بررسی نوسانات قیمت آهن از سال گذشته تاکنون
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بررسی های صورت گرفته از سوی پایگاه خبری آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار آهن و مقایسه قیمت آهن آلات از سال گذشته تاکنون نشان از مسیر نوسانی پر پیچ و خمی دارد که در حال حاضر و با گذشت تقریبا ۶ الی ۸ ماه نیز بازار آهن با آن دست و پنجه نرم می کند.

از اواسط دی ماه سال ۹۷ تا اوایل بهمن ماه، بازار پس از گذشت از شیب تند افزایش قیمت ها، وارد فاز ثبات شد. طی آن روزها قیمت میلگرد آجدار ذوب آهن به طور میانگین کیلویی ۳۶۰۰ تومان بود که این قیمت ها از پنجم بهمن ماه همگام با بازار آغاز به پیمودن روند صعودی خود کرد. در بازه زمانی نام برده شده اکثر کارخانجات در انتظار جرقه ای برای افزایش قیمت ها بودند که این بهانه را نیز با توجه به افزایش نجومی نرخ ارز به دست آورده و آغاز به افزایش قیمت ها کردند. بطوری که در اسفندماه پس از افزایش حدودا ۱۰۰۰ تومانی، قیمت میلگرد آجدار به کیلویی ۴۶۰۰ تومان رسید و در برخی موارد نیز این مرزها جابه جا شد و برخی از تأمین کنندگان با ایجاد جو روانی قیمت میلگرد آجدار را به مرز کیلویی ۵۰۰۰ تومان رساندند.

همانطور که شاهدیم روند افزایشی قیمت ها دیری نپایید که در مسیر کاهشی قرار گرفت و پس از آغاز سال ۹۸ قیمت ها با کاهش پلکانی همراه شد. در حال حاضر که تقریبا ۴ ماه از آغاز سال می گذرد نیز این نوسانات قیمتی ادامه دارد پس از افزایش چندباره قیمت ها، شاهد سیر نزولی طی روزهای گذشته بودیم بطوری که بار دیگر قیمت میلگرد آجدار به مرز ۴۰۰۰ تومان رسید.

داده های فوق را باید جدی گرفت زیرا اگر قیمت های پایه طی هفته جاری تغییر نکند و یا افزایش های پلکانی پایان هفته اخیر ادامه دار باشد، به این نتیجه خواهیم رسید که کف قیمتی ۴۰۰۰ هزار تومان برای بازار جذاب است و از طرفی هم یک سد مقاومتی برای تولیدکنندگان بشمار می رود؛ اما نباید این نکته را فراموش کرد که خریداران به راحتی می توانند این معادلات را به سوی خود بر هم زنند.





:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: