بررسی قیمت آهن در روز گذشته
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: در روز گذشته از کل ۲۳۴ هزار تن عرضه مقاطع عرضه‌ شده در بورس کالا تنها ۰/۳۳ درصد آن هم به قیمت پایه معامله شد و بسیاری از مبادی فروش قیمت‌های خود را پایین ‌تر از کارخانه‌های نورد اعلام کردند.

در این شرایط به نظر می‌رسد سایه عوامل خارج از بورس کالا بر بسیاری سنگینی می‌کند؛ برخی فعالان بازار معتقدند به علت تحریم‌های اخیر آمریکا، صادرات برای فولادسازان دشوارتر خواهد شد و مجبور به افزایش عرضه در داخل می‌شوند؛ این موضوع هم به علت کاهش ساخت ‌وساز و فعالیت های عمرانی از یکسو و خروج تقاضای سرمایه‌ای از بازار فولاد از سوی دیگر، می‌تواند باعث پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا و کاهش قیمت‌ها شود.

از طرف دیگر، در صورت عملی شدن دستور وزیر صمت برای کاهش ۱۰ درصدی ضرایب CIS، در هفته پیش ‌رو قیمت پایه بورس هم کم خواهد شد؛ همین موضوع خریداران را برای خرید مردد کرده است؛ در حال حاضر خریدار در بازار به حداقل رسیده است و بنگاه‌ داران با دادن تحفیف‌های قابل توجه سعی بر افزایش نقدینگی خود دارند.

این در حالی است که کارخانجات نوردی که در هفته‌های گذشته و قبل از اعمال ضرایب جدید CIS شمش بلوم با قیمت پایین‌ تری خریداری کرده‌اند، این روزها حتی با قیمت پایین‌ تر از بورس کالا هم مشتری ندارند؛ البته آنها دیروز بیش از ۶۰ هزار تن شمش هم با قیمت‌های پایه بالا خریداری کردند. 

براساس قیمت‌های اعلامی روز گذشته کارخانه نوردکاران فولادی، قیمت انواع میلگرد آجدار بعضا با ثبات ولی عمدتا با کاهش ۳۰ تا ۴۰۰ و حتی ۵۵۰ تومانی مواجه شد ؛ رنج قیمت میلگرد ۱۴ آجدار نیز در محدوده ۱۲ هزار و ۸۰۰ تا ۱۴ هزار تومان قرار گرفت.

همچنین نرخ تیرآهن کیلویی نیز عمدتا ثبات و بعضا با کاهش ۱۵۰ تومانی مواجه شد و نرخ هر شاخه از تیرآهن ذوبی در سایزهای پرمصرف هم بین ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان کاهش یافت . فروش نبشی و ناودانی هم در نیمی از مبادی با قیمت ثابت و در نیمی دیگر با کاهش ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی قیمت انجام شد.

اما مبادی فروش محصولات حوزه لوله و پروفیل، پروفیل هر سه حالت افزایش، ثبات و کاهش قیمت را نشان میداد؛ به نحوی که برخی مبادی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش و برخی دیگر بین صفر تا ۲۰۰ کاهش قیمت داشته‌اند، گرچه جو کلی حاکم بر این بازار همچنان همراه با رشد ملایم قیمت‌هاست؛ رنج قیمت پروفیل با ضخامت ۲ نیز در محدوده ۲۳/۱ تا ۲۴ هزار تومان قرار گرفت.





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: