آینده فولاد در هاله ایی از ابهام
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، در حاضر آن چه در اقتصاد و بخش خصوصی و به طبع آن در بازار فولاد می‌گذرد، ناشی از عدم اطمینان و نگرانی همکاران نسبت به آینده این بازار می باشد.این یک واقعیت است که بازار فولاد در روز‌ های اخیر بیش از آن که بر مبنای داده‌ های بنیادین و واقعی حرکت کند، بیشتر سراغ حدس و گمان‌ هایی می ‌رود که از پایه و اساس مشخصی برخوردار نیست.
و این نا اطمینانی یک مفهوم فراگیر بوده که از بی اعتمادی و کاهش امید در سرمایه گزاری در حوزه فولاد بوجود آمده است. وقتی اقتصاد به شرایط عدم اطمینان می ‌رسد عمق دید فعالان اقتصادی کاهش پیدا می کند و تصمیم گیری ها، غیر منطقی‌ تر و دشوار‌تر می‌گردد.
قطعا نقش قوانین و مقررات و تصمیمات بد، در این عدم اطمینان بی تاثیر نبوده و موجب افول تمامی فعالیت ‌ها خواهد شد و باید در این حوزه برای تغییر رفتار در جهت رعایت اعتدال چاره ‌ای اندیشیده شود و نگاه فعالان فولادی را با ایجاد انگیزه و سرمایه گذاری توسعه داد تا اثر مطلوب در رونق این بازار داشته باشد.
متولیان امر هم سعی در حل مشکلات دارند و به نظر می رسد می‌خواهند کار مثبتی انجام بدهند، اما بی توجهی به نظر کارشناسان و اجرای غیر اصولی برخی قوانین دست و پا گیر، روند فعلی را نافع ندانسته و نتیجه چنین روشی، موجب تجارت و داد ستد نا عادلانه در بازار فولاد شده است.
البته شرایط سخت تحریمی کشور و هم چنین نوسانات و التهابات غیر واقعی قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی و بی انضباطی و افسار گسیختگی قیمت‌ ها در یک میدان نا هموار هم اثرات خود را در بازار فولاد گذاشته است، لذا ضروری بنظر می‌رسد که در این برهه زمانی حساس، متولیان و دست اندرکاران حوزه فولاد یا سایر مسئولان و سیاست‌گذاران، برای بهبود و رفع موانع موجود راه حلی مناسب اندیشه کنند.

 





:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: