به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند ماه اخیر  بازار محصولات فولادی با جهش عظیمی مواجه شد. رئیس کمسیون اقتصادی مجلس درخصوص نحوه قیمت گذاری محصولات فولادی نامه ای به وزیر صنعت و تجارت ارسال کرد و خواستار اصلاحات اساسی در حوزه بخش صنعت شد. همچنین رئیس کمسیون اقتصادی مجلس با این  دستورالعمل و این نحوه ی قیمت گذاری در بازار محصولات فولادی به شدت مخالفت کرد بطوری که نارضایتی خود را از این اوضاع نابسامان بازار  در نامه ارسال شده به وزیر صنعت و تجارت اعلام کرد.

کارشناسان بخش صنعت در رابطه با سیاست های ارزی دولت بیان نمودند که این دستور العمل های جدید ارزی دولت باید با قیمت های معقول در بازار فولاد اجرا شود، لذا این دستورالعمل های جدید ارزی دولت با همکاری کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال صدور است که بر مبنای این دستورالعمل جدید دولت مقرر است که قیمت گذاری برای سایر محصولات در بازار فولاد به صورت معقول و بنا بر نرخ ثابت در بازار ثانویه ارائه شود.

طی چند ماه گذشته نرخ نامتوازن بازار ارز، قیمت های محصولات فولادی  را تحت تاثیر قرار داده بود بطوری که این روند نامطلوب بازار برای محصولات فولادی موجب نارضایتی بسیاری از فعالان  و متقاضیان مصرفی این حوزه شده است.

این شرایط نشان می دهد دستورالعمل های جدید دولت برای بازار ارز در اولویت اول قرار دارد، لذا اعمال دستورالعمل نرخ ارز برای سایر کالاهای اساسی بخصوص محصولات فولادی و پتروشیمی نیازمند سرپرستی دقیق در عرضه فعالیت های بازرگانی است و اگر این دستورالعمل های ارزی دولت به درستی اعمال نشود، باعث می شود که بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی در حوزه های مختلف نتوانند به طور معقول از مزایای نرخ محصولات خود در بازار بهره مند شوند و در نتیجه عملا شرایطی برای  سوء استفاده  جاه طلبان و سوداگران  از نرخ ارز  در اقتصاد کشور فراهم می کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.