خریداران، نبض بازار مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بنا بر اظهارات مشاوران املاک، وضعیت بازار مسکن که تا پیش از این توسط فروشندگان تعیین می‌شد، حالا توسط خریداران انجام می‌ شود. تا حدود یک ماه قبل فضای کلی بازار مسکن در دست فروشندگان بود اما اولین نشانه ‌های قرار گرفتن خریداران در موضع برتر بروز کرده است. دفاتر املاک عنوان می‌ کنند که طی دو هفته اخیر دو اتفاق در بازار مسکن رخ داده است، اولین موضوع تثبیت قیمت‌ ها است و مساله‌ ی دیگر به انتظارات کاهشی مربوط می‌ شود. در این شرایط، خریداران نفوذ بیشتری دارند.
یکی از مشاوران املاک با بیان این ‌که بازار تقریبا از حالت گیجی خارج شده است، رکودی که تا حدود یک ماه قبل در بازار وجود داشت به نبود فروشنده مربوط می‌ شد اما حالا فروشنده زیاد شده و خریدار نیست. البته قیمت‌ ها هنوز آن ‌طور که باید و شاید کاهش نیافته اما اغلب مشاوران، ثبات یا کاهش نسبی قیمت‌ ها را پیش‌ بینی می ‌کنند.
کارشناسان معتقد هستند اشباع قیمت مسکن، کاهش ۶۷ درصدی معاملات، افت شدید توان متقاضیان و ثبات نسبی بازار ارز در تثبیت بازار مسکن موثر بوده است. کارشناسان بازار مسکن اظهار دارند: راه مقابله با گران فروشی مسکن نخریدن است. هم‌ چنین وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه کسی در خرید مسکن عجله نکند، بیان کرد: نخریدن چاره مقابله با گران فروشی مسکن است. رشد قیمت مسکنحباب‌ گونه بوده و منطقی پشت آن نیست و راه مقابله با آن این است که کسی در خرید مسکن عجله  نکند.
خرید و فروش سفته‌ بازانه در بازار مسکن پایتخت به طور کامل متوقف شده است. دفاتر املاک شهر تهران اظهار دارند، که ایجاد ثبات قیمتی در بازار ارز، خروج دلالان از بازار مسکن را در پی داشته و خریداران مصرفی در انتظار کاهش قیمت‌ ها به سر می‌برند. اطلاعات رسیده حاکی از آن است که اولین نشانه‌ های شکست مقاومت مالکان در حال بروز است و روز به روز به تعداد فروشندگان پول لازم که املاک خود را زیر قیمت، فایل می‌کنند افزوده می ‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: