قطب های اصلی تولید فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

زمزمه های مربوط به تغییر مکانیسم فروش فولاد و عرضه آن خارج از بورس کالا، در حالی به گوش می رسد که وزارت صنعت، معدن و تجارت موافق این تصمیم نیست. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، چندی پیش وزیر راه و شهرسازی که مسئولیت حوزه مسکن، مصالح ساختمانی و عرضه و تقاضای آن را نیز به عهده دارد و اتفاقا شهر محل تولدش قطب های اصلی تولید فولاد در کشور محسوب می شود، با بیان اینکه همه از وضعیت فعلی عرضه بازار فولاد ناراضی هستند، گفته بود: عضو ستاد تنظیم بازار بودن مطرح نیست ما باید بتوانیم بازار را کنترل کنیم. رئیس جمهور دستور داد، فولاد و مصالح ساختمانی خارج از بورس عرضه شود و در این راستا دستورات لازم به وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار داده شده است.

این دومین باری است که رئیس جمهور دستور خروج عرضه فولاد از بورس کالا را صادر کرده و پیش از این در دوره سرپرستی مدرس خیابانی در وزارت صمت این اتفاق رخ داده بود؛ با این حال گفته می شود مدرس خیابانی که معتقد بود این اتفاق بازار فولاد را به هم می ریزد زیر بار این دستور نرفته است. بیش از چهار ماه است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با سرپرست اداره می شود و این موضوع باعث معطلی و افزایش مشکلات تولیدگنندگان و بلاتکلیفی مدیران و کارشناسان و اخلال در فعالیت های مهم این وزارتخانه شده است. در این بین حدود سه ماه است که مسئولیت عرضه و تقاضای ورق فولادی به معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده اما ناهماهنگی ها که شاید بخاطر اختلاف در دیدگاه به موضوعات محوری باشد باعث شده تصمیم مشخصی در زمینه نحوه عرضه فولاد اتخاذ نشود.

یک روز دستور در خصوص خروج فولاد از بورس کالا و خرید و فروش در بازار آزاد از سوی رئیس جمهور مطرح می شود و روز دیگر این خبر تکذیب و خبر افزایش قیمت این محصول در بورس کالا مطرح می شود. هفته گذشته نیز مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد روند عرضه ورق لوله و پروفیل در بورس کالا واکنش نشان داده و گفته است: تامین مواد اولیه فولاد باید حتما ذیل سامانه بهین یاب و براساس سهمیه هایی که مستند بر صورت های مالی حسابرسی شده است، انجام شود و همچنان که کل تقاضا باید از طریق بورس باشد، همه تولیدکنندگان فولاد نیز مکلف هستند تمام عرضه خود را از طریق بورس انجام دهند. صادقی نیارکی تاکید کرده کسانی که براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور در بورس عرضه را انجام ندهند، ورق گرم برای تبدیل به ورق سرد به آنها تحویل داده نخواهد شد و واحدهایی که ورق گرم خود را به بورس عرضه نکنند به آنها هم اسلب تعلق نخواهد گرفت. به گفته او از مجموعه فولادسازان فقط یک شرکت محصول خود را آن هم با درصد پایین در بورس عرضه می کند.





:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: