بازار آهن در حال انجماد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

گزارشات ارسالی از بازار آهن این روزها حاکی از کسادی بازار کاسبان و تعطیلی پروژه های متقاضیان می باشد. از این رو رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران با بیان اینکه نه در گرانی و نه در ارزانی آهن دخالتی نداشته اذعان داشت که: آهن فروشان بلاتکلیف تر از دیروز می باشند و هیچ تدبیری برای آنها تا کنون اتخاذ نشده است.

با نگاهی گذرا به مسیر طی شده در قیمت گذاری آهن آلات به سادگی می توان متوجه توقف خرید و فروش در بازار فعلی بود چرا که آخرین تلاش های صورت گرفته توسط فعالان برای ایجاد شوک به بازار نیز نتوانسته مصرف کنندگان را برای خرید نیاز خود در شرایط فعلی متقاعد کند. تداوم رکود در این بازار تفاوت چندانی با روند نزولی قیمتها نداشته و هم چنین عاملی شده است تا بسیاری از واحدهای تولیدی و توزیعی آهن دچار روزمرگی شوند و مشکلات آنها بیش از پیش افزایش یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران با بیان اینکه متأسفانه در قیمت گذاری محصولات فولادی هیچ گونه مشورتی از جانب تولیدکنندگان و توزیع کنندگان صورت نمی‌گیرند، بیان داشت که همین امر سبب ِافزایش حجم نارضایتی تولیدکنندگان از قیمت گذاری‌ها شده است درحالی که می بایست با یک جمع بندی کلی قیمت گذاری محصولات فولادی نهایی شود نه اینکه قیمت‌ گذاری ها دست کسانی بیافتد که نمی‌دانیم براساس کدام ضابطه اعلام قیمت می کنند.

 وی هم چنین با دخالت کسانی که تخصصی در امر قیمت گذاری در بخش فولاد و آهن ندارند، مخالفت کرد و اعلام داشت که چندین بار نارضایتی خود را به بخشهای مختلف ارسال کرده اما هنوز نتوانسته‌ به نتیجه‌ ی مناسب دست یابد.

بدین ترتیب گذر از روز های رکود بسیار سخت شده است چرا که جماعتی در انتظار رسیدن قیمت ها به کف می باشند که با این ثبات و حرکت لاک پشتی قیمت ها مشخص نیست رسیدن به کف قیمت ها تا چه زمانی به طول می انجامد.





:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: