عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: یکی از ورق هایی که با تکنولوژی نورد سرد تولید می شود ورق های روغنی هستند؛ به طوری که ورق های روغنی به وسیله فرآیند نورد سرد، از ورق هایی با ضخامت بالا که ضخامت آنها کاهش داده شده است تولید می شود. 

ورق های روغنی به سبب این که طی فرآیند نورد سرد تولید می شوند کیفیت ظاهری بالاتری را دارا هستند که می توان گفت این نوع ورق بیشتر در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که کیفیت ظاهری محصول از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

حال برای خریداران عمده این محصول مهمترین سوال این است که چه فاکتورها و یا پارامترهایی بر نوسانات قیمت ورق روغنی تاثیرگذار هستند؟ در مرحله اول بایستی بدانید که قیمت ورق روغنی و دامنه نوسانات قیمتی آن از پارامترهای متفاوتی تاثیر پذیر می باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

اصلی ترین و مهمترین پارامتری که در این بخش به آن می پردازیم، نسبت عرضه و تقاضا می باشد که در چند وقت اخیر به وضوح در بازار شاهد آن هستیم. همانند زمانی که به علت کمبود این محصول قیمت آن از قیمت ورق گالوانیزه نیز پیشی گرفته است و یا گاها شاهد کاهش قیمت در اثر عدم وجود تقاضا بودیم از این رو تناسب بین سطح عرضه و تقاضا بر قیمت ورق روغنی بسیار مهم است زیرا از نظر عرضه، در ایران تولیدکننده ورق روغنی کم است.

در ادامه می توانید این دانشنامه را نیز مطالعه کنید: تقویت میلگرد در برابر زنگ زدگی

دیگر پارامتری که بر قیمت ورق روغنی تاثیر دارد، قیمت معاملات ورق در بورس کالاست. همانطور که ورق سیاه روز دوشنبه در بورس کالا عرضه می شود؛ ورق های روغنی نیز در همین روز به تالار بورس می آیند به همین شکل قیمت های معامله شده ورق های روغنی در بورس مبنایی برای قیمت های اعلامی این محصول در بازار هستند البته شایان ذکر است که قیمت ورق روغنی در بورس پایین تر از قیمت آن در بازار است.

نرخ دلار نیز همواره از پارامتری های بوده که بر نوسان قیمت این محصول تاثیر به سزایی گذاشته است که در سال های اخیر به سبب فشار تحریم ها علیه کشور نوسانات نرخ دلار به شدت افزایش یافته است. پارامتر دیگری که بر قیمت ورق روغنی تاثیر گذار است؛ قیمت ورق سیاه می باشد زیرا ورق روغنی از انجام فرآیند ثانویه بر روی ورق سیاه تولید می شود.

و در آخر پارامتر دیگری که بر قیمت ورق روغنی تاثیر می گذارد، قیمت جهانی ورق می باشد و از طرفی قیمت ورق سرد صادراتی ایران نیز به نحوی بر سقف قیمتی معاملات بازار این محصول اثرگذار است. مجموعه آهن پرایس با اعلام قیمت روزانه تمامی کارخانه های ورق روغنی کشور این امکان را به خریداران ورق روغنی در بازار می دهد تا با اطمینان به اصالت و کیفیت بار، خریدی رضایت بخش را تجربه نمایند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ورق روغنی و خرید این محصول به وبسایت آهن پرایس مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: