قیمت میلگرد 4 هزار تومان گران شد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 

پس از هفته‌ای پرهیجان در بازارهای مالی، بازار آهن و فولاد همچنان تحت تاثیر عوامل مختلفی با نوسانات جزئی همراه است. نوسانات نرخ ارز، تنش‌های سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای و همچنین محدودیت‌های تولید و رکود تقاضا، همگی بر قیمت محصولات فولادی تاثیر گذاشته‌اند. در این میان، قیمت میلگرد به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات فولادی و پیشگام نوسانات بازار آهن، افزایش چشمگیری را تجربه کرده است...

آهن پرایس: نخستین روز هفته پس از طوفان تنش‌های هفته گذشته، بازار آهن و فولاد تقریبا جو آرامی داشت و قیمت آهن آلات امروز در عمده مبادی فروش روند ثابتی داشتند، نوسانات محدودی هم که مشاهده شد به هوای نوسانات جزئی نرخ دلار بود اما در مجموع ثبات قیمت جو حاکم بر بازار آهن دیروز بود.

البته باید گفت تقاضا کماکان در کمترین سطح گزارش می‌شود و افکار عمومی به تأثیر از اخبار سیاسی و نظامی که منتشر می‌شود و گمانه‌های حمله اسرائیل به ایران، به نوعی در فاز انتظار به سر می‌برد و شاهد افت معاملات آهن آلات هستیم.


 

بررسی نوسانات نمودار قیمت میلگرد

گزارش آهن پرایس از قیمت روز آهن آلات روز گذشته حاکی است که قیمت میلگرد آجدار در بیشتر کارخانه‌ها ثابت بود و تنها شماری از مبادی فروش حدود 50 تا 200 تومان قیمت‌ها را افزایش دادند.

به این صورت که قیمت روز میلگرد در محدوده 27.400 تومان تا 29.500 تومان قرار داشت و متوسط قیمت هر کیلو میلگرد 28.435 تومن برآورد شد که طبق نمودار قیمت میلگرد در دو ماه گذشته بازار میلگرد تغییر قیمت چشمگیری نداشته است و کماکان کف قیمت این محصول در کانال 27 هزار تومان قرار دارد. به عنوان نمونه قیمت میلگرد ابرکوه و قیمت میلگرد جهان فولاد سیرجان در محدوده 27.500 تومان اعلام می‌شود.

مطابق تصویر بالا بررسی نوسانات نمودار قیمت میلگرد میانه در ایام مشابه سال گذشته حاکی است کف قیمت هر کیلو میلگرد در کانال 23 هزار تومان قرار داشت به عنوان نمونه قیمت میلگرد زاگرس حدود 23.900 تومان و قیمت میلگرد میانه 24.210 تومان اعلام می‌شد. به طور کلی قیمت میلگرد در یک سال اخیر حدود 4 هزار تومان افزایش داشته است.

البته باید گفت به توجه به نوساناتی که بازار میلگرد در ابتدای سال تجربه کرده است، در حال حاضر کف قیمت این محصول با نرخ آن در ابتدای تقریبا سال یکسان است و در کانال 27 هزار توامن در نوسان است.

قیمت هر کیلو تیرآهن ذوب آهن اصفهان سایز 14 و 20 با 10 تا 200 هزار تومان نوسان افزایشی، حدود 30 هزار تومان اعلام شد و قیمت تیرآهن 16 تا سایز 27 نیز در محدود 32 هزار تومان محاسبه شد اما به طور کلی قیمت روز تیرآهن در عمده مبادی فروش ثابت بود.

قیمت روز ورق سیاه و انواع آن در غالب شرکت‌ها ثبات داشتند اما قیمت ورق سیاه مبارکه در برخی ضخامت‌ها بین 300 تا 800 تومان افزایش داشت. قیمت روق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی و روغنی نیز در کلیه کارخانه‌ها بدون تغیر عرضه شدند.

قیمت روز نبشی و قیمت انواع ناودانی در چند کارخانه بین 100 تا 150 تومان افزایش داشت اما در عمده مبادی فروش تغییر قیمتی نداشت. قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل گالوانیزه و سایر پروفیل‌ها در بیشتر مبادی فروش با افزایش 100 تا 500 تومانی همراه بود و به همین ترتیب قیمت انواع لوله مبلی، قیمت لوله داربستی، مانیسمان و ... نیز با افزایش 100 تا 500 تومانی عرضه شدند.

تحلیلی بر روند فعلی قیمت آهن آلات

مهمترین مؤلفه‌هایی که در ماه‌های اخیر به التهابات و نوسانات افزایشی قیمت آهن آلات دامن زده است عواملی مانند مسائل سیاسی و اقتصادی، تنش‌های نظامی منطقه‌ای، سیاست‌های دستوری دولت، رکود تقاضا، نوسانات نرخ دلار، محدودیت‌های صادراتی، قیمت جهانی فولاد، کمبود یا قطعی انرژی فولادسازان و ... است که نقش پررنگی در تعیین روند نوسانات بازار آهن و فولاد داخلی داشتند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند با رفع محدودیت مصرف برق کارخانه‌ها در فصل پاییز فرصت مناسبی برای خریداران و انبارداران فراهم شود و با توجه به قطعی گاز در زمستان و احتمال افزایش قیمت آهن آلات مطابق سال‌های گذشته، مهر و آبان فرصت خوبی برای خرید انواع آهن آلات است، اما همانطور که در گزارش‌های پیشین نیز اشاره کردیم بی‌ثباتی وضعیت سیاسی و نظامی در منطقه بازار آهن داخلی را نیز در فاز رکودی ناشی از ترس و انتظار فروبرده است. با این حال توصیه می‌شود فعلا روی خط نوسان باشید و با در نظر گرفتن کلیه پارامترها برای خرید اقدام کنید.

نویسنده: سمیرا افشار





:: برچسب‌ها: قیمت آهن آلات امروز , قیمت روز تیرآهن , قیمت روز پروفیل , قیمت میلگرد میانه ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مهر 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: