اجرایی نشدن طرح وام ودیعه مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، وام ودیعه از ابتدا هم با دردسر مراجعه مردم به شعب بانکی در روز های کرونایی آغاز شد. جواب فقط یک جمله بود: چیزی به ما ابلاغ نشده است. با توجه به این که پرداخت بانکی پذیرفته شده نیست چرا چنین وعده ای توسط دولت مطرح شد و اجرای آن پیگیری نشد؟ وزیر راه و شهر سازی درحالی به مردم قول وام۳۰ میلیون تومانی را داد که گویی فراموش کرده بود این وظیفه قانونی بانک ها است که احرازکنند آیا کسی که متعهد می شود به پرداخت توانایی مالی کافی دارد یا نه؟

وام ودیعه مسکن وعده شیرینی بود که چندی پیش از وزیر راه و شهر سازی در رسانه ها منتشر گردید. اما بانک ها کاملا به این وعده بی توجهی کردند و عملا وام ودیعه مسکن نمیدهند. مردمی که قول وام بی ضامن آقای وزیر را داشتند حالا انقدر به بانک مراجعه کرده و بی جواب مانده اند که عطای این دست و دلبازی دولت را به لقایش بخشیده اند. یک روز نداشتن کارت پایان خدمت یک روز نداشتن بودجه کافی و روز دیگر مکفی نبودن ضمانت ها؛ ظاهرا بانک ها هر روز بهانه ی تازه ای برای ندادن تسهیلات به متقاضیان پیدا می کنند.

وعده های دولت که با قول دریافت بی ضامن بذر امید در دل مردمی کاشت که افزایش قیمت مسکن امانشان را بریده بود. اما بازار مسکن، رکودی سالانه را پیش رو خواهد داشت چرا که طرح های شکست خورده دولتی برای التیام این بازار یا ناکارآمد بوده و یا شکست خورده است. البته در دراز مدت میتوان گفت که تمامی مشکلات فعلی برطرف می شود چرا که تمامی زیر ساخت ها و امکانات لازم برای رفع و رجوع مشکلات فعلی وجود دارد، چنانچه طرح احصا اراضی دولتی قیمت زمین را کاهش دهد میتوان خارج شدن مسکن از بخش رکود را پیش بینی کرد که به موجب آن با افزایش ساخت وساز کمبود عرضه در بخش مسکن نیز جبران خواهد شد.

 





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: