نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: چند روز پیش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با انتشار گزارش‌هایی اعلام کرد که میزان کل صادرات آهن اسفنجی و محصولات میانی و نهایی زنجیره فولاد در ایران در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۹ درصد افت داشته و در عین حال، کل میزان تولید این محصولات در هشت ماه ابتدایی سال ۹۹ نسبت به زمان مشابه سال ۹۸، تقریبا ۱۳ درصد افزایش یافته است. 

براساس گزارش‌های انجمن فولاد، میزان صادرات انواع شمش و تختال فولادی از اول فروردین تا پایان آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کمتر و میزان تولید آنها در این مدت ۱۳ درصد بیشتر شده است. همچنین براساس این گزارش‌ها، میزان صادرات مقاطع طویل فولادی در ایران در هشت ماه ابتدایی امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل ۳۳ درصد کاهش یافته و میزان تولید این محصولات نیز ۱۰ درصد افزایش یافته است. همچنین گزارش‌های اخیر انجمن فولاد از کاهش ۲۳ درصدی صادرات مقاطع تخت فولادی در هشت ماه نخست سال ۹۹ حکایت دارد و در عین حال میزان تولید این محصولات در این مدت نسبت به زمان مشابه سال قبل ۶ درصد بیشتر شده است. 

بخش دیگری از گزارش‌های انجمن فولاد به بررسی میزان واردات محصولات میانی و نهایی زنجیره فولاد در هشت ماهه نخست امسال اختصاص دارد که براساس آن میزان واردات فولاد میانی در این مدت نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۳۳ درصد بیشتر شده است. همچنین مقدار واردات مقاطع طویل فولادی نیز در هشت ماه ابتدایی سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد کاهش یافته، اما میزان کل واردات مقاطع تخت فولادی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۸ درصد رشد کرده است. 

آنچه از مجموع این گزارش‌ها برمی‌آید این است که در هشت ماهه نخست امسال مجموعا ۶ میلیون و ۷۵۱ هزار تن مقاطع طویل و ۶ میلیون و ۸۰۵ هزار تن مقاطع تخت فولادی در کشورمان تولید و ۵۵ هزار تن مقاطع طویل و ۵۵۶ هزار تن مقاطع تخت فولادی به کشورمان وارد شده است. از این میزان هم ۶ میلیون و ۲۷۵ هزار تن مقاطع طویل و ۶ میلیون و ۱۲۸ هزار تن مقاطع تخت در کشور مصرف شده و البته یک میلیون و ۲۲۸ هزار تن مقاطع طویل و ۴۵۱ هزار تن مقاطع تخت فولادی نیز در این مدت به کشورهای دیگر صادر شده است.

 





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: