تغییرات در صنعت فولاد جهان
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بر اساس اظهارات جدید سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی (OECD)  یکی از مشکلات اساسی و بین المللی در صنعت فولاد، مازاد ظرفیت تولید می باشد. در این میان کشور چین در دوسال گذشته میزان تولید خود را کاهش داده است تا با این کار کمکی به صنعت فولاد جهان کرده باشد و صنعت فولاد از این بحران خارج شود.

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد، تمام کشور ها در اینده باید روابط و همکاریشان را در این زمینه وسعت بخشند تا توان مقابله با این بحران را داشته باشند. در صورتی که این روابط تداوم پیدا کند، مسلما عرضه و تقاضا به تعادل خواهد رسید. با توجه به این موضوع می توان گفت که «مازاد عرضه فولاد» در کشور چین یکی از عظیم ترین تولید کنندگان و صادر کنندگان سنگ آهن و فولاد در کنار مساله «کاهش ظرفیت تولید فولاد» تبدیل به یک بحران جدی شده است. موضوع مازاد عرضه فولاد چین در حالی می باشد که این کشور طی یک دوره سه ساله در تلاش برای کاهش ظرفیت تولید فولاد بوده است و باعث شده حل این مشکل در اولویت های این کشور قرار گیرد. زیرا موضوع آلودگی های محیط زیستی و تولید سنگ آهن و فولاد در این کشور به هم پیچیده شده است.

در اخرین خبر منتشر شده از مرکز فولاد ایران، در اکتبر سال جاری کشور آمریکا مقدار 52 هزار و 590 تن فولاد از چین وارد کرده این این میزان پایین ترین سطح از فوریه سال 2011 تا کنون بوده است. طبق این آمار، این روند کاهشی از دوران ریاست جمهوری اوباما شروع شد که در اون زمان تعرفه هایی برای واردات از چین وضع شد.کشور آمریکا چین را متهم به دامپینگ فولاد در آمریکا برای حل مشکل مازاد خود کرده است. در اوایل سال جاری رییس جمهور ترامپ، با بررسی واردات فولاد، تعرفه واردات فولاد ضد آب از چین به کشورش را از 63 درصد به 190 درصد افزایش داد. همچنین آمریکا چین را متهم کرده که برای تحت فشار قرار دادن تولیدکنندگان آمریکایی این کشور قیمت فولاد را پایین نگه داشته است. در همان زمان معاون امور بررسی و اصلاح تجارت وزارت اقتصاد چین در جواب به این اقدامات دولت امریکا گفت: پکن از افزایش تعرفه گمرکی واردات فولاد به امریکا نا امید است و ما خواستار بررسی اقدامات صورت گرفته از سوی دولت امریکا مبنی بر اتهامات زده شده علیه دولت چین می باشیم. اما در این میان پیش بینی می شود از سال 2017 تا 2019 ظرفیت تولید جهانی تا 40 میلیون افزایش یابد که از این میزان حدود 23 میلیون تن آن متعلق به خاورمیانه می باشد. 

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: