رکود در بازار فولاد تشدید شد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، پیش بینی بازار فولاد حاکی از افزایش قیمت ها در سال 97 می باشد. با توجه به رشد چشمگیر نرخ دلار و همچنین خروج امریکا از برجام طی ماه های آینده با افزایش قیمت اهن آلات و محصولات فولادی مواجه خواهیم شد. اگرچه در ابتدای هر سال و پس از تعطیلات نوروزی به دلیل محدودیت های بوجود آمده، در عرضه و تقاضا افزایش زیادی دیده نمی شود.

از طرفی دیگر خریداران در بازار پس از شروع مجدد کار بازار فولاد به صورت مرحله ای به بازار وارد می شود در نتیجه ورود تقاضا به بازار بصورت لایه لایه می باشد. در روز های ابتدایی سال جاری بدلیل کمبود مشتریان و متقاضیان خرید، تمام عرضه و تقاضا تامین شده است اما با این شرایط بعضی از افراد و خریداران تنها نظاره گر خواهند بود تا زمانی که نرخ ها به ثبات رسد.

در این بین دلایل دیگری نیز وجود دارد که احتمال افزایش قیمت را در سال جاری بیشتر می کند، و آن محدودیت عرضه از سوی کارخانه های تولیدی می باشد. تعداد زیادی از کارخانه های تولیدی برای تعمیرات و بهبود استاندارد های خط تولید شان میزان عرضه محصولاتشان را محدود می کنند که همین امر باعث افزایش قیمت اهن الات و محصولات فولادی در یک برهه زمانی می شود که می تواند بر دیگر بازار ها از جمله بازار مسکن تاثیر بسزایی گذارد.

رضا شهرستانی، کارشناس صنعت فولاد در اینباره گفت: در شرایط فعلی فروشندگان در بازار از وضعیت پیش آمده ناراضی هستند و تمایلی به خرید و فروش ندارند. همچنین صادر کنندگان در این حوزه ترجیح می دهند بجای فروش ارز با نرخ 4200 تومان، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند. در حال حاضر شرکت های فولادی به دنبال خروج امریکا از برجام به دنبال خرید مواد اولیه هستند که همین امر موجب التهابات بسیتر زیادی در بازار گشته و به دنبال آن فروشندگان خارجی از این وضعیت سوء استفاده کرده و قیمت هایشان را افزایش داده اند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید





:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: