نوشته شده توسط : آهن پرایس

قیمت میلگرد در ماه جاری با نوساناتی همراه بوده است. بطوری که کارخانه های مختلف هرکدام قیمت های متفاوتی را اعلام کردند. میلگرد کویر کاشان از اوایل آبان نوساناتی را به همراه داشت بطوری که در روز های ابتدایی ماه با افزایش نرخ شمش، قیمت خود را افزایش داد. اگرچه دیگر کارخانه ها به دلیل کاهش میزان تقاضا، قیمت های خود را کاهش دادند. کارخانه ذوب آهن جزء ان دسته از کارخانه هایی بود که قیمت خود را با کاهشی جزعی اعلام کرد. براساس اخبارهای بدست آمده، با اتمام هفته اول آبان ماه، بازار چین هم وارد رونق شد و پس از کاهش جزعی قیمت ها مجددا بازار چین با افزایش مواجه شد.

در شرایطی که بازار میلگرد در ثبات نسبی به سر می برد، برخی از کارخانه ها در برابر کاهش قیمت میلگرد مقاومت کردند اما در آخر مجبور به کاهش محصولات تولیدی خود شدند. میلگرد کویر کاشان هم با اتمام هفته اول آبان ماه به ثبات نسبی دست یافت و نرخ شمش هم که با شروع ماه جدید روند افزایشی را در پیش گرفته بود، اینبار با کاهش مواجه شد.

این شرایط بازار بیانگر رقابتی منفی در بازار فولاد طی روز های اول ماه جاری می باشد. در شرایطی که شاهد نشانه های منفی در بازار بوده ایم، افزایش قیمت ورق و تیرآهن دو نشانه مثبتی است که در بازار آهن بوجود آمد که بر قیمت میلگرد کویر کاشان تاثیر گذاشت. برخی فعالان در بازار بر این عقیده اند که وجود نوسانات در بازار داخلی موجب افزایش نرخ قیمت ها خواهد شد. برخی دیگر هم عقیده داشتند که افزایش نرخ شمش بر میلگرد کویر کاشان تاثیر گذار خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طنز تلخی که از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی مطرح شد : مسکن مهر فرصت فرار می دهد

فرج الله رجبی در مورد مقاوت مسکن مهر اینگونه بیان کرده است: « مقاومت مسکن مهر متری 300 هزار تومان در حدی است که ساکنان فرصت خروج از خانه را داشته باشند » این گفته او نشانگر آن است که ایمنی ساختمان ها در حد نازلی است.

متأسفانه در طی این چند روز شاهد تخریب دیواره های مسکن مهر بوده ایم که تنها اسکلت های آن پابرجا مانده است . با این وجود ، احمد اصغر مهرآبادی ، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر ، اینگونه بیان کرد : « دوسال به ساکنان مسکن مهر تنفس می دهند که بازپرداخت باقی اقساط خود را داشته باشند!!! » این گفته در حالی مطرح می شود که ساکنان مسکن مهر ، طبق خبرهایی که در رسانه ها منتشر شده است ، دارای بیمه بوده و به همین دلیل ، این شرکته بیمه است که باید نسبت به بازپرداخت تسهیلات باقی مانده اقدام کند ، نه مردمی که کالای بی کیفیت (مسکن مهر) تحویل گرفته اند و گارانتی کالای آنها همان بیمه است.

مسئله ای که هم اکنون مطرح شده این است که ، اصولا در شرایط کنونی مسکن مهر بی کیفیت ساخته شده و احتمال هر نوع تخریبی وجود دارد . این درحالیست که جدا از اینکه زلزله ای رخ بدهد یا خیر ، این ساکنین مسکن مهر هستند که باید بهای مسکن فرو ریخته در سرشان را بپردازند. این موضوع مسئله است که مشخص نیست عمدا از سوی مسئولین مطرح شده یا سهوا و با ناهماهنگی های هیجانی در هنگام بحران به زبان آورده می شود. در هر صورت کارشناسان بر این باورند که ، بیان بازپرداخت لز سوی مردم آسیب دیده در مسکن مهر شبیـه به جوک است چرا که مردم هرگز زیر بار نمی روند و در اصل منطقی برای بازپرداخت این محصولات بی کیفیت وجود ندارد. این شرکت های بیمه هستند که برای بازپرداخت تهسیلات به بانک ها،  باید وارد عمل شوند.

همان‌گونه که در چند روز اخیر، علیرضا بیانیان، مدیرعامل شرکت بیمه آرمان، بیان کرده است : اگر یک واحد مسکونی مسکن مهر مبلغ ٥٠ میلیون تومان قیمت داشته باشد که ١٥ میلیون تومان آن وام باشد، تعهد بیمه برای ٥٠ میلیون تومان نبوده و فقط مبلغ تسهیلات، مشمول حوادث غیرمترقبه خواهد شد. ضمن اینکه اگر از مبلغ ١٥ میلیون تومان، سه ‌میلیون تومان اقساط آن پرداخت‌ شده باشد، تعهد بیمه‌گر ١٢ میلیون تومان است. بیمه آرمان مسئول مانده بدهی تسهیلات است و بر‌اساس‌این خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه را پرداخت خواهد کرد .

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

مجتبی نیک کردار، معاون استاندرا کرمانشاه در گفتگویی اظهار داشت: تعداد جان باخته گان واحد های مسکن مهر در سرپل ذهاب به 100 نفر رسیده است.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، مجتبی نیک کردار از تخریب کامل دو ساختمان مسکن مهر در سرپل ذهاب خبر داد کی طی این ریزش جمعا 100 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه تاکید کرد: در برخی مناطق ارسال کمک های مردمی در بعضی اقلام به حداکثر رسیده است این حالی است که در برخی اقلام با کمبود مواجه شده ایم. درخواست ما از تمام مردم این است که کمک های خود را تحویل حلال احمر داده تا بتوانیم به نحوی موثر عملیات امداد رسانی را انجام دهیم.

نیک کردار با اشاره به آغاز عملیات بازسازی مناطق زلزله زده عنوان کرد: با توجه به خسارت 25 هزار واحد روستایی و 4 هزار واحد شهری در اثر زلزله، عملیات بازسازی از امروز آغاز خواهد شد و خسارت دیدگان برای دریافت وام می توانند اقدام کنند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، به اهتمام تلاشگران ذوب آهن اصفهان ، نخستین مقطع بیم بلانک (Beam Blank) کشور طراحی و تولید شد.
 بدین ترتیب به نقل از صداوسیما اصفهان ؛ معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان گفت: بیم بلانک از جمله مقاطع ویژه ریخته گری مداوم است که اولین شمش آن در مدت هفت ماه در بخش فولادسازی  با صرف ۳میلیارد ۵۰۰میلیون ریال هزینه تولید شد.
اردشیر افضلی افزود: از مزایای دستیابی به این موفقیت میتوان به کاهش مصرف انر‍ژی، افزایش بهره وری و کیفیت محصولات، افزایش حجم وسرعت تولید محصول نهائی، کاهش پاس نوردی، کاهش میزان غلتک مصرفی نورد و قابلیت تولید مقاطع سنگین از جمله 
تیرآهن بال پهن در سایزهای مختلف اشاره کرد. 
وی افـزود : تمام مراحل طراحی از قبیل فراهم کردن مس قالب بر اساس ابعاد مشخص شده و تهیه نقشه های قالب و موبیل سکتور توسط بخش فولاد سازی کارخانه و با اطلاعات مفید بومی متخصصان داخلی انجام شده است.
اردشیر افضلی ، معاون بهره برداری ذوب آهن ، تامین نیاز بازار به منظور  رقابت در بازارها ی داخلی و همچنین بازارهای خارجی ، جلوگیری از مورد استفاده قرار دادن تیرورق در اسکلت فلزی ساختمان های بلند قامت و جلوگیری از واردات تیر آهن های بال پهن را از دیگر اهداف فرآوری بیم بلانک بیان کرد. افضلی در رابطه با میزان تولید سالانه ی تیرآهن بال پهن گفت: با رسیدن  به دانش فنی این تکنولوژی کارخانه ذوب آهن اصفهان میتواند سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن تیرآهن بال پهن را تولید و به بازار های داخلی و خارجی عرضه کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: با بررسی روند فعلی صنعت فولاد کشور با سالهای گذشته، میتوان به این نتیجه رسید که در حال حاضر صنعت فولاد در حال گذار از موقعیت بسیار مناسبی است.
بهادر احرامیان، عضو انجمن تولیید کنندگان فولاد با عنوان کردن مطلب فوق در خصوص وضعیت بازار فولاد جهانی افزود: با توجه به کاهش ظرفیت ها در چین و برنامه این کشور در راستای توسعه اقتصادی شاهد اثر مناسبی بر بازار فولاد هستیم.

احرامیان افزود: طبق قواعد کلی صنعت فولاد،با افزایش یا کاهش ظرفیت ها در این صنعت اثر آن را در قیمت ها مشاهده می کنیم. به نوعی که وقتی ظرفیت ها افزوده شود و مازاد وجود داشته باشد تاثیر تصاعدی منفی آن بر روی قیمت ها ملموس خواهد بود. از طرف دیگر وقتی ظرفیت های تولید با کاهش روبرو شود اثر تصاعدی آن بر افزایش قیمت ها قابل مشاهده است.
وی همچنین خاطر نشان کرد: هم اکنون در این برهه زمانی هستیم و علاوه بر کاهش ظرفیت ها،افزایش تقاضای جهانی هرچند به صورت مقطعی نیز باعث افزایش سطح قیمت ها شده است و به همین جهت میتوان گفت تولید کنندگان جهانی در دوره خوبی به سر می برند. وی در ادامه اشاره کرد: باید به برخی ملزومات و افزایش قیمت برخی نهاد های تولید توجه داشت زیرا که اینگونه مسائل فشار برای افزایش قیمت را در پی دارد. منیزیت که در تولید خاک نسوز استفاده می شود از جمله این موارد است.

این کارشناس صنعت فولاد ادامه داد: تمام این پارامتر ها باعث افزایش روند قیمتی می شوند که پیش بینی می شود در دو یا سه فصل آینده هم ادامه داشته باشد. در خصوص تاثیر قیمت فولاد در بازار ایران باید مشخصا بازار فولاد ایران به بازار های جهانی متصل است. چند سالی است که کشور ما به صورت نسبتاً قوی وارد عرصه فولاد شده است و اگر قیمت های داخلی ما پایین از قیمت های جهانی باشد محصولات فولادی برای ایجاد تعادل در بازار داخل، صادر خواهند شد و پس از تعدیل ، روند عادی به بازار باز می شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران در گفتگویی اظهار داشت: با وجود کاهش مقدار بهره وری در کشور، در صورتی که کارخانه های فولادی بخواهند میزان سود خود را افزایش دهند، باید هزینه های تولید خود را تا حد ممکن کاهش دهند.

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، منصور یزدی زاده در ادامه عنوان کرد: با کاهش هزینه های، کارخانه ها می توانند میزان سود بیشتری را برداشت کنند. منصور یزدی زاده در پاسخ به این سوال که چرا کارخانه ها نیروی کارشان را تعدیل نمی کنند، گفت: کارخانه ها نمی توانند به راحتی کارگران خود را بیکار کنند زیرا آنها نسبت به اشتغال و تامین معاش کارگران موظف هستند. شمار بیکاران در جامعه روز به روز در حال افزایش است و ما باید بجای بیکار کردن کارگران، ابتدا بهره وری و ماشین آلاتمان را ارتقا دهیم تا از این طریق بتوانیم با بالا رفتن میزان تولید و افزایش سود، معضلات مربوط به نیروی انسانی را جبران کنیم.

منصور یزدی در آخر خاطر نشان کرد: در صورتی که کارخانه ها هزینه های خود را کاهش دهند، با افزایش میزان سودشان در مسیر رشد و تعالی قرار گرفته و مشکلات آن ها برطرف خواهد شد. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس؛ آمارها حاکی از رشد مجموعه تولیدات زنجیره فولاد در هفت ماه امسال می باشد، بر اساس این تحقیق از شرکت های بزرگ معدنی، تولید  محصول کنستانتره سنگ آهن در مجموع از ابتدای سال جاری 19 درصد رشد داشته و معادل با 21 میلیون و 880 هزار تن بوده است. تولید گندله، آهن اسفنجی، فولاد خام و محصولات فولادی نیز در مدت مشابه با رشد همراه بوده و بر مبنای همین اطلاعات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با مجموع تولید هشت میلیون و سی هزار تن بیشترین سهم تولید را در بازار داشته است.
از ابتدای سال جاری به نسبت پارسال گندله نیز رشد 24 درصدی را تجربه کرده و مجموع تولید این محصول به 17 ملیون و 960 هزار تن رسیده که شرکت گل گهر، 
فولاد مبارکه و فولاد خوزستان به ترتیب بیشترین سهم را از تولید این محصول داشته اند.
علاوه بر محصولات ذکر شده در بالا لازم به توضیح است تولید محصولات فولادی نیز در این هفت ماه گذشته از سال جاری نسبت به سال قبل پنج درصد رشد داشته است و تا کنون رقم شش میلیون و ۱۱۱هزار و ۲۲۹ تن را به ثبت رسانده است. در ادامه آمار، تولید ۹ میلیون و ۵۷۱هزار و ۸۷۱ تن شمش فولادی حاکی از رشد 14 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.
از سوی دیگر بررسی تولید دو محصول مس و آلومینیوم نشان می‌دهد که این دو محصول در سال جاری متحمل افت شد. گرچه افت را برای آلومینیوم می‌توان جزئی ذکر کرد اما افت 30 درصدی تولید مس در سال جاری درخور توجه است. بر اساس آمار تولید آلومینیوم، این محصول از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افتی سه درصدی داشت و به رقم  ۱۹۴ هزار و ۹۱۳ تن رسید. اما تولید کاتد مس در هفت ماه اول سال ۱۳۹۶ نسبت به زمان مشابه سال قبل افتی ۳۰ درصدی داشت و رقم ۷۷ هزار و ۶۰۰ تن را به ثبت رساند در حالی که تولید کنسانتره مس با رشد سه درصدی نسبت به قبل ۶۴۴ هزار و ۱۶۰ تن رسید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس؛ آمارها حاکی از رشد مجموعه تولیدات زنجیره فولاد در هفت ماه امسال می باشد، بر اساس این تحقیق از شرکت های بزرگ معدنی، تولید  محصول کنستانتره سنگ آهن در مجموع از ابتدای سال جاری 19 درصد رشد داشته و معادل با 21 میلیون و 880 هزار تن بوده است. تولید گندله، آهن اسفنجی، فولاد خام و محصولات فولادی نیز در مدت مشابه با رشد همراه بوده و بر مبنای همین اطلاعات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با مجموع تولید هشت میلیون و سی هزار تن بیشترین سهم تولید را در بازار داشته است.
از ابتدای سال جاری به نسبت پارسال گندله نیز رشد 24 درصدی را تجربه کرده و مجموع تولید این محصول به 17 ملیون و 960 هزار تن رسیده که شرکت گل گهر، 
فولاد مبارکه و فولاد خوزستان به ترتیب بیشترین سهم را از تولید این محصول داشته اند.
علاوه بر محصولات ذکر شده در بالا لازم به توضیح است تولید محصولات فولادی نیز در این هفت ماه گذشته از سال جاری نسبت به سال قبل پنج درصد رشد داشته است و تا کنون رقم شش میلیون و ۱۱۱هزار و ۲۲۹ تن را به ثبت رسانده است. در ادامه آمار، تولید ۹ میلیون و ۵۷۱هزار و ۸۷۱ تن شمش فولادی حاکی از رشد 14 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.
از سوی دیگر بررسی تولید دو محصول مس و آلومینیوم نشان می‌دهد که این دو محصول در سال جاری متحمل افت شد. گرچه افت را برای آلومینیوم می‌توان جزئی ذکر کرد اما افت 30 درصدی تولید مس در سال جاری درخور توجه است. بر اساس آمار تولید آلومینیوم، این محصول از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افتی سه درصدی داشت و به رقم  ۱۹۴ هزار و ۹۱۳ تن رسید. اما تولید کاتد مس در هفت ماه اول سال ۱۳۹۶ نسبت به زمان مشابه سال قبل افتی ۳۰ درصدی داشت و رقم ۷۷ هزار و ۶۰۰ تن را به ثبت رساند در حالی که تولید کنسانتره مس با رشد سه درصدی نسبت به قبل ۶۴۴ هزار و ۱۶۰ تن رسید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس؛ آمارها حاکی از رشد مجموعه تولیدات زنجیره فولاد در هفت ماه امسال می باشد، بر اساس این تحقیق از شرکت های بزرگ معدنی، تولید  محصول کنستانتره سنگ آهن در مجموع از ابتدای سال جاری 19 درصد رشد داشته و معادل با 21 میلیون و 880 هزار تن بوده است. تولید گندله، آهن اسفنجی، فولاد خام و محصولات فولادی نیز در مدت مشابه با رشد همراه بوده و بر مبنای همین اطلاعات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با مجموع تولید هشت میلیون و سی هزار تن بیشترین سهم تولید را در بازار داشته است.
از ابتدای سال جاری به نسبت پارسال گندله نیز رشد 24 درصدی را تجربه کرده و مجموع تولید این محصول به 17 ملیون و 960 هزار تن رسیده که شرکت گل گهر، 
فولاد مبارکه و فولاد خوزستان به ترتیب بیشترین سهم را از تولید این محصول داشته اند.
علاوه بر محصولات ذکر شده در بالا لازم به توضیح است تولید محصولات فولادی نیز در این هفت ماه گذشته از سال جاری نسبت به سال قبل پنج درصد رشد داشته است و تا کنون رقم شش میلیون و ۱۱۱هزار و ۲۲۹ تن را به ثبت رسانده است. در ادامه آمار، تولید ۹ میلیون و ۵۷۱هزار و ۸۷۱ تن شمش فولادی حاکی از رشد 14 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.
از سوی دیگر بررسی تولید دو محصول مس و آلومینیوم نشان می‌دهد که این دو محصول در سال جاری متحمل افت شد. گرچه افت را برای آلومینیوم می‌توان جزئی ذکر کرد اما افت 30 درصدی تولید مس در سال جاری درخور توجه است. بر اساس آمار تولید آلومینیوم، این محصول از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افتی سه درصدی داشت و به رقم  ۱۹۴ هزار و ۹۱۳ تن رسید. اما تولید کاتد مس در هفت ماه اول سال ۱۳۹۶ نسبت به زمان مشابه سال قبل افتی ۳۰ درصدی داشت و رقم ۷۷ هزار و ۶۰۰ تن را به ثبت رساند در حالی که تولید کنسانتره مس با رشد سه درصدی نسبت به قبل ۶۴۴ هزار و ۱۶۰ تن رسید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

شاید تا کنون نام کانکس به گوشتان رسیده باشد. کانکس ها واحد های آماده ای هستند که به تازگی به صورت پدیده ای در پایتخت بوجود آمده اند. پدیده ای که بسیاری از آژانس های مسکن به وجود آن اشاره کرده و می گویند: کانکس نشینی روش جدیدی از سکونت می باشد که در تهران دیده شده است. پدیده ای که در تهران بوجود آمده و بیشتر در حومه شهر دیده می شود.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن،بعضی از مشاوران املاک خبر از وجود کانکس ها در اواسط شهر تهران ازجمله منطقه 22 داده اند.

محمود زعفرانلو، فعال بازار مسکن در مورد این پدیده می گوید: این کانکس ها در شهر تهران بصورت اجاره ای دیده شده است اما نصب ان ها در پشت بام ها و یا فضا های مشاع غیر قانونی می باشد، اما در حالی که اینکار غیر قانونی تلقی می شود، با آن ها برخورد قانونی نشده و مالکان به راحتی با پرداخت پول مشکل خود را حل می کنند.

این کانکس ها هنوز تعداد زیادی در شهر نیستند اما بسیاری از مردم برای زندگی به سراغ کانکس ها رفته اند. این کانکس ها از قیمت متری 200 هزار تومان شروع شده و تا قیمت متری 900 هزار تومان می باشد. اکثر کسانی که تمایل به کانکس نشینی دارند، حاشیه نشینان اطراف شهر تهران می باشند.

حسام عقبایی،رییس اتحادیه مشاوران املاک در اینباره می گوید: زندگی در کانکس و در فضاهای مشاع شهر غیر قانونی بوده و صاحبان آن ها فقط می توانند از کانکس ها در زمین های شخصی خود استفاده کنند. این کانکس ها دارای سند مالکیت نیستند و انجام معاملات ملکی در مشاوران املاک برای خرید و فروش آن ها کار کاملا غیر قانونی می باشد. اگرچه مورد اجاره‌ای در چنین مواردی کمتر پیش می‌آید و همه به دنبال خرید این واحد‌های سیار هستند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 


در بخش صنعت فولاد باید با تلاش زیاد سعی بر افزایش ارزش افزوده داشته باشیم تا میزان سود کشور نیز افزایش یابد.

کشور ما از تکنولوژی در صنعت فولاد استفاده می کند که امروزه از تکنولوژی روز دنیا بسیار عقب تر است.

در سال های اخیر صنعت فولاد درگیر مشکلات بسیاری بوده است که با توجه شواهد موجود، حل شدن این مشکلات حتی با اجرای برجام، تغییر دولت و در پیش گرفتن سیاست های مختلف هم امکان پذیر نبوده و در این سال ها برنامه هایی از قبیل سیاست های اصلاح فضای کسب و کار، خروج ار رکود، تسهیلات دهی به بنگاه ها و سیاست های دیگری نظیر این موارد در پیش گرفته شدند، اما با توجه به رکودی که در حوزه اقتصاد از قبیل بخش صنعت و ساختمان و رکود پروژه های عمرانی و عدم استفاده از تكنولو‍ژی های روز وجود داشت، این سیاست ها موفق به رونق بخشیدن به صنعت فولاد کشور نشدند.

عباس آرگون، کارشناس بازار فولاد در این رابطه عنوان کرد: مشکلات ما در بخش فولاد بسیار زیاد است که برای حل این مشکلات نیازمند اجرای یک برنامه منسجم هستیم. همچنین باید تلاش کنیم تا بتوانیم ارزش افزوده را افزایش دهیم تا از این طریق سود بیشتری نصیب کشور شود.

عباس آرگون با اشاره به عدم وجود تکنولوژی های روز دنیا در کشور، افزود: یکی از مشکلات بزرگ ما در دست نداشتن تکنولوژی روز دنیا در صنعت فولاد کشور می باشد. تکنولوژی که کشور ما از ان استفاده می کند، از تکنولوژی روز دنیا بسیار عقب تر است و همین امر موجب می شود تا مقیاس تولید فولاد کشور در مقایسه با مقیاس کل دنیا کمتر بوده و همچنین هزینه های این بخش بسیار زیاد شود.

وی در ادامه افزود: با وجود تمام این هزینه های گزاف، بهره وری در حوزه انرژی و همچنین تولید فولاد پایین می باشد و وجود این مشکلات باعث می شود قیمت تمام شده محصولات تولیدی با افزایش مواجه شده و واردات فولاد به داخل کشور از توجیح مناسبی برخوردار شود.

عباس آرگون اظهار داشت: از دیگر معضلات صنعت فولاد کشور، بالا بودن نرخ تامین مالی می باشد که باید برای حل آن مصرف سرانه کشور را افزایش داده  و از این طریق خود را به کشور های پیشرفته نزدیک کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مکشلات نرخ ارز می باشد. با وجود ثبات در نرخ ارز، اما صنعت فولاد برای رقابت در بازار های جهانی با مشکلاتی مواجه است. در صادرات کشور، باید نرخ ارز با نرخ تورم در تعادل باشند تا امکان رقابت در بازار های جهانی وجود داشته باشد.

این کارشناس بازار فولاد در اخر خاطر نشان کرد: برای ایجاد رونق در صنعت فولاد باید اقداماتی از قبیل کاهش هزینه های مالی، افزایش بهره وری، کاهش قیمت تمام شده و نرخ ارز صورت گیرد تا از این طریق صنعت فولاد بتواند با قدرت بیشتری در بازار های جهانی رقابت کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس؛ این هفته بازار اهن بدون افزایش قیمت و با ارامش شروع شد وبررسی لیست قیمت آهن آلات نشان می دهد که  خبری از نوسان و افزایش یا کاهش قیمت چندانی در مقاطع فولادی دیده نمی شود. قیمت میلگرد، قیمت پروفیل ، قیمت تیراهن و قیمت ورق اهن و سایر مقاطع در اکثر کارخانه ها به نسبت اعلامی های چهارشنبه قبل تغییر چندانی نداشت و اکثر کارخانه های تولیدی قیمت ها را ثابت اعلام کردند. با توجه به ثبات موجود در بازار اهن و در صورت تحریک بازار های مصرفی فولاد می توان انتظار افزایش معاملات را در بازار شاهد بود به شرط آنکه آزادسازی و اعلام قیمت ها به تورم و حباب سازی در بازار دامن نزند و خریداران را مجبور به عقب نشینی و به تعویق انداختن خرید نکند.
تنها افزایش قیمتی که در بازار مشاهده شد مربوط به قیمت تیراهن ها در بنگاه تهران بود ، هرچند که این افزایش قیمت چندان آزار دهنده نبود تا گزارش مفصل تری راجع به آن ارائه دهیم و میتوان تغییرات را به حساب رفتار معمول بازار آهن به حساب آورد. در کل میتوان گفت شرایط فعلی بازار به نحوی هست که خریداران را مجاب به نهایی سازی تصمیم خرید کند. امیدواریم با ادامه روند فعلی شاهد افزایش تقاضا و خرید آهن در روزهای آتی باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

رشد تقاضا در بازار آهن


به گزارش آهن پرایس در جاری  با ادامه روند ثبات قیمت های مقاطع فولادی در بازار آهن، شاهد افزایش تقاضا در بازار برای استعلام  وهمچنین خرید بودیم. که طبق روال معمول عمکس العمل بازار به این افزایش تقاضا، افزایش قیمت بود. البته این افزایش قیمت به حدی نبوده که خریداران قطعی را از خرید منصرف کند.و در اصل علت افزایش قیمت آهن آلات در طی هفته جاری  تحرک بخشیدن به بازار تعبییر می شود.لازم به ذکر است در برخی از مقاطع فولادی افزایش قیمتی را شاهد نبودیم.
علت افزایش تقاضا در بازار علاوه بر ثبات نسبی 
قیمت آهن مربوط به تحرکات بخش مسکن نیز می شود. با توجه به آمار رسمی منتشر شده تعداد معاملات بافت فرسوده در پاییز امسال با افزایش روبرو بوده که همین امر نیز از عوامل تاثیر گذار بر بازار اهن می باشد. به عقیده برخی از کارشناسان حوزه مسکن، این صنعت در حال گذار از دوره رکود چند ساله خود می باشد و با شروع دوره رونق دوباره مسکن میتوان افزایش بیشتر تقاضا را در بازار شاهد بود.اینکه کی شاهد این رونق باشیم سوالیست که جواب آن به روشنی مشخص نیست اما خیلی از پیش بینی ها حاکی از شروع رونق را ازنیمه اول سال 97 می باشد. البته طرح های مطرح شده از سوی دولت و اقدامات بانک ها در اعطای تسهیلات از عوامل  تعیین کننده بر سرعت این تغیرات باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

اخبار بازار قراضه ژاپن :

گزارش ها و اخبار رسیده از سوی بازار قراضه ژاپن، حاکی از افزایش قیمت ها در این بازار می باشد. در هفته ی اخیر، کارخانه توکیو استیل ژاپن، برای دومین بار اقدام به خرید قراضه با افزایش قیمت مجدد کرد. گفتنی است که بهای قراضه سنگین تا 13 دلار افزایش یافت و باعث شد تا قیمت قراضه در 289 دلار در هر تن به ثبت برسد. 

از سویی دیگر، کارخانه هیوندا استیل کره جنوبی اقدام به خرید قراضه با بهای 272 دلار در هر تن فوب نمود. پیش بینی میشود به زود شاهد افزایش قیمت ها در بازار صادراتی قراضه ژاپن نیز باشیم.

اخبار بازار ذغال سنگ چین :

در هفته ی اخیر شاهد کاهش قیمت ذغال سنگ در بازار کوک شوی بوده ایم که برخی از کارشناسان علت این امر را پایین آمدن میزان تقاضا در کشور چین می دانند. علت اصلی پایین آمدن تقاضا در چین را می تواند کاهش تولید فولاد دانست. در راستای  کاهش دادن آلاینده ها در چین، تولید کنندگان اقدام به کاهش تولید فولاد کردند که این امر می تواند نیاز به ذغال سنگ را که یک ماده اولیه بشمار می رود تا حد زیادی کاهش دهد. 

از سویی دیگر به دلیل بالا رفتن میزان عرضه ذغال سنگ در چین؛ قیمت ها کاهش یافته اند. در چند مدت اخیر شاهد راه اندازی مجدد چندین معادن ذغال سنگ در بازار بوده ایم که این امر باعث شد تا میزان موجودی ذغال سنگ چین افزایش یابد.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار آهن آلات کشور که در دو هفته ی گذشته روندی صعودی داشت، در حال حاضر دچار روند نزولی شده است. بدین ترتیب که در چند مدت اخیر شاهد رشد قیمت ها بودیم و شیب قیمت ها رو به بالا بود؛ اما در حال حاضر بازار اهن برای باری دیگر دچار کاهش قیمت ها و افت تقاضا شده است.

گفتنی است که در روز های قبل (زمان افزایش قیمت ها)، حجم خرید و تقاضا رو به بالا بود و این موضوع باعث فروش بیشتر شد؛ اما در شرایط کنونی بازار که قیمت ها رو به پایین هستند، شاهد افت تقاضا و حجم خرید ها هستیم.  قیمت پروفیل در روز گذشته (یکشنبه 96/8/14)، ثابت ماند و تنها در ضخامت 2 میل شاهد کاهش قیمت جزئی بودیم.

 قیمت میلگرد آجدار نیز کاهش یافت. بدین منظور که کارخانه های تولید کننده میلگرد، قیمت های اعلامی خود را با 10 الی 20 تومان کاهش اعلام کردند. البته لازم به ذکر است که قیمت میلگرد کارخانه ظفر بناب، 60 تومان کاهش یافت. قیمت تیرآهن نیز 5 هزار تومان کاهش یافت.

گفتنی است که قیمت تیرآهن های ذوب آهن اصفهان، در سایز های بالا ثابت ماند.  قیمت نبشی 20 تومان کاهش و قیمت ناودانی ایرانی نیز 40 الی 50 تومان کاهش داشت. لازم به ذکر است که قیمت ناودانی اروپایی و قیمت هاش نیز ثابت ماند. قیمت میلگرد ساده اکثر تولید کنندگان ثابت ماند و تعداد اندکی از کارخانه های تولید کننده، 30 تومان کاهش داشتند.

قیمت ورق سیاه حدود 5 تا 10 تومان کاهش داشت که در این میان قیمت ورق اکسین حدود 60 تومان کاهش یافت. قیمت ورق گالوانیزه - ورق رنگی و ورق روغنی ثابت ماند. قیمت لوله مانیسمان، 1000 الی 2000 تومان در هر شاخه افزایش یافت.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آمار ها و گزارش های منتشر شده از سوی بازار سنگ آهن چین، حاکی از افت قیمت ها می باشد. هرچند که شاهد افت قیمت های جزئی در بازار های فیوچرز هستیم اما همچنان نمی توان یک وضعیت روشن و مشخصی را از آینده ی بازار ترسیم کرد. در حال حاضر قیمت میلگرد در بورس شانگهای چین دچار پنج و نیم دلار افت قیمت شده است. از سویی دیگر، بهای سنگ آهن استرلیا نیز در این کشور حدود 60 دلار در هر تن سی اف آر کاهش داشته است.

لازم به ذکر است که روند قیمت ها در روز های گذشته حالت صعودی داشت و رو به بالا بود؛ به همین جهت وضعیت کنونی بازار برای فعالان و کارشناسان، دور از ذهن و یا غیر منتظره نبود؛ زیرا معمولا تصحیح قیمت ها پس از گذشت یک روز رخ می دهد. بهای بیلت نیز در طول هفته ی گذشته حدود 13 دلار کاهش قیمت هفتگی داشته است. به نظر می رسید که با آمدن فصل سرما که قرار بود در زمستان سال جاری، چین اقدامات لازم را جهت  کاهش تولید انجام دهد که همچین برنامه ای رخ نداد.

در حال حاضر نمی توان یک وضعیت جدی را برای محدودیت های تولیدی در چین در نظر گرفت و این موضوع می تواند تاثیرات منفی را بر شیب قیمت ها و بازار بگذارد. در حال حاضر شاهد کم شدن فعالیت ها و محدودیت رفت و آمد ها در بنادر چینی که مرکز اصلی فعالیت های سنگ آهن می باشد هستیم. به گفته ی تعداد زیادی از فعالان این بازار، این کاهش فعالیت ها می تواند به علت محدودیت های حمل و نقل در بنادر باشد.

گفتنی است که تعداد کثیری از مقامات چینی اقدام به ممنوعیت عبور کامیون ها از بنادر تا کارخانه ها و برعکس کرده اند. مجموع این دو عامل ذکر شده، یعنی محدودیت عبور کامیون ها و کاهش تمایل به خرید، باعث بالا رفتن و بیشتر شدن میزان موجودی کارخانه ها شده است. 

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آمار ها و گزارش های منتشر شده از سوی بازار سنگ آهن چین، حاکی از افت قیمت ها می باشد. هرچند که شاهد افت قیمت های جزئی در بازار های فیوچرز هستیم اما همچنان نمی توان یک وضعیت روشن و مشخصی را از آینده ی بازار ترسیم کرد. در حال حاضر قیمت میلگرد در بورس شانگهای چین دچار پنج و نیم دلار افت قیمت شده است. از سویی دیگر، بهای سنگ آهن استرلیا نیز در این کشور حدود 60 دلار در هر تن سی اف آر کاهش داشته است.

لازم به ذکر است که روند قیمت ها در روز های گذشته حالت صعودی داشت و رو به بالا بود؛ به همین جهت وضعیت کنونی بازار برای فعالان و کارشناسان، دور از ذهن و یا غیر منتظره نبود؛ زیرا معمولا تصحیح قیمت ها پس از گذشت یک روز رخ می دهد. بهای بیلت نیز در طول هفته ی گذشته حدود 13 دلار کاهش قیمت هفتگی داشته است. به نظر می رسید که با آمدن فصل سرما که قرار بود در زمستان سال جاری، چین اقدامات لازم را جهت  کاهش تولید انجام دهد که همچین برنامه ای رخ نداد.

در حال حاضر نمی توان یک وضعیت جدی را برای محدودیت های تولیدی در چین در نظر گرفت و این موضوع می تواند تاثیرات منفی را بر شیب قیمت ها و بازار بگذارد. در حال حاضر شاهد کم شدن فعالیت ها و محدودیت رفت و آمد ها در بنادر چینی که مرکز اصلی فعالیت های سنگ آهن می باشد هستیم. به گفته ی تعداد زیادی از فعالان این بازار، این کاهش فعالیت ها می تواند به علت محدودیت های حمل و نقل در بنادر باشد.

گفتنی است که تعداد کثیری از مقامات چینی اقدام به ممنوعیت عبور کامیون ها از بنادر تا کارخانه ها و برعکس کرده اند. مجموع این دو عامل ذکر شده، یعنی محدودیت عبور کامیون ها و کاهش تمایل به خرید، باعث بالا رفتن و بیشتر شدن میزان موجودی کارخانه ها شده است. 

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طی سال های اخیر هیچگاه شاهد بهبود شرایط صادرات محصولات فولادی نبوده ایم. به نظر می رسد که دولت نتوانسته است در زمینه ی سیاست گذاری درست برای صادرات فولاد موفق عمل کند. از این رو بازار صادرات فولاد ایران طی سال های اخیر، با موانع مهمی مانند چالش های بانکی، نوسناتات نرخ ارز و عدم وجود تشکیلاتی منسجم درخصوص صادرات رو به رو بوده است. به همین جهت، کسانی که خواستار صادرات فولاد ایران هستند، بر این باور اند که دولت باید تسهیلاتی را برای تولید کنندگان صادرات محور در نظر بگیرند.

با توجه به آنکه دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات مهمی را در راستای ایجاد شرایط مطلوب برای بازار صادرات انجام داده است، برای ارزیابی بازار های کنونی باید یکسری اقدامات ویژه ای را انجام داد. از جمله مهم ترین عواملی که به آن باید در این مسیر مذکور اشاره کرد، تقویت و تسهیل ایجاد انجمن‌های غیردولتی صادرات فولاد و حمایت مادی و سیاسی دولت و بهره‌جویی از مشاوره‌های تاثیرگذار این انجمن‌ها، برقراری جوایز صادراتی و تسهیل صادرات فولاد در بنادر و گمرک، آموزش بازاریابی و مکانیزم ورود به بازارهای جهانی برای صادرکنندگان بالقوه، برقراری و تسهیل شرکت در نمایشگاه‌های موثر جهانی برای صادرکنندگان، رعایت کامل معافیت‌های ‌مالیاتی برای کالاهای صادراتی و... می باشد. مجموع این عوامل در شرایطی که بازار در رکود به سر می برد، از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

در حال حاضر ما شاهد تقاضای واقعی در بخش مسکن و یا طرح عمرانی نیستیم. می توان اعلام کرد که بازار فولاد علاوه بر آنکه وضعیت رضایت بخشی ندارد، شاهد افت شدید تقاضا نیز هستیم. به نظر می رسد که افت و خیز های قیمتی نیز به دلیل بازار سازی باشد. کارشناسان بازار اعلام کرده اند که نمی توان شاهد بهبود بازار فولاد در آینده دور یا نزدیک نیز بود؛ به همین جهت باید به بازار های صادراتی توجه بیشتری داشته باشیم.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

جدید ترین گزارش های ارسال شده از سوی بازار سنگ آهن چین، حاکی از افزایش قیمت ها می باشد. طبق قرارداد سواپ سنگ آهن در بورس سنگاپور، نرخ این سنگ آهن نیز حدود 30 سنت افزایش قیمت داشته است و حدود 59 دلار در هر تن خشک سی اف آر به ثبت رسیده است. به نظر می رسد علت اصلی بالا رفتن حجم خرید های اخیر، کاهش قیمت روز های گذشته باشد.

طبق گزارش های شده منتشر شده، کشور چین شاهد حمایت های بازار فولاد از قیمت های کنونی سنگ آهن می باشد. گفتنی است که قیمت میلگرد نیز در بازار چین بعد از رشد 9 دلاری، حدود 545 دلار به ثبت رسیده است. از سوی دیگر (در شرق این کشور) به دلیل افت میزان خرید در بازار واردات این کشور، قیمت سنگ آهن که یکی از مواد اولیه می باشد پایین آماده است. لازم به ذکر است که به دلیل کاهش یافتن میزان تقاضا، این بازار دچار نوعی از رکود نسبی شده است.

همچنین به دلیل مملو بودن بنادر چینی از سنگ آهن، خریداران عجله ای در خرید ندارند و آگاهی این موضوع را نیز دارند که در هر زمان که بخواهند می توانند سنگ اهن مورد نیاز خود را تامین کنند. هر چند که افت تقاضا می تواند در کوتاه مدت باعث یک تاثیر گذاری منفی در این بازار بشود، اما به نظر می رسد شاهد قیمت های کنونی و ثبات بازار در سال آینده نیز باشیم.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در آخرین روز های ماه شهریور سال جاری، شاهد کاهش حجم معاملات در بازار فولاد بودیم. البته در کنار این مورد، برخی از محصولات که حالتی نیمه ساخته دارند مانند شمش و بیلت، با این حال که متقاضی نیز داشتند ولی برای آنها نیز معامله ای صورت نگرفت. با فرا رسیدن فصل سرما، میزان تقاضا و خرید و فروش ها نیز بشدت کاهش یافت. گفتنی است که تعداد معاملات هفتگی در تابستان بیشتر بود؛ البته لازم به ذکر است که بعد از تمام شدن ماه محرم، محصولات بیشتری در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

در آخرین هفته ی مهرماه سال جاری، شرکت فولاد مبارکه توانست حدود 50 هزار تن ورق سرد (ورق روغنی) را معامله کند و بفروش برساند. همچنین گفتنی است که حجم معاملات ورق های فولادی نسبت به سایر محصولات فولادی بیشتر بود. تختال هایی که در شرکت فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان ساخته و عرضه شده بودند، تماما فروش رفت؛ زیرا حجم تقاضا و عرضه ی تختال ها با هم برابر بودند.

اگر بخواهیم آمار و اطلاعاتی در مورد فروش کارخانه های فولادی بزرگ ارائه دهیم، باید اعلام کنیم که کارخانه فولاد مبارکه توانست حدود 100 هزار تن ورق فولادی معامله کند؛ همچنین فولاد خوزستان نیز موفق شد تا 41 هزار تن تختال و شمش فولادی را در بورس کالا به فروش برساند. کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز میلگرد های خود را با تناژ 1600 تن در بورس کالا عرضه کرد و تمام آن را نیز فروخت.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

اخبار بازار اهن الات حاکی از نزولی شدن شیب قیمت ها می باشد. طبق بررسی نمودار قیمت آهن آلات و قیمت های اعلامی از سوی کارخانه های تولید کننده و عرضه کنندگان اهن در کشور، روند قیمت ها شکل نزولی را به خود گرفته و قیمت ها کمی کاهش یافته است. برخی از فعالان و کارشناسان بازار مدعی بودند که افزایش قیمت های اخیر؛ نشات گرفته از بازار سنگ اهن چین و بالا رفتن نرخ ارز و دلار می باشد؛ البته لازم به ذکر است که در شرایط کنونی نرخ ارز و دلار همچنان بالاست، اما با این حال قیمت ها رو به پایین هستند. به نظر می سد که علت کاهش قیمت ها، عدم کشش بازار از افزایش قیمت های اخیر باشد. 

گزارش کوتاه از بازار آهن در روز گذشته (چهارشنبه 96/8/10)

به گزارش آهن پرایس، قیمت پروفیل ها ثابت بود و تنها پروفیل پایا اصفهان کاهش قیمت 20 تومانی داشت. قیمت میلگرد آجدار نیز در بعضی از کارخانه ها ثابت شد و در برخی از کارخانه های دیگر مانند: آناهیتا گیلان - ظفربناب - سیادن ابهر و میانه، با 10 تومان کاهش اعلام شد. گفتنی است که کارخانه هیربد زرندیه، کاهش قیمت 40 تومانی داشت. قیمت تیرآهن ها در بازار آهن تهران، با وجود نزولی بودن قیمت ها، ثابت ماند و بدون هیچ تغییری اعلام شد. 

قیمت هاش (تیرآهن بال پهن) اگر کارخانه ها همچنان قیمت های خود را با کاهش اعلام کنند و روند بازار همچنان نزولی باشد، پیش بینی می شود که قیمت تیرآهن ها نیز کاهش یابد.

قیمت نبشی ناب تبریز و آریان فولاد نیز 10 تومان کاهش داشت. قیمت ناودانی ها نیز در روز گذشته ثابت اعلام شد و تنها ناودانی ناب تبریز کاهش قیمت 10 تومانی داشت. قیمت ورق سیاه نیز 5 تومان کاهش داشت. با وجود تمام این تفاسیر، قیمت ورق گالوانیزه کاشان حدود 50 تومان افزایش داشت؛ ولی قیمت ورق رنگی و ورق روغنی ثابت بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

یکی از شرکت های مدنی که در کشور برزیل فعالیت می کند بنام واله، اعلام کرده است که قصد دارد تا میانگین قیمت سنگ آهن های خود را تا سال 2018، بالای 65 دلار برساند. وی دلیل این تصمیم گیری خود را، برقراری توازن بین عرضه و تقاضا دانست. لازم به ذکر است که در سال جاری شاهد قیمت 70 دلاری در بازار سنگ آهن بودیم. شاخص قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد متال بولتن برای سال جاری تاکنون 72.35 دلار هر تن سی اف آر چین بوده است.

با وجود تمام این تفاسیر، قیمت های کنونی بازار حدود 3 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است. در حال حاضر شرایط به گونه است که باعث شده تا میزان تقاضا مطلوب باشد اما باید شاهد کاهش میزان عرضه در سال پیش رو باشیم.

این شرکت معدنی بزرگ برزیلی انتظار دارد سال آینده 50 میلیون تن ظرفیت جدید تولید سنگ آهن وارد بازار عرضه شود در حالی که سال جاری 60 میلیون تن برعرضه افزوده شده  و سال 2016 این رقم 115 میلیون تن بوده است. همچنین برآورد شده سال آینده 20 تا 25 میلیون تن از ظرفیت تولید سنگ آهن چین از بازار خارج شود.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

اخبار بازار میلگرد :

به دلیل افت پیدا کردن بهای قرارداد های فیوچرز چین و کاهش یافتن فعالیت ها در این بازار، قیمت میلگرد در بازار های داخلی چین بسیار کاهش یافته است. گفتنی است که در مناطق شمالی کشور چین، قیمت میلگرد 5 دلار و در مناطق شرقی چین حدود 12 دلار ارزان تر شده است. بواسطه رسیدن قیمت ها تا 45 دلار، پیش بینی می شود که به زودی شاهد افت قیمت ها در بازار میلگرد باشیم.

اما روند قیمت ها در بازار های صادراتی به گونه ی دیگری می باشد. به این ترتیب که شاهد افزایش قیمت 7 دلاری در هر تن فوب میلگرد صادراتی هستیم؛ قیمت میلگرد صادراتی چین هم اکنون 535 دلار می باشد. به دلایل گوناگونی مانند افت قیمت ها در بازار فیوچرز و کاهش تقاضا در بازار داخلی، فعالان بازار انتظار دارند تا شاهد کاهش قیمت ها در بازار صادراتی نیز باشند.

اخبار بازار ورق سیاه :

گزارش های اخیر از سوی بازار ورق گرم جین، حاکی از کاهش قیمت ها می باشد. کاهش قیمت های اخیر در بازار ورق گرم چین منجر شده تا به بازار های صادراتی آن فشار زیادی وارد بشود. از سویی دیگر، به دلیل نزولی بودن روند قیمت ها در بازار فیوچرز، بر بازار های نقدی این کشور نیز فشاری زیادی وارد شده است. لازم به ذکر است که شاهد کاهش قیمت 12 دلاری در بازار شانگهایورق گرم نیز بوده ایم. این اکر به معنا می باشد که قیمت های درب کارخانه به 597 دلار نیز رسیده اند.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طبق آمار هایی که اخیرا از سوی انجمن جهانی فولاد منتشر شده است، تولید فولاد ایران در ماه سپتامبر سال جاری حدود چهل و نیم درصد رشد داشته است و ظرفیت تولیدی به 2300 میلیون تن رسیده است. گفتنی است که تولید فولاد ایران در جایگاه جهانی، رتبه ی دهم را در بین سایر تولید کنندگان دارد. آمار های منتشر شده از تولید فولاد ایران در نه ماه اول سال جاری، حاکی از رشد 23 درصدی نسبه به مدت یکسان در سال گذشته می باشد.

در برخی از گزارش ها کشور ایران در 9 ماه نخست سال جاری، به عنوان بزرگ ترین تولید کننده فولاد شناخته شده است. گفتنی است که ایران در بین 66 کشوری که در دنیا اقدام به فولاد سازی می کنند، توانست رتبه ی دهم را اخذ نماید.

بر اساس آمارهای انجمن جهانی فولاد، در ماه سپتامبر چین با تولید حدود 72 میلیون تن، ژاپن با 8.6 میلیون تن و هند 8.2 میلیون در جایگاه‌های اول تا سوم قرار دارند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

اخبار بازار آهن حاکی از ادامه ی روند افزایشی قیمت ها می باشد. طی روز های اخیر، همواره شاهد روند افزایشی و نوسان قیمتی در بازار بوده ایم که این امر موجب شد تا کمی بازار تکان بخورد و از آن حالت سکوت و یخ زدگی خارج شود. هرچند که تعداد استعلام قیمت ها خیلی بیشتر از تعداد معاملات انجام شده است؛ اما همان تعداد کمی که منجر به معامله ی نهایی شد، توانست بازار را کمی بهبود بخشد. 

پیش بینی بازار اهن بر این است که شیب صعودی قیمت ها در هفته ی جاری نیز حفظ شود. به نظر می رسد مادامی که نرخ دلار بالای 4 هزار تومان باشد و بازار سنگ آهن چین نیز وضعیت مطلوبی داشته باشد، قیمت ها همچنان روند افزایشی داشته باشند.

در روز گذشته (یکشنبه 8/7) قیمت پروفیل و قوطی ثابت بود؛ ولی با این وجود شاهد کاهش قیمت 10 الی 15 تومانی ورق سیاه در بازار بودیم. قیمت میلگرد آجدار درب کارخانه نیز حدود 15 الی 20 تومان افزایش قیمت داشت؛ اما قیمت میلگرد ساده همچنان ثابت ماند. قیمت تیرآهن روند نزولی داشت؛ با این وجود شاهد ثبات قیمت برخی از تیراهن های متفرقه نیز بودیم. نحوه ی اعلام قیمت در خصوص تیرآهن هاش بسیار متفاوت است. بدین ترتیب که اکثر فعالان در این بازار، اقدام به اعلام قیمت با روندی ثابت و بدون تغییر می کنند اما با اگر معامله ای قطعی شود و به اصلاح یک بار به پای صورت و آدرس برسد، قیمت ها بسیار تفاوت پیدا می کنند و ممکن است با افزایش قیمت به ثبت برسند.

قیمت ورق گالوانیزه - ورق روغنی - ورق رنگی ثابت بود و تغییری نداشت اما به نظر می رسد شاهد گران شدن و بالا رفتن قیمت های آنها در روز جاری باشیم. قیمت نبشی اکثر کارخانه های تولید کننده ثابت اعلام شد اما کارخانه های مانند جاوید بناب و سبا فولاد منظومه اصفهان، افزایش قیمت 10 تومانی داشتند. قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی نیز ثابت و بدون تغییر نسبت به روز های پیشین اعلام شد. 

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

افزایش قیمت های اخیر در بازار فولاد با افزایش تقاضا همراه نبوده و این امر موجب شده تا دلیل بالا رفتن قیمت ها آنچنان منطقی به نظر نرسد. در خصوص این موضوع یکی از کارشناسان بازار فولاد بنام نعمت الله محسنی اعلام کرده است: افزایش قیمت ها در بازار فولاد می تواند ناشی از بالا رفتن قیمت ها در مواد اولیه و یا جذابیت هایی که برای بازار های صادراتی وجود دارد باشد. البته باید تعادل بین عرضه و تقاضا نیز همیشه وجود داشته باشد.

وی در خصوص شایعات اخیر و پیش بینی های بازار گفت: شایعاتی وجود دارد که حاکی از افزایش قیمت ها در بازار به دلیل تحریک تقاضای مسکن وجود دارد. بدین ترتیب که با احتکار آهن و فولاد، بتوان در روز های رونق مسکن به سود های زیادی دست پیدا کرد. ما نباید عامل نشر این دسته از شایعات بی اساس و پایه باشیم و باعث بد تر شدن وضعیت بازار بشویم. 

علت افزایش قیمت ها در مواداولیه مانند سنگ آهن و آهن اسفنجی می تواند رشد صادرات گندله باشد که تا حد چشم گیری افزایش پیدا کرده و موجب ایجاد رونق در این بخش شده است.

وی ادامه داد: یکی از راه های کنترل و مدیریت قیمت های داخلی فولاد، متعادل سازی تعرفه ها می باشد. لازم به ذکر است که هدف از بیان این مطلب، کاهش دادن قیمت تعرفه ها نیست؛ بلکه باید اقداماتی انجام شود تا علاوه بر بازی کردن با قیمت ها، یک وضعیت متعادل در شرایط بازار ایجاد شود.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

اخبار بازار اهن در حال حاضر حاکی از ثبات قیمت ها می باشد. این موضوع می تواند به دلیل افت شدید حجم تقاضا باشد. هرچند که مدت هاست شاهد بی تحرکی و رکود در بازار آهن هستیم؛ اما به دلیل افزایش قیمت های اخیر، بازار بیشتر دچار کاهش تقاضا شده است. به دلیل گران شدن نرخ ارز و دلار و بالا رفتن قیمت ها در بازار سنگ آهن چین، قیمت مقاطع آهنی نیز در بازار بالا رفت اما این افزایش قیمت ها بیش از یک هفته نتوانست دوام بیاورد!

به نظر می رسد که در حال حاضر به دلیل تحریک بازار و تشویق مردم نسبت به خرید، قیمت ها کاهش پیدا کرده است؛ زیرا همچنان نرخ ارز و دلار بالاست و دلار آمریکا هنوز به زیر 4 هزار تومان نرسیده است.

تا این ساعت، روند قیمت های پروفیل نزولی بوده است. قیمت قوطی و پروفیل با 20 الی 40 تومان کاهش اعلام شده است.قیمت میلگرد های آجدار نیز ثابت و بدون تغییر اعلام شده است. امیدوار هستیم نزولی شدن قیمت ها موجب بالا رفتن تقاضا شود. هرچند که قیمت تیرآهن - قیمت ورق سیاه - قیمت ورق رنگی ، ورق گالوانیزه و ورق روغنی اعلام نشده است، اما پیش بینی می شود شاهد ثبات قیمت ها در این بازار نیز باشیم

گفتنی است که قیمت نبشی و ناودانی به زودی اعلام می شود که با اعلام شدن آن می توان به بازار های خارجی مانند ناودانی اروپایی نیز پی برد. پیش بینی بازار بر این است که قیمت لوله مانیسمان نیز ثابت اعلام شود یا روندی نزولی داشته باشد

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

هفته ی جاری که با افزایش قیمت ها آغاز شد، موجب شد تا قیمت ها در بازار آهن حدود 150 تومان در هر کیلو افزایش یابد. دلیل این افزایش قیمت ها می تواند نشات گرفته از اتفاقاتی باشد که در بازار های خارجی رخ داده است. در حال حاضر شرایطی در بازار فولاد چین محیا شده است که به دلیل سود های بالا، فولاد سازان در صدد آن هستند که تولید فولاد خود را افزایش دهند. 

افزایش تولید فولاد، نیازمند افزایش خرید سنگ آهن می باشد که یکی از مهم ترین مواد اولیه بشمار می رود. با آغاز خرید های سنگ آهن در چین، وضعیت این بازار بشدت بهبود یافت و موجب شد تا میزان تقاضا بالا برود. با بالا رفتن تقاضا، قیمت ها نیز افزایش یافت. می توان عنوان کرد که به دلیل افزایش قیمت های اخیر در بازار سنگ آهن چین و افزایش نرخ ارز و دلار، شیب قیمت آهن آلات در هفته ی جاری صعودی شد.

با وجود تمام این تفاسیر، قیمت آهن آلات در روز گذشته (چهارشنبه 96/8/3) تقریبا ثابت بود و در بعضی مقاطع شاهد روند نزولی بودیم. بطور مثال قیمت پروفیل حدود 20 تومان کاهش داشت و قیمت میلگرد آجدار فقط در بعضی از کارخانه های تولید کننده حدود 10 الی 20 تومان کاهش داشت. امیدوار هستیم با کاهش یافتن قیمت ها، تعداد خرید و معاملات بالا برود تا بازار آهن کمی از این بی تحرکی نجات پیدا کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

اخبار بازار فولاد حاکی از کاهش قیمت هاست. به نظر می رسد جو بازار آهن که در حال حاضر دچار افت قیمت شده، در بازار فولاد نیز تاثير گذاشته است. در حال حاضر شرایط در بازار فولاد به نحوی است که به دلایلی گوناگونى اعم از رقابت در کاهش دادن قیمت بمنظور افزایش میزان فروش، کاهش مسمتر قیمت شمش فولاد در بازار های داخلی، کاهش شدید در ميزان تقاضا و بی توجهی به چشم انداز های فولاد در سطح جهانی، میزان خرید کم شده و قیمت ها نیز کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که کاهش قیمت در بازار فولاد نه تنها که برای رونق گرفتن بازار مفید نیست بلکه میتواند یک عامل مخرب در تعداد معاملات باشد. زیرا با توجه به بررسی گزارشات موجود در طی چند سال اخیر میتوان نتيجه گرفت کاهش قیمت ها با میزان خرید فولاد رابطه ی معکوس دارد. بدین منظور که با افزايش قیمت ها، تعداد معاملات نیز بيشتر خواهد شد.
با یک نگاه کوتاه به وضعيت بازار در طی روز های اخیر میتوان اعلام کرد که تعداد معاملات بسیار کاهش یافته و میزان تمایل خرید مصرف کنندگان نیز بشدت کاهش يافته. از جمله عواملی که منجر به کاهش معاملات شد، کاهش بهای شمش و حجم انبوه بار های فولادی در انبار ها بود.
با توجه به این شرایط معاملاتی، این احتمال وجود دارد که جریانی جدید در بازار فولاد با محوریت عقب‌نشینی تقاضا و ترس از افت قیمت‌ها ایجاد شود که می‌تواند شرایط دشوار فعلی را به سمت وخامت بیشتری سوق دهد. این در حالی است که کاهش بیشتر قیمت‌ها در روز چهارشنبه می‌ تواند با این وضعیت یعنی عرضه شمش و عدم معامله بی ارتباط نباشد یعنی سیگنال معاملاتی بورس کالا به بازار داخلی سرایت کرده و ضعف تقاضا را به‌صورت رسمی مشهود ساخته است.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

روند افزایشی قیمت ها که از یکشنبه هفته جاری شروع شده است، همچنان ادامه دارد. این موضوع می تواند در روز های آتی، آسیب های جدی تر را به بازار اهن وارد کند. دلیل این امر نیز کاملا روشن و مشخص است؛ قیمت ها در طی هفته ی جاری حدود 100 الی 150 تومان در هر کیلو بالا رفته است. این امر در حالی است که در هفته ها و ماه های گذشته که قیمت ها بسیار پایین تر نسبت به قیمت های کنونی بودند، تقاضای در بازار وجود نداشت. 

علاوه بر آن، مردم توانایی و رغبت خرید با آن قیمت ها را نداشتند، بسیاری از فعالان این صنعت نیز کار خود را تعطیل کردند و این موضوع توانست رکود در بازار آهن را تشدید بخشد. پیش بینی می شود به دلیل افزایش قیمت ها در بازار، میزان تقاضا نیز تا حد چشم گیری کاهش پیدا کند. به دلیل افزایش نرخ خرید و فروش دلار، قیمت ها شیب صعودی پیدا کرده اند که امیدوار هستیم با پایین آمدن نرخ ارز و دلار، قیمت ها نیز در بازار آهن آلات کاهش پیدا کنند.

در حال حاضر شرایط در بازار اهن به گونه است که تعداد استعلام قیمت ها خیلی بیشتر از خرید و نهایی کردن معامله است. دلیل این موضوع شاید بیم مردم از گران شدن بیشتر و عدم توانایی آن ها در برابر خرید با قیمت های کنونی باشد. قیمت قوطی و پروفیل در روز گذشته (سه شنبه 96/8/5) حدود 70 الی 90 تومان دیگر افزایش یافت و قیمت پروفیل های 2/5 میل حدود 2080 الی 3000 تومان در هر کیلو می باشد؛ در حالیکه این قیمت ها در هفته ی گذشته 2700 تومان بود.

قیمت میلگرد ساده و میلگرد آجدار ثابت بود و تنها کارخانه هیربد 30 تومان افزایش قیمت داشت. قیمت تیرآهن در انبار تهران حدود 5 هزار تومان کاهش داشت که برخی از فعالان بازار اظهار داشتند این امر به دلیل وارد شدن بار جدید و نسبتا زیاد تیرآهن به بازار است؛ به عبارت دیگر، به دلیل افزایش عرضه و آزاد شدن بار تیرآهن، قیمت تیراهن کاهش پیدا کرده است. لازم به ذکر است که قیمت ورق سیاه - ورق گالوانیزه 20 تومان افزایش داشت؛ در حالیکه قیمت ورق رنگی و ورق روغنی تقریبا ثابت بود.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طی روز های اخیر، همواره شاهد بهبود بازار فولاد چین و رشد قیمت ها در این بازار بودیم. گفتنی است که با بالا رفتن قیمت ها در بازار فولاد و افزایش میزان تقاضا، بازار سنگ آهن نیز به سرعت بهبود می یابد. در حال حاضر نیز قیمت ها در بازار سنگ آهن چین روندی صعودی دارند و تا حدودی شاهد رشد قیمت ها در این بازار بوده ایم. لازم به ذکر است کهقیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد موسسه پلاتس حدود 2 دلار در هر تن، افزایش قیمت روزانه داشته است.

همچنین قیمت قرارداد سواپ در بورس سنگاپور حدود 70سنت افزایش داشته است. در حال حاضر به دلیل آنکه سود حاصل از فولاد سازی افزایش یافته، فولاد سازان و تولید کنندگان در تلاش بیشتری هستند تا سنگ آهن مورد نیاز خود را بصورت نقدی خریداری نمیایند.

به همین جهت، بازار سنگ آهن رونق بیشتری را به خود می گیرد. از سویی دیگر، به دلیل افزایش قیمت بیلت، سود کارخانه ها بالا رفته و این موضوع باعث شده تا موجودی نقدینگی آنها همیشه کافی باشد و بتوانند در هر زمان که می خواهند اقدام به خرید سنگ آهن بصورت نقدی کنند.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در آخرین روز های ماه شهریور سال جاری، شاهد کاهش حجم معاملات در بازار فولاد بودیم. البته در کنار این مورد، برخی از محصولات که حالتی نیمه ساخته دارند مانند شمش و بیلت، با این حال که متقاضی نیز داشتند ولی برای آنها نیز معامله ای صورت نگرفت. با فرا رسیدن فصل سرما، میزان تقاضا و خرید و فروش ها نیز بشدت کاهش یافت. گفتنی است که تعداد معاملات هفتگی در تابستان بیشتر بود؛ البته لازم به ذکر است که بعد از تمام شدن ماه محرم، محصولات بیشتری در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

در آخرین هفته ی مهرماه سال جاری، شرکت فولاد مبارکه توانست حدود 50 هزار تن ورق سرد (ورق روغنی) را معامله کند و بفروش برساند. همچنین گفتنی است که حجم معاملات ورق های فولادی نسبت به سایر محصولات فولادی بیشتر بود. تختال هایی که در شرکت فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان ساخته و عرضه شده بودند، تماما فروش رفت؛ زیرا حجم تقاضا و عرضه ی تختال ها با هم برابر بودند.

اگر بخواهیم آمار و اطلاعاتی در مورد فروش کارخانه های فولادی بزرگ ارائه دهیم، باید اعلام کنیم که کارخانه فولاد مبارکه توانست حدود 100 هزار تن ورق فولادی معامله کند؛ همچنین فولاد خوزستان نیز موفق شد تا 41 هزار تن تختال و شمش فولادی را در بورس کالا به فروش برساند. کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز میلگرد های خود را با تناژ 1600 تن در بورس کالا عرضه کرد و تمام آن را نیز فروخت.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

هر چند که مدتی است قیمت ها در بازار آهن آلات تهران و کشور ثابت است؛ اما از روز یکشنبه هفته ی جاری شاهد صعودی شدن روند قیمت ها در بازار هستیم. در روز گذشته نیز (دوشنبه 96/8/1) شیب قیمت ها صعودی بود؛ لازم به ذکر است که روند افزایشی قیمت ها تا جایی ادامه داشت که موجب بسته شدن فروش از سوی کارخانه داران و عرضه کنندگان شد. در ابتدای صبح که قیمت پروفیل اعلام شد، کارخانه داران و تولید کنندگان پروفیل قیمت های خود را با 20 الی 30 تومان افزایش اعلام کردند.

تولید کنندگان میلگرد نیز قیمت های خود را با افزایش 30 الی 40 تومانی نسبت به روز قبل اعلام کردند. با وجود افزایشی بودن قیمت ها در بازار، قیمت تیرآهن ها ثابت بود و در بعضی از سایز ها نیز شاهد کاهش قیمت 5 هزار تومانی بودیم. گفتنی است که افزایش قیمت ها تا جایی پیش رفت که موجب شد در نهایت فروش از سوی کارخانه ها و عرضه کننده ها بسته شود. به دلیل آنکه در روز گذشته فروش بسته شد و از ساعت ظهر به بعد دیگر قیمتی اعلام نشد، قیمتی از ورق سیاه در دسترس نیست. 

پیش از آنکه عرضه کننده های ورق سیاه قصد آن را داشته باشند که قیمت اعلام کنند، فروش بسته شد و این امر باعث شد اطلاعات دقیقی از روند قیمت ها در بازار ورق سیاه - ورق گالوانیزه - ورق رنگی و ورق روغنی نداشته باشیم. به دلیل نوسانات بازار، پیش بینی بازار ممکن نیست و نمی توان تصویر روشن و قابل اطمینانی را از روز های آتی بازار ترسیم کرد. 

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

 

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

با وجود آنکه در چند هفته ی اخیر شاهد ثبات قیمت ها در بازار آهن آلات کشور بودیم، در اولین هفته ی آبان ماه شاهد روند افزایشی قیمت ها هستیم. در روز گذشته (یک شنبه 96/7/30) قیمت آهن آلات ساختمانی افزایش یافت. بدین ترتیب که قیمت پروفیل ها توسط کارخانه داران و عرضه کنندگان با 50 الی 70 تومان افزایش اعلام شد.

در ساعاتی بعد، قیمت میلگرد ها نیز با افزایش قیمت 60 الی 80 تومانی اعلام شد که این موضوع می تواند باعث ناراحتی و نارضایتی مجدد خریداران شود. 

قیمت تیرآهن ها نیز حدود 5 هزار تومان افزایش داشت؛ البته لازم به ذکر است که قیمت تیرآهن در سایز های بالا مانند 24 و 27، افزایش قیمت 20 هزار تومانی را داشت. قیمت نبشی ها نیز در کنار سایر آهن آلات ساختمانی افزایش یافت و با افزایش قیمت 50 الی 70 تومانی اعلام شد. قیمت ناودانی های ایرانی نیز به تناسب قیمت نبشی ها، حدود 70 تومان افزایش یافت. 

با وجود تمام این تفاسیر، قیمت ورق های سیاه در بازار آهن تهران ثابت اعلام شد و تغییری نداشت. این موضوع به دلیل تصمیم گیری های عرضه کنندگان بزرگ ورق سیاه می باشد. به نظر می رسد با وجود آنکه قیمت تمام اهن الات افزایش یافت، عرضه کنندگان ورق سیاه قصد داشتند تا با ثابت نگه داشتن قیمت ها اقدام به فروش بیشتر کنند و بتوانند مشتری های بیشتری را جذب کنند.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

صنعت فولاد ایران برای سومین بار در 2 دهه ی اخیر دچار رکود شد. طبق آمار های منتشر شده، سال 76 و سال 81 فولاد ایران دچار رکود شد. در حال حاضر نیز حدود 2 سال است که فولاد ایران با رکود در بازار های داخلی دست و پنجه نرم می کند. برخی از فعالان بازار و کارشناسان، علت رکود در بازار فولاد ایران در آن سال ها را "کاهش قیمت در بازار های جهانی فولاد" می دانند. همم اکنون نیز به نظر می رسد که با تدابیر درست و اندیشه های کارآمد، بتوان این رکود کنونی بازار فولاد ایران که در آستانه ی سه سالگی قرار دارد را نجات داد.

یکی از کارشناسان این صنعت اخیر اعلام کرده است که فولاد ایران با برنامه های افق 1404 فاصله ی بسیاری دارد و عوامل بسیاری مانند: هزینه های بالا در خط تولید، رو به رو بودن بازار با کمبود سنگ آهن و ظرفیت های غیر اقتصادی در بوجود آمدن مشکلات در نرسیدن به اهداف 1404 دخیل هستند.

عزیز قنواتی ابتدا اشاره ای کرد به بحرانی که هم اکنون در بازار سنگ آهن ایران وجود دارد و افزود: به دلیل به وجود شرایط خاص موجود، پیش بینی می شود که به زودی شاهد کاهش شدید موجودی سنگ آهن در کشور باشیم که این موضوع می تواند ضربه های زیادی را به صنعت فولاد ایران وارد کند و این بازار را با رکود بیشتری مواجه کند.

وی ادامه داد: از اصلی ترین مواردی که برای صنعت فولاد مشکل ایجاد می کند و باعث می شود تا تولید کنندگان پس از تولید، توانایی بازگرداندن سرمایه های سرمایه گذاران را نداشته باشند، جانمایی های نامناسب می باشد. بدین منظور که واحد های تولید با احداث کردن کارخانه های تولید کننده در جا های غلط و نامناسب، توانایی وارد شدن به بازار های رقابتی را ندارند.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آبان 1396 | نظرات ()