نوشته شده توسط : آهن پرایس

 با توجه به مقایسه قیمت میلگرد بازار و بورس کالا و محاسبه نرخ شمش بورسی

می‌توان گفت قیمت میلگرد بورسی امروز دارای حباب است؛ زیرا قیمت شمش اعتباری

روز دوشنبه اساس تعیین قیمت میلگرد در نظر گرفته شده است...

آهن پرایس: افزایش قیمت آهن آلات که از ابتدای هفته آغاز شد روز سه‌شنبه در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی آرام گرفت و قیمت آهن در اکثر بخش‌ها ثابت اعلام شد، در این میان اصلاح جزئی قیمت هم در برخی حوزه‌ها مشاهده شد.

قیمت دلار نیز که تا نیمه‌های کانال 52 هزار تومانی عقب نشینی کرده بود روز گذشته مجددا به کانال قیمتی 53 هزار تومان بازگشت و در پایان روز هم هر دلار بازار آزاد حدود 53 هزار و 200 تومان اعلام شد.

قیمت روز میلگرد که در بروز نوسان‌ها معمولا پیشقدم است روز گذشته در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد و چند کارخانه هم به اصلاح قیمت 100 تا 200 تومانی پرداختند. کف قیمت میلگرد روز گذشته در محدوده 22.400 تا 22.600 تومان ثبت شد و بالاترین قیمت میلگرد استاندارد هم که به میلگرد راد همدان تعلق داشت حدود 24.695 تومان اعلام شد.

قیمت روز تیرآهن نیز در عمده مبادی فروش ثبات داشت اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در سایزهای سنگین همچنان حدود 10 تا 100 هزار تومان افزایش داشت. قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و ناودانی اروپایی هم در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت روز ورق سیاه، قیمت ورق اسیدشویی و انواع ورق گرم در کارخانه‌های گیلان و اکسین بین 100 تا 500 تومان افزایش داشت اما قیمت ورق آهن مبارکه 200 تومان اصلاح شد؛ همچنین قیمت ورق رنگی شیروانی، قیمت ورق گالوانیزه و انواع ورق سرد با کاهش 300 تومانی همراه بودند.

در بازار پروفیل ثبات نسبی حاکم بود به طوری که قیمت قوطی پروفیل، قیمت پروفیل مبلی و قیمت پروفیل صنعتی در اکثر مبادی فروش ثبات داشت اما قیمت پروفیل اصفهان و پروفیل صدرا با کاهش 500 تا هزار تومانی همراه بودند؛ همچنین قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربستی و انواع لوله‌ها نیز در کلیه شرکت‌ها ثابت اعلام شد.

اگرچه در ماه‌های اخیر تقاضای آهن و فولاد بسیار ضعیف بود اما با توجه به نوساناتی که در چند روز اخیر مشاهده شد متقاضیانی که قصد خرید آهن و میلگرد داشتند دچار تردید شدند و این پرسش ایجاد شد که آیا الان زمان مناسبی برای خرید میلگرد به شمار می‌رود یا خیر، نوسانات افزایشی ادامه دار خواهد بود یا افزایش قیمت‌ها روانی و موقتی است.

در پاسخ به این پروسش‌ها باید گفت ابتدا باید تمامی مؤلفه‌های بنیادینی که در قیمت آهن و میلگرد اثرگذار هستند را مدنظر قرار داد؛ عواملی مانند قیمت دلار، قیمت صادراتی شمش فوب، عوارض 2 درصدی شمش صادراتی اصلی‌ترین پارامترهای تعیین کننده قیمت میلگرد و آهن هستند؛ در این میان معاملات شمش در بورس کالا قابل استنادترین قیمت برای تعیین قیمت میلگرد و مقاطع پایین دست در کشور به شمار می‌رود.

بر همین اساس می‌توان گفت با محاسبه قیمت شمش بورسی کف قیمت میلگرد در بازار در هر کیلو 22.400 تومان هم موجود است.

در برخی مواقع که شاهد تفاوت قیمت میلگرد در کارخانه‌های مختلف هستیم علت آن را می‌توان به مواردی مانند سبک بودن وزن میلگرد، بار آماده تحویل، محدودیت سایز یا تکمیل بودن سبد فروشنده نسبت داد اما ملاک برای ارزان یا گران بودن قیمت میلگرد، ارزندگی فولاد در بازارهای صاداتی است.

با محاسبه قیمت شمش فولادی بورس کالا، قیمت میلگرد 22.400 هزار تومان خواهد بود که با در نظر گرفتن قیمت میلگرد در بازار، دامنه قیمت میلگرد داخلی با توجه به مولفه‌ها و محدودیت‌ها بین 22 تا 23 هزار تومان خواهد بود و خرید این محصول در این محدوده قیمتی به‌صرفه و بدون حباب خواهد بود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:احیای نبض بازار آهن

بررسی و مقایسه قیمت میلگرد در بازار و بورس کالا و محاسبه نرخ شمش بورسی، بیانگر حباب قیمت میلگرد بورسی است و قیمت میلگرد بورسی امروز براساس قیمت شمش اعتباری روز دوشنبه تعیین شده و چندان واقعی نیست. کف قیمت میلگرد در بورس کالا 23 هزار تومان است که به تأثیر از معاملات شمش در بورس دوشنبه حباب دارد.

گفتنی است از آنجایی که معاملات نقدی باید اساس تعیین روند نوسانات قیمت آهن آلات مدنظر قرار بگیرد، میلگردهای عرضه شده در بورس امروز که بالاتر از قیمت بازار هستند احتمالا تقاضای چندانی نداشته باشند و بیشترین تقاضا به محصولات اعتباری یا برخی برندها اختصاص بیابد.



:: برچسب‌ها: قیمت پروفیل مبلی , قیمت روز ورق سیاه , قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان , قیمت میلگرد روز , قیمت آهن آلات ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

روز یکشنبه قیمت آهن آلات در غالب مبادی فروش میل به افزایش داشتند درحالی که سمت تقاضا همچنان ضعیف و کاملا آرام بود. مقایسه قیمت آهن آلات در یک سال اخیر حاکی از افزایش ده هزار تومانی قیمت پروفیل است...

آهن پرایس: گزارش‌ها از غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی حاکی است که قیمت روز آهن آلات در بیشتر مبادی فروش افزایش داشتند اما در برخی حوزه‌ها ثبات قیمت هم مشاهده شد.

بازار ارز در ابتدای روز گذشته روند افزایشی قابل توجهی را تجربه کرد و قیمت دلار به 53 هزار و 550 تومان نیز رسید اما با کمی عقب‌نشینی قیمت دلار مجددا به کانال 52 هزار تومانی بازگشت و در پایان روز هم حدود 52 هزار و 700 تومان تومان اعلام شد.

به دنبال نوسانات افزایش بازار آهن و فولاد که در چند روز اخیر به طور جسته و گریخته مشاهده می‌شود، قیمت میلگرد آجدار در بیشتر کارخانه‌ها بین 100 تا 300 تومان افزایش داشت اگرچه تعدادی از مبادی فروش هم قیمت‌ها را ثابت نگه داشتند. قیمت میلگرد امیرکبیر 23.300 تومان اعلام شد که افزایش 100 تومانی داشت، قیمت میلگرد 16 ذوب آهن اصفهان هم 24.400 تومان اعلام شد که بیانگر افزایش 200 تومانی این محصول است.
براساس نمودار قیمت میلگرد، نرخ میلگرد 14 نیشابور که درحال حاضر 23.210 تومان اعلام می‌شود در مقایسه با ایام مشابه سال گذشته حدود 3 هزار تومان بالاتر است، به این صورت که قیمت این محصول در دی ماه سال گذشته حدود 20.060 تومان اعلام می‌شد. همچنین قیمت میلگرد 14 ذوب آهن در ایام مشابه سال گذشته 20.700 تومان اعلام شد اما درحال حاضر 24.400 تومان اعلام می‌شود.

قیمت تیرآهن نیز در بیشتر مبادی فروش بین 20 تا 100 هزار تومان افزایش داشت ما ثبات قیمت تیرآهن کرمانشاه و تیرآهن اهواز هم قابل مشاهده بود. قیمت تیرآهن 14 ذوب آهن اصفهان در ایام مشابه سال گذشته در هر شاخه 12 متری حدود 3 میلیون 980 هزار تومان اعلام می‌شد اما درحال حاضر 4 میلیون و 210 هزار تومان اعلام می‌شود.

قیمت روز نبشی، قیمت انواع ناودانی و قیمت سپری هم به تبعیت از نوسانات افزایشی قیمت روز آهن بین 200 تا 300 تومان افزایش داشت، اما چند کارخانه هم ثبات قیمت داشتند. گفتنی است قیمت نبشی 6 میل ناب تبریز در ایام مشابه سال گذشته 21.700 تومان اعلام می‌شود اما در حال حاضر 23.900 تومان اعلام می‌شود.

قیمت ورق سیاه قیمت، ورق اسیدشویی و انواع ورق گرم در کارخانه فولاد مبارکه و اکسین بین 200 تا 800 تومان افزایش داشتند اما قیمت ورق آهن گیلان و کاویان همچنان ثابت بودند. قیمت ورق سیاه مبارکه در یک سال اخیر حدود ده هزار تومان افزایش داشته است به این صورت که در ایام مشابه سال گذشته حدود 29.600 تومان اعلام می‌شود اما درحال حاضر این محصول حدود 39.900 تومان اعلام می‌شود. قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق شیروانی رنگی، قیمت ورق روغنی و انواع ورق سرد در بیشتر کارخانه‌ها حدود 200 تومان افزایش داشتند.

قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی و انواع پروفیل در تعدادی از کارخانه افزایش 200 تا 500 تومانی داشتند اما شمار زیادی از مبادی فروش قیمت پروفیل‌ها را ثابت اعلام کردند.

با بررسی نمودار قیمت آهن آلات در یک سال اخیر می‌توان گفت با توجه به رکود عمیقی در بازار آهن و فولاد داخلی به ویژه از نیمه دوم سال شاهد آن بودیم و تقاضا نیز در ضعیف‌ترین حالت خود قرار داشت، اما قیمت آهن امروز در مقایسه با سال گذشته افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده‌ است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیزمطالعه کنید: قیمت آهن دوباره اوج می‌گیرد؟

گزراش‌ها حاکی است امروز حدود 257 هزار و 123 تن محصول فولادی در بورس کالا عرضه می‌شود که از این میزان 201 هزار و 132هزار تن به عرضه شمش اختصاص دارد. قیمت شمش در هر کیلو حدود 18 هزار و 487 هزار تومان در نظر گرفته شده است؛ همچنین 2 هزار تن ورق سرد، 3 هزار تن ورق گالوانیزه، 51 هزار تن نیز تختال عرضه می‌شود.



:: برچسب‌ها: قیمت ورق سیاه مبارکه , قیمت روز نبشی , قیمت تیرآهن 14 ذوب آهن اصفهان , قیمت میلگرد 16 ذوب آهن اصفهان , قیمت میلگرد آجدار ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 نخستین روز هفته با افزایش قیمت دلار همراه بود به طوری که در یک هفته گذشته

نزدیک 3 هزار تومان رشد داشته است، قیمت آهن آلات هم کم و بیش افزایشی بود

اما کف قیمت میلگردهمچنان در کانال 22 هزار تومانی قرار دارد...

آهن پرایس: قیمت آهن آلات در برخی حوزه‌ها روند افزایشی در پیش گرفت اما شمار زیادی از مبادی فروش قیمت روز آهن را بدون تغییر عرضه کردند.

روند صعودی بازار ارز روز گذشته نیز ادامه داشت و قیمت دلار نزدیک هزار تومان افزایش یافت. قیمت دلار در یک هفته اخیر با روند صعودی از کانال 50 هزار تومان تا کانال 53 هزار تومان افزایش یافت و در پایان روز گذشته 53 هزار و 50 تومان اعلام شد.

قیمت میلگرد در اکثر کارخانه‌ها ثابت بود اما در برخی از مبادی فروش هم بین 100 تا 300 تومان افزایش داشت اما با این حال کف قیمت میلگرد در کانال 22 هزار توامنی است به طوری که قیمت پیشنهادی میلگرد آجدار در محدوده 22 تا 22.700 تومان اعلام می‌شود.

قیمت میلگرد نیشابور با افزایش 100 تومانی22.960 تومان اعلام شد، قیمت میلگرد امیرکبیر نیز با 200 تومان افزایش حدود 23.200 تومان اعلام شد، قیمت میلگرد میانه هم 200 تومان افزایش داشت و هر کیلو از این محصول 22.900 تومان به فروش رسید.

قیمت روز تیرآهن در غالب شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان و قیمت تیرآهن فایکو در برخی سایزها افزایش 10 تا 100 هزار تومانی داشتند.

قیمت روز ورق سیاه فولاد مبارکه و کاویان در برخی ضخامت‌ها با افزایش 100 تا 900 تومانی همراه بودند و قیمت ورق آهن اکسین و گیلان ثابت اعلام شدند. قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق شیروانی، قیمت ورق استیل و انواع ورق سرد نیز با افزایش 300 تومانی همراه بودند.

قیمت روز پروفیل آهنی، قیمت پروفیل سبک، قیمت پروفیل در و پنجره و انواع پروفیل‌ها عمدتا ثبات داشتند و تنها قیمت پروفیل نیکان افزایش 100 تومانی داشتند. قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربست، قیمت لوله مبلی و انواع لوله‌ها در کلیه مبادی فروش ثبات داشتند.

قیمت نبشی، قیمت ناودانی و قیمت سپری در بیشتر شرکت‌ها با افزایش 100 تا 300 تومانی همراه بودند، قیمت نبشی جاوید بناب ثابت اعلام شد.

گزارش‌ها از معاملات بورس کالا حاکی است معاملات آهن اسفنجی نیز چندان چشمگیر نبود و به‌رغم هفته‌های گذشته که تقاضای هیجانی داشت، روز گذشته استقبال چندانی از این محصول مشاهده نشد.

به این صورت که 99 هزار تن آهن اسفنجی عرضه شده به طور کامل معامله شد و قیمت هر کیلو از آن 12 هزار و 271 تومان برآورد شد. قیمت آهن اسفنجی در عرضه روز گذشته با کاهش قیمت 10.6 درصدی همراه بود.

برای تیرآهن نیز رقابت چندانی ثبت نشد و بیشترین استقبال به تیرآهن سایز 30 اختصاص داشت؛ میلگرد ذوب آهن هم تقریبا روی قیمت پایه معامله شد، اما به طور کلی تقاضا در بازار آزاد و بورس کالا، فارغ از نوسانات نرخ دلار و جریانات سیاسی منطقه همچنان ضعیف گزارش می‌شود.

به دلیل سیاست‌های دلارزدایی قیمت دلار برای بازارساز چندان اهمیتی ندارد و ملاک بازارساز دلار نیما و نرخ مبادله است؛ به عبارتی دیگر با توجه به سیاست‌های انقباضی و رکود بازار مسکن و توقف ساخت و ساز بازار آهن و فولاد داخلی نسبت به سایر بازارهای مالی و کالایی کنترل شده است.

با این حال باید سایر پارامترها را نیز مدنظر قرار داد؛ قیمت شمش صادراتی در هر کیلو 18700 تومان اعلام می‌شود که با توجه به آن کف قیمت میلگرد نیز در بازار داخلی 22.600 تومان برآورد می‌شود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:تدبیر دگر باشد و تقدیر دگر

به نظر می‌رسد محدوده قیمت میلگرد که در بازار 22 تا 22.700 هزار تومان اعلام می‌شود، قیمت منطقی و بدون حباب مثبت است و البته با در نظر گرفتن تورم موجود به نظر می‌رسد نرخ بدی برای خرید نیست و اگر کسی قصد خرید آهن و میلگرد را دارد می‌تواند با در نظر گرفتن شرایط و اوضاع بازار محصول مورد نیاز خود را تهیه کند.



:: برچسب‌ها: قیمت روز آهن آلات , قیمت میلگرد نیشابور , قیمت پروفیل سبک , قیمت ورق شیروانی , قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 فارغ از نوسانات افزایشی بازار راز بازار آهن و فولاد داخلی نسبتا آرام و ثابت گزارش می‌شود.

لزوم عرضه منظم محصولات فولادی

در بورس کالا، سامانه جامع تجارت، افت معاملات مسکن و رکود شدید ساخت و ساز

ثبات نسبی قیمت در بازارهای صادراتی فولاد

از بروز نوسان چشمگیر در بازار آهن و فولاد داخلی جلوگیری کرده است...

آهن پرایس: بازار آهن و فولاد پنجشنبه گذشته در ثبات نسبی و آرامش کامل قرار داشت و قیمت آهن آلات فارغ از نوسانات بازار ارز و اخبار سیاسی منفی و وقایع منطقه، در غالب بخش‌های بازار ثبات داشتند.

قیمت دلار هم در مرز کانال 52 هزار تومانی در نوسان بود و در پایان روز هم در هر دلار بازار آزاد 52 هزار و 200 تومان برآورد شد.

آنطور که از قیمت آهن آلات و اوضاع معاملات برمی‌آید مسیر بازار آهن از بازار ارز جدا است و نوسانات قیمت دلار اثر چندانی بر بازار آهن ندارد.

لزوم عرضه منظم محصولات فولادی در بورس کالا، سامانه جامع تجارت، فریز پول در بازار به دنبال تشدید سامانه‌های نظارتی مالیاتی، افت معاملات مسکن و رکود شدید ساخت و ساز، ثبات نسبی قیمت در بازارهای صادراتی فولاد از جمله مؤلفه‌هایی است که مانع از بروز نوسان چشمگیر در بازار آهن و فولاد داخلی شده است.

مضاف بر این می‌توان به معاملات ضعیف محصولات فولادی بورس کالا اشاره کرد که بیشتر در عرضه‌های نقدی مقاطع پایین دست مشاهده می‌شود.

اما نکته‌ قابل توجهی که باید مدنظر داشت این است که در بلندمدت هیچ بازاری از تورم موجود در کشور در امان نخواهد بود؛ اما ممکن است کیفیت تأثیر این تورم متفاوت باشد؛ از همین رو توجه به پارامترهای اثرگذار بر بازار آهن اهمیت می‌یابد.

قیمت میلگرد آجدار جز در چند کارخانه در سایر مبادی فروش ثابت اعلام شد، قیمت میلگرد نیشابور با افزایش 100 تومانی همراه بود و قیمت میلگرد میانه هم 150 تومان افزایش ادشت.

قیمت ورق آهن در غالب شرکت‌ها ثبات داشت و قیمت ورق سیاه مبارکه و اکسین در برخی ضخامت‌ها افزایشی بودند؛ اما قیمت ورق گالوانیزه و ورق روغنی در اکثر شرکت‌ها 300 تومان کاهش داشتند.

قیمت پروفیل ساختمانی، پروفیل صنعتی و انواع پروفیل و لوله‌های درزدار و بدون درز نیز در کلیه مبادی فروش روند ثابتی داشتند؛ همچنین قیمت انواع ناودانی و قیمت نبشی نیز ثابت اعلام شدند.

گزارش‌ها از معاملات مقاطع فولادی پایین دست در بورس کالا حاکی است که تنها 102 هزار و 820 تن محصول فولادی به تابلو معاملات راه یافتند و 65 درصد از محصولات حذف شدند.

طبق گزارش‌ها امروز در مجموع حدود 2 میلیون 383 هزار و 508 تن محصول فولادی در بورس کالا عرضه می‌شود که از این میزان 99 هزار تن به آهن اسفنجی اختصاص دارد که قیمت هر کیلو از آن 11 هزار و 263 تومان در نظر گرفته شده است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:بازار آهن؛ زمین گیر رکود

حدود 4 هزار و 444 تن میلگرد صنعتی و 23 هزار و 200 تن نیز میلگرد آلیاژی عرضه می‌شود، همچنین حدود 16 هزار و 459 تن به میلگرد کلاف اختصاص دارد.

علاوه‌براین 8 هزار و 865 تن تیرآهن و 1500 تن ورق سرد خودرو و 900 تن ورق سرد لوازم خانگی عرضه می‌شود. قیمت ورق سرد در عرضه امروز 33 هزار و 786 تومان در نظر گرفته شده است.



:: برچسب‌ها: قیمت روز آهن آلات , قیمت میلگرد میانه , قیمت ورق گالوانیزه , قیمت پروفیل ساختمانی , قیمت میلگرد آجدار ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس


:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 | نظرات ()