکن، هم سبب کاهش قیمت ها و هم افزایش قیمت ها خواهد شد.

تاثیرکاهش نرخ ارز می تواند به انتظارات جامعه در خصوص کاهش قیمت ها و جو روانی آن بازگردد و هم می تواند ازانتظارات تورمی در بازار مسکن  بکاهد.  زمانی شاهد کاهش قیمت مسکن و رسیدن به قیمت های واقغی در این بازار هستیم که قیمت ارز به صورت معنادار و پایدار کاهش یافته باشد.

دومین عامل تاثیر گذارکاهش نرخ ارز بر بازار مسکن را میتوان هزینه ساخت  آن دانست؛ هزینه ساخت و ساز نیز وابسته به نهاده های ساختمانی است که بخشی از این نهاده ها، وارداتی است یا اینکه بخشی از مواد اولیه تولید این مصالح در داخل، از محل واردات تأمین می شود. در هر دو صورت به طور مستقیم ، قیمت تمام شده ساخت و سازاز نهاده های ساختمانی  اثر می پذیرد چرا که کاهش قیمت ارز باعث کم شدن قیمت مصالح و ابزارهای مورد نیاز برای ساخت مسکن از قبیل آهن آلات و سایر مصالح می شود.

کاهش نرخ ارز تنها اثرکاهشی بر قیمت مسکن نخواهد داشت بلکه می تواند منجر به افزایش قیمت در بازار مسکن شود.  با کاهش نرخ ارز، کسانی که سرمایه شان را با هدف سود، وارد بازار ارز کرده اند، از این بازار خارج شده و معمولا به سمت بازار مسکن می روند. این حرکت سرمایه به سمت بازار مسکن سبب شده  تقاضای مسکن افزایش یابد و باعث رشد قیمت در این بازار شود.

 درماه اخیر که قیمت دلار روند نزولی داشته است تحلیل گران تاثیر چندانی بر بازار مسکن مشاهده نکرده اند زیرا در کناراین نوسانات باید به اثر گذاری متقابل بازارهای  موازی در بررسی های قیمت بازار مسکن نیز توجه کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

صبح روز گذشته(۲۱ مهر ماه) هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح گردید. این نمایشگاه با حضور مسوولان مربوطه در ۳۵ سالن برگذار شد.

به گزارش آهن پرایس، در این نمایشگاه جناب آقای منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایدرو، عباس قبادی سرپرست و عضو هیات مدیره شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران، محسن قاسم جهرودی مدیرعامل سایپا و محمد خضرائی قهرمانی مدیرعامل شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو و مجری برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی حضور داشتند.

مجموعه آهن پرایس نیز این افتخار را داشته است تا در هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت حضور داشته و فعالیت کند. همچنین ۱۸۰ شرکت از ۱۰ کشور جهان از قبیل جمهوری چک، آلمان، سوئیس، هند، چین، ژاپن، تایوان، فرانسه، ایتالیا و الجزایر در این نمایشگاه شرکت کردند.

براساس گزارشات بدست امده از سوی کارشناسان مجموعه آهن پرایس، کالاهای ارائه شده در این نمایشگاه شامل فولاد های آلیاژی، آهن آلات، ماشین آلات و خطوط تولید، تجهیزات صنعتی و کارگاهی، ابزار آلات، صنایع پیشرفته، اتوماسیون صنعتی، خدمات فنی و مهندسی، تجهیزات ایمنی و بهداشتی و فروش و خدمات پس از فروش می باشد.

گفتنی است این نمایشگاه از تاریخ ۲۱ مهرماه لغایت ۲۴ مهر ماه می باشد و از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰ می باشد. ما در مجموعه آهن پرایس در سالن ۳۱A میلاد، غرفه ۲۵ منتظر حضور گرم شما هستیم.



:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

هفته جاری بازار اهن آلات با سکوت در اکثر بخش ها اغاز شد. سکوت و بی رمقی در روز گذشته بصورتی بوده است که در بیشتر بخش ها علی الخصوص بخش قوطی پروفیل و میلگرد شاهد کاهش قیمت ها و یا ثبات بوده ایم. جو آرام بوجود آمده در بازار آهن آلات دلایل متعددی دارد که از جمله دلایل می توان به کاهش نرخ دلار، که از حدود یک هفته گذشته آغاز شده است و بازار آهن را درگیر خود کرده است، اشاره نمود. علت دوم را می توان آغاز بارندگی های پاییزی دانست که از اواخر هفته گذشته آغاز شده و ساخت و ساز و حمل نقل را دچار مشکل کرده است. اکثر محموله های بازار اهن در انبار ها مانده و با توجه به بارندگی ها قابل بارگیری نمی باشد. از سویی دیگر در هفته گذشته اعتصاب رانندگان موجب شد تا روند بازار اهن به کندی پیش رود که از اواخر هفته این اعتصابات به پایان رسید اما همچنان بارگیری ها به روال قبلی خود پیش نرفته است.

 به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن، گزارشات منتشر شده از وضعیت بازار اهن حاکی از عادی شدن وضعیت ترابری در اکثر بخش های بازار می باشد. با وجود انتشار این گزارشات، هنوز برخی از متقاضیان و فروشندگان آهن خبر از عدم بارگیری می دهند و اظهار کردند: هنوز وضعیت حمل و نقل در کشور با مشکل مواجه است و و اکثر محموله های ما از انبار ها بارگیری نشده که حدود بیست روز است در انتظار بارگیری بسر می بریم و همچنان شاهد عدم بارگیری در بازار هستیم.

از سویی دیگر تجربه نشان داده است که با ورود به نیمه دوم سال، از میزان تقاضا کاسته خواهد شد که این امر نیز در کنار وضعیت آب و هوایی، مشکلات ترابری و کاهش نرخ دلار موجب شده تا بازار اهن الات وارد دوره جدیدی از رکود شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی یک‌سال گذشته پرداخت وام صندوق یکم به آن دسته از متقاضیانی که برای بار نخست قصد خرید ملک را داشتند و پس از سپرده‌گذاری یکساله در این صندوق، امکان افزایش قابل توجه قدرت خرید خود را پیدا کردند سبب شد تا امکان حضور این گروه در بازار خرید و فروش ملک آسان‌تر شود. اما با شروع دوره رونق و تلاطم افزایش قیمت در این بازار، زوجین خانه‌اولی که از دوره سپرده‌ گذاری آنها در صندوق یکم یک‌سال گذشته بود و باید برای خرید ملک در بازار حضور پیدا می‌کردند با دو چالش اصلی پس از جست‌وجو در بازار مواجه شدند.

چالش نخست این گروه از متقاضیان مصرفی، شکاف زیاد قیمت پیشنهادی املاک با بودجه تدارک دیده‌شده از سوی آنها بود.

این گروه از متقاضیان که عمدتا با یک پس‌انداز محدود و وام صندوق یکم برای خرید ملک برنامه‌ریزی کرده بودند، طی ماه‌های گذشته با قیمت‌های پیشنهادی بسیار متفاوت از گذشته مواجه شدند. سرایت جهش ناگهانی قیمت مسکن سبب شد تا بخش زیادی از متقاضیان مصرفی، حتی با تغییر محله انتخابی و افزایش سن بنای انتخابی هم نتوانند به خرید ملک اقدام کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد وام مسکن یکم (زوجین) که تا پیش از دوره جهش قیمت تا ۴۰ درصد از بودجه خرید یک آپارتمان ۷۰ متری را پوششمی‌داد پس از افزایش قیمت‌های نامتعارف به سطح ۲۸ درصد کاهش پیدا کرد.به این ترتیب گروهی از خانه‌اولی‌ها با وجود فرارسیدن موعد دریافت وام یکم، از بازار عقب‌نشینی کردند.

اما گروه دیگری از متقاضیان خانه‌اولی که سعی کردند با تغییر انتخاب خود از «خرید یک خانه مصرفی» به «خرید یک ملک با هدف سرمایه‌گذاری و در امان ماندن از تورم ملکی» همچنان در بازار باقی بمانند با چالش دیگری مواجه شدند. از آنجا که پیش‌بینی این گروه از متقاضیان خانه‌اولی تامین حدود ۵۰ درصد از بودجه خرید ملک از طریق اخذ وام مسکن یکم است بخشی از فروشندگان حاضر به پذیرش موکول کردن دریافت نیمی از پول در زمان ثبت سند محضری نمی‌شوند. در حال حاضر زوجین امکان دریافت وام تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان در شهر تهران از طریق سپرده‌گذاری یکساله در صندوق مسکن یکم را دارند. همین موضوع نیز سبب می‌شود این گروه از متقاضیان نیز با وجود یافتن فایل‌های مناسب سرمایه‌گذاری، عملا امکان خرید مناسب را از دست بدهند و تعداد دیگری از متقاضیان خانه‌اولی نیز از بازار عقب‌نشینی کنند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بر‌اساس طرح جامع فولادی، ایران باید تا سال ۲۰۲۵ به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در سال رسد که اجرای این طرح خواسته و هدف نهایی تمامی ارکان بخش‌های دولتی و خصوصی ایران است. طبق هدف گذاری های صورت گرفته با توجه به مزیت رقابتی فولاد ودسترسی ارزان به گاز وسنگ آهن و افزایش سرمایه گذاری در بخش سنگ آهن وبا بهره گیری از قابلیت های آب های آزاد در واردات مواد خام  وصادرات محصولات نهایی و رقابت پذیری تولیداتش باید تمام تلاش خود را به کار گیرد.

تحلیل گران در تحلیل های جهانی خود پیرامون وضعیت کلی و شرایط حال حاضر و آینده بازار فولاد ایران بر این نکته اشاره داشتند که ایران باید تا سال ۲۰۲۵میلادی ظرفیت تولید فولاد خود را به طور نسبی به مقدار  ۵۵میلیون تن رساند که رسیدن به  این میزان تولید خود به افزایش ۱۶۲میلیون تنی سنگ آهن بستگی دارد.

در بررسی صادرات فولاد ایران در ۵ ماه ابتدایی سال توسط تحلیلگران بازارهای بین‌المللی فولاد و سنگ‌آهن مشخص شد که صادرات کل فولاد ایران در حدود ۳ میلیون و ۱۰۷ هزار تن بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد رشد را نشان می دهد. آمار مرداد ماه نیز حاکی از این است که  حجم صادرات ۴۸۳ هزار تنی که نسبت به تیر ماه سال جاری افت ۲۴ درصدی را داشته است ناشی از شروع مرحله اول تحریم‌های آمریکا علیه ایران است که همین امر سبب شده است که خریداران از ترس تحریم‌های آمریکا خریدهای  خود را محدود کنند که البته نمی‌توان از افزایش هزینه‌های حمل دریایی چشم‌پوشی کرد.

فولاد خوزستان به‌عنوان برترین صادرکننده فولاد ایران در مدت مذکور قریب به یک میلیون و ۱۱۰ هزار  تن فولاد صادر کرد. در این مدت فولاد مبارکه تقریبا با صادرات ۶۰۲ هزار و۷۵ تن، ذوب‌آهن اصفهان با ۴۶۳ هزار ، فولاد کاوه جنوب ۴۰۵ هزار تن، فولاد هرمزگان ۳۷۳ هزار ۵۴۹ تن، فولاد خراسان ۱۰۷ هزار تن، فولاد آلیاژی ایران ۳۲ هزار تن و فولاد اکسین ۱۳ هزار تن به طور متوسط دست یافتند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار آهن طی ۱۰ روز گذشته روندی کاهشی به خود گرفته بود اما روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته باز هم شاهد سناریو تکراری افزایش قیمت بودیم. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، با توجه به حجم معاملات و میزان تقاضا در بورس کالا، این افزایش قیمت ها بی اساس است و توجیه چندانی ندارد. اگرچه تعلل بورس کالا در عرضه برخی از مقاطع از جمله پروفیل موجب نارضایتی تولیدکنندگان شده است اما در کنار این موضوع نیز عدم تسهیل شرایط عرضه و تقاضا برای مصرف کننده نهایی، بازار را به چالش کشیده است.

آمارها حاکی از آن است که از یکسو جو روانی بازار با افزایش نرخ دلار بار دیگر وارد فاز صعودی شده است و از سوی دیگر مشکلات حمل و نقل محموله ها مشکلات زیادی برای تولیدکننده و مصرف کننده نهایی ایجاد کرده است. این در شرایطی است که هیچ تغییر خاصی در شرایط صادراتی و تقاضای داخلی رخ نداده است و توجیهی مناسبی برای مشکلات حمل و نقل وجود ندارد.

وضعیت بازار آهن به گونه ای شده است که یا رشد قیمت و یا کاهش نرخ را طلب می کند و این نوسانات طی سالهای گذشته نیز در بازار وجود داشت اما در حال حاضر با توجه به رشد قیمت دلار، ثبات قیمت ها شکننده شده و نمی توان آمار دقیقی از روند فعلی بازار ارائه داد.

کارشناسان و فعالان بازار فولاد و آهن بر این باورند که اختلاف قیمتی بین قیمت های داخلی و بین المللی بسیار زیاد است و همین سیگنال ها موجب افزایش قیمت آهن آلات می گردد. این موضوع را نیز باید در نظر داشت که اگر فاز التهاب قیمتی به هر دلیل در بازار ادامه دار باشد، با چهره ی جدید از بازار مواجه خواهیم شد که احتمال رشد شدید تر قیمت ها و نوسان بی وقفه آن را در پی دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار فولاد، مهدی کرباسیان رییس هیئت عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران در آیین تکریم ومعارفه ی مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تاکید وتوجه شایانی به نظام مدیریتی و راهبرد ها وتاکتیک های مدیریتی موثر در به حرکت درآوردن چرخ های اقتصادی کشور داشت.

وی با اذغان این که مسئولیت اجتماعی جز الویت های اصلی شرکت های صنایع فولاد است، افزود: مدیر کارا و موثر و معاونان وکارکنان هوشیار، آگاه وهمراه می توانند اختلافات درونی وسایر اختلالات سازمانی را مرتفع سازند و مسیر رشد را هموارتر کنند.

وی با اشاره به این مطلب که سابقه درخشان مدیر سابق فولاد مبارکه سبب اقدامات سازنده وموثری در این حوزه شده است افزود: امیدوارم مدیر عامل جدید هم بتواند سبب درخشش بیشتر این صنعت شود.

کرباسیان اشاره داشت که نقش فولاد در توسعه دنیا اساسی است و۴۳ درصد از ۲هزار میلیارد دلار تجارت جهانی، مرتبط با فولاد است،از این رو تولید شمش فولاد و تولید آهن اسفنجی به ترتیب ۱۴و۱۹درصد در ایران افزایش یافته است.

با اعمال تحریمات و تشدید آن علیه ایران سه احتمال را اقتصاددانان برای بازار فولاد وآهن پیش بینی کرده اند:

در احتمال نخست این گونه مطرح شده است که با اوج گرفتن تحریم ها میزان صادرات کاهش خواهد یافت و به دنبال آن قیمت ارز نیز بالا می رود. به دنبال افزایش نرخ ارز قیمت محصولات فولادی نیز روند صعودی را طی خواهد کرد ولی این روند صعودی به معنای افزایش میزان تقاضا و معاملات نمی باشد.

احتمال دوم در صورت اوج گرفتن تحریم ها این است که با افزایش میزان عرضه در بازار داخلی قیمت آهن آلات وابستگی خود را به نرخ ارز از دست خواهد داد. به این معنا که با افزایش نرخ ارز قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی به دلیل افزایش میزان عرضه روند صعودی را طی نخواهد کرد. به هر حال باید دید در صورت چنین اتفاقی بازار فولاد و نرخ ارز تا کجا وابستگی خواهند داشت.

احتمال سوم نیز این است که بازار فولاد در برابر افزایش نرخ ارز هیچ انعطافی نشان نخواهد داد و این امر سبب خروج سرمایه ها از بازار فولاد و به تبع آن روند نزولی قیمت محصولات فولادی خواهد شد.

آنچه در حال حاضر اهمیت دارد تصمیمات دولت در خصوص مشکلات اخیر می باشد. در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری تصمیمات دولت در خصوص بهبود اقتصاد مهم می باشد. تداوم تحریم ها در خصوص ایران می تواند سبب به هم خوردن ثبات در کشورهای آسیایی و اروپا گردد و این بی ثباتی نیز در نهایت منجر به بر هم خوردن نظم در بازار طلا و ارز در روزهای آتی خواهد گردید.

در روزهای اخیر بیشتر از هر زمان دیگری لازم است که دولت سناریوهای مختلفی را مطرح کند چراکه در صورت تشدید تحریم ها نه تنهابازار فولاد بلکه سایر بازارهای کالایی نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. باید دید در روزهای آتی چه تمهیداتی برای مشکلات کشور اندیشیده خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن،  تا زمانی که قیمت زمین و مسکن به طور چشمگیری کاهش پیدا نکند رکود در این بخش ادامه خواهد داشت .واسطه گران و دلالانی که با افزایش خرید و فروش مسکن بین خودشان و نه به دلیل تقاضای مصرفی موثر به گرانی این کالای راهبردی دامن زده اند هم باعث ضرر بخش های مختلف تولیدی مسکن شده اند وهم مصرف کنندگان نهایی را از خانه دار شدن محروم کرده اند. به نظر می رسد برخی راه حل ها از جمله افزایش وام بانکی با وجود قیمت های کاذب فعلی دردی را دوا نخواهد کرد زیرا از یک طرف سهم وام بانکی از کل بهای مسکنبه شدت پایین آمده و هم اینکه اگر بانک مسکن و یا دیگر بانک ها بخواهند میزان وام را افزایش دهند خیلی از افراد در طبقات متوسط و پایین شهری توان بازپرداخت اقساط را نخواهند داشت. بنابراین بخش مسکن که کمترین وابستگی را به خارج داشته و در شرایط تحریمی موجود می تواند به عنوان موتور محرک خروج از رکود و رونق جامعه عمل کند، درگیرعملکرد بخش های دلالی و واسطه گری شده است.

به نظر می رسد اگرموازنه منافع به سود تولید کنندگان و مصرف کنندگان مسکن و به ضرر دلالان تغییر نکند خبری از رونق بخش های تولیدی مسکن و خوشحالی مصرف کنندگان و تولید کنندگان نخواهد بود. در این شرایط می توان با ایجاد ابزار های مالیاتی مناسب و  ایجاد محدودیت برای مالکیت مسکن در شهرهای بزرگ، سیاست های تشویقی برای کوچک سازی و بلند مرتبه سازی در شهرها به دلیل افزایش جمعیت جوان و تشویق واقعی  فعالیت تولیدی در بافت های فرسوده و حذف واسطه گری و دلالی باعث  منتفع شدن مدار اول یعنی تولید کنندگان اعم از کارفرمایان و کارگران و مصرف کنندگان نهایی و حتی بخش هایی از مدار دوم شد. زیرا تا زمانی که قدرت خرید مصرف کنندگان ضعیف و متوسط با قیمت های مسکن متناسب نشود، دولت نمی تواند به اجرای اصل ۳۱ قانون اساسی جهت خانه دار شدن مردم عمل کند، تولید کنندگان توان تولید نخواهند داشت و هم مصرف کنندگان توان خرید و هم خیلی از بنگاه های معاملاتی مسکن در اثر رکود با مشکل مواجه خواهند شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن،با روند افزایش قیمت مصالح ساختمانی مثل آهن،فولاد،سیمان وقیمت زمین بعید به نظر می رسد که دولتمردان بتوانند به زودی راه حل مناسبی برای ثبات قیمت ها ارایه دهند.

بر اساس این گزارش، بازار مسکن و ساختمان پس از تجربه رشد قیمت‌ها تاحدود ۲۰ درصد در اواخر سال گذشته، در حالی وارد سال جدید شد که نوسانات نرخ ارز و دلار، فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی را تحت تاثیر قرار داد و در مواردی حتی موجب شد تا از عرضه محصولات و مصالح به فعالان ساختمانی امتناع ‌کنند.

در همین راستا دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان ایران درخصوص وضعیت قیمت‌ها در بازار مصالح ساختمانی گفت: تقریبا می‌توان گفت که ما در ابتدای هر سال، متناسب با نرخ تورم، با افزایش قیمت مصالح ساختمانی روبه‌رو هستیم. ولی امسال شرایط در این بازار مقداری متفاوت‌ بوده است.

این تفاوت از این بابت قابل‌ تامل است که امسال نوسانات قیمت دلار باعث شده تا مصالح ساختمانی را تحت تاثیر خود قرار دهد و ما با افزایش قیمتی بالاتر از نرخ تورم در مصالح ساختمانی مواجه شده‌ایم.

در حال حاضر بیشتر مصالحی که در بازار وجود دارند؛ چه مصالح سنگی و چه مصالحی که ارتباط با فولاد و پتروشیمی و PVC دارند و چه مصالحی که به صنعت چوب وابستگی دارند، همگی افزایش قیمت پیدا کرده‌اند که بخشی از این افزایش قیمت ها که متناسب با نرخ تورم سالانه بوده اند طبیعی می باشند ،اما بخشی دیگر از این افزایش قیمت ها که به نوسانات نرخ ارز وابسته اند به هیچ وجه طبیعی نبوده اند.

در کنار افزایش قیمت مصالح ساختمانی که بر قیمت تمام شده ساختمان های در حال ساخت موثر است عوامل تاثیر گزار دیگری که شامل هزینه خدمات دستگاه های مختلف،دستمزد وقیمت زمین بر قیمت تمام شده ساخت  اثر می گذارد اما از نقش دلالان در این زمینه نباید غافل ماند. درست است که بالا رفتن قیمت ارز باعث گرانی برخی از عوامل تولید از جمله سیمان و فولاد شده است ولی منافع افزایش همین گروه کالاها نیز به جیب مدار دوم و یا هم دلالان رفته است و میزان تاثیر گذاری آن نیز به این میزان نبوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، رشد قیمت آهن آلات در نوسانات اخیر بازار ارز میتواند دامن گیر بازار مسکن در کشور شود،بازاری که زمان کوتاهی طعم شیرین خروج از رکود را با افزایش نقدینگی در جامعه و تغییرات قیمتی بازار ارز و طلا چشید اما با سیر تحولات اقتصادی و تغیرات قیمتی بازارهای موازی و کاهش شدید قدرت خرید مردم دوباره به دوران رکود بازگشته است.

داده‌های آماری از رشد متوسط قیمت آهن آلات ساختمانی خبر می دهد که عملا به‌معنای افزایش قابل‌توجه هزینه ساخت‌وساز مسکونی است. از میان همه نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی، گروه آهن‌آلات، میلگرد و پروفیل در و پنجره که از مهم‌ترین مصالح ساخت‌وساز محسوب می‌شوند که با رشد خود افزایش هزینه تولید مسکن در ماه‌های پیش‌رو را ناگزیر کرده است.

 فرشید پورحاجت، دبیرکل کانون انبوه‌سازان اذعان داشت: افزایش قیمت تمام‌شده مسکن باعث می‌شود فروش این کالا در آینده محدودتر شود و این یعنی میزان تولیدات انبوه‌سازان نیز باید افت کند و سناریوی تنظیم بازار مسکن از مسیر افزایش تولید منتفی شود. براساس آمارهای موجود، رشد قیمت نهاده‌های ساختمانی از حوالی پاییز۹۰ شروع شده و تا بهار۹۲ یعنی زمان ورود بازار مسکن به رکود ادامه داشته است. در دوره اخیر افزایش قیمت نهاده‌ها به ویژه آهن آلات به‌ صورت نسبی از بهار۹۵ و به‌صورت جدی‌تر از بهار۹۶ آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، رشد قیمت مسکن را نتیجه گرانی مصالح ساختمانی دانست و گفت: یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در افزایش قیمت مسکن رشد نرخ مصالح ساختمانی وآهن آلات است. چون در ماه‌های اخیر تمام ابزاری که منجر به ساخت‌وساز می‌شود، اعم از میلگرد، سیمان و... افزایش‌یافته و به طبع آن، قیمت مسکن نیز افزایش می‌یابد

این نماینده مجلس در عین حال با اشاره به اثرگذاری قیمت مسکن از حالت دلالی گفته بود: نبود کنترل‌های مناسب بر بازار مسکن از طریق دولت و دستگاه‌های متولی بازار نیز عامل مهم دیگری است که به حباب قیمتی در بازار مسکن دامن زده و دولت باید عزم خود را برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی و همچنین رفتار سوءاستفاده کنندگان بازار مسکن جزم کند.

در همین راستا نایب‌رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران در این زمینه معتقد است: کاهش قیمت مسکن در شرایط کنونی بعید به نظر می‌رسد.

ایرج رهبر تصریح کرد: طی ۵ سال اخیر که مسکن در رکود به سر می‌برد، اگر بنا بود قیمت مسکن کاهش پیدا کند، باید در طول این مدت کاهش می‌یافت. اما شاهد آن بودیم که قیمت مسکن در چندماهه پایانی سال ۹۶ با تغییراتی مواجه شد و در پی این رشد قیمت‌ها، معاملات هم در آستانه سال ۹۷ افزایش یافت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، رشد قیمت آهن آلات در نوسانات اخیر بازار ارز میتواند دامن گیر بازار مسکن در کشور شود،بازاری که زمان کوتاهی طعم شیرین خروج از رکود را با افزایش نقدینگی در جامعه و تغییرات قیمتی بازار ارز و طلا چشید اما با سیر تحولات اقتصادی و تغیرات قیمتی بازارهای موازی و کاهش شدید قدرت خرید مردم دوباره به دوران رکود بازگشته است.

داده‌های آماری از رشد متوسط قیمت آهن آلات ساختمانی خبر می دهد که عملا به‌معنای افزایش قابل‌توجه هزینه ساخت‌وساز مسکونی است. از میان همه نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی، گروه آهن‌آلات، میلگرد و پروفیل در و پنجره که از مهم‌ترین مصالح ساخت‌وساز محسوب می‌شوند که با رشد خود افزایش هزینه تولید مسکن در ماه‌های پیش‌رو را ناگزیر کرده است.

 فرشید پورحاجت، دبیرکل کانون انبوه‌سازان اذعان داشت: افزایش قیمت تمام‌شده مسکن باعث می‌شود فروش این کالا در آینده محدودتر شود و این یعنی میزان تولیدات انبوه‌سازان نیز باید افت کند و سناریوی تنظیم بازار مسکن از مسیر افزایش تولید منتفی شود. براساس آمارهای موجود، رشد قیمت نهاده‌های ساختمانی از حوالی پاییز۹۰ شروع شده و تا بهار۹۲ یعنی زمان ورود بازار مسکن به رکود ادامه داشته است. در دوره اخیر افزایش قیمت نهاده‌ها به ویژه آهن آلات به‌ صورت نسبی از بهار۹۵ و به‌صورت جدی‌تر از بهار۹۶ آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، رشد قیمت مسکن را نتیجه گرانی مصالح ساختمانی دانست و گفت: یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در افزایش قیمت مسکن رشد نرخ مصالح ساختمانی وآهن آلات است. چون در ماه‌های اخیر تمام ابزاری که منجر به ساخت‌وساز می‌شود، اعم از میلگرد، سیمان و... افزایش‌یافته و به طبع آن، قیمت مسکن نیز افزایش می‌یابد

این نماینده مجلس در عین حال با اشاره به اثرگذاری قیمت مسکن از حالت دلالی گفته بود: نبود کنترل‌های مناسب بر بازار مسکن از طریق دولت و دستگاه‌های متولی بازار نیز عامل مهم دیگری است که به حباب قیمتی در بازار مسکن دامن زده و دولت باید عزم خود را برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی و همچنین رفتار سوءاستفاده کنندگان بازار مسکن جزم کند.

در همین راستا نایب‌رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران در این زمینه معتقد است: کاهش قیمت مسکن در شرایط کنونی بعید به نظر می‌رسد.

ایرج رهبر تصریح کرد: طی ۵ سال اخیر که مسکن در رکود به سر می‌برد، اگر بنا بود قیمت مسکن کاهش پیدا کند، باید در طول این مدت کاهش می‌یافت. اما شاهد آن بودیم که قیمت مسکن در چندماهه پایانی سال ۹۶ با تغییراتی مواجه شد و در پی این رشد قیمت‌ها، معاملات هم در آستانه سال ۹۷ افزایش یافت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

پس از گذشت چند روز از هیاهوی کاهش نرخ دلار، این روزها شاهد فرو رفتن بازار فولاد در سکوت هستیم. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، وضعیت بازار فولاد در حال حاضر آرام است بطوری که طی دو روز گذشته شاهد ثبات قیمت آهن در اکثر مقاطع بودیم.

اگرچه با کاهش قیمت دلار، بسیاری از مصرف کنندگان و فعالان بازار فولاد در انتظار کاهش چشمگیر قیمت ها هستند اما طی چند روز گذشته قیمت میلگردهای آجدار همراه با ثبات اعلام شد. در این شرایط فضای اقتصادی جامعه اکثر بازارها شرایط نامطلئبی دارند از جمله حوزه مسکن که به بازار آهن و فولاد وابسته است، هنوز در وضعیت نابسامانی به سر میبرد چراکه صنعت ساخت و ساز در رکود فرو رفته است. در حال حاضر با توجه به افزایش بی رویه قیمت آهن، توجیهی برای ساخت مسکن وجود ندارد به همین دلیل سازندگان ترجیح دادند از شروع پروژه جدید خودداری نمایند چراکه با توجه به این قیمت های نجومی توانی برای خرید مسکن توسط مردم نمانده است و از سوی دیگر نیز انگیزه ساخت و ساز برای سازندگان با توجه به افزایش قیمت میلگرد و سایر محصولات نمانده است.

روند اقتصادی کشور به سمت و سویی می رود که اکثر بازارهای اقتصادی دچار مشکلات شدیدی شده اند و این تلاطمات ارزی صدمات سنگین و جبران ناپذیری را برای آنها به بار آورده است. همین امر موجب شده تا میزان فعالیت اقتصادی توسط فعالان کشور با کاهش همراه باشد و راه برای دلالان و سودا گران بیش از پیش باز گردد.

آنچه از وضعیت بازار فولاد طی روزهای جاری میتوان برداشت کرد، ثبات و در مواردی کاهش قیمت است که در دو روز گذشته شاهد آن بودیم. با توجه روند پیش رو، نمیتوان بطور یقین نوید داد که این کاهش قیمت ها ادامه دار خواهد بود چراکه تجربه ثابت کرده در شرایطی که بازار دچار التهاب باشد، غیر قابل پیش بینی خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس درباره تأثیر اجرای CFT بر بازار مسکن توضیحاتی را ارائه داد واظهار داشت تشدید قیمت ها در این بازار در خرداد و تیرماه امسال، ساخت و فروش آپارتمان را وارد دوره رکود تورمی کرده است.

وی همچنین اظهار داشت با اجرای لایحه کنوانسیون مبارزه با تامین مالی با تروریسم (CFT) بستر سوءاستفاده فرصت طلبانه در عرصه های داخلی و بین المللی کاهش می یابد و قیمت مسکن۲۰تا۳۰درصد در بازار کاهش می یابد اما این تعدیل تناسبی با افزایش افسار گریخته قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم ندارد.

در نقطه مقابل، فضای روانی ایجاد شده در پی نوسانات نرخ ارزی، شرایطی را ایجاد می‌کند که برخی بصورت خودجوش به افزایش نرخ کالاها و خدمات روی می آورند که البته برخی از این تلاطمات و نوساناتِ رو به رشدِ قیمتی اجتناب ناپذیر است و برخی دیگر ریشه در سوء استفاده و سودجویی برخی دلالان و واسطه ها دارد.

تعبیر ایجاد حباب قیمتی، عبارتی است که می تواند به عنوان مصداقِ بارز نوسانات قیمت در بازار مسکن مد نظر قرار گیرد، تغییرات و نوساناتی که به زعم برخی از فعالان حوزه بازار با تحرکاتِ واسطه ها و دلالان سودجو، تحریک و تشدید می شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس با اعلام اینکه آثار روانی افزایش نرخ ارز که از تحریمات حاصل شده است، تنها دلیل،برای بی ثباتی اقتصادی در بازارنابسامان مسکن نیست ، بیان کرد: در کنار نوسانات ارزی و رشد شدید نقدینگی، مشکلات داخلی کشور از جمله عدم نظارت مجلس و سایر نهاد های نظارتی و عدم برنامه ریزی دولتمردان و رها کردن بازارمسکن توسط وزارت راه وشهر سازی  در بی نظمی این بازار نقش بسزایی دارد.

نکته حائز اهمیت در خصوص افزایش قیمت مسکن ناظر بر این واقعیت است که از حیث ضریب عرضه و تقاضا، تحولی در بازار ایجاد نشده و اساسا رونق چندان ملموسی در بازار مسکن نیست که عرضه و تقاضا را تحت تاثیر قرار دهد

از این رو،عمده ترین نقش وعامل اثرگذاردر این عرصه، به دولت باز می‌گردد و در صورت اتخاذ تدابیر هر چه مطلوب تر دستگاه های ذی ربط، تا حدود بسیاری تحرکات واسطه ها محدود و مرتفع خواهد شد.در غیر اینصورت با  استمرار این روند، به طور قطع شاهد بروز مشکلات اقتصادی عمیق تری در کشور خواهیم بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، محمدرضا ملکشاهی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بازار رها شده ی مسکن بیان کرد: حجم نقدینگی در کشور زیاد است و اگر این موضوع کنترل نشود، با ورود به هر بازاری می تواند خسارت به بار آورد. با توجه به این موضوع، تولیدکنندگان مسکن را باید از دلالان جدا کرد چون این سوداگران هستند که با ورود به حوزه مسکن موجب افزایش بی رویه قیمت ها می شوند.

وی در ادامه افزود: دولت باید در این مورد نظارت داشته باشد و برای کوتاه کردن دست دلالان از بازار اجرای قانون مالیات بر عایدی ضروری و ملزم است. در واقع دولت باید در رابطه با این موضوع لایحه ای به مجلس تقدیم کند تا مورد بررسی قرار گیرد. اگر ملیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن اعمل شود، معاملات بصورت صوری انجام خواهد شد و قیمت های واقعی رو نمایی نمی شود؛ بنابراین این نکته هم باید بررسی و کنترل گردد.

ملکشاهی با اشاره به قیمت مسکن بیان کرد: دولت در بحث کنترل قیمت مسکن بطور جدی عمل نکرده است. وقتی مسکن به حال خود رها شده و نظارت درستی بر آن نیست، مسکن با قیمت های غیرمعقول برای مصرف کننده عرضه خواهد شد. دولت حتی بر تولید و قیمت مصالح ساختمانی و همچنین قیمت آهن آلات نظارتی ندارد؛ از این رو باید برنامه ها و سیاست ها بطور جدی در این حوزه بازنگری شود.

وی تصریح کرد: برای سرمایه گذاری مردم باید بستری مناسب در نظر گرفته شود تا حجم نقدینگی کنترل گردد و ارزش پول مردم کاهش پیدا نکند. دهه های پیشین مردم سرمایه خود را در موسسات مالی، پس انداز می کردند اما امروزه خاطره خوبی در این رابطه ندارند به همین دلیل دولت باید اعتماد افزایی بیشتری انجام دهد تا بتواند نقدینگی را کنترل و بازار را به حالت عادی بازگرداند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

پس از تصویب لایحه FATF در مجلس شورای اسلامی، اکثر کارشناسان اقتصادی از مطلوب شدن بازار ارز خبر دادند و اظهار داشتند که به دنبال این وضعیت اقتصاد کشور وارد دوره جدیدی خواهد شد.

 تاثیرات FATF بر بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، مدیر اجرایی انجمن فولاد در رابطه با این طرح و تاثیراتش بر صادرات عنوان کرد: طرح FATF به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است اما نکته ای که وجود دارد این است که اجرای این طرح مستلزم تائید نهایی شورای نگهبان می باشد. چنانچه این طرح توسط شورای نگهبان تائید شود، صادرات کشور آسان خواهد و راه های ارتباط مالی کشور را با دیگر کشور ها تسهیل خواهد کرد. علی الخصوص در ارتباط با بسته‌های حمایتی اروپا در قبال خروج آمریکا از برجام که نقل و انتقالات مالی ایران و اروپا را نیز راحتر خواهد کرد.

وحید یعقوبی در ادامه افزود: در صورت اجرای FATF و انجام تعهدات اروپا، شاهد افزایش میزان صادرات محصولات فولادی خواهیم بود. بازار های سرمایه ای کشور، از هوشمندی بالایی برخوردارند. با توجه به موضوع تحریم ها، طی ماه های آتی احتمال کاهش صادرات فولاد ایران به دیگر کشور ها وجود دارد که در این راستا قیمت ارز در سرمایه فولادی ها علی الخصوص شرکت های بزرگ فولادی که صادر کننده نیز هستند و به عنوان سهام داران دلاری شناخته می شوند، کاهشی بوده و سهام آن ها نیز با کاهش مواجه خواهد شد.

یعقوبی تصریح کرد: در حال حاضر کشور ما با حدود ۱۰ میلیون تن مازاد عرضه مواجه است که این میزان باید صادر شود. در سال گذشته حدود ۸,۵ میلیون تن از مازاد عرضه به دیگر کشور ها صادر شد که در سال جاری باید این میزان به ۱۰ میلیون تن افزایش یابد. طی شش ماهه ابتدایی سال صنعت فولاد عملکرد مناسبی در زمینه صادرات داشته است اما ادامه این عملکرد در شش ماهه دوم به عواملی مانند تحریم‌ها و یا بسته‌های اتحادیه اروپا، تعاملات مالی نهایی چین و روسیه با ایران و عوامل سیاسی و اقتصادی بستگی دارد و تاثیر بسزایی بر این روند خواهند گذاشت. اما در حالت کلی در حدود ۱۰ میلیون تن مازاد بر نیاز داخلی داریم و می‌بایست بخش صادرات را توسعه بدهیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

کارشناسان و فعالان بازار فولاد بر این باورند که تحریم های ثانویه مهم تر از تحریم های اولیه هستند. تحریم اولیه بطور مستقیم شرکت‌ها و اشخاص آمریکایی را تحت تأثیر قرار میدهد. شرکت هایی که با کسانی که تحت تحریم آمریکا باشند از جمله ایران معامله انجام داده اند.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، هدف تحریم های ثانویه از سوی دولت آمریکا، تنبیه شرکت ها و اشخاص آمریکایی است که قانون را دور زده و در جابه جایی پول به ایران کمک می کنند؛ در واقع این اشخاص و شرکت ها شبکه پولی و اقتصاد آمریکا را دور می زنند.

با وجود اینکه شرکت های اروپایی بطور قانونی از معامله فولاد با ایران منع نشده اند، اما بانک های بسیار اندکی هستند که در چنین معامله هایی خود را دخالت دهند. مشکل اصلی معامله دلار نیست چراکه قبل از اعمال تحریم ها نیز معاملات به دلار صورت نمی گرفت ولی موضوع اصلی نحوه پرداخت است چون اگر دستگاه های نظارتی متوجه شوند که آنها با ایران معامله انجام داده اند، وارد لیست سیاه می شوند و از تجارت با آمریکایی ها منع خواهد شد.

در کنفرانس های صورت گرفته بسیاری از شرکت های آمریکایی، کانادایی و اروپایی اظهار کردند که از معامله با ایرانی ها دست کشیده اند. این تحریم زودتر آغاز شد در صورتی که تا آگوست وقت داشتند؛ به همین دلیل قیمت های تولیدکنندگان ایرانی نیز رقابتی اعلام میشد.

در این میان تنها جنوب اروپا جزء نقاطی بود که به خرید فولاد از ایران ادامه داد و همچنین بخش بزرگی از فولاد ایران در بازار صادرات به جنوب شرق آسیا به خصوص اندونزی، تایلند و فیلیپین ارسال شده است که اکنون نیز این روند ادامه دارد. بنابراین با توجه به بررسی ها، کارشناسان اعتقاد دارند که اگر تحریم های ثانویه اعمال گردد، تأثیر بیشتری بر وضعیت بازار فولاد خواهد گذاشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

میزان معاملات پروفیل ها در بورس کالا به اندازه ای محدود شده است که می توانیم این بازار را یکی از مسکوت ترین بازار های فولادی در بورس کالا معرفی نماییم. آخرین عرضه این محصول به اواخر مرداد ماه باز می گردد و پس از این تاریخ دیگر هیچ عرضه ای در بازار قوطی پروفیل در بورس کالا به ثبت نرسیده است.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، کاهش میزان عرضه قوطی پروفیل ها به اندازه ای است که تمامی محصولاتش تنها در یک جدول قرار گرفته است و دیگر نیازی به ترسیم نمودار نمی باشد. همچنین در سال ۹۷ میزان عرضه پروفیل ها در بورس کالا حدود هشت هزار و ۵۳۶ تن بوده است. این در حالی است که برای لوله از ابتدای سال هیچ عرضه ای به ثبت نرسیده است. با توجه به قوانین وزارت صمت مبنی بر الزام عرضه تولیدات از مواد اولیه و محصولات میانی، باید عرضه هایی چندین برابر بیشتر از میزان فعلی به ثبت می رسید که این مهم رخ نداد.

این میزان عرضه در بورس کالا همان عرضه قطره چکانی می باشد که در شرایط فعلی برای تداوم روند کاهش قیمت ها باید از این عرضه ها جلوگیری نمود. چرا که در شرایط فعلی بازار بشدت نیازمند این گروه کالا ها می باشد. در شرایطی که الزام به عرضه در بورس کالا وجود دارد و تولیدکننده میلگرد که شمش خود را از بورس تهیه کرده‌است در حال عرضه محصولاتش می باشد، عدم عرضه پروفیل ها در بورس کالا موجب شده تا شائبه ای بوجود آید که ساده ترین آن مقاومت در برابر کاهش قیمت ها در بورس کالاست. بدین معنی که کارخانه های تولید کننده این محصول با عدم عرضه کافی در بورس کالا، موجب خواهند شد تا روند کاهش قیمت ها به کندی پیش رود.

این اتفاق را باید جدی گرفت، چراکه در شرایط فعلی مواد اولیه صنایع لوله و پروفیلبا نرخ های دستوری در بورس تعیین می شود و در حال حاضر زمان تحویل آن فرارسیده و از هم‌اکنون باید انتظار عرضه لوله و پروفیل را داشت. این در شرایطی است که طبق اطلاعات بدست آمده، آخرین عرضه پروفیل در بورس کالا ۱۷ مردادماه سال جاری بوده است. به عبارتی قریب به ۲ ماه هیچ عرضه‌ای از این گروه کالایی در بورس به ثبت نرسیده است. عدم عرضه این کالا با فرض الزام قانونی و نیاز بازار و خرید مواد اولیه از مواردی است که دنیایی ابهام را در بطن خود مخفی کرده و تنها چیزی که این ابهامات را برطرف می‌کند حجم عرضه کافی در بورس کالاست که منافع همه را در بر دارد.

 برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

پس از گذشت چندین روز از تحولات بازار ارز که هیاهوی زیادی در دیگر بازارها به راه انداخته بود، فعالان بازار آهن و متقاضیان مصرفی همچنان در انتظار کاهش قیمت به سر می برند.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طی روزهای گذشته نوسانات موجود در بازار ارز، مصرف کنندگان را بر آن داشت که تا رسیدنوضعیت بازار آهن به ثبات از خرید دست نگه دارند.

آمارهای بدست آمده از قیمت آهنطی چند روز اخیر نشان می دهد که روند بازار طبق انتظارات پیش نرفته است و تا رسیدن به یک نظم کلی زمان بیشتری نیاز است. با شروع اولین روز از هفته جاری، اکثر کارخانه ها اقدام به قیمت گذاری محصولات خود نکردند چراکه از نظر فعالان و تولیدکنندگان این حوزه، بازار در حال حاضر وضعیت نابسامانی دارد. از این رو روند مشخصی در قیمت گذاری آهن آلات مشاهده نمی گردد. کارخانه تولیدکننده میلگرد راد همدان قیمت محصولات خود را با ۱۸۰ تومان کاهش نسبت به آخرین روز هفته گذشته اعلام کرد.دیگر کارخانه های  میلگرد سازی کاهش چندانی نداشته اند.

خبر های بازار اهن حاکی کاهش ۱۰ تا ۲۰ تومانی قیمت میلگرد دیگر کارخانه ها می باشد. کارخانه میلگرد سیادن ابهر در اولین روز از هفته جاری قیمت میلگرد سایز ۱۴ خود را ۴۶۱۰ تومان اعلام نمود. همانطور که در خبر های هفته گذشته گفته شد، با توجه به روند افزایش قیمت ها قبل از کاهش نرخ دلار، نمی توان انتظار داشت که قیمت آهن آلات به یکباره افت کرده و شاهد میلگرد ۳۵۰۰ تومانی در بازار باشیم. اما آنچه مشخص است، این است که چنانچه بازار ارز همچنان تحت کنترل قرار داشته باشد، روند دیگر بازار ها از جمله اهن کاهشی خواهد ماند و قیمت ها به مرور زمان متناسب خواهد شد.

در حال حاضر بازار اهن افت نسبی داشته که پیش بینی می شود تا پایان هفته این روند شدت بیشتری یابد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص وضعیت بازار فولاد طی سال جاری بیان کرد: امسال در حدود ۲۴ تا ۲۵ میلیون تن فولاد در کشور تولید شده که حدودا ۱۳ میلیون تن آن مصرف داخلی بوده است. بنابراین با توجه به روند پیش رو، نباید در خصوص تنظیم بازار نگرانی وجود داشته باشد؛ البته این نگرانی ها زمانی ایجاد شد که کارخانجات فولادی طی دو سال گذشته با کمبود مشتری در بازار داخلی مواجه شدند و به همین دلیل کالاهای خود را صادر می کردند.

خلیفه سلطان در ادامه افزود: در سال جاری شاهد نوسانات نرخ ارز و آشفتگی بازار بودیم، در حالی که بازار می توانست به راحتی و با آرامش تنظیم شود اما این آشفتگی ها ناشی از عوامل مختلفی همچون ترس از اثرات تحریم و ... به جان بازار فولاد افتاد. در این میان متقاضیان اینطور برداشت کردند که در کشور با کمبود فولاد مواجه هستیم اما به هیچ عنوان در بازار داخلی کمبودی احساس نمی شود و امروز در مسیر آرامش قرار داریم.

وی با اشاره به بورس کالا نیز افزود: نباید این اجازه را بدهیم که عده ای از تعادل سازی اقتصاد بازار ما را دور کنند و موجب افزایش غیرمعقول قیمت ها شوند؛ به همین دلیل پیروی از اقتصاد بازار و مکانیسم عرضه و تقاضا تنها مسیر ایجاد تعادل در بازار است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز طی گفتگویی در مورد مکانیسم عرضه و تقاضا بیان کرد: اعتماد به مکانیسم عرضه و تقاضا روش ایجاد تعادل در بازار است؛ بطوریکه در بازه های زمانی مختلف برخی محدودیت ها در روند عرضه و تقاضا و قیمت فولاد در بورس کالا، اثرات دلخواه به دست نیامد اما هنگامی که محدودیت قیمت گذاری در بورس برطرف شد، شاهد بهبود قیمت ها بودیم.

منصور یزدی زاده در ادامه افزود: پس از رفع محدودیت های قیمت گذاری و برداشتن سقف رقابت، قیمت بین بورس کالا و بازار آزاد به یکدیگر نزدیک شد و این نتیجه مطلوب، حاصل اعتماد به مکانیسم عرضه و تقاضا در بورس کالا بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار آهن الات روز گذشته را در سکوت مطلق بسر برد.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن، پس از کاهش قیمت دلار در بازار ارز، شاهد سقوط قیمت اهن آلات در بازار اهن نیز بودیم. در دومین روز پس از کاهش قیمت دلار،  بازار اهن آلات در سکوت فرو رفته و قیمت ها در این بازار ثابت اعلام شد.

مدت هاست که بازار اهن آلات این آرامش را نداشته است و در حال حاضر شاهد برقراری این آرامش در بازار هستیم. در بخش میلگرد اجداراین ثبات قیمت بیش از پیش حس می شد. اکثر کارخانه های میلگرد سازی در روز گذشته نرخ هایشان ثابت بوده و تنها برخی از آن ها دچار کاهش قیمت شدند. اگر چه کاهش قیمت ها در این بازار نیز برای مصرف کننده نهایی بسیار مطلوب می باشد و موجب می شود تا از میزان نگرانی متقاضیان در این بازار کاسته شود. در حال حاضر میانگین قیمت میلگرد آجدار برای سایز ۱۴ حدود ۴۷۰۰ تومان می باشد.

بخش نبشی و ناودانی ها نیز از این امر مستثنا نبودند و در این بخش نیز روند قیمت ها بصورت ثابت و کاهشی گزارش شده است. میانگین قیمت نبشی نیز در بازار روز گذشته حدود ۴۹۰۰ تومان گزارش شده است.

خبر های بازار اهن حاکی از کاهش قیمت تیراهن ذوب آهن درب بنگاه تهران می باشد. نرخ این مقطع آهن در روز گذشته حدود ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ تومان کاهش یافت و پس از آن با نرخ های پایین تر معامله شد.

با توجه به روند قیمت ها در بازار، پیش بینی می شود بازار آهن در هفته اینده نیز همین روند را در پیش گیرد. تا زمانی که قیمت ارز دچار نوسان نباشد و هر روزه شاهد کاهش قیمت ارز در بازار باشیم، قیمت آهن آلات و محصولات فولادی نیز روز به روز کاهش می یابد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

با شروع سال جاری همواره شاهد تغییرات نرخ ارز و تأثیر آن بر بازار آهن و قیمت آهن آلات بودیم. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، روند افزایشی قیمت ها در نیمه اول سال ۹۷ بازار را در مسیری پر فراز و نشیب قرار داد؛ بطوری که با شروع سال جاری قیمت ها بطور نجومی افزایش یافت.

پس از گذشت چندین هفته، آمارها حاکی از نوسانات غیرمعقول بازار داشت. افزایش و کاهش قیمت آهن آلات در بازار، وضعیت بازار آهنرا بطور عجیبی دگرگون کرد. قیمت های اعلامی کارخانه ها اعم از کارخانه های میلگرد آجدار و کارخانه های تولیدی نبشی و ناودانی بطور لحظه ای تغییر می کرد. البته ناگفته نماند که این تغییر قیمت ها ارتباط زیادی با نوسانات نرخ ارز داشته و افزایش و کاهش قیمت دلار بر بازار آهن اثرگذر بوده است.

اکنون نیز طبق گزارشات بدست رسیده از بازار آزاد، از صبح روز گذشته شاهد کاهش لحظه ای قیمت ارز بودیم. پس از ماه ها روند پرشتاب و صعودی دلار و افزایش نگرانی ها از تبعات آن، در دو روز گذشته شاهد سقوط ناگهانی قیمت دلار بوده ایم.

اخبار گوناگونی از سطح شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اهواز و ... بدست رسیده که حاکی از رسیدن دلار به قیمت ۸۰۰۰ تومان می باشد. حال سوال این است که آیا این روند کاهشی قیمت دلار، بر قیمت آهن الات نیز تأثیر خواهد گذاشت؟ قیمت ها تا چه اندازه کاهش خواهد یافت؟ آیا قیمت میلگرد آجدار و تیرآهن به نرخ قبل از گرانی ها باز خواهد گشت؟ آیا التهابات بازار آهن پس از این آشفتگی ها در بازار ارز، کاهش پیدا می کند؟

 

این سوال که چقدر نرخ جدید و فعلی ارز ماندگار است و آیا تأثیر مثبتی بر روی بازار آهن می گذارد یا خیر را روند بازار در روزهای آینده پاسخ خواهد داد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، از اواخر هفته گذشته وضعیت قیمت سنگ آهن وارداتی در کشور چین مطلوب شد و به حدود ۶۹ دلار در هر تن خشک سی اف آر رسید. علاوه بر این، طی هفته گذشته میزان موجودی بنادر سنگ اهن در این کشور کاهش یابد و کارخانه های بسیاری سعی بر خرید این محصول داشتند تا بتوانند در تعطیلات اکتبر از کمبود احتمالی مواد اولیه سنگ آهن جلوگیری کنند. در نتیجه طی هفته جاری احتمال مسکوت ماندن بازار بسیار بالاست.

همچنین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۱ درصد در ایران از حدود ۳۰,۷ دلار به ۲۸.۹ دلار در هر تن  فوب کاهش یافت. طبق بررسی های صورت گرفته، قیمت سنگ آهن هماتیت خلوص ۶۱ درصد در کشور پس از ۱.۷۰ دلار کاهش به قیمت ۲۵.۲ دلار در هر تن فوب رسید.

خبر های بازار فولاد حاکی از ثبات بازار واردات قراضه در ترکیه می باشد. در این کشور قیمت قراضه کلاس ۱ و ۲ خلوص ۲۰-۸۰ در حدود ۳۲۱ دلار در هر تن سی اف آر اعلام شد که این میزان در مقایسه با آخرین نرخ اعلامی نوسان زیادی نداشته است. همچنین در جنوب شرق آسیا قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ ۸۰ کانتینری وارداتی، ۳۳۲ دلار در هر تن سی اف آر تایوان اعلام شد که نشان از ثبات قیمت این محصول می باشد.

بازار داخلی و صادراتی بیلت ترکیه در هفته گذشته روندی کاهشی داشت. زیرا میزان تقاضا برای این محصول کاهش یافته بود. قیمت صادراتی این محصول پس از ۵ دلار افت، به قیمت ۴۸۵ تا ۴۹۵ دلار در هر تن فوب رسید. همچنین قیمت این محصول در بازار داخلی بطور میانگین در حدود ۴۸۳ تا ۴۹۰ دلار هر تن فوب گزارش شده که کاهش ۶ دلاری را به ثبت رسانده است.

قیمت میلگرد نیز در بازار های صادراتی ترکیه حدود ۵۱۵ تا ۵۲۰ دلار هرتن فوب اعلام شد اما خریدارن به دنبال نرخ های ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار بودند. در بازار داخلی ترکیه کارخانه‌ها سعی بر این داشتند تا قیمت را در ۵۱۵ تا ۵۲۵ دلار هر تن درب کارخانه نگه دارند اما تقاضا ناچیز بود و این اتفاق رخ نداد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

خبر های منتشر شده از سوی منصور یزدی زاده، مدیر عامل کارخانه ذوب آهن اصفهان حاکی از تولید تیرآهن بال پهن اچ ۳۰ می باشد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، یزدی زاده طی گفتگویی در رابطه با تولیدات جدید این کارخانه در سال جدید اظهار داشت: کارخانه ذوب آهن اصفهان برای اولین بار در کشور توانست تیرآهن بال پهن اچ ۳۰ را به تولید برساند. این کارخانه پس از تولیدات انبوه ریل یو آی سی ۶۰ در کشور، مجددا توانست موفقیت جدیدی را کسب کند. در حال حاضر طی اولین مرحله اجرای این طرح توانستیم ۶۰۰ تن از این محصول را روانه بازارهای داخلی کنیم.

طبق گفته مدیر عامل ذوب آهن، از این محصول می توان در اسکلت های فلزی ساختمان های بلند، پل سازی و همچنین خرپای سوله های صنعتی استفاده نمود. وی افزود: سالانه بیش از ۸۰۰ هزار تن تیر ورق در اسکلت های فلزی ساختمان ها استفاده می شود که کاری غیر قانونی می باشد و خارج از استاندارد های جهانی است.

منصور یزدی زاده در ادامه خاطر نشان کرد: با تولید این پروفیل در کارگاه نورد ۶۵۰ و ۵۰۰ کارخانه ذوب آهن اصفهان، کشور ما از واردات این محصول بی نیاز خواهد شد و همچنین ساختمان های بلند و برج ها مطابق استاندار های جهانی و داخلی طراحی و ساخته خواهند شد. این پروفیل جدید از لحاظ کیفیت بسیار مرغوب بوده و شمش این مقطع در کارخانه ذوبی از سنگ معدن تهیه می گردد که با توجه به عیار بالا دارای کیفیت و استاندارد مطلوبی می باشد.

کاهش واردات این محصول به داخل کشور موجب خواهد شد تا این محصول در داخل کشور با قیمت کمتری به دست مصرف کننده نهایی رسد و همچنین نشان دهنده توانایی های ما در بخش تولیدات و بازار فولاد می باشد که خود امری بسیار مهم در دنیاست.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در اولین روز از هفته جاری شاهد افزایش مجدد قیمت ها در بازار آهن آلات بودیم.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار آهن، در دومین هفته از مهر ماه بازار اهن روندی صعودی را در پیش گرفت تا ادامه دهنده روند هفته پیشین باشد. از اوایل سال جاری قیمت آهن آلات متاثر از نرخ دلار افزایش یافت اما این افزایش قیمت ها تنها متعلق به یکی دو هفته نبوده و در حال حاضر شاهد ادامه این روند تا شش ماه ابتدایی سال جدید هستیم.

روز گذشته قیمت مقاطع آهن حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان افزایش بافت. قیمت میلگرد اجدارکه در هفته گذشته نیز سیر صعودی را در پیش گرفته بود، در اولین روز از هفته جاری نیز ۲۰۰ تومان افزایش یافت. میلگرد ذوب آهن اصفهان در روز گذشته بیشترین افزایش قیمت را در بازار تجربه نمود. نرخ میلگرد این کارخانه برای سایز ۱۴ در حال حاضر ۵۲۵۰ تومان می باشد. اخرین قیمت اعلامی ذوب اهن اصفهان مربوط به چهار روز گذشته می باشد که قیمت فعلی در مقایسه با اخرین اعلامی این کارخانه در حدود ۳۹۰ تومان افزایش یافته است.

خبر های بازار اهن حاکی از افزایش قیمت در بخش نبشی و ناودانی می باشد. قیمت نبشی در روز گذشته حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ تومان بالا رفت. در این بخش از مقاطع تنها دو کارخانه ناب تبریز و آریان فولاد اعلام قیمت نمودند که هر دو کارخانه روندی افزایشی داشته اند. بخش ناودانی ها نیز از این قضیه مستثنا نبوده و کارخانه ناب تبریز در این بخش نیز افزایش قیمت داشته است.

بررسی های صورت گرفته بر روی بخش تیرآهن ها نشان دهنده افزایش قیمت در این بخش می باشد. تیرآهن ذوب اهن اصفهان در بنگاه تهران روز گذشته ۸۰,۰۰۰ تومان افزایش یافت. تیرآهن های دیگر کارخانه ها از جمله فایکو و اریان فولاد نیز همین روند را در پیش گرفتند.

با توجه به وضعیت نابسامان بازار ارز و آهن الات، پیش بینی قیمت آهن آلات امری بسیار دشوار می باشد. اما با توجه به روند کاهشی در بازار ارز، احتمال کاهش قیمت ها در هفته جاری وجود دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با توجه به دشوار شدن فرآیند صادرات، کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز در این فرآیند با مشکلاتی مواجه شده است ولی با توجه به تدابیر اتخاذ شده توسط مدیران این شرکت، صادرات این واحد همچنان ادامه دارد.

تقریبا ۵ ماه از زمانی که شهم شرکت ذوب آهن اصفهان به کمتر از ۷۰ تومان رسیده بود، می گذرد. این سهم از اولین روزهای سال جاری تاکنون بازدهی بالا و خیره کننده ای داشته است بطوری که تقریبا سهم ۲۷۰ درصدی نصیب سهامداران خود کرده است.

این شرکت در تلاش است تا از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیز سرمایه کسب کند. ذوب آهن در پایان سال مالی ۹۶ موفق شد به سودسازی برسد و طبق آمارها در ۵ ماهه نخست امسال بیش از ۲۱,۷ میلیارد ریال درامد داشته است که ۴۵ درصد بیشتر از درآمد سال گذشته خود بوده است. علاوه بر این موضوع، ذوب آهن در سال جاری به علت فعالیت مجدد کوره شماره یک و بهره برداری از طرح توسعه PCI و جایگزین کردن زغال سنگ به جای کک به سوددهی خواهد رسید چراکه تحقق این گزینه ها، صرفه جویی ماهانه ۲۰ میلیارد تومانی برای این شرکت دارد.

با توجه به تقاضای بالا برای خرید سهم، به نظر می رسد که روزهای خوبی پیش روی این کارخانه باشد. ذوب آهن هم فروش داخلی دارد که توانسته از اصلاح قیمت گذاری ها در بورس به نفع برسد و هم حجم قابل توجهی صادرات دارد به همین دلیل از درآمد ارزی قابل توجهی نیز برخوردار است. در این میان تنها نگرانی فعالان بازار، اختلال در روند صادرات محصولات ذوب، تحت تأثیر تحریم ها می باشد.

احسان دشتیانه، معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن در این خصوص افزود: تحریم ها برای تمامی صادرکنندگان نگرانی هایی ایجاد کرده است بطوری که موجب دشوارتر شدن شرایط صادرات محصولات ذوب آهن نیز شده است اما با توجه به تدابیری که اتخاذ شده، تلاش بر ادامه صادرات خواهیم داشت و این روند قطع نخواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار آهن، طی هفته گذشته قیمت ها به سرعت روندی صعودی را طی کرد بطوری که بسیاری از کارخانه ها ترجیح دادند فروش نداشته باشند. با توجه به مشکلات پیش روی بازار آهن و البته بیشتر به دلیل نوسانات شدید ارزی، کارخانه ها مجبور به توقف فروش شدند تا وضعیت بازار آهن روشن شود. همین امر برای بسیاری از تولیدکنندگان فرصتی فراهم آورد تا به دنبال جذب تقاضا باشند و قیمت های اعلامی محصولات خود را افزایش دهند.

طی هفته گذشته در خصوص قیمت تیرآهن، نرخ مشخصی برای فروش اعلام نشد و قیمت ها با توجه به نوسانات بازار، در لحظه اعلام می شد. از سوی دیگر قیمت پروفیل طی روزهای پایانی هفته گذشته اعلامی نداشت و کارخانه های تولیدکننده پروفیل نیز ترجیح دادند که تا قطعی شدن وضعیت بازار فروش نداشته باشند.

با توجه به آمارها، تقاضای مصرف کننده نهایی بطور چشمگیری کاهش یافته است و این می تواند ناشی از بازگشت رکود در بازار مسکن باشد. کاهش معاملات مسکن عاملی برای کاهش تقاضای واقعی در بازار آهن آلات است؛ بنابراین تقاضای کاذب در بازار موجب ایجاد نرخ حبابی برای مقاطع فولادی شده است. به همین دلیل طی چندماه گذشته پی در پی شاهد نوسانات بازار بودیم که افزایش قیمت میلگرد آجدار بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

اگر باور داشته باشیم که قسمتی از این التهابات مربوط به تقاضای کاذب و هیجانات بازار ارز می باشد، به نتیجه خواهیم رسید که با کنترل بازار ارز، بازار آهن نیز عقب نشینی خواهد کرد. البته با توجه به تب تندی که موجب افزایش ناگهانی قیمت ها شد، پیش بینی می شود این وضعیت به وجود آمده مقطعی باشد و بازار به تدریج روندی نزولی را پیش بگیرد اما باز هم با توجه به التهابات شش ماهه اول سال جاری، نمی توان پیش بینی دقیقی از روند پیش روی بازار آهن ارائه داد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد ،  کشور ایران از اوایل امسال تاکنون حدود ۱۶ میلیون و ۴۳۷ هزار تن فولاد خام تولید کرده که در مقایسه با نیمه اول سال گذشته حدود ۶/۲۱ درصد رشد داشته است. لذا کشور ایران یکی از کشورهایی است که  تاکنون بیشترین رشد را در صنعت فولاد از خود نشان داده است. با توجه به اینکه  پیش از شروع به کار دولت یازدهم، ایران پانزدهمین فولادساز جهان  شناخته شده  بود، اما اکنون توانسته با تولید ۱۶ میلیون ۴۳۷ هزار تن خود را به جایگاه  دهم ارتقا دهد.

 همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون فولادسازان جهان به طور متوسط حدود  ۱۵۵ میلیون تن فولاد خامتولید کردند درحالی که میزان تولید فولاد خام ایران  در سال گذشته حدود ۱۳ میلیون و ۵۱۳ هزار تن  بوده است که  این امر نشان می دهد نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

کارشناس بخش فولاد از سوی  وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی منتشر کرد که در پی این گزارش مطرح شد: با توجه به میزان رشد تولید، امسال به طور کلی همه شرکت های فولادساز در موقعیت مناسبی قراردارند  لذا میزان  تولید زنجیره فولاد کشور ایران  تا پیش از سال ۱۳۹۲ حدود ۱۲۰ میلیون تن بوده است  و شرایط بسیار نامتوازنی داشت اما با مجموعه اقدام های انجام شده در دولت های یازدهم و دوازدهم ، امروز تولید فولاد خام  به ۲۰۰ میلیون تن در سال رسیده است.

همچنین کشور چین اولین فولادساز برتر جهان شناخته شده است  که از اوایل امسال  تاکنون به میزان  ۶۱۷ میلیون و ۳۹۸ هزار تن فولاد خام  تولید کرده است  که باتوجه به میزان تولید آن  توانسته  نسبت به سال گذشته حدود  ۸/۵ درصد رشد داشته باشد. همچنین میزان تولید فولاد خام کشور چین در هر ماه  حدود ۸۰ میلیون و ۳۳۰ هزار تن فولاد است که بطور میانگین نسبت  به هر ماه سال گذشته حدود ۷/۲ درصد رشد داشته است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار آهن، بعد از ظهر امروز جلسه شورای امنیت با موضوع ایران و همچنین ریاست رئیس جمهور امریکا برگزار خواهد شد. با توجه به روند فعلی بازار ها، پیش بینی می شود تا پایان امشب نیز شاهد نوسانات در بازار ارز و دلار باشیم.

روز گذشته رئیس جمهور امریکا طی ۲۰ دقیقه سخنرانی خود تمامی نهاد های بین المللی از قبیل شورای امنیت، سازمان ملل، دیوان لاهه و همچنین اپک را بی اعتبار تلقی کرده و در اوج وقاحت گفت برای حفظ منافع امریکا هرکاری خواهد کرد و در این راستا تمامی قوانین را زیر پا خواهد گذاشت.

اگرچه دولت فعلی هنوز نتواسته انتظارات را برآورده کند و در اجرای سیاست های اقتصادی اش نقد های بسیاری وجود دارد، اما شب گذشته رئیس جمهور کشور در نقش یک حقوقدان و دیپلمات بخوبی توانست حق مطلب را ادا کند. امید بر این است تا رئیس جمهور روحانی پس از بازگشت ازسفر خود به سرعت اقداماتی اصلاحی در کابینه خود صورت دهد و از حالت انفعال خارج گردد.

در شرایط فعلی مهمترین اقدامی که دولت باید انجام دهد، جلب اعتماد مردم و همچنین مدیریت افکار عمومی می باشد. به عبارتی دیگر، هر یک از ما باید باور کنیم که با ورود به بازار پر التهاب ارز و سکه موجب فقیر تر شدن دیگر اقشار جامعه و همچنین انحطاط واحد پول ملی خواهیم شد. چنانچه التهابات این بازار پر نوسان کاهش یابد، و همچنین اعتماد همگانی به سیاست های اقتصادی دولت بازگردد، به راحتی می توانیم شرایط دشوار فعلی را پشت سر گذاریم.

یقینا چنانچه بازار ارز وارد ثبات نسبی شود، گذشت زمان و عبور از انتخابات کنگره وضعیت را به نفع ایران تغییر خواهد داد. اما در صورتیکه این موج ادامه دار باشد، اقتصاد کشور فلج خواهد شد. اما در حقیقت باید باور کنیم ما مردم بخش اعظمی از مشکلات فعلی هستیم که با احتکار تیشه به ریشه اقتصاد کشورمان می زنیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن ، که از اواخر سال ۹۶ تورم بازار مسکن آغاز شد  به صورتیکه که روند بازار مسکن بسیاری از اقشار جامعه را غافلگیر کرد اکنون تورم بازار مسکن در شهریورماه امسال نسبت به مرداد ماه بیشتر بوده بطوریکه رشد قیمت واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران با افزایش ۳/۹ درصد مواجه شد.  اکنون در شرایط فعلی بازار مسکن به دلیل افزایش غیرمعقول  قیمت مسکن  و کاهش قدرت خرید مردم تعداد معاملات نیز حدود ۲۰ درصد در بازه مورد اشاره کاهش یافته است.

کارشناس بخش مسکن  از سوی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گزارشی اعلام کرد که در پی این گزارش مطرح شد طی ۵ سال گذشته قیمت مسکندر ثبات نسبی قرار داشت بصورتیکه  تعادل  روند بازار مسکن برقرار بود اما اکنون در شرایطی که بازار مسکن به سر میبرد با تشدید و اوج گیری قیمت های بازار مسکن موجب شد طی تابستان امسال  این بخش بصورت غیرمنتظره  با رکود عمیقی مواجه  شود همچنین با توجه به شرایطی که در بخش مسکن ایجاد شد بسیاری از سازندگان ساختمانی با توجه به گرانی مصالح ساختمانی از ساخت و ساز پروژه های ساختمانی خود منصرف شدند.

اکنون در نیمه اول سال ۹۷ قیمت واحد های مسکونی در شهر تهران نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است در شرایط  کنونی تصمیم گیری برای آینده  بازار مسکن بسیار مشکل شده است و این بلاتکلیفی در بازار مسکن بسیار رونمایی شده است  بصورتیکه بسیاری از متقاضیان مصرفی از خرید مسکن اولیه خود صرفه نظر کردند و  در انتظار بهبود این روند به سر میبرند .

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص تورم بخش مسکن بیان نمود که  بخش مسکن زنجیره پایین و بالادستی دارد  اگر قیمت‌های آن دچار تغییر نشود  ساخت و ساز مسکن و اشتغال در این بخش به طور کامل از بین می رود.

برحسب آمارهای اعلام شده از سوی کارشناس بخش مسکن بطور صریح میتوان گفت تا زمانی که وضعیت نرخ ارز بطور واضح مشخص نشود و سیر تعادل آن حفظ  نشود رکود بخش مسکن ادامه دار خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، در چند ماهه اخیر بازار مسکن دچار التهابات شدیدی شد لذا از اوایل امسال این بخش با رکود عمیق مواجه شد بصورتیکه افزایش نامتوازن قیمت مسکن  موجب شد معاملات خرید و فروش به شدت کاهش یابد. مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص رکود بازار مسکن بیان نمود که  رکود بازار مسکن  ناشی از اقتصاد کلان کشور است  لذا با افزایش نامتعارف قیمت مسکن   قیمت مصالح ساختمانی  بصورت غیرمعقول با افزایش همراه بوده است بصورتیکه قیمت مصالح ساختمانی در مقایسه با قیمت مسکن افزایش بیشتری یافته است .

در شرایطی که بازار مسکن به سر میبرد بازار خرید و فروش مسکن کساد شده است اما تولید مسکن همچنان ادامه دارد و در نوسان است  لذا با توجه به روندی که بازار مسکن طی می کند با گرانی مصالح ساختمانی  و افزایش قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن موجب شده بسیاری از سازندگان ساخت وساز مسکن دیگر تمایلی برای انجام ساخت مسکن نداشته باشند همچنین بسیاری از سازندگان ساخت و ساز پروژه های خود را نیمه کاره رها کردند  از سوی دیگر بر این اساس کاهش ساخت و ساز مسکن افزایش اجاره بها را به دنبال خواهد داشت.

نایب رئیس کانون انبوه سازان تهران  در خصوص وضعیت بازار مسکن اظهار داشت : باید شرایط پیش آمده در نوسانات بازار مسکن را کنترل کرد  و  سیاست گذاری ها بصورتی وضع شود که نیازی بر کنترل و تعزیرات نباشد لذا اگر در سال کمتر از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته  شود  چنانچه کمتر از این باشد مشخص است که اختلالی بوجود آمده است  همچنین ۴۰ درصد کل اقتصادکشور را مسکن دربر دارد  تاکنون کاهش ساخت و ساز  مسکن  بر  روی وضعیت کنونی بازارمسکن به شدت اثرگذار بوده است همچنین در سال یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز کشور است که رشد جمعیت و افزایش ازدواج در جامعه از عوامل تقاضای مسکن به شمار می رود. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در چند ماه اخیر با توجه به افزایش بی رویهبازار مسکن قدرت بسیاری از اقشار جامعه نتوانسته با وضعیت  شرایط جدید تطابق پیدا کند.

در شرایطی که بازار مسکن به سر میبرد  اکنون به دلیل ماه محرم و صفر امکان رکورد عمیق تر در این بخش پیش بینی می شود لذا میزان معاملات خرید و فروش مسکن در مناطق مختلف شهر تهران در شهریور ماه امسال  در مقایسه با ماه مشابه سال  گذشته ، ۴۵ درصد کاهش یافته است.

کارشناس بخش مسکن از سوی رئیس اتحادیه مشاوران املاک  گزارشی اعلام کرد که در پی این گزارش مطرح شد،  تاکنون بازار مسکن چنین رشد بی سابقه ای نداشته است  که در بازه زمانی شش ماه حدود ۵۰ درصد رشد کند، لذا کاهش قدرت خرید متقاضیان مصرفی، افزایش شدید قیمت مسکن و  همچنین خروج سفته بازان از بازار مسکن موجب شده که این بخش با رکورد عمیق همراه باشد   لذا  رشد ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت مسکندر یک بازه زمانی شش ماهه بسیار غیرمنتظره بوده بصورتیکه بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی از این اوضاع نامطلوب غافلگیر شدند. همچنین با ادامه این روند خرید و فروش مسکن با افت شدیدی همراه بوده است چون  وضعیت  بازار مسکن در شهریورماه  امسال در وضعیت مناسبی نبوده است  لذا در نیمه دوم امسال پیش بینی می شود رکورد  این بخش ادامه دار خواهد بود .

در شرایط کنونی بازار مسکن نمی توان تصور کرد چون معاملات مسکن با کاهش شدیدی همراه بوده است قطعا قیمت های مسکن با کاهش مواجه می شود  لذا تا زمانی که ارز به یک ثبات نرسند این بخش با التهاب پیش می رود روندی که  بازار مسکن طی می کند اگر قیمتهای بازارهای موازی مانند ارز، سکه، طلا  به ثبات نسبی برسند ممکن است بازار مسکن در سیر تعادل قرار گیرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد ، طی چند ماه اخیر که بازار فولاد با التهابات وسیعی مواجه شد بصورتیکه  بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار بابت اتفاقات بازار فولاد بسیار مضطرب شدند.

لذا با باز شدن سقف رقابت،التهابات بازار فولاد کمتر رونمایی می شود  هر چند عرضه‌ها روی تابلو در بورس کالا افزایش یافته اما نتیجه دستوری شدن دولت برای کاهش تورم در بازار فولاد این بود که  بازار به حالت تعادلی خود دست یابد.

 با آغاز نیمه دوم سال و شروع فصل‌  پاییز بازار دچار رکود فصلی می‌شود و تقاضا در بازار کاهش می یابد. همین عامل موجب می شود که قیمت های بازار فولاد  در سیر تعادل قرار گیرد و همچنین با گذشت زمان آرامش نسبی در بازار فولاد برقرار می شود.

کارشناس بخش فولاد از سوی وزارت صنعت  معدن گزارشی اعلام نمود که در پی این گزارش مطرح شد|،آزاد سازی سقف رقابت در‌ معاملات بورس‌کالا‌  در کوتاه مدت برای‌ صنعتگران فولاد تاثیر مثبتی بر بازارفولاد خواهد داشت.

لذا با وجود اینکه آزادسازی سقف رقابت در بورس  دست صنعتگران فولاد را باز گذاشته ولی در عین حال قیمت پایه‌ای مشخص شده است . همچنین با توجه به شرایطی که بازار فولاد به سر میبرد، تنها  هدف ما تامین نیاز داخلی می باشد که شرکتهای بزرگ فولادی اجازه صادرات را دارند  و می توانند براحتی  محصولات خود را در بورس عرضه کنند. 

مدیر کل صنایع وزرات صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد طی چند ماه گذشته که بازار فولاد با مشکلات متعددی مواجه شد به زودی مشکلات  مصرف کنندگان نهایی رفع  خواهد شد  به طوریکه اگر واسطه گران سودجو  را از بازار حدف کنیم و همچنین تولید کنندگان بتوانند  بدون واسطه به مواد اولیه محصولات خود دست یابند قیمت محصولات فولادیبا کاهش مواجه می شود  و این روند در سیر نزولی قرار خواهد گرفت که به مرور زمان بازار فولاد از این بحران خارج خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس ، طی هفته گذشته  که بازار محصولات فولادی  با افزایش  قیمت مواجه شد با ادامه این روند بازار فولاد بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار از این اوضاع نابسامان نگران شدند بطوریکه بسیاری از متقاضیان خرید مقاطع فولادیاز خرید  خود صرفه نظر کردند با توجه به شرایطی که در بازار فولاد ایجاد شده است بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی از این بلاتکلیفی رنج میبرند به صورتیکه توان قدرت تصمیم گیری خود را از دست دادند و در انتظار بهبود این روند به سر میبرند.

 از ابتدای هفته جاری با توجه به نوسان برخی از قیمت های محصولات فولادینمی‌توان  پیش بینی واضحی  تا اواخر این هفته  از روند  محصولات فولادی  بیان نمود. از سوی دیگر باتوجه به نوسانات نرخ ارز کلیه بازارها در شرایط فعلی سردرگم هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در چند ماه اخیر با توجه به رشد نرخ دلار قیمت جهانی محصولات فولادی  با  افزایش وسیعی همراه بوده است  که همین امر موجب شده تا بازار شمش با کمبود عرضه نیز مواجه شود .

هم اکنون قیمت شمش در دامنه ۱۵۵۰ تا ۱۶۰۰ تومان قرار دارد لذا برخی از کارشناسان حوزه صنعت فولاد بر این نگرش هستند که روند صعودی قیمت جهانی فولاد ادامه دار خواهد بود و احتمال کاهش قیمت محصولات فولادی داخل کشور بسیار ضعیف است همچنین تصمیم‌گیری درباره تغییر تحول وضعیت تجاری فولاد مسئله ی مهمی است که  متاسفانه تاکنون دولت تمایلی به حضور در برنامه‌های صادراتی شمش را ندارد. در این میان برخی از کارشناسان حوزه صنعت اظهار داشتند، آنچه صادرات را تشویق کرده افزایش قیمت یا تلاش برای استفاده از فرصت افزایش قیمت‌های جهانی محصولات فولادی نیست، بلکه کشش بسیار پایین بازار فولاد و کمبود تقاضا عامل اصلی این موضوع بوده که موجب شده  بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ محصولات فولادی  برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه های  خود به سوی  بازارهای جهانی سوق پیدا کنند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

روز گذشته محمد ازاد رئیس اتحادیه آهن فروشاندر گفتگویی از افزایش ۷۵ درصدی قیمت آهن آلات و همچنین افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی نرخ محصولات فولادی در سال جاری خبر داد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، محمد آزاد اظهار داشت: قیمت روز آهن الات و همچنین محصولات فولادی متاثر از نرخ های جهانی می باشد. لذا در آمد های ارزی که به واسطه صادرات بدست می آید، بر روی قیمت آن ها تاثیر گذار خواهد بود. این در حالی است که، در کشور مازاد نیاز داخلی صادر می شود و اولویت در کشور ما تامین نیاز داخل می باشد اما با این وجود جذابیت درآمد های صادراتی برای اکثر فروشندگان بیشتر بوده که به موجب آن شاهد تاثیراتش بر قیمت های داخلی نیز هستیم.

در سال جدید اقتصاد کشور بدلیل افزایش قیمت دلار و یا کاهش ارزش پول ملی با رشد روز افزون قیمت ها در بازار های مختلف مواجه شد و حتی در برخی مبادی شاهد افزایش قیمت محصولاتی که در داخل کشور به تولید رسیده و حتی برای دیگر کشور ها صادر می شوند، بودیم.

رئیس اتحادیه اهن فروشان افزایش بی رویه نرخ مواد اولیه را در سطح کشور بی ارتباط با درآمد های ارزی نمی دانند و بر این عقیده است که صادرات محصولات اولیه پلاستیک که در کشور توسط بخش پتروشیمی تولید می شود به صرفه تر از بازار داخلی می باشد، چرا که در بازار های صادراتی نرخ فروش با دلار محاسبه می گردد. این در شرایطی است که بازار آهن الات کشور نیز از این قضیه مستثنی نبوده و در اینباره رئیس اتحادیه اهن فروشان افزود: در این بازار نیز با وجود تولید کنندگان بزرگ در داخل کشور، بازهم به دلیل جذابیت صادرات، میل به صادرات محصولات فولادی بیشتر بوده و محصولاتی که در داخل کشور عرضه می گردد با قیمت های دلار محاسبه می شوند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بازار آهن الات کشور عنوان کرد: تجربه نشان داد که در این شرایط بدلیل وجود التهابات روانی در بازار، امکان افزایش قیمت ها بسیار بالاست و در این راستا کاهش ارزش پول کشور موجب تشدید نوسانات در این دوره شد.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در اخرین روز از شهریور ما و اولین روز از هفته جاری بازار آهن الات متاثر از تعطیلات هفته گذشته روند آرامی را پشت سر گذاشت.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، پس از گذشت سه روز تعطیلی در هفته گذشته و اتمام روز های عزاداری، در اولین روز از هفته جاری شاهد ثبات قیمت ها در اکثر بخش های بازار آهن بودیم. قیمت روز اهن آلات در بازار ثابت بوده و حتی در برخی بخش ها کاهش قیمت را تجربه نمود. اما علی رغم ثبات بازار در برخی از مبادی شاهد افزایش نسبی قیمت ها بودیم. بخش میلگرد اجدار جزء همین دسته از مقاطع بوده که با وجود روند ثابت بازار در کمین افزایش قیمت قرار داشت. اما کارخانه ذوب آهن اصفهان به دنبال افزایش میزان عرضه محصولات در بورس کالا، روندی توام با ثبات را در پیش گرفت.

در این میان شاهد افزایش قیمت میلگرد نیشابور و میانه در بازار پیش از تعطیلات هستیم. این دو کارخانه در آخرین روز از تعطیلات قیمت های خود را بصورت عجولانه افزایش دادند اما دیری نگذشت که در اولین روز از هفته جاری کمی از موضع خود عقب نشینی کرده و به افزایش ۳۰ تا ۵۰ تومانی قیمت هایشان بسنده کردند.

به نظر می آید هدف برخی از تامین کنندگان از این افزایش قیمت ها، جلوگیری از ادامه روند کاهشی هفته قبل بوده است. زیرا افزایش میزان عرضه در بورس کالا و همچنین افزایش نظارت بر هویت متقاضیان و خریدارن در بورس کالا از سوی وزارت صمت موجب شده تا از میزان تقاضای کاذب در بازار کاسته شده و التهابات تا حدی زیادی فروکش کند.

در حالت کلی آنچه در روز گذشته در بازار آهن الات رخ داده است، تنها تقاضای ضعیفی بوده که متاثر از سه روز تعطیلی هفته گذشته اتفاق افتاده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مهر 1397 | نظرات ()