تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن، براساس اعلام معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، تا پایان اسفند ماه ۹۹ جهت دریافت وام خود فرصت دارند. براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در جهت پرداخت وام اجاره به مستاجران، ۸۲۸ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناخته شدند که در این میان ۳۰۲ هزارنفر به دریافت وام اقدام کرده و ۲۳۰ هزار نفر در بانک های عامل تشکیل پرونده دادند که تا تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۹۱ هزار نفر وام اجاره را دریافت کرده اند. با توجه به اینکه فرآیند تشکیل پرونده برخی متقاضیان در بانک ها طولانی شده است، مهلت دریافت وام پایان بهمن ماه ۹۹ اعلام شد که این تاریخ تا انتهای سال جاری تمدید شده است.

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی اعلام کرده است که چندین بار زمان پرداخت وام ودیعه مسکن تمدید شده است. انتظار می رود در این مدت زمان متقاضیانی که تشکیل پرونده دادند تسهیلات خود را دریافت کنند تا به تمدید مجدد نیازی نباشد. لازم به ذکر است که امکان تمدید وجودندارد و از این نظر بانک ها مشکلاتی دارند.

وی همچنین از احتمال تصمیم گیری دولت برای تصویب وام جدید اجاره در سال ۱۴۰۰ خبرداد و بیان کرد: ثبت نام جدید در سال ۱۴۰۰ وابسته به تصمیم گیری دولت و منابع موجود می باشد. پرونده وام ودیعه مسکن برای پایان اسفند ماه بسته می شود و برای سال جدید، در سال جدید تصمیماتی اخذ خواهد شد. او افزود: متقاضیانی که تشکیل پرونده داده اند حائز شرایط اخذ وام ودیعه هستند اما بررسی های لازم از نظر سیستم بانکی نیز می بایست صورت پذیرد تا متقاضیان از نظر دریافت تسهیلات از نظر قوانین و مقررات مشکلی نداشته باشند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه نمایید: رکود عمیق در بازار مسکن

از اوایل مرداد ماه، وام کمک ودیعه اجاره به میزان ۵۰، ۳۰ و۱۵ میلیون در ستاد ملی مقابله باکرونا به تصویب رسید که سود این تسهیلات ۱۳ درصد می باشد. نحوه باز پرداخت این وام به این صورت است که در روش اول، گیرندگان وام که مستاجران هستند این امکان را دارند که تسهیلات را یک ساله دریافت کنند و سود آن را صرفا به صورت ماهانه بپردازند و در پایان سال اصل آن را پرداخت کنند.

در روش بعدی، متقاضیان می توانند وام را سه ساله دریافت کنند و طی مدت زمان ۳۶ ماه اصل وفرع آن را به بانک پرداخت کنند. مستاجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، کلانشهرها ۳۲۰ هزار تومان و در سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد. در پایان، با در نظر گرفتن مشکلات به وجود آمده برای خانوارها در شرایط اقتصادی و همچنین شرایط بهداشتی کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و اجرایی شدن بند ۳ مصوبات پنجاه و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در تاریخ ۱۳ دی ماه، مهلت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در ابتدا تاپایان بهمن و سپس پایان اسفند ماه تمدید شد.





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: