افزایش قیمت در بازار جهانی فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، با توجه به ورود به سال جدید میلادی و افزایش قیمت در بازار جهانی فولاد، بازار داخلی فولاد نیز تحت تاثیر قرار گرفته است بطوریکه قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی هر هفته با نوسانات بسیاری مواجه می شود.

طبق بررسی های صورت گرفته در شرایطی که پیش بینی می شد بازار شرایطی منطقی و با ثبات را پیش گیرد، دقیقا عکس آن اجرا شد و افزایش قیمت ها در بازار جهانی روز به روز بیشتر گردید.

کارشناسان بر این عقیده اند که کمبود کالا به واسطه کاهش عرضه تولیدکنندگان موجب افزایش قیمت های جهانی گردیده و تلاش برخی کارخانه ها برای ثابت نگه داشتن قیمت ها به منظور جلوگیری از زیان های ممکن، سبب شده تا قیمت ها در بازار فولاد مجددا افزایش یابد در حالی که این شرایط حباب است و واقعی نیست.

رئیس اتحادیه اهن و فولاد ایران در اینباره گفت: با وجود اینکه ورق های فولادی مواد اولیه اکثر کارخانه ها از جمله لوله و پروفیل و... می باشد، اما این محصول فولادی در مسیری افزایشی قرار گرفته است. این افزایش قیمت ها مربوط به قیمت های جهانی می باشد. دولت چین سال جاری را سال سازندگی کشورش اعلام نموده و مانع از صادرات آهن به دیگر کشورهای جهان شده است.

با توجه به اینکه کشور چین بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده در جهان است و همچنین این کشور سالانه 100 تا 120 میلیون تن انواع مقاطع فولادی را صادر میکند، در حال حاضر با توقف صادرات این کشور به دیگر کشورها شاهد افزایشقیمت فولاد جهانی هستیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: