تشکیل اتحادیه کشوری آهن فروشان
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: دو ماهی از تصویب و ابلاغ شیوه ‌نامه عرضه و تقاضای زنجیره فولاد موسوم به شیوه‌نامه نهاوندیان می‌گذرد، اما از زمانی که این شیوه ‌نامه در بازار فولاد اجرایی شد، فعالان بازار فولاد از وجود بعضی ابهامات در آن سخن گفتند و برخی انتقاد کردند که در این مصوبه منافع تمام زنجیره در نظر گرفته نشده است و همچنان عده‌ای از رانت و موقعیت‌های ویژه برخوردارند.

رئیس اتحادیه صنف دفاتر فروش آهن اصفهان با ضروری خواندن ایجاد یک نهاد کشوری برای اتحادیه‌های صنفی فروش آهن‌ آلات تاکید کرد: وجود یک اتحادیه صنفی کشوری می‌تواند در سیاست‌گذاری‌های بازار فولاد مؤثرتر عمل کند، زیرا وقتی اتحادیه‌ها با یکدیگر منسجم شوند و یک هدف را دنبال کنند، بهتر می‌توانند منافع خود و مصرف‌کنندگان را دنبال کنند.

وی افزود: تشکیل اتحادیه کشوری فروشندگان آهن بهتر از این است که هر استان یک اتحادیه داشته باشد، البته به این شرط که مسئولان اتحادیه کشوری کارآزموده، کارکرده، همدل و مورد اعتماد واحدهای صنفی باشند تا بتوانند کار را بهتر پیش ببرند و وجود این اتحادیه قطعا از اینکه هر اتحادیه‌ای راه خودش را برود، بسیار بهتر است.

رئیس اتحادیه صنف دفاتر فروش آهن اصفهان ادامه داد: اگر بین اتحادیه‌های استانی هماهنگی ایجاد شود و همه استان‌ها یک روال را برای تامین و توزیع محصولات فولادی داشته باشند، شرایط مطلوبی ایجاد می‌شود، ولی اگر مثل شرایط فعلی هر استانی بخواهد برای خودش یک تصمیم بگیرد، قطعا وجود اتحادیه کشوری  بهتر است.

شمشمیری با اشاره به برچیده شدن اتحادیه کشوری فروشندگان آهن در سال ۹۷ تاکید کرد: در سال‌های گذشته که اتحادیه صنفی فروش محصولات فولادی به صورت کشوری بود، تصمیمات یکپارچه و هماهنگ گرفته می‌شد، اما متاسفانه به مرور زمان این اتحادیه کشوری از بین رفت.

وی در پایان تصریح کرد: هر چند به تدریج در سال‌های اخیر بر استانی بودن اتحادیه‌ها تاکید شده است، اما من همچنان معتقدم تشکیل اتحادیه کشوری از وجود اتحادیه‌های استانی مفیدتر است، البته در شرایط حاضر که بورس کالا تشکیل شده و شیوه‌نامه زنجیره فولاد ابلاغ شده است، کشوری شدن اتحادیه آهن‌ فروشان دور از دسترس به نظر می‌رسد.

 





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: