عمده مشکلات بازار فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس  در اخبار بازار فولاد، بسیاری از تولیدکنندگان مقاطع فولادی از نحوه قیمت‌گذاری شمش و دیگر محصولات فولادی در بورس کالا معترض هستند چرا که قیمت پایه محصولات با نرخ دلار نیمایی به دست می‌آمد اما در تاریخ ۱۲ مهر بود که خبر رسید اعضای انجمن فولاد  و وزارت صمت صورت جلسه‌ای را امضا کرده‌اند که طی آن، فرمولی برای تعیین قیمت پایه شمش در بورس کالا ارائه شده است.

دبیر کل انجمن سنگ آهن ایران در این باره گفت: توافق صورت گرفته، اتفاق خوبی در زمینه فولاد است اما باید توجه داشت که هر توافق و هر فرمولی، زمانی معنا خواهد داشت و تأثیر مثبت در مشکلات خواهد داشت که عرضه اتفاق بیفتد...

سعید عسکرزاده با اشاره به اینکه بزرگترین مشکلی که قیمت‌ها را در بازار فولاد بالا نگه می‌دارد، عدم عرضه است، تصریح کرد: عدم عرضه باعث شده بازار متعادل نشود، از سوی دیگر میزان تقاضا به شدت کمتر از میزان تولید آن در کشور است؛ پس اگر عرضه به درستی در بورس کالا صورت می‌گرفت، با فرمول قبل قیمت فولاد هم می‌توانستیم بازار را تنظیم کنیم.

وی تصریح کرد: بحث فرمول‌ها در مشکلات به وجود آمده در بازار فولاد در میان نیست و مشکل ما میزان عرضه در بورس کالا است و اگر میزان عرضه در بورس کالا زیاد شود، قیمت‌ها به هر نحوی به تعادل خواهد رسید.

دبیر کل انجمن سنگ آهن کشور درباره تأثیرگذاری روش ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: فرمول در نظر گرفته شده برای قیمت فولاد می‌تواند از لحاظ روانی روی بازار تأثیر مثبت بگذارد اما تأثیرگذاری آن مشروط به عرضه درست محصولات در بورس کالا است و اگر عرضه به درستی انجام نشود، مشکلات جای خود باقی خواهند ماند.

عسکرزاده در پایان گفت: باید زمان بگذرد تا ضرایب اصلاحات خود را انجام دهند چرا که این ضرایب ایراد دارند و بسیاری از بنگاه‌داران با این ضرایب کار نمی‌کنند، اما اگر این روش بتواند تعادل را به بازار فولاد بازگرداند، می‌تواند وضعیت سنگ آهن را هم بهتر کند زیرا قیمت‌گذاری محصولات صنایع بالادست با اعدادی غیر واقعی صورت می‌گیرد و اگر این اعداد واقعی شوند و شمش هم در بورس کالا عرضه شود، همه چیز به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نهایی خواهد بود.





:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: