تداوم صادرات آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طبق بررسی های انجام شده در تحریریه آهن پرایس پیرامون وضعیت بازار آهن، کشور با بحران جدیدی در حوزه ی اقتصادی بعد از اعمال تحریم ها مواجه گشته است. ناگفته نماند که بسیاری از این محدودیت ها از مدت ها قبل نیز اعمال گشته اند و تهدیدی جدید علیه کشور نیستند و فقط برای جوسازی و تحریک افکار جامعه به کثرت توسط عاملان آن تکرار می شوند؛ چراکه پیش از این نیز تولیدکنندگان برای آنکه ارز ناشی از صادرات فلزات و محصولات معدنی خود را به کشور برگردانند، با مشکلات عدیده ای مواجه بوده اند پس نباید گمان کنیم این تحریم‌ها اتفاق جدیدی در مسیر اقتصادی کشور است.

نکته قابل تامل که به کررات در این واحد خبری به آن پرداخته شده است، تامین ذخیره ارزی کشور می باشد. صادرات تولید داخل هرچند اندک باشد، حداقل چرخه تولید و فروش متوقف نمی شود و کارخانه‌ها و معادن ناچار به کاهش ظرفیت تولید خود نیستند اما در شرایط فعلی موضوع فروش تولیدات ملی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است چراکه در سال‌های اخیر با رکود بخش‌های مصرف‌کننده فلزات، صادرات به‌عنوان یک راهکار جایگزین مانع از توقف یا کاهش تولید کارخانه‌ها شده بود اما اکنون این وضعیت در حال تغییر است و می‌تواند تهدید جدی برای تولید و اشتغال کشور باشد.

کارشناسان معتقدند عمدتا تولید آهن، فولاد ایران از شرکت‌های کوچک و متوسطی تشکیل شده است که اغلب به کشورهای مجاور صادرات انجام می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود دست آمریکا برای توقف صادرات این محصولات چندان باز نباشد و به عبارتی تحریم‌ها تاثیر مورد انتظار را برای آنها به همراه نداشته باشد؛ از این رو عراق، افغانستان و اخیرا سوریه از کشورهایی هستند که برای بازسازی یا توسعه زیرساخت‌های عمرانی خود نیاز مبرمی به محصولاتی مانند آهن و فولاد یا سیمان ایرانی دارند و با توجه به هزینه‌های پایین حمل این کالاها، برای آنان مقرون به صرفه است که نیاز خود را از محصولات ایرانی‌ تامین کنند و همین مساله شانس آمریکا را در افزایش ضریب نفوذ تحریم‌ها در این صنایع کاهش می‌دهد. حتی اگر آمریکا محصولات پتروشیمی ایران را تحریم کند، باز هم صادرات این محصولات برای تهران به دشواری که آمریکا گمان می‌کند نخواهد بود زیرا راه‌های فروش برای این محصولات با فکر و اندیشه به جا بسیار است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: