تنوع در تولید فولاد داخلی
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، جمهوری اسلامی ایران با تولید نبشی های سایز بزرگ ۱۳ تا ۲۰ میلی متر فولادی که مورد نیاز صنایع برق، مخابرات، نفت و غیره است، در جمع کشور های اروپایی و چین به عنوان تولید کنندگان این کالا قرار گرفت و به این ترتیب از واردات بی نیاز شده ایم.
بنا بر اظهارات کارشناسان: اکنون ظرفیت تولید نبشی های ۱۳ تا ۲۰ میلی متر در ایران در واحد تولیدی مربوطه به ۳۰۰ هزار تن رسیده و با توجه به نبود آمار های رسمی از نیاز داخل، برآورد می شود، که بالغ بر ۱۰۰ هزار تن نیاز داخلی موجود باشد. ایران در ۵ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۰ میلیون و ۶۲۳ هزار تن فولاد خام تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ میلیون و ۷۰ هزار تن بود.. هم چنین ایران ۲ میلیون و ۲۳۵ هزار تن فولاد خام تولید کرد. این آمار در مدت مشابه سال گذشته ، ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار تن بود که حاکی از رشد ۳/۸ درصدی تولید فولاد خام نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
۶۴ کشور تولید کننده فولاد در مجموع ۷۶۴ میلیون و ۷۲ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال قبل  ۵ درصد رشد نشان می دهد. تولید جهانی فولاد با ۵/۴ درصد افزایش به ۱۶۲میلیون و ۷۴۴ هزار تن رسیده است تولید فولاد خام چین ۱۰.۲درصد افزایش یافت و این کشور با تولید ۴۰۴ میلیون و ۸۷۹ هزار تن به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد خام جهان شناخته شد. هند با تولید ۴۵میلیون و۳۱۴ هزار تن فولاد خام، ژاپن با ۴۲ میلیون و ۲۹۴ هزار تن، امریکا با ۳۷ میلیون و ۱۶۹ هزار تن،کره جنوبی با ۳۰ میلیون و ۴۸۶ هزار تن و روسیه با ۲۹ میلیون و ۷۶۰ هزار تن بعد از چین، بیشترین میزان تولید فولاد خام را به خود اختصاص دادند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: