علت افزایش نرخ اجاره بها
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، حسام عقبایی رئیس سابق اتحادیه مشاوران املاک با پیش بینی وضعیت بازار مسکن تا تابستان سال آینده بیان کرد: میزان رشد اجاره بها باید متناسب با حقوق مردم باشد تا آنها بتوانند در زنجیره ی مخارج خود توازن ایجاد کنند.
وی در ادامه افزود: تقریبا هرسال 10 تا 12 درصد حقوق افزایش می یابد که این رقم باید در بین تمام سبد خانوار از جمله اجاره بها پخش شود. این پیش بینی میشود که تا پایان تابستان سال آینده، معاملات مسکن با رشد 10 درصدی مواجه باشد البته به شرطی که اتفاق خاصی در دیگر بخش های اقتصادی از جمله دلار ، ارز و طلا رخ ندهد.
وی در رابطه با وضعیت اجاره بهای مسکن در سال آینده تصریح کرد : از اردیبهشت ماه نقل و انتقالات در بازار اجاره بها آغاز می شود و مستأجران در ماه های خرداد تا شهریور اقدام به جابه جایی می کنند. از این رو پیش بینی می کنیم که میزان رشد اجاره بها مطابق با رشد قیمت مسکن باشد و اگر بیشتر از این رقم پیش برود، منطقی نیست.

عقبایی با تأکید بر اینکه باید اقداماتی صورت گیرد تا مستأجران قدرت پرداخت اجاره بها را داشته باشند، تصریح کرد: میزان رشد اجاره بها در سال باید متناسب با حقوق پایه و رشد دستمزدها باشد. در هر سال تقریبا 10 تا 12 درصد حقوق افزایش می یابد و این رقم باید در بین تمام سبد خانوار از جمله اجاره بها تقسیم شود. از این رو باید اقداماتی صورت گیرد تا مستأجران توانایی پرداخت اجاره بها را داشته باشند.

گزارشات از اخبار بازار مسکن حاکی از آن است؛ زمانی نرخ اجاره بها افزایش می یابد که توازن در بین عرضه تقاضا وجود نداشته باشد. عقبایی در رابطه با این موضوع بیان کرد : رشد معاملات مسکن نباید تأثیر بر روی اجاره بها داشته باشد و این رشد نباید به حدی باشد که برای مردم تبدیل به دغدغه شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید





:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: