ارتباط مسکن و بورس
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، محمود محمود زاده درباره عرضه مسکن در بورس اظهار داشت: بورس املاک، بحثی بود که وزارت اقتصاد آن را پیگیری می کند و وزارت راه و شهرسازی در آن نه موضع مدیریتی دارد نه موضع محوری اما آنچه که وزارت راه و شهرسازی درباره ارتباط مسکن و بورس پیگیری می کند، موضوع صندوق های زمین و ساختمان است. وی در خصوص صندوق های زمین و ساختمان تصریح کرد: اصلاح آئین نامه اجرایی قانون صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان، ذیل قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را از هیئت وزیران اخذ کرده ایم؛ در حال حاضر درحال به روز رسانی مطالعات آن هستیم تا بتوانیم آن را پیاده سازی کنیم؛ هدف از اجرای قانون صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان، کمک به تولید انبوه و عرضه بالای مسکن و پروژه های خدماتی مکمل مسکن است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره عرضه زمین متعلق به این وزارتخانه واقع در شهر جدید پردیس که ماه گذشته در بورس کالا عرضه شد، افزود: قرار است دستگاه هایی که زمین مازاد دارند و آن را برای فروش عرضه می کنند، برای آنکه حراج این اراضی در رقابتی شفاف رخ دهد، به بورس کالا می آید. این نوع عرضه قرار است جایگزین فروش حراج و مزایده شود که قبلا در روزنامه ها اگهی می شد. وی درباره نقش دولت و وزارت راه و شهرسازی در کنترل بازار مسکن و گرانی های اخیر این بخش گفت: موضوع مسکن یک موضوع چند متغیره و چند بعدی است؛ بازار مسکن را هیچگاه نمی توان با یک روش مدیریت کرد؛ مثلا صرفا با افزایش تولید مسکن نمی توان مشکلات موجود در این بازار را رفع کرد یا اینکه صرفا با سخت گیری های نظام مالیاتی نمی توان بازار را کنترل کرد؛ بلکه باید مجموعه اقداماتی برای کنترل بازار مسکن در پیش گرفت.

محمودزاده به اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه بازار اجاره مسکن در تابستان امسال اشاره و تاکید کرد: ارزیابی های ما نشان می دهد این برنامه ها قابل قبول بوده و توانست بازار را کنترل کند؛ به همین منوال، در حوزه خرید و فروش مسکن هم ما پیشنهاداتی را ارائه دادیم که اگر آنها هم مصوب شود تا حدود زیادی می توانیم بازار خرید و فروش مسکن را هم کنترل کنیم؛ البته باید این را هم در نظر داشت که بازار مسکن، یک بازار ترکیبی است و از متغیرهای مختلف نقش پذیری دارد.





:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: