میلگرد و تیرآهن بورسی بی رمق
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: همانطور که روز گذشته شاهد عرضه محصولات فولادی در بورس کالا بودیم؛ روز گذشته ۱۵۷ هزار و ۱۹۸ تن انواع محصولات فولادی از جمله انواع مقاطع طویل فولادی و ورق گالوانیزه ویژه لوازم خانگی عرضه شد که با حجم کل تقاضای ۱۰۲ هزار و ۲۹۴ تن معادل ۶۵/۰۸ درصد از کل حجم عرضه روبه رو شده است و حجم محصول معامله‌ شده نیز به ۵۵ هزار و ۲۱۷ تن معادل ۳۵.۱۳ درصد از حجم کل عرضه رسید. 

از این میان، از حجم عرضه کل انواع تیرآهن یعنی ۴۱ هزار و ۷۲۴ تن؛ تقاضای ثبت ‌شده به عدد ۷ هزار و ۵۸۷ تن رسید و حجم کل معامله‌ شده در انواع این محصول نیز به ۵ هزار و ۱۹۲ تن معادل ۱۲/۴۴ درصد از حجم کل عرضه رسیده است. براساس آمارهای اعلام شده، از میان ۳۵ هزار و ۹۹۵ تن تیرآهن با طول عادی نیز حجم ۳ هزار و ۱۴۵ تن از آن معادل ۸/۷۴ درصد از حجم عرضه شده با نرخ میانگین موزون پایانی ۱۱۶ هزار و ۳۲۰ ریال یعنی  ۰.۰۰۴ درصد بالاتر از قیمت پایه و  ۰.۴۱ درصد بالاتر نسبت به قیمت کشف ‌شده هفته قبل معامله شد. 

همچنین روز گذشته تمام حجم ۲ هزار و ۱ تن تیرآهن بال شیب‌ دار با نرخ میانگین موزون پایانی برابر با قیمت پایه یعنی ۱۴۴ هزار ریال معامله شد و همچنین از میان ۳ هزار و ۷۶۸ تن انواع تیرآهن طول کوتاه تنها ۴۶ تن با قیمت پایه ۱۱۲ هزار و ۸۲۶ ریال مورد معامله قرار گرفت و بقیه عرضه این محصول به سبب نبود تقاضا به معامله ختم نشد. از میان ۱۰۸ هزار و ۷۱۰ تن انواع میلگرد نیز حجم تقاضای ثبت شده به ۹۳ هزار و ۷۸۲ تن رسید و از این میان ۴۹ هزار و ۲۰۰ تن آن معادل ۴۵/۲۶  درصد از کل حجم عرضه به معامله ختم شد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : بازار داخلی میلگرد قربانی صادرات
  
براساس این آمار از ۹۸ هزار و ۸۰۰ تن میلگرد آجدار با طول عادی حجم ۴۸ هزار تن معادل ۴۸/۵۹ درصد از کل حجم عرضه به معامله ختم شده است. قیمت میانگین موزون پایانی این معامله‌ها نیز به عدد ۱۱۲  هزار و  ۲۵۷ ریال رسید که نسبت به پایه تنها ۴۱۶ ریال بالاتر بود و نسبت به قیمت کشف ‌شده هفته قبل  ۰.۷۸ درصد  افزایش دارد. از میان ۳ هزار و ۴۱۰ تن سبد میلگرد مخلوط طول کوتاه نیز نیز تنها ۲۰۰ تن از آن با قیمت پایه ۱۰۸ هزار و ۴۸۶ تن مورد معامله قرار گرفته است. یک هزار تن میلگرد کلاف ذوب آهن اصفهان هم با قیمت پایانی موزون ۱۳۳ هزار و ۲۵ ریال که نسبت به پایه ۱۲/۵۶ درصد افزایش داشته است، معامله شد. ۵ هزار و ۵۰۰ تن سبد میلگرد ساده صنعتی تولیدی فولاد سپید فراب کویر نیز به خاطر نداشتن مشتری معامله نشد.از میان ۴ هزار و ۷۶۴ تن نبشی نیز تنها ۷۵ تن از آن معادل ۱/۵۸ درصد از حجم کل عرضه این محصول با نرخ پایه ۱۱۶ هزار و ۳۱۵ ریال معامله شد و ۴ هزار و ۶۸۹ تن نبشی بدون مشتری ماند. 

همچنین از میان ۲ هزار تن ورق گالوانیزه لوازم خانگی کارخانه ورق خودروی چهار محال و بختیاری تنها ۷۵۰ تن آن با نرخ پایه ۲۱۶ هزار و ۳۴۹ ریال معامله شده است. گفتنی است روز گذشته  عرضه‌ های ۱ هزار و۲۷۶ تنی تیرآهن صبح پارسیان، ۱۸ هزار و ۴۰۰ تنی تیرآهن ذوب آهن اصفهان، ۲ هزار تنی تیرآهن طول کوتاه گروه ملی فولاد، یک هزار و ۱۲ تنی سبد تیر آهن طول کوتاه ذوب آهن اصفهان، ۲۵۰ تنی تیرآهن طول کوتاه البرز ایرانیان، سبد میلگرد آجدار ۳ هزار و ۳۰۰ تنی روهینا جنوب، ۵ هزار و ۵۰۰ تنی سپید فراب کویر، ۸ هزار و۸۰۰ تنی سبد میلگرد آجدار؛ یک هزار و ۲۰۰ تنی سبد مخلوط گروه ملی فولاد، ۴ هزار تنی میلگرد آجدار ذوب آهن اصفهان، ۲ هزار و۸۶۰ تنی  میلگرد آجدار سپید فراب کویر و همچنین ۲ هزار و ۲۶۴ تن نبشی شرکت‌های گوناگون به خاطر نداشتن مشتری به معامله ختم نشدند.





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: