ابطال حکم تخلیه مستاجران
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: شیوع کرونا در کشور خسارت های بسیاری به بخش ها و بازار های مختلف کشوری وارد نموده است. یکی از این بخش ها که با شیوع کرونا خسارت شدیدی به آن وارده شده است صاحبان و مستاجران مراکز تجاری هستند که به دلیل اعمال محدودیت های کرونایی و تعطیلات چند هفته ای اکثرا توان پرداخت اجاره را ندارند. در صورتی که این مستاجران ماهانه اجاره بهای میلیونی پرداخت می کنند که با تعطیلی بسیاری از مراکز تجاری و پاساژها، کسب و کار آن ها نیز متوقف شده است. 

با توجه به گفت و گویی که با کسبه پاساژهای تعطیل و یا نیمه تعطیل در روزهای محدودیت کرونایی صورت گرفت برخی از این کسبه در پاسخ به وضعیت اجاره بها در مراکز تجاری اظهار داشتند که هیچ قانونی در خصوص این شرایط وجود ندارد و ستاد ملی مبارزه با کرونا با اعمال محدودیت ها هیچ تصمیمی برای مستاجران مغازه ها نگرفته است و در این شرایط این روزها باید چشممان به بخشش یا انصاف مالکان درباره اجاره باشد.

البته در دوران قرنطینه سراسری اخباری در رابطه با قانون بخشیده شدن اجاره های مراکز تجاری منتشر شد که با پیگیری‌ های مختلف مشخص شد چنین قانونی وجود ندارد یا اگر وجود دارد آنقدر پیچیده است که دردی از مشکلات مستاجران این بخش را دوا نمی ‌کند. البته این امر به پاسخ وزیر هم ختم شد و به نوعی اسلامی وزیر راه و شهرسازی با مالکان و مستاجران اتمام حجت نیز کرد.

مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در رابطه با سقف تعیین اجاره اینطور بیان کرد: همیشه مراعات بین مالکان و مستاجران در شرایط کرونا از سال گذشته وجود داشته است، باید توجه داشت که در سال گذشته بسیاری از مالکان مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کردند و و اجاره ‌نامه‌ ها تمدید شد و اکثرا مالکان افزایش قیمتی را در اجاره بها اعمال نکردند و شورای حل اختلاف در سال گذشته خارج از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا هیچ حکم تخلیه ‌ای صادر نکرده است.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: اثرات مثبت شناسایی واحد‌های خالی

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک نیز در رابطه با اینکه در هیچ کجا از قوانین کشور اعلام نشده است که مالکان حق ندارند در دوران تعطیلی سراسری یا قرنطینه از مستاجران ملکی و یا تجاری اجاره دریافت کنند، ذکر کرد: با وجود شرایط کرونایی و شیوع آن در کشور ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفت که برای جلوگیری از افزایش مشکلات مستاجران، موجران حق تخلیه واحد مسکونی مستاجران را ندارند و برای اجاره هم سقف قیمتی تعیین شده است.

وی در ادامه افزود: در شرایط کرونایی یکی از مشکلاتی که به وجود آمده، نزدیک شدن به فصل جا به جایی و نقل و انتقالات بسیاری از مستاجران یا زوج ‌های جوان می باشد زیرا به سبب شرایط کرونایی در حال حاضر مالکان اجازه بازدید از واحد مسکونی را نمی ‌دهند که این اقدامات خود باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای این حوزه شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پایان بیان کرد: با وجود دستور و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، هیچ مالکی حق گرفتن حکم تخلیه واحد مسکونی برای مستاجران را ندارند، اما با این وجود باز هم بسیاری از مستاجران با مشکلاتی در این بخش رو به ‌رو هستند که باید در این زمینه تصمیمات لازم اتخاذ شود.





:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: