کمبود ساخت و ساز در بازار مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: یکی از کارشناسان بازار مسکن معتقد است: در حالیکه بازار مسکن راکد است اما آنچه که پر واضح و مبرهن است روند صعودی بازار ارز و طلا می باشد،که به طور قطعی بر بازار مسکن موثر خواهد بود و مسکن نیز صعودی خواهد شد. 

بر اساس آمار و اخبار منتشره یکی از نیازهای پر اهمیت کنونی جامعه نیاز مسکن می باشد که با هدف گذاری سالانه تولید یک میلیون مسکن این نیاز مرتفع خواهد شد، متاسفانه دولت تدبیر و امید در طول ۸ سال فعالیت خود هیچ برنامه توسعه ای و مشخصی در زمینه مسکن ارائه نداد. فی الواقع علاوه بر سیاست های سخت گیرانه بانک ها مشکلات عدم ساخت و ساز مسکن و همچنین تورم دست به دست هم داده و هم اکنون مسکن یک چالش بزرگ در پیشروی دولت آیت الله رئیسی است. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: مسکن در بورس کالا

جعفر خزائی سرچشمه، یکی از کارشناسان بازار مسکن اظهار داشت: در رابطه با پیش بینی قیمت مسکن تا پایان شهریور ماه با توجه به رکود خرید و فروش مسکن نمی توان این رکود را به معنی کاهش قیمت دانست البته با توجه به اینکه در ۴ سال پیشین هیچ برنامه ای توسعه ای در زمینه تولیدات مسکن وجود نداشت گویا این نیاز هر سال بر سال پیشین خود انباشته شده است و با این اوصاف می توانیم چشم انتظار افزایش قیمت ها باشیم. 

ایشان معتقد است: نمی توانیم به کاهش قیمت ها امیدوار باشیم چرا که بازارهای موازی از جمله طلا و ارز و مسکن به یکدیگر وابسته اند و در طی ۱۰ سال گذشته تا هم اکنون دلار ۱۴ برابر و طلا ۱۳ برابر و همچنین مسکن ۱۱ برابر افزایش داشته است که تورمی این چنینی در طول تاریخ هم کم سابقه بوده است. 

فی الواقع به وضوح می توان اظهار داشت با توجه به روند صعودی طلا و ارز و همبستگی بازارها بلاشک قیمت مسکن پایین نخواهد آمد و چنانچه شیب تورم صعودی باشد در نهایت امر نرخ مسکن نیز در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت. البته با تثبیت قیمتی دلار روی قیمت پایین تر باز هم قیمت مسکن کاهشی نخواهد شد و بهترین حالت ممکن می تواند ثابت بماند و متقاضیان خرید مسکن نباید چشم انتظار کاهش قیمت باشند. 

عضو سابق هیئت مدیره انبوه سازان مسکن به کمبود ۵ میلیون مسکن در کشور اشاره داشت: تا زمانی که ساخت و ساز مسکن در کشور استارت نخورد و طرحی دقیق و منظم در جهت ساخت مسکن تبین نشود این گرانی های مسکن ادامه خواهد داشت و اصطلاحا می توان گفت دیگر سونامی مسکن رخ خواهد داد.





:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: