بازار مسکن درماه های اخیر
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: آنچه سبب شده تا از رشد فزاینده قیمت مسکن در آبان ماه امسال کاسته شود، کاهش ۴۸ درصدی معاملات مسکن نسبت به مهر ماه است که نشان دهنده کاهش شدید عطش خریداران برای سرمایه گذاری در مسکن برای جلوگیری از کاهش ارزش نقدینگی آنهاست که به گفته کارشناسان اقتصاد مسکن، این موضع در پی کاهش قیمت دلار رخ داده است.

به گفته کارشناسان اقتصاد مسکن، افت قیمت اوراق تسهیلات مسکن به کانال ۶۰ هزار تومان در یک هفته اخیر نیز حاکی از کاهش تقاضای خرید مسکن بوده است. از بین رفتن تورم انتظاری و پیش بینی احتمال ادامه رکود غیر تورمی در بازار مسکن از دیگر دلایل عدم تمایل خریداران مسکن به حضور فعالانه در این بازار است.

برخی کارشناسان بازار مسکن معتقدند بروز نشانه‌های رشد در بازار سرمایه و افزایش شاخص بورس در هفته‌های اخیر و ادامه روند نزولی سکه و ارز - هرچند با شیب بسیار ملایم- می‌تواند نمایشگر افزایش اقبال به بازار سهام و خروج تدریجی سرمایه گذاران از بازارهای سکه و ارز و مسکن باشد.
تعدادی از کارشناسان بازار مسکن هم بر این اعتقادند که اگرچه افت ۴۸ درصدی معاملات مسکن برای نخستین بار بود که در سال جاری رخ داد، اما به نظر می‌رسد در ماه‌های پیش رو، تعداد معاملات مسکن با همین روند ادامه یابد یا حتی اندکی صعودی باشد ولی با توجه به روند کاهشی قیمت ارز، کارشناسان احتمال افزایش قیمت مسکن را بعید می‌دانند؛ به خصوص که در حال حاضر قیمت مسکن با قیمت ارز گره خورده و سایر مؤلفه‌ها - غیر از تورم انتظاری - اثرگذاری کمتری در بخش مسکن دارند.

نکته مهم دیگر این است که اگرچه تعداد معاملات مسکن در آبان امسال، ناگهان به حدود نصف کاهش یافت، اما در مقایسه با آبان سال گذشته که تعداد معاملات، ۴ هزار و ۶۴ فقره بود، رشد ۹.۹ درصدی داشته است.

 





:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: