افزایش چشمگیر بهای مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بر اساس گزارشات بانک مرکزی قیمت هر متر مربع خانه مسکونی در تهران به نسبت سال گذشته 30 درصد رشد داشته است. بیشترین افزایش قیمت مربوط به غرب تهران است؛ از این رو بیشترین معاملات ثبت شده در فروردین سال 97 بر اساس گزارشات متعلق به منطقه 5 است که سهم 14 درصدی از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.
این افزایش قیمت بسیار چشمگیر بوده است بطوری که آبان ماه پارسال قیمت هر متر مربع در محله های غرب تهران 6 الی 7 میلیون تومان بوده است اما در حال حاضر قیمت آن به 9 الی 10 میلیون تومان رسیده است. طبق گفته کارشناسان میزان تقاضا در واحد هایی با متراژ پایین بسیار بیشتر از متراژهای بزرگ است و همین مسئله باعث شده که قیمت خانه های زیر 100 متر بیش از دیگر خانه ها افزایش یابد. دیگر مناطق تهران نیز به همین روال افزایش قیمت را تجربه کرده است. 
بازار معاملات در نخستین ماه های سال 97 متفاوت تر پیش رفت و با وجود حجم پایین معاملات، شاهد افزایش چشمگیرقیمت مسکن بودیم. به دلیل مشکلات در بازارهای مالی و سرمایه، بازار مسکن نقش مهمی در جذب سرمایه های افراد را بر عهده دارد و سهم مسکن در سبد هزینه ای خانوارها بسیار قابل توجه است. با وجود اهمیت مسکن در خانواده به دلیل نداشتن توان مالی با کاهش متقاضی مصرفی رو به رو هستیم. همین امر موجب شده تا سرمایه از بخش مسکن خارج شود و بازار مسکن به رکود برسد. کاهش حجم معاملات و افزایش روز افزون قیمت های اعلامی از سوی صاحبان ملک دلیل اصلی به وجود آمدن وضعیت ملتهب مسکن به شمار می رود. این التهابات همچنین در بازار های موازی با مسکن نیز اثرگذار است و موجب می شود با کاهش تقاضا در صنعت های مرتبط با ساختمان مواجه باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید





:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: