جرقه های افزایش قیمت آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر اخبار کسب شده از بازار آهن تهران، جو روانی حاکم بر این بازار و حتی بازار آهن سراسر کشور نشان از دو دیدگاه متفاوت در این حوزه دارد. قیمت آهن آلات مدتی است که در مسیر کاهشی قرار گرفته است و تاکنون نیز این روند ادامه داشته است؛ بدین معنا که تا به دیروز داده های متناقضی در بازار مخابره نشده است.

در آخرین ساعات کاری روز گذشته، جرقه هایی از رشد قیمتی در بازار به ثبت رسید بطوری که تعداد اندکی از تولیدکنندگان فروش محصولات خود را با تأیید مجدد اعلام کردند.  دیدگاه هایی در این حوزه وجود دارد که اعتقاد بر اثرگذاری نرخ دلار بر جو روانی حاکم بر بازار دارند چراکه در این برهه خرید به صورت موقتی جذاب جلوه می کند اما باید به این نکته توجه داشت که تقاضای موجود در بازار تقاضای سفته‌بازی بوده و هنوز نمی‌توان گفت که زمان تغییر فاز بازار فرا رسیده است. این دیدگاه ها و داده های متناقض نشان می دهد که تکانه های قیمتی روز گذشته را نمی توان نادیده گرفت اما در مقابل نیز اهرم قوی تری به نام تقاضای واقعی وجود دارد که در حال حاضر این مورد در بازار رونق چندانی ندارد و تنها با تکانه های واسطه گری و سفته بازی به حرکت در خواهد آمد. از این رو عدم حمایت از تقاضای موثر از رشد قیمت ها می تواند مانند یک تله قیمتی بحران جدیدی را در بازار ایجاد نماید.

تمام عوامل فوق نشان از این امر دارد که اگر هم افزایشی رخ دهد، عمر آن چندان طولانی نخواهد بود و قیمت های فعلی در بورس کالا تفاوت خاصی با قیمت های بازار نداشته است. در حال حاضر نیز نزدیک شدن قیمت میلگرد آجدار به کیلویی ۴۰۰۰ تومان خود به معنی نزدیک شدن به یک فاز روانی قیمتی در بازار است چراکه از یک سو بازار را با روند سریع افت قیمت ها همراه می نماید و از سوی دیگر امکان تغییر فاز به کمک تغییر جو روانی در بازار را محتمل تر می کند.





:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: