عدم نگرانی از تامین مواد اولیه آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، با توجه به انتشار اخبار افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی در کشور، رکورد جدیدی در تولید این محصول به ثبت رسیده است. این افتخار را فولاد سفید دشت برای کشور به ارمغان آورده است و با تولید ۲۰۰ هزار تن آهن اسفجی طی ۳ ماه نخست سال جاری انگیزه تولید در منطقه افزایش را داده است. البته این شرکت در ماه گذشته نیز توانایی خود را در تولید بیش از ۶۸ هزار تن آهن اسفنجی به رخ سایر تولید کنندگان کشیده بود. اتفاقاتی این چنین قطعا هم به کام مصرف کننده و هم تولید کننده شیرین می آید.

البته در این روزها اخبار دیگری نیز درباره ی افت قیمت سنگ آهن  به گوش می رسد که نشات گرفته از بازار واردات سنگ آهن در چین  می باشد که با کاهش تمایل به خرید مصرف کننده های نهایی مواجه گشته است.  روزهای اخیر تقاضای سنگ آهن خلوص متوسط بیشتر از جانب تجار چینی بوده تا مصرف کننده های واقعی در بازار، ازاین رو تداوم روند نزولی دور از انتظار نخواهد بود. از این رو کارخانه های زیادی به فکر کاهش تولید افتادند چراکه  خرید در قیمت های بالا برایشان منطقی نمی باشد اما با این وجود هم چنان عرضه کننده ها تمایلی به کاهش قیمت نداشته و در مقابل این روند نیز مقاومت می کنند. تداوم این رویداد نیز قطعا هم به کام مصرف کننده و هم تولید کننده شیرین می آید و می تواند به شکل گیری بازار پویا کمک شایانی کند.

روز گذشته اعضای انجمن  سنگ آهن از وزیر صمت درخواست کردند تا در ۶ محور خواسته‌های آنها را مورد توجه قرار داده و تصمیماتی در راستای تسهیل چالش‌های صادرات سنگ‌آهن اخذ کند. این شش حوزه مهم که دغدغه‌های اصلی اعضای انجمن سنگ‌آهن هستند، عبارتند از حقوق دولتی، عوارض صادراتی سنگ‌آهن دانه‌بندی و گندله، استفاده از مشارکت ذی‌نفعان اصلی در نظام تدبیر بخش معدن کشور، توسعه اکتشاف، مدیریت ارز حاصل از صادرات و فرآیند اصلاح قانون معادن؛ بدین ترتیب امید است تا با رسیدگی و توجه مقامات به درخواست های اعلام شده بتوان مسیر پیشرفت  این صنعت را تسهیل کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: