مشتریان خاص بازار مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بررسی فایل‌های موجود از املاک لوکس نشان می‌دهد اکنون تقریبا نیمی از آپارتمان‌ هایی که برای فروش عرضه شده‌اند، اغلب نوساز یا یکی دو سال ساخت هستند. گویا مسکن های نوبرانه مشتری بیشتری دارند! در حال حاضر نیز با وجود اینکه حجم معاملات ماهانه مسکن به زیر ۱۰ هزار فقره سقوط کرده و عملا تعداد معاملاتی که در هر ماه انجام می‌شود، در کف رکودی قرار دارد، اما عرضه در بازار آپارتمان‌های لوکس‌ کاهش محسوسی نداشته است.

معامله ی مسکن های لوکس یک بخش خاص و منحصر به فرد از بازار مسکن را تشکیل می‌دهد که حتی در اوج شرایط رکود، مشتری خاص خود را دارد. ویژگی مهم این بخش از بازار، جنس متقاضیان آن است که اغلب محدودیت بودجه‌ای برای خرید ندارند و در نتیجه شرایط اقتصادی ، اثری بر تصمیم نهایی آنها برای خرید املاک ندارد. در نتیجه این بخش از بازار اگرچه تعداد متقاضیان اندکی نسبت به بخش مصرفی بازار مسکن دارد، اما در هر صورت اغلب نمی‌توان شرایط آن را «رکودی» توصیف کرد و در تمام مقاطع زمانی و شرایط اقتصادی، حداقل معاملات مورد انتظار در محله‌های میزبان انجام می‌شود.

از سوی دیگر معاملات ویلاهای شمال کشور نیز بسیار قابل توجه می باشد که به تازگی با بررسی های جدید دولتی جهت کسب مالیات برای املاک خالی از سکنه مشخص شده است که به طور میانگین هر ۳ ویلا  در شمال کشور یک مالک دارد و بازار خرید و فروش این ویلا ها بقدری داغ می باشد که گویا اصلا رکود اقتصادی وجود ندارد! البته با قوانین جدیدی که برای منع جنگل خواری و اخذ مالیاتی به تصویب رسیده انتظار می رود که رونق معاملات این بخش نیز از میان برود اما هیچ تاثیری بر قیمت تمام شده مسکن در داخل و حومه شهر ها نخواهد گذاشت.در این بین امیدواریم شاهد عملکردی از دولت تدبیر باشیم که حداقل کمبود مسکن از کلان شهرها برطرف شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: