دشواری های بی پایان بازار مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن،  پس از گرانی های اخیر در بازار ارز که شاهد دلار۳۱ هزار تومانی بودیم شرایط بسیار نابسامانی برای مسکن در کشور ایجاد شده است. با افزایش نرخ ارز مصالح ساختمانی بشدت گران شد و علاوه برگرانی در بعضی از موارد نایاب هم شد.

 از سوی دیگر در بخش آهن الات ساختمانی بعضی از صنایع اصلی مانند فولاد مبارکه به دپوی غیرقانونی محصولات خود روی آورده و سقف میزان عرضه در بورس کالا را تامین نکردند. در چنین شرایطی با کاهش عرضه، خود به خود شرایط به گونه ای پیش می رود تا بدون این که تقاضا بیشتر شده باشد با کاهش شدید عرضه، محصولات در بازار بشدت گران شده و وضعیت نابسامانی را درسطح کشور ایجاد می کند، که نتیجه آن هم قفل سرمایه در بازار های سرمایه ای می باشد به طوری که اگر سرمایه گذار و تولید کننده فعالیتی نکنند بیشتر سود می برند تا زمانی که بخواهند محصولات خود را عرضه کنند.

از سوی دیگر صادرات به ۲ کشور همسایه عراق، افغانستان و بازار گرم محصولات ایرانی در این کشور ها شرایطی را رقم زده است که شاید بزودی شاهد کوچ بعضی از صنایع مادر به این کشورها باشیم. در نهایت این وضعیت، رکوردی جهانی را برای پایتخت رقم زد به طوری که گران ترین نرخ مسکن در دنیا را شکست. 

در این شرایط که دولت قرار است با تزریق روزانه ۵۰ میلیون دلار بازار ارز را تثبیت کند، چند سوال بزرگ مطرح می شود که اگر این چنین نقدینگی در اختیار دولت قرار دارد پس چرا زودتر این اقدام انجام نشد؟ چرا کسری بودجه طرح مسکن ملی جبران نشد؟ در نتیجه، در چنین شرایطی اقتصاد خاموش را می توان برای کشور پیش بینی کرد. اگر بخش مسکن نیز از بازار های سرمایه ای جدا شود می توان به ثبات آن امیدوار بود زیرا همیشه رشد مرحله ای پس از ثبات رخ می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: