مشکلات نوسانات قیمت فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

یکی از دلایل افزایش قیمت ها طی ماه های اخیر بدون شک نوسانات نرخ ارز وبده است که تاثیر بسزایی بر نوسانات بازار های کالایی از جمله بازار فولاد داشته است. در حقیقت افزایش یک دفعه ای قیمت ارز و همچنین ادامه دار بودن این شرایط در بازار فولاد در شرایطی اتفاق افتاد که دو کلید واژه اصلی این بازار یعنی ، «رکود» و «نبود تقاضای موثر» وجود داشت.
به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، پس از تصمیم تک نرخی شدن دلار از سوی دولت که موجب شد نرخ دلار را 4200 تومان اعلام کنند، قیمت ها در بازار فولاد با یک دو گانگی مواجه گردید. زیرا در حقیقت دلار با این قیمت در بازار یافت نشد و بازار مسیری جدیدی را طی کرد. 
محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان در این رابطه به سه مورد در بازار فولاد پرداخت. موضوع اول «اثرات نرخ ارز بر بازار»، دوم «شیوه‌های قیمت‌گذاری فولاد» و سوم «شرایط بعد از تحریم در این بازار» می باشد. موضوعی که مشکلات و نقد و نظر های بسیاری در میان کارشناسان و مسئولان وزارت صنعت و معدن دارد.
رئیس اتحادیه آهن فروشان در ادامه با بیان اینکه میزان تولید فولاد در کشور طی یکی دو سال اخیر با افزایش چشمگیری مواجه شده است، اظهار داشت: طی یکی دو سال گذشته تولید فولاد در کشور رشد بسیار مطلوبی داشته است و به تناسب میزان عرضه در بازار های داخلی نیز با افزایش مواجه شده است. همچنین در دو سه ماه اخیر میزان تقاضای محصولات فولادی در بورس کالا با رشد مواجه شده و در حال حاضر بازار فولاد مشکلی بابت میزان عرضه ندارد. در حال حاضر مشکل جدی بازار فولاد و دیگر فلزات داخلی نوسانات نا متناسب قیمت ارز می باشد چرا که در حال حاضر قیمت ارز با پول رایج کشور برابری نداشته و نوسانات نرخ ارز بر قیمت ها در بورس کاغلا تاثیر گذار بوده است که همین امر موجب شده تا در بازار اختلالاتی بوجود آید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: