ممنوعیت عرضه خارج از بورس
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در دیدار سه جانبه میان انجمن نوردکاران، نایب رئیس و رئیس کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونت معدنی و امور صنایع وزارت صنعت، بر کاهش فوری قیمت فولاد و ممنوعیت فروش خارج از شبکه تاکید شد. انجمن نوردکاران فولادی و سنگ آهن ایران، امروز به دعوت علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به مجلس رفته و نقطه نظرات خود را در رابطه با چالش های تولید و راهکارهای رفع آن مطرح کردند.

در این جلسه همچنین گلایه فولاد سازان در مورد دخالت دولت در قیمت گذاری فولاد در بورس کالا مطرح شد و قرار بر این شد که وزارت صمت در این باره بررسی هایی را انجام دهد و کلیه دستورالعمل ها با کسب نظرات تشکل های مختلف در حوزه فولاد و محصولات نوردی صورت گیرد. در این جلسه علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که با توافق هایی که با تولیدکنندگان و تشکل های مرتبط با زنجیره فولاد داشتند، به زودی کلیه محصولات فولادی اعم از شمش و مقاطع از طریق بورس کالا عرضه خواهد شد و فروش خارج از شبکه تخلف بوده و ممنوع می شود و طبق این دستورالعمل شاهد کاهش ۳۰ درصدی فولاد خواهیم بود.

اعضای انجمن نوردکاران فولادی ایران در این دیدار از پیگیری های وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونت معدنی وی درباره افزایش حجم عرضه فولاد از طریق بورس کالا و کاهش قیمت آن قدردانی کرده و خواستار اجرایی شدن این تصمیمات بودند و معتقدند شمش فولادی که در ایران تولید می شود کمتر از پنج درصد به واردات وابستگی دارد اما قیمت شمش فولاد در بورس کالا بر اساس نرخ دلار تعیین می شود و چرا شمشی که در ابتدای سال با حدود ۴ هزار تومان در هر کیلو قیمت گذاری شد، در مهر به ۱۲ هزار تومان رسیده است، این در حالی است که هزینه های ثابت شامل سنگ آهن و انرژی و نیروی انسانی در این مدت افزایش قیمت نداشته است.





:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: