قیمت میلگرد با ضریب ۷۰ درصد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: در روز گذشته در بورس کالا نرخ پایه سبد مخلوط میلگرد آجدار با احتساب مالیات بر ارزش افزوده حدودا ۱۲ هزار و ۳۵۰ هزار تومان اعلام شد که باز هم خریدار نداشت. در معاملات روز گذشته بورس کالا با اینکه نرخ پایه مقاطع طویل فولادی به جای ضریب ۸۰ درصد نرخ میلگرد منطقه CIS با ضریب ۷۵ درصد اعمال شده بود و میتوان گفت تنها حدود ۴ درصد از میلگرد های آجدار عرضه شده در بورس کالا معامله شدند که نشان می دهد در کل بیش از ۱۳ درصد نسبت به قیمت پایه این محصول در عرضه های هفته های گذشته کاهش داشته و همچنان این مقاطع بدون تقاضا باقی ماندند. تیرآهن نیز حدود یک چهارم از کل حجم عرضه شده مورد معامله قرار گرفت.

نکته حائز اهمیت اینجاست که اگر همچنان تا دو هفته دیگر ۵۰ درصد از مقاطع طویل فولادی عرضه شده در بورس کالا بدون تقاضا باقی به ماند مجددا مطابق شیوه نامه نرخ پایه مقاطع طویل فولادی ۵ درصد کاهش خواهد یافت یعنی برحسب ضریب ۷۰ درصد در قیمت میلگرد CIS اعمال خواهد شد. ۷۰ درصدی که بر سر تعیین آن اخلافات زیادی به وجود آمد از جمله اختلاف شدید وزارت صنعت با بورس، که همین اختلافات موجب خروج اسماعیلی از معاونت معدنی صمت شد. با این حال چون بیش از ۸۰ درصد شمش‌های بلوم در معاملات روزهای اخیر بورس کالا مورد معامله قرار گرفت، نرخ پایه این محصول حداقل برای سه هفته بعد به جای ضریب ۷۵ درصد براساس ضریب ۸۰ درصد نرخ بیلت صادراتی منطقه CIS اعمال خواهد شد. 

شما میتوانید این خبرا را نیز مطالعه کنید : اتمام رکود بازار آهن در نیمه بهمن

اما روز گذشته که مقاطع طویل عرضه‌ شده در بورس کالا بازهم استقبال چندانی از جانب خریداران نداشت ، بازار آهن نیز در حالت ثبات نسبی و همچنین به روند کاهشی ملایم قیمت‌های خود ادامه داد؛ با وجود اینکه روز گذشته به سبب نبود مشتری مانند سایر روزهای دیگرو چند هفته اخیر در وضعیت رکودی بازار و تداوم انتظارات کاهشی برای نرخ ارز و البته دلیل جدید یعنی قرار گرفتن نرخ محصولات فولادی در بازارهای جهانی در روند کاهشی و انتظار برای کاهش بیشتر قیمت این محصولات، بیشتر تولیدکنندگان مقاطع طویل نرخ کالاهایشان را در روز گذشته ثابت نگه داشتند و البته شاهد کاهش قیمت این محصولات نیز بودیم؛ کاهش‌هایی که البته بازهم مانند روزهای گذشته در حوزه لوله و پروفیل با شیب تندتری انجام شد.

در این بین اما باید توجه داشت در روزگذشته هم از آن روزهایی بود که بازار ارز نوسانات شدیدی را تجربه کرد، با وجود اینکه در ساعات ابتدایی بازگشایی این بازار نرخ دلار نقدی حدود یک هزار تومان نسبت به عصر روزهای گذشته بالاتر رفت و به ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسید و قیمت فروش اسکناس دلار روی تابلوی صرافی ملی نیز ضمن افزایش ۴۹۰ تومانی تا مرز ۲۳ هزار و ۴۱۰ تومان بالا رفت.





:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: