نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، عضو هیئت مدیره انجمن فولاد اظهار کرد: با توجه به وضعیت حال حاضر صنعت فولاد، نباید تصمیم های عجولانه ای گرفت تا یک شوک به کل بازار وارد شود و این فرصتی است که وزارت صمت تعامل بیشتر با سندیکا و انجمن فولاد داشته باشد و از نظرات آن ها استفاده کند.

رضا شهرستانی افزود: چشم انداز ۱۴۰۴ حتما باید در برنامه های وزارت صمت قرار گیرد لذا از حالا باید به گونه ای برنامه ریزی کرد تا زمان باقی مانده از این دولت، به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم و باید گفت ۹ ماه باقی مانده از دولت کنونی، زمان کمی برای تغییر ایجاد کردن نیست. وی با اشاره به نبودن توازن در زنجیره تولید فولاد تصریح کرد: در همین ۹ ماه می توان خلاهایی را که در زنجیره فولاد موجود است، پر کرد تا یک توازن در زنجیره صورت بگیرد و بر اساس مشکلات موجود تصمیم گرفت.

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد در ادامه گفت: وزارت خانه باید به عرضه کنندگان و مصرف کنندگان اجازه دهد تا خودشان میزان عرضه و تقاضا را مشخص کنند چرا که عرضه دستوری و وصل کردن صادرات به بورس کالا یک اشتباه محض است و باید راهی را که در یک سال ونیم گذشته طی کرده ایم، عوض کنیم.

شهرستانی درباره بازار آزاد فولاد، گفت: مشکل بازار در این است که وقتی قیمت محصولات را سرکوب و یا معاملات را در بورس کالا ابطال می کنند، اختلاف قیمت بین بورس و بازار آزاد مخصوصا در بخش ورق بسیار فاحش می شود که این اختلاف قیمت ها یک رانت را در بازار فولاد ایجاد می کند چرا که برخی از اشخاص محصولات را در بورس خریداری می کنند و آنها را در بازار آزاد می فروشند.

وی افزود: عرضه ها باید آزاد و دور از دستور انجام شوند تا مصرف کنندگان واقعی به خریداری این محصولات روی آورند و اختلاف قیمت ها باید بین فروشنده، تولیدکننده و مصرف کننده نهایی از بین برود.

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد درباره تاثیر نوسانات نرخ ارز روی محصولات فولادی تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ دلار در کانال ۳۰ هزار تومانی نوسان دارد، نیاز شدیدی به ارز داریم لذا باید صادرات محصولات فولادی را در اولویت قرار دهیم.





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: