همبستگی راه نجات بازار فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، کارشناسان بازار فولاد اظهار دارند، برای رسیدن به انقلاب معدنی ضرورت دارد که تمام بخش ها هم‌ صدا و هم ‌نظر باشند، رکن اصلی رسیدن به توسعه، تغییر نگاه به بخش معدن است، از سوی دیگر به کارگیری مدیران آگاه در این بخش می ‌تواند بزرگترین خدمت در راستای تحقق برنامه‌ های‌ معدنی باشد.
از این رو فعالان معدنی نیز  با وجود تایید این سیاست‌ ها بر تعطیلی معادن به دلیل دستور العمل‎‌ های مخرب حاشیه این سیاستگذاری ‌ها هشدار می‌ دهند. به اظهارات کارشناسان توسعه اکتشافات را یکی از کلید واژه های اصلی برنامه های وزارت صمت می دانند و معتقد هستند تا پایان سال ۱۴۰۰ و با سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری روی ساخت داخلی صنایع، جلوی واردات ۱۰ میلیارد دلاری انواع اقلام کالایی به کشور گرفته می شود. یکی از وعده ‌های مسئولان هنگام ورود به کابینه یازدهم، ایجاد رونق در معادن کشور بود، 
فعالان حوزه معدن اظهار دارند، صنایع معدنی نه تحریم های خارجی بلکه از تحریم های داخلی کاسه صبرش لبریز شده است. حالا نه تنها خبری از رفت و آمد هیات های تجاری و سرمایه گذاری خارجی ها در ایران نیست، بلکه قوانین ضد تولید بسیاری در کشور وجود دارد که عزمی برای اصلاح آنها مشاهده نمی شود.
هرچند مسئولان برای توسعه محصولات معدنی و فعال سازی معادن کوچک عزم جزم دارد اما صاحب نظران در این بخش معتقداند فرایند اجرای برنامه هایی که از سوی وزارت صنعت تبیین می شود با مشکلات زیادی مواجه است که مانع توسعه این بخش خواهد شد. از این رو متاسفانه هم صدایی در توسعه این بخش شنیده نمی شود. کوچک سازی بازار های صادرات مغایرت با تحول در زنجیره فعالیت های معدنی از اکتشاف تا تولید دارد.





:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: