تفاهم نامه ساخت مسکن کارگران
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: خبر خوبی که این روزها برای کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی به گوش می رسد؛ ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی با امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین اتاق تعاون ایران و معاونت های فرهنگی اجتماعی و امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در اتاق تعاون ایران است.

این تفاهم نامه همکاری با حضور کبیری معاون امور تعاون، صادقی فر معاون امور فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران و جمعی از معاونین اتاق تعاون و وزارتخانه در اتاق تعاون ایران ایران امضا شد.

با توجه به امضای این تفاهم نامه، عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران گفت: تفاهم نامه ای بین اتاق تعاون ایران و معاونت های فرهنگی اجتماعی و امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی امضا شده که این ماموریت با همدلی و همراهی نتیجه خواهد داد که می توان گفت تعداد زیادی از کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران صاحب خانه خواهند شد و مشکل مسکن آنها حل می شود.

وی در ادامه افزود: برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مقدماتی صورت گرفته است که اکنون دو استان آمادگی شروع پروژه را دارند و امیدواریم تا قبل از اتمام دولت، عملیات اجرایی ساخت مسکن کارگری به نقطه قابل قبولی برسد.

همچنین در این بین محمد جعفر کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با ساخت مسکن برای کارگران بیان کرد: امروزه با شرایط اقتصادی موجود در کشور کارگران تحت فشارهای اقتصادی هستند و آنان جزء اقشار آسیب پذیر و نیازمند هستند. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: احتمال افزایش نرخ اجاره

کبیری در رابطه با این موضوع ابراز امیدواری کرد و گفت: سعی می کنیم با کمک های دولتی و حتی غیر دولتی نیاز به مسکن کارگران را تامین کرده و با تسهیل گری بتوانیم دغدغه آنها را کم کنیم. با توجه به اقدامات صورت گرفته برای تامین مالی این پروژه،  بانک توسعه تعاون مبلغ ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری با اولویت مسکن کارگری در نظر گرفته است که ظرفیت خوبی محسوب می شود.

صادقی فر معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکر از همکاری این دو مجموعه، در این مراسم اظهار داشت: در سال های اخیر اتفاقات مطلوبی در حوزه مسکن رخ داده است از این روز می توان با وجود چنین همدلی و همکاری، مشکلات موجود در این حوزه را حل کنیم که تامین مسکن کارگری از این دست بود. ظرفیت وزارت تعاون محدود است و نیاز به همکاری همه عوامل دارد و همچنین با اشاره به پیگیری ها و تلاش های اتاق تعاون ایران در این خصوص به زودی شاهد کلنگ زنی این پروژه ها خواهیم بود.

وی همچنین از اصلاح ماده ۱۴۹ قانون کار خبر داد و گفت: اصلاح ماده ۱۴۹ قانون کار ریل گذاری همیشگی برای مسکن کارگری خواهد بود، در حال حاضر متن تبصره اصلاح شده و در کمیسیون اقتصادی است و با تصویب اصلاح این ماده، ریل گذاری مسکن کارگری صورت خواهد گرفت.





:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: