دلایل نوسانات قیمت اهن طی هفته های اخیر
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، با توجه به وضعیت بوجود آمده و نوسانات نرخ ارز در هفته های گذشته قیمت آهن آلات و مقاطع فولادی با افزایش مواجه گردید. اما این افزایش قیمت تنها چند روز دوام آورد و پس از آن شاهد روند کاهشی قیمت ها بودیم. در حقیقت این نوسانات کاهشی و افزایشی در بازار موجب ایجاد یک فضای پر اضطراب و دلهره شده بوده و خرید را در بازار تضعیف کرده بود.

از طرفی با شروع ماه رمضان و گذشت بازه زمانی نوسانات قیمت، شاهد کاهش جذابیت های سفته بازی و واسطه گری در بازار اهن آلات بوده ایم. این روند در بازار در شرایطی صورت گرفته که میزان حجم تولید در کشور با کاهش مواجه شده است موضوعی که در ماه رمضان کاهش بیشتری هم داشته است.

از سویی دیگر با افزایش میزان بارندگی در کشور شاهد بوز مشکلاتی در حمل و نقل جاده ای بوده ایم. در حالت کلی افزایش قیمت در بازار اهن آلات طی هفته های اخیر دلایل مختلفی دارد که از جمله دلایل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱- اعتصاب کامیون‌داران؛ در حقیقت سر منشا این موضوع را جدا از مشکلات صنفی می توان کاهش حمل و نقل در بازار دانست.

۲-تاثیرات اعتصابات بر بازار: در حال حاضر اعتصاب کامیون های باربری موجب ایجاد مشکلاتی در بازار آهن آلات شده است. در شرایط فعلی حمل و نقل آهن اسفنجی و شمش و همچنین محصولات نهایی از جمله ورق و میلگرد با مشکلات بسیار زیادی رو به رو می باشد که همین امر موجب ایجاد شوک بزرگی به بازار شده است.  

۳-ورود به ماه رمضان: هر ساله شاهد بروز مشکلاتی در ماه رمضان در بازار آهن آلات بوده ایم. اکنون نیز با ورود به ماه رمضان ممکن است وضعیت بازار اهن دشوار تر شود چرا که در حال حاضر بازار در شرایط تنگنا قرار دارد که در تلاش برای عبور از این مرحله می باشد زیرا در چند جهت متحمل فشار می باشد.

خبر های بازار آهن تهران حاکی از کاهش موجودی انبار ها و کاهش میزان تولید در کشور می باشد. پیش بینی بازار اهن نشان می دهد که این بازار پس از شب های احیا به یکباره سر باز خواهد کرد و شاهد تحرکاتی در این بازار خواهیم بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید





:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: