افزایش قیمت میلگرد تحت تاثیر هزینه ها
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران در خصوص علت افزایش قیمت میلگرد در بازار اظهار کرد: رشد قیمت مواد اولیه و هزینه های تولید، مهم ترین دلیل افزایش قیمت کالا در کشور است که میلگرد و دیگر مصالح ساختمانی فلزی نیز از این فرآیند مستثنی نیستند. 
حمیدرضا رستگارپور رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران افزود: شمش بیلت، مهم ترین مواد اولیه تولید میلگرد است که هم اکنون با افزایش قیمت و بعضا کمبود آن برای تولیدکننده ها مواجه هستیم.
وی بیان کرد: کمبود شمش بیلت با کمبودهای دیگری که وجود دارد متفاوت است، به این صورت که انبارهای تولیدکننده شمش بیلت همواره مملو از این شمش ها است اما شاهد تزریق آنها به بازار و تولیدکننده های فولاد وفلزات نیستیم.
رستگار ادامه داد: متاسفانه هم اکنون دولت متولی قیمت گذاری روی شمش بیلت آلومینیوم و میلگرد در کشور است که همین موضوع منجر به عدم عرضه شمش بیلت به تولیدگنندگان میلگرد و دیگر محصولات فلزی شده است.
وی تصریح کرد: عرضه های اولیه شرکت ها در بورس نیز از دیگر دلایل افزایش قیمت فولاد و آلومینیوم در کشور است. در ادامه وی افزود: مجاری و نظام عرضه محصول به بازار نیز هم اکنون توسط تولید صورت می گیرد و متاسفانه این بخش هم با مشکلاتی مواجه است. 
رستگار با بیان این مطلب که تولیدگنندگان میلگرد آشنایی کامل با مصرف کنندگان بزرگ دارند، مطرح کرد: با وجود اینکه تولیدکنندگان، مشتریان بزرگ میلگرد را به خوبی می شناسند، ولی ارتباط کاری با آنها وجود ندارد و دولت به اشتباه نظام توزیع را به دست گرفته است.وی افزود: بهتر است دولت پای اتحادیه و تولیدگنندگان را در نحوه قیمت گذاری و توریع کالا باز کند و یا اینکه تمام این امور را به اتحادیه بسپارد و خود در بخش نظارت ها تمرکز کند. 
در آخر وی بیان کرد: در حال حاضر ساخت وساز مسکن افت پیدا کرده و تولید میلگرد بیشتر از تقاضای آن است که با وجود این هیچ کمبودی در بازار احساس نمی شود.





:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: