انواع لوله های صنعتی و کاربردهای آن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

لوله های صنعتی خانواده بزرگی از لوله ها را شامل می شوند که در صنعت ساختمان و سایر صنایع کاربردهای متفاوتی دارند. این لوله ها با متریال مختلف در قطر و ضخامت و طولهای متنوع و با شکل های متفاوت سطح مقطع تولید میشوند. موارد مصرف لوله های صنعتی در صنایع مختلفی همچون صنایع نفت و گاز، صنایع پتروشیمی، ماشین سازی، سیستم های انتقال حرارت، انتقال آب  و ... می باشد. لوله های صنعتی به سه دسته اصلی تقسیم می شوند که هرکدام از آنها نیز چندین زیر گروه دارند. 

۱.    لوله درزدار (لوله درز مستقیم/ لوله درز مستقیم/ لوله درز مستقیم صنعتی/ لوله درز مستقیم تست آب/ لوله درز مستقیم گاز خانگی/ لوله درز مستقیم گاز API/ لوله جدار چاه/ لوله جدار چاه، لوله سایز بالا(اسپیرال)/ لوله درز مستقیم کالوپ/ لوله داربستی)
۲.    لوله بدون درز (لوله مانیسمان/ لوله گوشت دار/ لوله بدون درز (مانیسمان) سبک)
۳.    سایر لوله ها (لوله آلومینیوم/ لوله استنلس استیل صنعتی/ لوله استنلس استیل دکوراتیو/ لوله استنلس استیل صنایع غذایی/ لوله گالوانیزه/ لوله پلی اتیلن/ لوله مسی/ لوله چدنی و ...)

لوله های درزدار و کاربردهای آن

برای تولید لوله های درزدار، رول ورق با ضخامت مورد نظر و بر اساس سایز لوله برش زده می شود و پس از گذر از غلطکهای نورد، به شکل گرد در می آید. پس از آن درز به وجود آمده جوشکاری می شود و به مرحله تست و کونیک می رود. این روش در اصطلاح، روش نورد نامیده می شود. این روش بیشتر جهت تولید انواع پروفیل های مورد مصرف در ساختمان و تولید لوله های شوفاژی و گازی مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله های درزدار برای مواردی همچون خطوط انتقال آب، نفت، گاز و پتروشیمی، پایه اسکله و پل، ستون ساختمان، نرده و مبل، کشتی سازی، معدن و تونل، تولیدات قوطی های پروفیل و سازه های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله های بدون درز و کاربردهای آن

لوله های بدون درز که مانیسمان نیز نامیده می شوند به صورت اکسترودینگ توسط قالب های مختلف تولید می گردند. اصولا لوله های بدون درز مستلزم فرآیندی است که طی آن یک شمش فولادی تبدیل به لوله می گردند. این نوع لوله ها در اصطلاح علمی به سیمی لس نیز معروف هستند که در فرآیند تولید آنها از جوش فلزات استفاده نمی شود. برای تولید این نوع لوله از مقاطع فولادی شمش استفاده می شود که از طریق حرارت و کشش و عبور از زره به شکل لوله بدون درز در می آیند.

این نوع لوله ها دارای کاربردهای متنوعی هستند که از جمله آنها می توان به استفاده در خطوط فشار قوی، جهت خطوط صنایع غذایی و دارویی، خطوط هیدرولیک و خطوط نفت و گاز اشاره نمود.





:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: