کشورهای عربی خواستار شمش فولادی
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش کارشناسان آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، هفته گذشته یک محموله بزرگ شمش فولادی اوکراین به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فروخته شد در حالی که خریداران فولاد در سایر مناطق جهان از خرید دست نگاه داشته و تحولات بازار را رصد می‌کردند.

طبق این گزارش، یک محموله ۵۰ هزار تنی شمش فولادی اوکراین به عربستان سعودی با قیمت هر تن ۴۴۰ دلار، سی.اف.آر فروخته شده که معادل کمی بیش از ۴۰۵ دلار در تن، فوب دریای سیاه است. 

به گفته فعالان بازار، به نظر می‌رسد تقاضای خرید شمش فولاد از سوی سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همچنان ادامه داشته باشد.در همین حال قیمت فروش پیشنهادی کارخانجات فولادسازی کشورهای آسیای میانه کمتر از ۴۱۵ دلار در تن، فوب دریای سیاه، گزارش شده است.

فعالان بازار در ترکیه هم می‌گویند که برخی خریداران حاضرند برای واردات شمش فولادی از آسیای میانه تا ۴۲۰ دلار در تن، سی.اف.آر، معادل ۴۰۵ دلار فوب دریای سیاه، پول پرداخت کنند زیرا قیمت شمش فولادی در بازار ترکیه در حال افزایش است.خریداران شمش فولادی آسیای میانه در شمال آفریقا هم سقف قیمت مورد پذیرش خود را ۴۰۰ دلار فوب دریای سیاه قرار داده‌اند.

در جنوب شرق آسیا هم خریداران شمش فولادی به دنبال قیمت هر تن ۴۴۵ دلار سی.اف.آر برای حمل در ماه دسامبر هستند که معادل ۴۰۵ دلار فوب دریای سیاه می‌شود.البته وضعیت بازار شمش فولاد در آسیا به علت نوسانات قیمت میلگرد در بازار چین، چندان پررونق نیست زیرا در چین این نگرانی وجود دارد که به علت رشد مناسب اقتصادی این کشور در ماه‌های اخیر، پکن برنامه حمایت مالی خود از بازارها  را به تدریج کم کند.

این در حالی است که به گفته فعالان بازار، یک محموله شمش فولادی روسیه به مقصد فیلیپین با زمان حمل اواخر نوامبر به قیمت هر تن ۴۶۰ دلار سی.اف.آر معامله شده است.علت قیمت بالای این محموله، شرایط حملی است که فروشنده لحاظ کرده است زیرا اکنون در بازار عمده معاملات با زمان حمل دسامبر است اما این فروشنده روسی یک ماه زودتر یعنی در نوامبر وعده حمل داده است.





:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: