نگاهی به بازار ورق
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طبق آمار منتشر شده از بازار ورق طی هفته گذشته، قیمت ورق گرم ضخامت ۲ میلیمتر روز شنبه ۱۵۴۰۰۰ ریال در اصفهان قیمت داشت که تا آخر هفته به  ۱۵۰۰۰۰ ریال رسید. ورق های گرم محصول مبارکه ضخامت ۳ تا ۱۵ میلیمتر روز شنبه بطور میانگین ۱۳۹۸۱۳ ریال بود ولی تا آخر هفته به ۱۳۶۷۵۰ ریال افت کرد. علت این امر سکوت بازار به خاطر در پیش بودن تعطیلات از یک طرف و ضعف تقاضا از طرف دیگر است. اکثر دست اندرکاران اعتقاد دارند که با توجه به مدیریت مبارکه ورق گرم به پایین تر از این قیمت نخواهد رسید.  
ورق های اکسین ضخامت ۱۰ تا ۴۰ میلیمتر که روز شنبه ۱۴۱۸۷۵ ریال قیمت داشت تا آخر هفته به ۱۴۱۱۲۵ریال افت کرد. ورق کاویان هم ضخامت ۱۲ تا ۲۵ میلیمتر بطور میانگین ۱۲۹۲۵۰ ریال بود که تا آخر هفته به ۱۲۷۱۲۵ ریال کاهش یافت. علت این کاهش قیمت ها ذهنیت بازار و کاهش تقاضا می باشد. نباید فراموش کرد که قیمت ورق گرم در ارتباط با اسلب صادراتی و همین طور اسلب عرضه شده در بورس خواهد بود در نتیجه این دو عامل روی قیمت ورق گرم فارغ از تقاضای آن در هفته های آینده تاثیر خواهد گذاشت.  
ورق سرد  ضخامت ۵۰/۰ تا ۵/۲ میلیمتر که روز شنبه ۲۱۴۹۰۰ ریال قیمت داشت تا چهارشنبه به ۱۹۳۱۷۰ ریال رسید. کاهش تقاضا یکی از عوامل این افت قیمت بود ضمن آنکه بعضی پیگیری ها خارج از فضای کسب و کار روی قیمت این کالا اثر گذاشت به همین دلیل ابطال معاملات ورق سرد در بورس فلزات تغییری در روند نزولی قیمت نداشت.  
ورق گالوانیزه ضخامت ۵۰ تا ۵/۱ میلیمتر روز شنبه ۲۰۵۲۹۴ ریال قیمت داشت که تا چهارشنبه به ۲۰۰۹۶۹ ریال رسید علت این امر روند نزولی قیمت ورق گرم و اشتهای سرد بازار بود .
از این روی شروع نوسان در بازارآهن در هفته جاری امری دور از ذهن نمی باشد.
 





:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: